| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Valse voorlichting T-Mobile
Valse voorlichting T-Mobile
Ik ben een paar maanden geleden bij T-mobile overgestapt van een Flex naar een Relax online abonnement. Ik had nog een flex tegoed over van 140 euro maar geen nood dat kon je meenemen naar het relax abonnement. Ik blij kon ik dat mooi gebruiken als ik in het buitenland was. Nou niet dus want alles wordt eerst van het flex tegoed afgehaald en als dat op is wordt het Relax tegoed aangesproken. Nu vond ik mijn flex tegoed wel heel erg gauw slinken. Ik bekeek de factuur eens goed en zag dat ze mij niet 11 cent berekenen per sms/minuut maar 25 cent! Ik heb een mail gestuurd met de vraag om dit te corrigeren. Ik werd daarna gebeld met de mededeling dat dit niet ging gebeuren. Zolang ik nog Flex tegoed heb beschouwd T-Mobile dit als buiten de bundel?? en dit kost 25 cent. Met geen woord is hierover gesproken bij het overstappen. Het staat ook nergens op de site. Ze doen het maar gewoon.
Maar nu komt nog het ergste. Mijn dochter had precies hetzelfde aan de hand. Zij heeft 3 dagen na mij een mail gestuurd. Zij werd gebeld en na wat heen en weer gevraag en gebel krijgt zij dus wel alles met terugwerkende kracht gecorrigeerd. Ik niet te flauw en meteen een mail naar T-mobile waarin ik uitleg dat bij mijn dochter wel alles wordt gecorrigeerd en dat ik dat ook graag wil. Nou nee hoor. Ik krijg een nietszeggend mailtje terug dat ze niet kunnen corrigeren. Niets over dat zij het wel krijgt en ik niet, niets over de voorwaarden. Daarna heb ik nogmaals een mail gestuurd met de mededeling dat dit echt niet kan de een wel en de ander niet. En jawel hoor weer zo'n zelfde mail terug.
Daarom ben ik nu helemaal woest. Zijn er mensen die hetzelfde aan de hand hebben of hebben gehad?
Mijn geschreven klacht (ook zoiets, kan ik ook nog iets over vertellen maar daar heb ik geen zin meer in) is al weer onderweg.
Maar nu komt nog het ergste. Mijn dochter had precies hetzelfde aan de hand. Zij heeft 3 dagen na mij een mail gestuurd. Zij werd gebeld en na wat heen en weer gevraag en gebel krijgt zij dus wel alles met terugwerkende kracht gecorrigeerd. Ik niet te flauw en meteen een mail naar T-mobile waarin ik uitleg dat bij mijn dochter wel alles wordt gecorrigeerd en dat ik dat ook graag wil. Nou nee hoor. Ik krijg een nietszeggend mailtje terug dat ze niet kunnen corrigeren. Niets over dat zij het wel krijgt en ik niet, niets over de voorwaarden. Daarna heb ik nogmaals een mail gestuurd met de mededeling dat dit echt niet kan de een wel en de ander niet. En jawel hoor weer zo'n zelfde mail terug.
Daarom ben ik nu helemaal woest. Zijn er mensen die hetzelfde aan de hand hebben of hebben gehad?
Mijn geschreven klacht (ook zoiets, kan ik ook nog iets over vertellen maar daar heb ik geen zin meer in) is al weer onderweg.
Re: Valse voorlichting T-Mobile
Nou zo zie je maar weer he... t-mobile is niet goed snik!!!
Weet niet waar je op de site van t-mobile hebt gezocht maar ik had het in 5 seconden gevonden.
Staat gewoon vermeld, beetje zelf onderzoek kan geen kwaad als je iets wil veranderen.
Gr
ATESLI
U verliest in principe uw eventueel opgespaard tegoed bij de overstap naar een ander tariefplan. Echter, als u overstapt van Flex naar Flex, van Flex naar het nieuwe Relax, of van Relax 2010 naar het nieuwe Relax, behoudt u uw tegoed wél.
