LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC en ACER laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pc-duck
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2010 09:25

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door pc-duck »

Tja, de levensduur van laptops bij de belastingdienst is in elk geval veel langer dan 3 jaar. :D

Zelf gebruik ik dagelijks de door de dienst verstrekte Lifebook E8010 van Fujitsu Siemens.
Die is in 2004 door de dienst aangeschaft en onlangs heeft men het RAM-geheugen van 512 mb vergroot naar 2GB.
Dus die laptop zal zeker de eerste jaren nog niet vervangen worden.

En ik ben niet de enige medewerker van de belastingdienst die zo'n laptop gebruikt. Het zullen er duizenden zijn.
Dagelijks, klep open en dicht en in de tas mee naar klanten enz enz.
En die klep breekt niet af.

Dus hoezo, levensduur van een laptop 3 jaar?

Die van Fujitsu Siemens is minimaal 6 jaar.

FamRenz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:34

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door FamRenz »

We gaan het meemaken, BCC VEENENDAAL heeft nog 3,5 weken om een statement te maken.. :) geschillencommissie sucses! :D.. Ondertussen nog steeds zonder laptop!! (4e! reparatie al anderhalve maand op 'Approved to ship'..) Misschien is ACER wel teruggegaan naar de oude manier van post verzenden.. met de fiets, om geld te besparen.. :) Zal wel economisch beter zijn ofzo, zucht..

pc-duck
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2010 09:25

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door pc-duck »

Nou ik ben heel positief :D over de service van Acer.

Mijn laptop is precies twee weken weg geweest.
Scherm met gebroken scharnier is keurig vervangen door een nieuw scherm.
Ups had hem opgehaald en bezorgde vandaag de gerepareerde laptop weer thuis.
En Acer bracht geen kosten in rekening, ondanks dat de garantie van drie jaar al in mei dit jaar afgelopen was.

Acer verdiend hiervoor wat mij betreft een warme douche! :D :D :D :D :D

FamRenz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:34

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door FamRenz »

Volgens mij, als je de berichten allemaal leest, ben ik nergens ontevreden over de SERVICE van ACER.. Alleen! vind ik dat het allemaal wel lang duurt.. maargoed.. (bellen, dag erna wordt laptop opgehaald, 4/5 weken is de laptop in reparatie, laptop wordt thuisgebracht).. is te overzien.. alleen is het nu de 4e keer.. doe ik het via BCC, dan mag ik er gerust anderhalve tot twee maanden BIJ OP tellen.. Dus prima, die warme douche voor acer.. gaat u gang.. BCC echter.. die mag een IJZIGE douche krijgen.. aangezien ze nog drie dagen hebben om te reageren op de geschillencommissie, en gewoon al twee maanden de tijd hebben gehad nu.. maar geen commentaar geven of een oplossing bieden..

En dan nog niet te hebben over het personeel.. pff....
zucht.. ik wacht af tot volgende week, dan hoor ik weer van mijn rechtsbijstand.. (die me overigens zeer goed helpt..)

anna44
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2010 13:43

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door anna44 »

Wat je veel leest is dat klanten vaak een duur apparaat kopen bij een groot concern(bcc en mediamarkt), heel mooi en vaak ook iets goedkoper,bij problemen wordt daar toch vaak heel anders door de verkopers(sters) omgegaan, dan bij een plaatselijk computerbedrijf o.i.d..
De persoonlijke benadering, is gewoon een heel belangrijk item, dat is ook de gouden formule waar een kleiner bedrijf op draait, de klant is koning.
Anna

de rijdende ridder
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:43

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door de rijdende ridder »

Anna44: BCC, Mediamarkt en Dixons!

Tja famRenz, je hebt je oordeel snel klaar over een ander, maar als zoiets jezelf overkomt is het allemaal opeens vervelend??
Dat heet in goed nederlands: hypocriet gedrag.

Maar waar is 123ab nou om BCC te verdedigen?
123ab beweert daar te werken maar reageeert alleen op Dixons topics.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door tennis »

Beste kjbkv,
de rijdende ridder schreef: Dat heet in goed nederlands: hypocriet gedrag..
Ben ik helemaal mee eens! :wink:

Sammie68
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2010 20:35

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door Sammie68 »

