LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Praktijken Your Name webhosting

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Fritsshadow
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2010 11:10

Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door Fritsshadow »

Zoals blijkt uit vele andere klanten van Your name webhosting, inmiddels van naam veranderd in Your Name, passen zij een truc toe bij het opzeggen of beëindigen van een hosting pakket en registratie van de domeinnaam. nadat je een pakket hebt opgezegd blijft het ca 4 jaar stil. En dan krijg je een mail dat er door omstandigheden geen aandacht is besteed aan een openstaande post, welke niet terecht is. En omdat het na 4 jaar een aardig bedrag is geworden besteden zij dit dan uit aan Intrum justitia die hier helemaal in meegaat. Ook na vele briefwisselingen en het aanleveren van bewijzen gaan zij gewoon door.

Hieronder een van de vele klachten over deze provider die ik van internet heb afehaald. Ik denk dat het voor Radar interesant kan zijn om deze provider is onder de aandacht te brengen aan het Nederlandse volk.

De door hun toegepaste truuk is:

- Klant neemt hostingpakket af. Bijbehorend een domeinnaamregistratie.

- Klant zegt hostingpakket op, YourName is namelijk nogal duur,
onvriendelijk en levert technisch bepaald geen goed werk af.
Klant neemt aan dat daarmee ook de domeinnaamregistratie stopt,
immers, http://www.yournamewebhosting.com/helpdesk/kb.php?id=18
"Hiermee vervalt tevens uw domeinnaam, behalve indien u aangeeft
dat u uw domeinnaam wel wilt houden."

- YourName stopt het hostingpakket, maar laat de domeinnaamregistratie
stilzwijgend doorlopen en verlengd die jaar in jaar uit. OOK
als NIET is aangegeven "dat u uw domeinnaam wel wilt houden".

- Jaren later stuurt Your Name Webhosting aan de klant een factuur
voor al die jaren aan puur die domeinnaamregistratie. En de factuur
bevat ook enkel en alleen een bedrag betreffende die domeinnaam,
niets meer voor hosting (daarmee zelf toegevend dat dit pakket
keurig is opgezegd!).

- Bedrag is inmiddels hoog genoeg om intrum justitia ervoor in te
kunnen schakelen. Een incassobureau inschakelen is ineens rendabel,
want jaren later is de domeinnaam nog steeds (bewust?) niet opgezegd
door Your Name Webhosting. Tel uit uw winst.

Schande dat zulke praktijken door intrum justitia worden behandeld,
kennelijk hebben ze daar geen scrupules over. Geen geweten.
Erg ook dat een klant nergens staat, en gedwongen wordt tijd te
steken in ofwel een zaak TEGEN deze facturering, tegen justitia,
ofwel tegen die akelige club oplichters, die niet luistert!
Het feit alleen al dat IK, notabene het SLACHTOFFER in dezen,
hier nu achteraan moet, is te belachelijk voor woorden.



1 Google op Your Name Webhosting en je komt er al achter
dat dit meer voor komt. Ik zag er nog wat:
http://klaag-yournamewebhosting-aan.com/
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=602
http://www.webhostingtalk.nl/webhost...g-trouble.html
( Zelfs the ICANN en register.com kennen de hoster al, in negatieve zin.. )



* Op de intrum justitia post staan tevens fouten: Het hostingpakket
liep tot aan 30 mei 2002. Eventuele extra registratiekosten zouden
NIET beginnen in oktober 2002. Overigens geen facturen ontvangen
in 2003, 2004 en 2005. Pas de factuur in 2006 heb ik (aangetekend!)
teruggestuurd met de eis de naam onmiddellijk stop te zetten.

Plienpauline
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:56

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door Plienpauline »

Tsja...
Heb bijna 't zelfde ervaren..ongelooflijk gedoe dus !

En nu ontvang ik al vanaf donderdagochtend geen e-mail meer, verzenden kan ook niet.
Heb via helpdesk al 2x berichtje gestuurd, waarna ze na verzending van 't berichtje beloven:

Wij hebben uw vraag ontvangen. Algemene en technische helpdesk vragen worden binnen één dag beantwoord, administratieve en factuur/herinnering gerelateerde vragen binnen twee werkdagen

Goede middag,
Gisterenavond e-mailtje gestuurd opdat ik geen e-mails meer ontvang.
Nu vanochtend ook geconstateerd dat er geen meer uit kunnen gaan...
Hebben jullie al een oplossing of aanwijzing voor deze euvels, want ben wel 'n beetje onthand.
Bedankt,
Pauline


Tot op heden nog niets mogen horen, zien of ervaren.
Ook nog steeds geen e-mailtjes, terwijl ik weet dat ik er moest ontvangen, die ook naar mij verzonden zijn !

Dus ben ik vanochtend begonnen te bellen...via google kunnen achterhalen: 0247113333 en voorheen 0243609922
Maar helaas....terwijl ze op site aangeven dat ze vandaag werken vanaf 9u.

Heeft iemand misschien dezelfde ervaring en hoe dit opgelost...

Ben inmiddels eigenlijk wel echt onthand.

Bij voorbaat al heel erg bedankt !

Maak 'n mooi weekend !
Pauline

Fritsshadow
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2010 11:10

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door Fritsshadow »

Beste Pauline

Ik denk dat met deze provider meer aan de hand is . Ook vanwege de naamsverandering. Ik zit Dinsdag bij mijn advocaat om dit desnoods voor de rechter uit te spelen. Want ik heb nu de brief van Intrum Justitia ontvangen. Misschien moeten we dit eens nader onder de aandacht brengen bij Radar.