Let op! Het eventueel meegenomen Flex-tegoed wordt opgemaakt tegen het `buiten-de-bundeltarief` van het Relax-abonnement waarnaar u overstapt.
Staat gewoon vermeld, beetje zelf onderzoek kan geen kwaad als je iets wil veranderen.
Gr
ATESLI
U verliest in principe uw eventueel opgespaard tegoed bij de overstap naar een ander tariefplan. Echter, als u overstapt van Flex naar Flex, van Flex naar het nieuwe Relax, of van Relax 2010 naar het nieuwe Relax, behoudt u uw tegoed wél.
Let op! Het eventueel meegenomen Flex-tegoed wordt opgemaakt tegen het `buiten-de-bundeltarief` van het Relax-abonnement waarnaar u overstapt.
-
T-Mobile Webcare
Beste drubje,
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?
Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, adres en 06-nummer. Wil je ook het nummer van je dochter vermelden?
Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp graag 't.a.v. Richard' vermelden.
Met vriendelijke groet,
Richard
T-Mobile Webcare
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?
Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, adres en 06-nummer. Wil je ook het nummer van je dochter vermelden?
Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp graag 't.a.v. Richard' vermelden.
Met vriendelijke groet,
Richard
T-Mobile Webcare
ATESLI ik heb naar jouw profiel gekeken en ik denk dat jouw bonus van T-Mobile dit jaar wel groot zal zijn. 161! berichten waarvan de meeste over T-Mobile gaan en hoe goed je ervaringen wel niet zijn. Als ik jou was zou ik maar gauw naar een ander forum verhuizen want je bent niet erg geloofwaardig meer.
drubje, ik vind het jammer dat je zo denkt te moeten reageren. Als een antwoord iemand niet aanstaat wordt hier al snel gezegd dat die persoon dan vast voor dat bedrijf werkt (want het eens zijn met een bedrijf is blijkbaar 'not done' ofzo?). Je reageert niet op de nikszeggende reactie van YMSR, waarschijnlijk omdat die kreet wel in jouw straatje past. Krom of niet? Je doet je zegje op een forum die openbaar is dus je zult het altijd wel met iemand oneens zijn. Dat jij vindt dat iemand dan maar beter kan verhuizen is onbeschoft en zegt meer over je zelf dan die ander.
Ach ja, ik zal volgens jou al helemaal ongeloofwaardig zijn (ik heb iets meer berichten dan atesli) omdat ik ook een tevreden klant van T-Mobile ben. Er zijn altijd tevreden klanten, over welk bedrijf het ook gaat, en die komen ook op een forum als deze.
Succes met je klacht. Ik hoop dat webcare iets voor je kan doen.
Ach ja, ik zal volgens jou al helemaal ongeloofwaardig zijn (ik heb iets meer berichten dan atesli) omdat ik ook een tevreden klant van T-Mobile ben. Er zijn altijd tevreden klanten, over welk bedrijf het ook gaat, en die komen ook op een forum als deze.
Succes met je klacht. Ik hoop dat webcare iets voor je kan doen.
Misschien moeten er op dit forum een apart hoekje komen waar mensen met klachten alleen maar gelijk krijgen van andere forummers en dat alle bedrijven slecht zijn*, en dat we de rest van het forum gebruiken om mensen zinvol te helpen. Dan is iedereen blij.drubje schreef:ATESLI ik heb naar jouw profiel gekeken en ik denk dat jouw bonus van T-Mobile dit jaar wel groot zal zijn. 161! berichten waarvan de meeste over T-Mobile gaan en hoe goed je ervaringen wel niet zijn. Als ik jou was zou ik maar gauw naar een ander forum verhuizen want je bent niet erg geloofwaardig meer.
*) PS: ik neem aan dat je zelf ook bij een bedrijf werkt. Vind je dan ook dat klanten altijd gelijk hebben?