Mijn vader (79) heeft 3 jaar geleden een Acer Aprire 7720G (€ 1348,90) bij BCC gekocht. Hierbij ook 2 jaar verlenging voor de garantie. Al die tijd geen problemen. Eind november krijgt mijn vader een staar operatie waardoor hij ruim een week zijn computer niet gebruikt.
Op vrijdag avond 3 december wil hij de computer opstarten en krijgt, zoals hij het zelf zegt, wolken op het beeldscherm. Ik ben er naar toe gereden en inderdaad een soort wolken. Je kon wel zien dat de computer het verder deed. Maar de wolken waren te erg zodat hij besloot maandag 6 december Acer te bellen. Wat bleek nu, de garantie was verlopen per 27 november 2010. Dus 10 dagen te laat. Hij vroeg of hij niet voor een coulance regeling in aanmerking kon komen.Hij kon de computer ter onderzoek aan bieden dan zou hij het dan nog wel horen. Dit kost € 65,- (dan is er nog niets gebeurd). Op 14 december krijgt hij een brief van Acer waarin het volgende vermeld staat:
Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw brief van 6 december 2010 met betrekking tot uw noteboek. Helaas voelen wij ons genoodzaakt u mede te delen dat de reparatie niet meer onder de garantie van Acer valt. De garantie liep af op 27 november 2010. Uw verzoek om coulanceregeling kunnen wij om bovenstaande reden niet honoreren.

Weten ze wel wat coulanceregeling betekent?? Volgens mij niets anders als, tegemoetkomen. Hier wordt totaal niet tegemoetgekomen.
Een aantal dagen later had hij nog niets van Acer gehoord. Toen heb ik maar de customercare afdeling/aftersales gebeld.Wat bleek de offerte van de kosten was per mail gestuurd. Nu staat zijn computer ter onderzoek in Den Bosch dus dat is lastig mail lezen. De kosten van de reparatie kwam nu totaal uit € 550,- !!!!! Dat kwam omdat het beeldscherm kapot was, dat valt nooit onder de garantie zei de dame aan de telefoon. En daarbij was een onderdeel van het moederbord, het bankje (?) was geforceerd.!! Ik haar nogmaals uitleggen dat mijn vader 79 is en geen bankjes intern van de comuter forceerd... en dat de computer het wel nog gedaan heeft maar dat eigenlijk alleen het scherm kapot was.. Ze was niet te vermurven.. Het spijt me ik kan er niet aan doen, U heeft drie jaar de tijd gehad om de computer ter reparatie aan te bieden en nu bent u 10 dagen te laat, helaas en daarbij de computer heeft maar een levensduur van 2 jaar. De coulance regeling passen we alleen als je maar een jaar garantie hebt en je bent dan net een paar dagen te laat.... Ik vroeg of ik haar leidinggevende kon spreken, dat kon niet zij was de manager!

Toen ik haar vroeg of ze nu wilde dat ze trots kon zijn op de naam Acer door hier een coulance regeling toe te passen zei ze weer sorry ik kan er niets aan doen... Ik heb 20 minuten geprobeerd haar het onrecht van dit te laten zien.. maar helaas..
Toen ik aan haar doorgaf dat de comuter voor zo'n bedrag niet gemaakt hoefde te worden en dat we hem terug wilde bleef ze maar volhouden, u moet reageren op de offerte welke we hebben toegestuurd, nogmaals duidelijk gemaakt dat mijn vader momenteel geen mail heeft, toen gaf ze aan dat dit dan ook wel per post gestuurd kon worden. Je zou hier moe van worden

Mijn advies nu aan iedereen is : KOOP GEEN ACER!!!

pc-duck
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2010 09:25

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door pc-duck »

Dit is werkelijk ongelofelijk en getuigd van weinig realiteitszin. Die medwerkster van acer moet ontslag krijgen.
Ik zou zeggen procederen en een beroep doen op productaansprakelijkheid. Een laptop gaat minimaal een jaar of zes mee en gedurende de die periode oa de producent aansprakelijk.
Procedeer anders maar. Dikke kans dat je succes hebt.
Sterkte ermee.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door dhc »

Een laptop gaat minimaal een jaar of zes mee en gedurende de die periode oa de producent aansprakelijk.
Ja? Doe even een link waar dit staat of is dat een eigen opvatting?
Producent is natuurlijk helemaal niet gedurende al die jaren aansprakelijk!
prettige dromen verder......

Ikbenik: kom er maar in....

pc-duck
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2010 09:25

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door pc-duck »

Als je goed opgelet hebt, maar dat heb je kennelijk niet, dan had je het volgende ook al op dit forum gelezen. Quote "Europa heeft de garantie voor consumentkoop op 2 jaar gezet. EU Landen zijn verplicht deze richtlijn over te nemen. Nederland heeft dat gedaan met daarbij de extra bepaling dat als product binnen de gemiddelde levensduur kapot gaat de verkoper het product kosteloos moet repareren of vervangen zonder te veel overlast voor de consument (zie hier de memoire van toelichting: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 809-3.html). EU lidstaten mogen namelijk de richtlijn aanpassen indien het niet nadeliger wordt voor de consument. Dus DIT BEKENT DAT ER OOK NA 2 JAAR GEWOON GARANTIE IS in Nederland."