Maar ben je misschien geholpen om een gratis Gmail account aan te maken. Dan kan je toch weer mailen of is het een zakelijk e-mailadres

Ik hou je op de hoogte

Groet
Frits

Plienpauline
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:56

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door Plienpauline »

Goeiemorgen beste Frits,

Helaas heb ik alles dus alles al betaald...

Maar desondanks ontvang ik geen e-mail meer sinds donderdagochtend en kan ook niet meer verzenden...
...en dat is gedeeltelijk inderdaad zakelijk.
Heb al 26 jaar 'n leuke kleine gespecialiseerde winkel...maar ben maar 'n 'kleintje'...

Heb persoonlijk al wel geruimere tijd 'n gmailadres, maar (nog) niet 'zakelijk'; heb 'n eigen domein, via yourname(webhosting)...

Fijn dus...
Maar goed..

Zal ze zo meteen telefonisch eens proberen te benaderen...

'n heel fijne helderwitte zondag,
groetjes,
Pauline
http://www.chi-levenskracht.nl
(site is helaas al heel lang niet ge-update...gaf in verleden ook nogal wat moeilijkheden...)
Denk nu toch langzamerhand maar te moeten gaan overschakelen naar 'n andere provider...tips...?!
grtjes.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door buckleup »

Plienpauline schreef: groetjes,
Pauline
http://www.chi-bla-bla-bla-bla-bla.nl
Spam.

Plienpauline
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:56

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door Plienpauline »

vreemd....chi-blablabla...heb ik er toch niet opgezet...
hellup wordt ik 'gek'

Dankje buckleup..
groetjes,
Pauline

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door buckleup »

Plienpauline schreef:vreemd....chi-blablabla...heb ik er toch niet opgezet...
hellup wordt ik 'gek'

Dankje buckleup..
groetjes,
Pauline
Ik wilde andere lezers gewoon even waarschuwen. Ik klikte per ongeluk op uw link en nu ben ik blind.

Plienpauline
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:56

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door Plienpauline »

Nou...ikke helemaal blij :D krijg weer email en kan weer verzenden !
Dankzij de debiteurenafdeling van Yournamewebhosting....
Had ik dat maar eerder gedaan...!!!
Pauline

preijgers
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 22:40

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door preijgers »

Technisch nooit een probleem gehad met Yourname. In 2006 verhuisd en dat vergeten door te geven, stom natuurlijk!. Ik wilde, na langere tijd de 2 websites niet gebruikt te hebben, de sites opnieuw opbouwen in januari 2011. Ik merkte dat dat niet ging en heb dus contact opgenomen met Yourname. Blijkt dat het hostingpakket en de domainregistratie sinds 2006 niet betaald zijn. Misschien een beetje blase, maar ik heb dat gewoon niet gemerkt. Nu willen ze een bedrag ontvangen dat zo'n 15 jaar webhosting omvat! Nooit berichten ontvangen en ze hebben niet eens een poging gedaan mij te vinden, ondanks dat ze eerder mail gestuurd hebben aan een adres dat ik nog steeds bezit! Als je in de telefoongids naar mijn naam zoekt (in heel Nederland!) dan is slechts 1 met dezelfde voorletter van 9 mensen in totaal Riekt naar oplichterij!

ajmwegman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2006 13:04

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door ajmwegman »

Beste mensen,

Ook ik probeer al vanaf 2006 van deze oplichters af te komen.

Ik heb daar in 1 run toen iets van 12 domeinnamen weg gehaald, echter 1 doorverwijzing is nooit door YNW opgezegd, iets wat doorverwijst naar een pakket wat nota bene door deze club zelf uit de lucht is gehaald.

Ik had even hoop maar in de mail zetten ze dit:
Bij uitblijven van uw betaling zullen wij, conform onze voorwaarden, overgaan tot het vrijgeven van uw domeinnaam en tevens een incassoprocedure starten.


Maar ook nu zie ik dat 3 maanden na deze loze dreigementen, maar wel na het starten van de incasso procedure, is de domeinnaam nog steeds actief.

Ik krijg ook telkens berichten van andere directie leden:
M. van Offeren
Martin van Eijndthoven

en andere debiteuren beheerders... elk jaar wel een andere.

Bij mij gaat er morgen een aangetekend schrijven naar Intrum, telefonisch kwam ik niet veel verder.

Btw, Intrum heeft de vordering x2 gedaan! Wat ook oplichtingspraktijken zijn.

ulvenhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2011 18:33

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door ulvenhout »

Ook hier zelfde laken een pak.

Details komen grotendeels overeen met wat eerder geschreven is, die hoef ik niet te herhalen.

Men tracht via Intrum Justitia met een laatste verzoek nu 6 jaar(!) te vorderen.

Wie stopt de oplichters van Your Name Webhosting!

Vr. gr.
Cees

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: Praktijken Your Name webhosting

Ongelezen bericht door johannaweb »

Sinds 2006 ben ik al klant bij Yourname webhosting, inmiddels Yourname geheten.
En ik heb nooit echt grote problemen gehad, vriendelijke klantenservice, ik wordt snel geholpen zowel per email als per telefoon, is er onderhoud aan de servers of verhuizing van de servers krijg je netjes bericht daarover.
En als ik al eens tegen een probleem aanliep hebben ze me altijd heel snel en correct geholpen.

De klachten die ik hier lees herken ik dan ook helemaal niet, en dat wilde ik toch ook laten weten dat niet iedereen problemen heeft maar dat er ook hele tevreden mensen zijn.

En duur?? vind ik niet, dat wat ik nu heb krijg ik nergens anders goedkoper, ze zijn daarin juist de goedkoopste sinds 2006.

Gesloten