LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
boeda12

Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door boeda12 »

Vraagje,
vorig jaar hadden wij 129 euro zorgtoeslag.
Hoorde en las in de media dat de zorgtoeslag in 2011 lager zou zijn.
Nu tot mijn verbazing kreeg ik van de belastingdienst de beschikking zorgtoeslag 2011 en ga 147 euro per maand uitgekeerd krijgen.
Als ik op toeslagen.nl mijn gegevens invoer komt er 127 euro uit.
Heb de belastingdienst gebeld gehad en die zeggen dat het volgens hun wel zal kloppen en van zorgtoeslag.nl moet ik niet uitgaan.
Waar ik dus bang voor ben is dat ik zometeen terug moet betalen.
Zijn er al meer mensen die weten wat ze aan zorgtoeslag ontvangen in 2011 met een bijstands uitkering zou ik graag willen weten als dat ook 147 euro is hoef ik me geen zorgen te maken.
Alvast bedankt

cilla56

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door cilla56 »

Ik heb een zorgtoeslag voor alleenstaand maar ook deze gaat vooruit van 62 naar 70 euro. De huurtoeslag gaat dan wel weer met 2 euro naar beneden.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Waar ik dus bang voor ben is dat ik zometeen terug moet betalen
Nou, dan weet je dus al dat je 12 x 20 = 240 euro moet terugbetalen. Zet dat op een spaarrekening en je vangt meer rente dan je in 2012 moet betalen.
Hoorde en las in de media dat de zorgtoeslag in 2011 lager zou zijn.
Ja, voor huishoudens rond het minimum gaat de zorgtoeslag met € 3 per jaar omlaag.

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

bij mij gaan de zorgtoeslag en de huurtoeslag allebei omhoog. maar ik wordt in 2011 65 jaar en volgens de proefberekening gaan de toeslagen dan altijd omhoog. verder meen ik gelezen te hebben dat de verlaging pas in 2012 in zou gaan.

hdpaddy

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Ik ga opeens €20 p/mnd krijgen, heb men al 5x verwittigt dat mijn inkomen te hoog is voor welke toeslag dan ook, maar men wil maar niet luisteren.
Afijn, /me dus een moneyou rekeningetje geopend en ik ga wel rente trekken hoor, geen punt.

Leuker kunnen ze het niet maken, maar voor hun wel makkelijker om centjes te verdienen!!
Hoeveel van de hoeveel mensen heeft het niet door en zet het bedrag niet apart en moet een jaar later een sloot euro's terug betalen?
Tikt aardig aan voor de staat!!).

Gesloten