Slaap verder zou ik zeggen...

immetjes
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 nov 2007 23:06

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door immetjes »

Laat maar.
Laatst gewijzigd door immetjes op 20 dec 2010 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

FamRenz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:34

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door FamRenz »

Ik snap nog steeds niet helemaal, na drie keer lezen, waarom ik nou hypocriet ben genoemd?...

I.i.g, Ik heb een beetje gewonnen..
Ik heb een nieuwe laptop, (beter en duurder?), een HP.. Ik kwam binnen bij BCC, kreeg hem in mijn handen gedrukt, en ik zat weer in de auto, tevreden weliswaar..
De verkopers die mij in eerdere instanties hebben geholpen, lieten hun gezicht niet zien..

Toch nog steeds wil ik weten waarom ik hypocriet ben genoemd?..

Ach, ik heb in ieder geval gelijk gekregen, lang voor gezwijnd, maar wel gekregen..
Als mensen meer informatie willen over hoe en waarom, hoor k het wel..
Greetz

pc-duck
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2010 09:25

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door pc-duck »

Ik begrijp ook niet waarom je hypocriet genoemd bent. :?:
Moet je de schrijver vragen. :arrow:

Wel goed dat je uiteindelijk een nieuwe laptop van BCC gekregen hebt. :wink:
En dat je dat personeelslid niet meer te zien kreeg? Is ie wellicht overgeplaatst, of nog erger, ontslagen :?:

Maar BCC heeft het kennelijk intussen ook begrepen :idea: Vandaar dat je een nieuwe laptop in de handen gedrukt kreeg. :wink:

Zo zie je maar. Kennis is macht. En macht is geld. :wink: :wink: :wink:

En via het www en o.a. dit forum zijn we mooi op de hoogte.

FamRenz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:34

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door FamRenz »

De personeelsleden die mij in eerste instanties hadden afgewinmpeld, zagen mij wel, maar waren er in ene vandoor.. :) en dat terwijl een ervan wel zijn krabbel onder de bon moest zetten, maar dat gebeurde (terwijl ik in de winkel wachtte), in het koffiehok :D

123AB
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:34

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door 123AB »

Beste rijdende Ridder of KJBKV (In de volksmond)

Ik betreur dat het zo gelopen is,
Waarschijnlijk is er een fout gemaakt in de procedures.
Bovendien verdedig ik alleen als iets onterecht is!

Uiteindelijk heeft meneer een nieuwe laptop gekregen.
En is het probleem opgelost!
Hoop dat de HP goed bevalt?

KJBKV:
Zo ziet u!!
Voor mensen met een eerlijk kloppend probleem.
Is er altijd een oplossing!
Dus neem het als voorbeeld

immetjes
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 nov 2007 23:06

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door immetjes »

123AB en "de rijdende ridder" oftewel kjbkv oftewel RR. U gebruikt het TROS radar forum dus voor een ietwat merkwaardig Dixons-BCC vete?

Sammie68
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2010 20:35

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door Sammie68 »

RECTIFICATIE!!

Hierboven heb ik een stuk gezet over de laptop van mijn vader (79) welke net (10 dagen) buiten de garantietijd kapot is gegaan. Na telefonische contant kregen we nul op request.

ECHTER: mijn vader is vanochtend gebeld door Acer. Na intern overleg hebben ze toch besloten de laptop op hun kosten repareren!!

Geweldige actie Acer!!! Bedankt!!! :D

FamRenz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:34

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door FamRenz »

Hmmm, berichtje om even te laten zien (ACER) hoe het wel kan (HP).

Vervolg van het verhaal was;

Ik krijg vervangende laptop, (BCC) een HP met twee (!) jaar garantie. Na nog net geen jaar (vorige week), is de harde schijf aan gaan geven dat er problemen kunnen plaatsvinden in de verre toekomst (wazige melding, maargoed). Er stond bij, neem contact op met fabrikant.

Dit doe ik vervolgens, en binnen 5 minuten, werd mij duidelijk gemaakt, via een GOED-SPREKEND NEDERLANDSE man (wow!) dat ik binnen 5 tot 10 werkdagen een nieuwe harde schijf, met sleuf en reparatiecd's toegemoet kan zien.

ACER mag hier nog weleens van leren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: BCC en ACER laptop

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ga er vanuit dat Acer nog altijd onder de A-merken valt.
Dit is ook een verkeerde aanname , Acer is nog steeds geen A-Merk.

Gesloten