LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement opzeggen na afronden op de minuut

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MaikeManon

Abonnement opzeggen na afronden op de minuut

Ongelezen bericht door MaikeManon »

Hallo,

Ik heb in 2009 een HI-studentenabo afgesloten. In de tussentijd is HI begonnen met het naar boven afronden van de belminuten. Ik heb hierover geen bericht gehad, niet via email, met de post of anderszijds. Ik las bij ConsuWijzer dat ik mijn abo nu mocht opzeggen, maar binnen 4 weken nadat de provider mij op de hoogte heeft gesteld van de wijziging. Nu heb ik deze niet ontvangen, ik kwam er net bij toeval achter omdat ik stijl achterover sloeg van mijn telefoonrekening. Normaal kan ik mij bedruipen met een HI 20 abo, nu zit ik er echter zwaar overheen, terwijl ik nauwelijks meer gebeld heb als voorheen.

Kan ik mijn abo kosteloos opzeggen zoals er op Consuwijzer wordt gezegd?

Groetjes,
MaikeManon

GodsSon

Re: Abonnement opzeggen na afronden op de minuut

Ongelezen bericht door GodsSon »

Nee

Het antwoord is kort, maar waarschijnlijk juist.
Naar mijn weten heeft KPN/Hi namelijk geen verandering voor bestaande klanten doorgevoerd, enkel voor nieuwe en verlengende klanten. Deze wijziging in de voorwaarden zal u dus niet treffen als u niet in die periode een nieuw contract bent aangegaan waar u tekende voor de voorwaarden.

Mocht blijken dat de voorwaarden wel tussentijds aangepast zijn mag u inderdaad het abonnement opzeggen (indien in uw nadeel), binnen 30 dagen na aanpassing of (volgens mij) 3 maanden zonder aankondiging?

MaikeManon

Ongelezen bericht door MaikeManon »

Op mijn specificatie staat duidelijk dat er wordt afgerond op de minuut, wat nog niet was toen ik mijn abonnement afsloot. Omdat dit dus veranderd is, vraag ik mij af of ik mijn abonnement kosteloos kan beëindigen.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

v** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik heb in 2009 een HI-studentenabo afgesloten. In de tussentijd is HI begonnen met het naar boven afronden van de belminuten. Ik heb hierover geen bericht gehad, niet via email, met de post of anderszijds.
Even op Hi site gekeken staan verschillende afwijkende tarieven na gelang datum aangaan contract. Ook bij oudere contracten staat dat er
Er geldt geen starttarief en de gesprekken worden per seconde afgerekend met een minimum van 1 minuut.
Kijk je oude rekeningen maar eens na je hebt waarschijnlijk altijd al de afronding gehad. En het eventueel kunnen opzeggen houd niet in dat je je dure mobieltje wel zomaar mag houden,als je denkt dat er mee te kunnen bereiken kan het wel eens vies tegenvallen. De eerste minuut wordt al jaren bij de meeste providers afgerond naar boven ,het nieuwe nu is dat ze 1 minuut en 1 seconde afgerond gaat worden op 2 minuten.
Het is de bekende klok met de klepel.

gr Henk

Gesloten