LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aansprakelijkheid persoon

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

aansprakelijkheid persoon

Ongelezen bericht door miriam42 »

wie kan mij helpen met informatie ik heb een vriend die twee maanden geleden bij mij in huis was een weekend om voor mijn honden te zorgen .
Vervolgens brand hij een gat in mijn leren bank , in mijn vloerkleed en vervolgens ook nog in mijn dekbed en dekbed overtrek ik heb geen rechtsbijstand ik heb hem al medermale gevraagd zijn verzekering te bellen maar dit vertikt hij
hoe kan ik hem aansprakelijk stellen voor deze schade en hem toch dwingen dit op te lossen
wie kan me daar bij helpen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: aansprakelijkheid persoon

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: aansprakelijkheid persoon

Ongelezen bericht door adSolvendum »

AVP behoort dit te dekken.

Schriftelijk aansprakelijk stellen.
Vriend afschrijven.

Als vriend hardnekkig blijft, dwz. niets doorgeeft aan zijn verzekering, kan je enkel nog naar het gerecht stappen, als het je dat waard is.

miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Re: aansprakelijkheid persoon

Ongelezen bericht door miriam42 »

hoi

nou ja ik denk het bijna wel vooral omdat dit blijkbaar zo vaak voorkomt bij hem dus niet alleen bij mij maarook bij andere en dan zegt ie maar sorry en daar kan je het dan mee doen en ik vindt dat hij maar eens op de blaren moet zitten voor dat onverantwoorde gedrag
en ja zo gaat de vriendschap wel over

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: aansprakelijkheid persoon

Ongelezen bericht door Byob »

Onderlinge afspraken tussen verzekeraars zeggen dat als men zelf voor de schade verzekerd is, deze bij de eigen verzekering kan melden.

Als u een inboedelverzekering hebt, zou ik daar melding maken van de schade. Deze zal naar mijn idee gedekt moeten zijn (brand, zengen schroeien smelten..)

Het schadeformulier zal vragen of er iemand aansprakelijk is voor de schade, daar kunt u dan melding van maken.

Uiteindelijk is het aan de maatschappij om dat verhaal wel of niet op te starten.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: aansprakelijkheid persoon

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@Byob:
Ik heb iets geleerd.
Bruikbare informatie!

Gesloten