@ drubje.
Ik heb meerdere t-mobile nummers en weet er ook wel wat van.
Dat je het niet leuk vind dat ik het niet met je eens bent is jammer.
Maar het staat erg echt heel duidelijk bij.
Het heeft niets met valse voorlichting te maken.
Succes en ga beter met je eigen fouten om.
Gr
ATESLI
Ik heb meerdere t-mobile nummers en weet er ook wel wat van.
Dat je het niet leuk vind dat ik het niet met je eens bent is jammer.
Maar het staat erg echt heel duidelijk bij.
Het heeft niets met valse voorlichting te maken.
Succes en ga beter met je eigen fouten om.
Gr
ATESLI
Beste mensen,
Ook ik heb hetzelfde aan de hand bij T-mobile. Van flex naar relax en dan zogenaamd "buiten de bundel" bellen.
Ik was het hier ook niet mee eens en heb contact opgenomen met de klantenservice. Ik kreeg als antwoord dat ze dat altijd zo deden. Ik heb gevraagd hoe ik dat dan had kunnen weten en waar ik dat dan zou kunnen vinden op de site. Ik zou hierover terug gebeld worden. Ik werd een uur later teruggebeld met de mededeling dat het wel ergens stond, maar dat het zeer moeilijk te vinden was op de site. Op mijn vraag waar ik het dan kon vinden werd gezegd dat het in de voorwaarden stond van de relaxbundel. Ik heb me rot gezocht, maar het staat er gewoon NIET. (dit was vorige week)
Misschien kan Atesli mij uitleggen hoe hij het zo snel gevonden heeft, want ik ben eigenlijk nog steeds op zoek.
Ik wil in ieder geval iedereen aanraden die is overgestapt van FLEX naar RELAX bij om de factuur na te kijken en navraag te doen bij T-mobile, hoe dit kan!!!
Ook ik heb hetzelfde aan de hand bij T-mobile. Van flex naar relax en dan zogenaamd "buiten de bundel" bellen.
Ik was het hier ook niet mee eens en heb contact opgenomen met de klantenservice. Ik kreeg als antwoord dat ze dat altijd zo deden. Ik heb gevraagd hoe ik dat dan had kunnen weten en waar ik dat dan zou kunnen vinden op de site. Ik zou hierover terug gebeld worden. Ik werd een uur later teruggebeld met de mededeling dat het wel ergens stond, maar dat het zeer moeilijk te vinden was op de site. Op mijn vraag waar ik het dan kon vinden werd gezegd dat het in de voorwaarden stond van de relaxbundel. Ik heb me rot gezocht, maar het staat er gewoon NIET. (dit was vorige week)
Misschien kan Atesli mij uitleggen hoe hij het zo snel gevonden heeft, want ik ben eigenlijk nog steeds op zoek.
Ik wil in ieder geval iedereen aanraden die is overgestapt van FLEX naar RELAX bij om de factuur na te kijken en navraag te doen bij T-mobile, hoe dit kan!!!
-
Ik zeg T-Mobile op
@MJDB en drubje
er zitten op dit forum een paar lui uit de telecomsector zelf, dealers of medewerkers, en die citeren vaak uit interne berichtgeving, dat NIET BINDEND IS VOOR CONSUMENTEN.
daardoor lijkt het alsof ze het beter weten, maar wie zoals jij de moeite doet om in contracten of op websites te zoeken, vindt het niet, of vindt het met een andere tekst. los daarvan is de tekst van een website juridisch NIET bindend (omdat ze de tekst elk moment kunnen wijzigen). met name Tmobile heeft er een handje van om maar wat te roepen om je daarmee af te schepen. dan kan je later wéér 0900-KASSA bellen.
handiger is om je rechtsbijstand of een rechtswinkel in te schakelen: dan worden die providers ineens meewerkend.
