LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te druk bij Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sinto
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:12

Te druk bij Dexia

Ongelezen bericht door Sinto »

Hallo medelotgenoten.

Na de eerste aanmaning om toch mijn restschuld te betalen (want anders dreigde Dexia met incassobureau's en BKR) heb ik een aangetekende brief gestuurd waarin ik aangaf om gezien de huidige ontwikkeling niet te betalen en een rechtsgang voor te bereiden.
Vervolgens kreeg ik binnen een week een brief terug waarin ze aangaven dat behandeling van mijn brief in verband met de extreme drukte nog wel een tijd zou duren.
Desondanks zou mijn voornemen om een rechtsgang voor te bereiden me niet ontheffen van de plicht om te betalen, zo stelden zij in een voorlopig antwoord. Nou, wachten op antwoord kan ik met het geld nog in de knip natuurlijk veel langer volhouden dan Dexia.
Dexia mag nu wettelijk gezien haar gezicht niet verliezen om brieven onbeantwoord te laten. Zie dat maar als een morele zorgplicht achteraf. Dus zoveel mogelijk serieuze briefwisseling is voor hun moordend en legt onevenredig veel beslag op hun tijd en energie, die ze niet meer hebben.

Mijn advies is dus, bestook Dexia met serieuze brieven waarin om allerlei uitleg en bewijs van aan- en verkoop gevraagd wordt en schroom ook niet hun te wijzen op het primair verzaken van de nodige zorgplicht.Samen krijgen wij hun er wel onder. [/b]

Veel succes allen en groetjes van Sinto! :wink: :wink:

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Te druk bij Dexia

Ongelezen bericht door Erik »

Sinto,

Dat is inderdaad een goed advies en dat is ook zo een beetje de strategie die ik volg. Mijn laatste brief is van ongeveer een half jaar geleden en behalve de bevestiging dat ze het gaan uitzoeken en dat het door de drukte wel even kan duren heb ik sindsdien niets meer gehoord.

Mag ik vragen hoe lang je sinds je laatste brief al geen reactie meer van Dexia heb gehad?

Sinto
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:12

Re: Te druk bij Dexia

Ongelezen bericht door Sinto »

Hoi Erik

Dit laatste bericht is kakelvers (twee weken) maar ik vond het na alle negatieve dingen die ik tot dusver heb gekregen een opluchting om te moeten constateren dat Dexia stilaan begint vast te lopen. Daarom mijn bericht en oproep om de zaken nog meer in het honderd te laten lopen.
Ik glunderde trouwens toen ik jouw bericht las dat ze inmiddels een half jaar niet meer gereageerd hebben

Groetjes, Sinto :twisted: :twisted:

Gast

Re: Te druk bij Dexia

Ongelezen bericht door Gast »

"lotgenoten"

En "mede" en "genoten" is een beetje teveel van het goede. Dus alstjeblieft geen "medelotgenoten" meer schrijven. Je ziet het veel op dit forum, maar het staat zo dom.

Gast

Re: Te druk bij Dexia

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, mensen komen nu eenmaal niet op dit forum omdat ze zo slim zijn geweest.

micros
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 aug 2003 13:07

Re: Te druk bij Dexia

Ongelezen bericht door micros »

Ik heb van Dexia al van vorig jaar mei niets meer gehoord. Ook na schriftelijk verzoeken van mijn advocaat en dat zegt genoeg. Alleen zit je dan toch met het probleem dat de schuld bij de BKR blijft en zo geen hypotheek krijgt en daar erger ik me heel erg aan.

Groetjes Tonnie

Henry
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:39

Re: Te druk bij Dexia

Ongelezen bericht door Henry »

Als je dan toch al een advocaat hebt waarom ga je dan Dexia niet zelf dagvaarden ? Des te eerder is je probleem opgelost en kun je wel een hypotheek krijgen.

Gesloten