LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minderjarige kinderen die internetten op mobiel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
anna84

Re: Minderjarige kinderen die internetten op mobiel

Ongelezen bericht door anna84 »

Als ik bij mijn abonnement geen bundel neem om te kunnen smsen, kan ik toch ook nog steeds smsen? Dit komt doordat het toestel deze mogelijkheid heeft.
Hetzelfde geldt voor internet. Je kunt er een apparte bundel bij aanzetten of niet, dit verandert niks aan of je wel of niet kan internetten. Dit is een optie die het toestel biedt (en voor zover ik weet inderdaad altijd pas nadat je de simkaart voor het eerst in het toestel hebt gedaan en er een sms met instellingen wordt verstuurd).
Als je niet wil kunnen internetten, moet je de instellingen verwijderen/aanpassen in je toestel. Of een toestel kopen waarbij je gewoon niet op internet kan, lijkt me echter lastig om nog zo'n toestel te vinden.

Op het moment dat je met WIFI online gaat, betaal je overigens niks voor het internet op je telefoonrekening, omdat je dan geen gebruik maakt van het netwerk van je telefoonprovider.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Of een toestel kopen waarbij je gewoon niet op internet kan, lijkt me echter lastig om nog zo'n toestel te vinden.
Die zijn er nog wel, maar vraag dan niet wat je krijgt... :?

Inderdaad, je kunt de mogelijkheid op het toestel ook uitzetten, maar kids (daar ging dit topic over) weten dat dan heus wel weer aan te zetten. Voor mezelf heb ik de internet mogelijkheid door Vodafone laten blokkeren, de winkel gaf zelf aan dat dit de beste en makkelijkste optie is.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:
Of een toestel kopen waarbij je gewoon niet op internet kan, lijkt me echter lastig om nog zo'n toestel te vinden.
Die zijn er nog wel, maar vraag dan niet wat je krijgt... :?

Inderdaad, je kunt de mogelijkheid op het toestel ook uitzetten, maar kids (daar ging dit topic over) weten dat dan heus wel weer aan te zetten. Voor mezelf heb ik de internet mogelijkheid door Vodafone laten blokkeren, de winkel gaf zelf aan dat dit de beste en makkelijkste optie is.
Een keer flink op hun donder geven als ze het weer aanzetten wil ook wel helpen. Uiteindelijk zijn wij ouders verantwoordelijk over het gedrag van onze kinderen, en niemand anders.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Een keer flink op hun donder geven als ze het weer aanzetten wil ook wel helpen. Uiteindelijk zijn wij ouders verantwoordelijk over het gedrag van onze kinderen, en niemand anders.
Dat ben ik helemaal met je eens.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:
Er wordt tegenwoordig zo makkelijk de schuld bij anderen gelegd, zeker als het om internet/telefonie gaat. Aan de ene kant kan ik me er wat bij voorstellen omdat het voor veel mensen waarschijnlijk toch een te moeilijke materie is (en vaak zijn kinderen handiger hiermee dan hun ouders) maar dat zou niet uit moeten maken.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

GJvdZ schreef:
witte angora schreef:
Er wordt tegenwoordig zo makkelijk de schuld bij anderen gelegd, zeker als het om internet/telefonie gaat. Aan de ene kant kan ik me er wat bij voorstellen omdat het voor veel mensen waarschijnlijk toch een te moeilijke materie is (en vaak zijn kinderen handiger hiermee dan hun ouders) maar dat zou niet uit moeten maken.
Je kunt ook een pc installeren met een internet tijdklok voor je kinderen/kleinkinderen, als praten/luisteren niet helpt :lol:

Gesloten