er zitten op dit forum een paar lui uit de telecomsector zelf, dealers of medewerkers, en die citeren vaak uit interne berichtgeving, dat NIET BINDEND IS VOOR CONSUMENTEN.
daardoor lijkt het alsof ze het beter weten, maar wie zoals jij de moeite doet om in contracten of op websites te zoeken, vindt het niet, of vindt het met een andere tekst. los daarvan is de tekst van een website juridisch NIET bindend (omdat ze de tekst elk moment kunnen wijzigen). met name Tmobile heeft er een handje van om maar wat te roepen om je daarmee af te schepen. dan kan je later wéér 0900-KASSA bellen.
handiger is om je rechtsbijstand of een rechtswinkel in te schakelen: dan worden die providers ineens meewerkend.
Alleen prepaidklantenservice heeft een 0900 nummer... We hebben het hier over abonnementen.Ik zeg T-Mobile op schreef:...met name Tmobile heeft er een handje van om maar wat te roepen om je daarmee af te schepen. dan kan je later wéér 0900-KASSA bellen.
@MJDB
http://www.t-mobile.nl/service-en-conta ... verstappen
Gelijk de eerste
@ Ik zeg t-mobile op.
Je bent inmiddels opgezegd toch bij T-Mobile?
Heb er dan verder vrede mee, steeds onwaarheden over T-Mobile rondstrooien hier is beetje jammer.
Klantenservice is GRATIS (Relax,i-phone,simonly)
Gr
ATESLI
http://www.t-mobile.nl/service-en-conta ... verstappen
Gelijk de eerste
@ Ik zeg t-mobile op.
Je bent inmiddels opgezegd toch bij T-Mobile?
Heb er dan verder vrede mee, steeds onwaarheden over T-Mobile rondstrooien hier is beetje jammer.
Gr
ATESLI
-
suikerklontje
Atesli heeft gelijk.
@drubje
Ik lees ook dat het t-mobile wabcare team heeft gereageerd.
Heb je daar ook al op gereageerd dan je alleen hier te verdedigen?
Dit is de letterlijke tekst die er staat bij bundels wijzigen of vernieuwen. Je kan er amper overheen lezen.Stap snel en eenvoudig over naar het nieuwe Relax-abonnement. Heb je momenteel een Flex-abonnement, dan neem je je Flex-tegoed automatisch mee naar het nieuwe Relax-abonnement. Het Flex tegoed wordt opgemaakt tegen het buiten-de-bundeltarief van het Relax-abonnement van jouw keuze.
Let op: bij het overstappen worden je Voordeelbundels niet automatisch meegenomen.
@drubje
Ik lees ook dat het t-mobile wabcare team heeft gereageerd.
Heb je daar ook al op gereageerd dan je alleen hier te verdedigen?
Jahoor nu staat het er wel op... Rara hoe kan dat? Maar goed dat ik vorige week al eens uitdraai heb gemaakt toen er nog niks te vinden was!

-
suikerklontje
Ik heb me abonnement eind september vernieuwd met de nieuwe relax (had flex) en toen stond het er alMJDB schreef:Jahoor nu staat het er wel op... Rara hoe kan dat? Maar goed dat ik vorige week al eens uitdraai heb gemaakt toen er nog niks te vinden was!
Kon me abonnement al veel langer vernieuwen en die ik van de klantenservice gesproken heb kon me zo vertellen waar het staat.
En dat is een hele logische plek ook.
-
Ik zeg T-Mobile op
@Atesli
Als er één is die steeds onwaarheden rondstrooit, ben jij het wel: Relax-abonnement afgesloten ná 11 januari 2010 en Voordeelsim: Standaard beltarief. Relax-abonnement afgesloten vóór 11 januari 2010 en Flex-, MyFaves- en iPhone-abonnement: gratis. http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/contact
Dus dat is niet gratis, want de meeste mensen betalen het "standaard beltarief", dat is volgens Tmobile: "de kosten worden afgerekend volgens het standaard beltarief van de door u gekozen bundel". Dus gauw zo'n 6 ct/minuut, afgerond op hele minuten. En de Tmobile prepaidklant - die al hogere tarieven heeft - betaalt 25 ct/minuut. Dat loopt dus flink op als je een kwartier in de wachtmuziek hangt.
