LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraagje

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Vraagje

Ongelezen bericht door Joy »

Dus als ik het goed begrijp is het beter om een aangetekende brief te sturen en af te wachten? want ik moet namelijk ook 5100 euro betalen!

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door pallu »

die beslissing moet je zelf nemen
maar als je schrijft altijd aangetekend

Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door Joy »

maar wat moet ik allemaal in dat brief schrijven dan? en wat moet ik met die acceptgiro doen wat ik vandaag heb ontvangen? graag wat advies.

buitenlander
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:27

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door buitenlander »

Aangetekend opsturen hoef niet altijd.
Ik heb de eerste 2 belangrijkste brieven aangetekend verstuurd.
De reacties op de reactiebrieven van DEXIA heb ik normaal verzonden en heb hiervoor steeds een bevestiging van DEXIA ontvangen.
Ook hebben ze al gereageerd op niet aangetekende brieven.
Ergens zitten er toch nog wel gewone welwillende mensen bij deze organisatie.

Met vriendelijke groet,

buitenlander (restschuld ongeveer 10500 euro).

PS Betalen doe ik voorlopig niet.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Voor Joy
Geplaatst op 25 Sep 2003 19:47 door Sara Etty


--------------------------------------------------------------------------------

Veli,

Al dan niet aangetekend verzonden brieven negeren is buitengewoon onverstandig en getuigt van weinig realiteits vermogen.

Wat je vraag m.b.t. een mogelijk concept voor het incassobureau betreft het volgende.

Ten eerste is het niet meer dan gebruikelijk dat je advocaat, in geval van diens afwezigheid een kantoorgenoot zijn of haar (lopende) zaken laat waarnemen. Neem kortom eerst even contact op met het kantoor, vertel wat er aan de hand is, vraag wie de zaken van jouw advocaat waarneemt en voer overleg.

Indien je advocaat geen zorg heeft gedragen voor waarneming van o.m. jouw zaak in zijn / haar afwezigheid (wat ik me absoluut niet kan voorstellen!) en op het betreffende kantoor niemand je kan helpen, dan kun je eventueel gebruik maken van de volgende concepten. Concept nr 1 is een reactie op de eerste brief van het incassobureau. Concept nr 2 is een vervolg reactie indien op concept 1 geen bevredigende reactie van het incassobureau komt.

De concepten zijn overigens nadrukkelijk enkel bruikbaar indien je op een in de wet omschreven vernietigings grond buiten rechte vernietiging van de overeenkomst(en) hebt ingeroepen.

Groet, Sara




CONCEPT 1:

AANGETEKEND



Plaats & Datum: ……………………………………………………….

Betreft: uw referentie:…………………………………………………

Bijlagen: 1. Vernietigingsbrief echtgenote d.d. …………………
2. ontvangstbevestiging Dexia d.d. ……………………
3. Brief aan Dexia d.d. ………………………………..





Geachte heer / mevrouw,


Op ……………… ontving ik uw schrijven d.d. ……………….. In dit schrijven sommeert u mij om binnen vijf dagen ………….euro aan u over te maken. Dit bedrag betreft een door Dexia gestelde vordering op mij vermeerderd met de door u in rekening gebrachte incassokosten. Deze door Dexia gestelde en kennelijk aan u overgedragen vordering bestaat echter niet.

Mijn echtgenote heeft op …………….. buiten rechte de vernietiging van de overeenkomst (contractnummer …………………) tussen mijzelf en Dexia ingeroepen op grond van artikel 1:88 juncto 1:89 juncto 3:49 ev. BW (zie bijlage 1). Deze aangetekend aan Dexia gezonden vernietigingsbrief werd door Dexia naar eigen zeggen ontvangen op ……………….. (zie bijlage 2). Op grond van wet kreeg de buiten rechte ingeroepen vernietiging effect bij ontvangst door Dexia als wederpartij. Dexia heeft tot op heden deze vernietiging niet effectief betwist. Op grond van wet kan Dexia dit overigens enkel proberen binnen rechte.

Ten gevolge van de ingeroepen vernietiging bestaat er geen vordering meer van Dexia op mij. Wel heb ik een vordering op Dexia uit onverschuldigde betaling a ………… euro.

Zoals u kunt opmaken uit bijlage drie heb ik Dexia - voordat Dexia de vordering aan u uit handen gaf - reeds ten overvloede geattendeerd op het feit dat een niet bestaande vordering niet kan worden overgedragen op een ander. Dexia heeft kennelijk toch besloten hiertoe over te gaan. Waarschijnlijk in de hoop mij op deze wijze te intimideren en tot een niet verschuldigde betaling te dwingen.

Ik betreur ten zeerste dat Dexia u volstrekt onnodig in deze positie heeft geplaatst. Daar er niets van mij te vorderen valt, deel ik u bij deze mede dat eventueel door u reeds gemaakte kosten met betrekking tot invorderingsmaatregelen en administratie voor rekening van Dexia dienen te komen. Nu de aan u overgedragen vordering niet bestaat heeft verder contact tussen uw organisatie en mijzelf weinig nut. Beter ware het indien u al hetgeen betrekking heeft op deze niet bestaande vordering, terugstuurt naar Dexia.


In de veronderstelling u hiermee van dienst te zijn,

Met vriendelijke groet,



Naam lessee.



In afschrift aan: Dexia ………………. (adres Dexia etc)


Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Conceptbrieven GGN incasso: http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=9979

Conceptbrief reactie GGN incasso:
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=10166

Conceptbrieven Vernietiging 1:345 juncto 1:347 BW
(Het gaat hier om de situatie waarin er op naam van en voor rekening van een minderjarige een aandelenlease contract gesloten was zonder de wettelijk voorgeschreven machtiging van de kantonrechter): http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=9944

Conceptbrief verzoek ex art. 35 Wbp / art. 29 lid 1 AR BKR
(Deze conceptbrief betreft een verzoek om informatie aan Dexia op grond van de Wbp en het Algemeen Reglement BKR. Het verkrijgen van inzicht in hetgeen Dexia nu wel of niet over je heeft verzameld en wanneer en op welke wijze is van belang bij bijvoorbeeld een mogelijke vordering tegen Dexia op basis van het schenden van een zorgplicht of het op enige wijze schenden van de Wet bescherming persoonsgegevens).
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=9926

Concept incassobureau 1: terugverwijzing naar Dexia
Concept incassobureau 2: belaging
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=9788

Gesloten