Ook bij "gratis" bellen moet je vanaf je Tmobile telefoon bellen en betaal je nogsteeds de kosten van van de mobiele verbinding. Bij bellen vanaf een gewone telefoon naar de klantenservice gaat de teller sneller tikken dan de benzinepomp.
@MJDB
@Drubje
Er staat
NIET WAAR! Simonly is voordeelsim of relax. Die dokken sinds dit jaar wél!steeds onwaarheden over T-Mobile rondstrooien hier is beetje jammer.
Als er één is die steeds onwaarheden rondstrooit, ben jij het wel: Relax-abonnement afgesloten ná 11 januari 2010 en Voordeelsim: Standaard beltarief. Relax-abonnement afgesloten vóór 11 januari 2010 en Flex-, MyFaves- en iPhone-abonnement: gratis. http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/contact
Dus dat is niet gratis, want de meeste mensen betalen het "standaard beltarief", dat is volgens Tmobile: "de kosten worden afgerekend volgens het standaard beltarief van de door u gekozen bundel". Dus gauw zo'n 6 ct/minuut, afgerond op hele minuten. En de Tmobile prepaidklant - die al hogere tarieven heeft - betaalt 25 ct/minuut. Dat loopt dus flink op als je een kwartier in de wachtmuziek hangt.
Ook bij "gratis" bellen moet je vanaf je Tmobile telefoon bellen en betaal je nogsteeds de kosten van van de mobiele verbinding. Bij bellen vanaf een gewone telefoon naar de klantenservice gaat de teller sneller tikken dan de benzinepomp.
Ik heb zoveel sores gehad én een mooi huisje gemist door die €ikels, dat ik zal nog een jaar lang wat anders dan marketingpraatjes verkondigen, en met feiten anderen inspireren tot opzeggen, of ze behoeden tot klant worden.Je bent inmiddels opgezegd toch bij T-Mobile?
Heb er dan verder vrede mee,
@MJDB
Goed bewaren, want tmobile heeft vaker teksten op websites gewijzigd. Dat kan je controleren met de Google cache.Jahoor nu staat het er wel op... Rara hoe kan dat? Maar goed dat ik vorige week al eens uitdraai heb gemaakt toen er nog niks te vinden was!
@Drubje
Er staat
dus als het niet automatisch wordt meegenomen, moet de klantenservice dat handmatig meenemen/aanpassen. Kan je ze aan helpen 'herinneren'...Let op: bij het overstappen worden je Voordeelbundels niet automatisch meegenomen.
@suikerklontjeIk heb me abonnement eind september vernieuwd met de nieuwe relax (had flex) en toen stond het er al
Kon me abonnement al veel langer vernieuwen en die ik van de klantenservice gesproken heb kon me zo vertellen waar het staat.
En dat is een hele logische plek ook.
Wel apart dat de klantenservice bij jou zo kon vertellen waar het stond, terwijl ze voor mij hebben gezocht en hebben geconcludeerd dat het bijna niet te vinden was.
Nou ja, daar gaan we dus niet uitkomen het blijft welles/nietes zo.
Maar jij hebt dus in september vernieuwd. Vind jij het wel redelijk dat je overgebleven flextegoed tegen een tarief wat 2 1/2 keer zo hoog is versneld wordt opgemaakt?
Als ik dat van te voren had geweten dan was ik misschien niet overgestapt naar relax...
-
suikerklontje
@MJDB
Relax en Flex zijn 2 verschillende soorten abonnementen. Dat je het flex tegoed mee kan nemen is in die situatie al netjes, dat ze daar dan andere voorwaarden aan stellen lijkt me dan ook logisch.
Voor mij had het echter geen effect. Ik maakte de bundel elke maand netjes op. Misschien dat ik 1 of 2 euro over had.
Verder heb ik nog een 2de Flex sim only abonnement die ik op flex sim only laat staan.
Relax en Flex zijn 2 verschillende soorten abonnementen. Dat je het flex tegoed mee kan nemen is in die situatie al netjes, dat ze daar dan andere voorwaarden aan stellen lijkt me dan ook logisch.
Voor mij had het echter geen effect. Ik maakte de bundel elke maand netjes op. Misschien dat ik 1 of 2 euro over had.
Verder heb ik nog een 2de Flex sim only abonnement die ik op flex sim only laat staan.
Laatst gewijzigd door suikerklontje op 21 dec 2010 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
@ ik zeg t-mobile op.
Je hebt inderdaad gelijk, het is beltarief,(Simonly) vanuit buitenland is gratis.
Ik heb een i-phone abonnement en die is wel gratis.
Maar is dus geen 0900-KASSA.
Verder begrijp ik dat je erg boos bent op t-mobile.
Ik weet niet waarom en of het terecht is maar misschien moet je het eens laten rusten.
Hoop voor je dat het beter bevalt bij je huidige provider.
Gr
ATESLI
Je hebt inderdaad gelijk, het is beltarief,(Simonly) vanuit buitenland is gratis.
Ik heb een i-phone abonnement en die is wel gratis.
Maar is dus geen 0900-KASSA.
Verder begrijp ik dat je erg boos bent op t-mobile.
Ik weet niet waarom en of het terecht is maar misschien moet je het eens laten rusten.
Hoop voor je dat het beter bevalt bij je huidige provider.
Gr
ATESLI
-
Ik zeg T-Mobile op
@atesli
Ja, ben zeker boos. We zijn in verwachting en ik had een mooi goedkoop huisje gevonden, en al koopovereenkomst en hypotheekofferte, toen bleek ineens er een BKR registratie van Tmobile te staan waarmee ik geen NHG garantie kon krijgen. Ik wist echt van niks en heb altijd betaald. Misschien soms wat later, maar geen deurwaarder of zo. Na heel veel wegduiken, afschepen, smoezen, leugens, schuld omdraaien, enz. van onverschillige helpdesk onbenullen heb ik via rechtsbijstand advokaat moeten nemen om pas daarna van een pubermanager zonder excuus te horen dat het een vergissing was: "ik begrijp dat dit niet zo leuk is voor u"... Ja duh! En daarna duurde het nog weken voor de registratie écht was weggehaald. Maar intussen was het mooie huisje aan een ander verkocht. En wonen we nogsteeds in.
Je snapt dat ik die doofstomme geldwolven zat ben.
Ben bij mijn huidige provider prima.
Ja, ben zeker boos. We zijn in verwachting en ik had een mooi goedkoop huisje gevonden, en al koopovereenkomst en hypotheekofferte, toen bleek ineens er een BKR registratie van Tmobile te staan waarmee ik geen NHG garantie kon krijgen. Ik wist echt van niks en heb altijd betaald. Misschien soms wat later, maar geen deurwaarder of zo. Na heel veel wegduiken, afschepen, smoezen, leugens, schuld omdraaien, enz. van onverschillige helpdesk onbenullen heb ik via rechtsbijstand advokaat moeten nemen om pas daarna van een pubermanager zonder excuus te horen dat het een vergissing was: "ik begrijp dat dit niet zo leuk is voor u"... Ja duh! En daarna duurde het nog weken voor de registratie écht was weggehaald. Maar intussen was het mooie huisje aan een ander verkocht. En wonen we nogsteeds in.
Je snapt dat ik die doofstomme geldwolven zat ben.
Ben bij mijn huidige provider prima.
Laatst gewijzigd door Ik zeg T-Mobile op op 21 dec 2010 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.