LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] xbox360 inneens geen gerantie meer

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
berend25

xbox360 inneens geen gerantie meer

Ongelezen bericht door berend25 »

heb een xbox360 elite met 2 jaar gerantie hij is nu net een jaar oud.
het eerste probleem was de eerste maand werdt geban`t op live .
ik heb gelijk gebelt uitgelegt dat me console helemaal orginal is en niet is omgebouwt krijg ik op een asociale manier koop maar een nieuwe xbox kan je weer op live heb gevraagt kom die xbox ophalen laat hem maar checken of die is omgebouwt .
nu 11 maanden later gaat me dvd drive stuk en me gerantie loopt tot nov 2011
willen ze hem niet maken omdat die geban`t is wat niet zo is wat kan ik hier tegen doen..
lijkt wel of ze mensen dwingen om een nieuwe te kopen omdat de nieuwe xbox is uitgekomen..

Borginator

Re: xbox360 inneens geen gerantie meer

Ongelezen bericht door Borginator »

berend25 schreef:heb een xbox360 elite met 2 jaar gerantie hij is nu net een jaar oud.
het eerste probleem was de eerste maand werdt geban`t op live .
ik heb gelijk gebelt uitgelegt dat me console helemaal orginal is en niet is omgebouwt krijg ik op een asociale manier koop maar een nieuwe xbox kan je weer op live heb gevraagt kom die xbox ophalen laat hem maar checken of die is omgebouwt .
nu 11 maanden later gaat me dvd drive stuk en me gerantie loopt tot nov 2011
willen ze hem niet maken omdat die geban`t is wat niet zo is wat kan ik hier tegen doen..
lijkt wel of ze mensen dwingen om een nieuwe te kopen omdat de nieuwe xbox is uitgekomen..
Je kan ook een ban krijgen als je een glitch/cheats in een spel gebruikt op XBox Live. Ook als je bijvoorbeeld een spel online speelt die officieel nog niet wordt verkocht.
De ban kan niet meer ongedaan worden, dus dat wordt helaas een nieuw Xbox aanschaffen.

berend25

Ongelezen bericht door berend25 »

heb enkel maar orginale spellen de drive is niet geflasht
maar dan kunnen ze je gerantie toch niet zomaar laten vrvalen ,
heb nog tot 11 nov 2011 garantie volgens de xbox site .
.

Borginator

berend25 schreef:heb enkel maar orginale spellen de drive is niet geflasht
maar dan kunnen ze je gerantie toch niet zomaar laten vrvalen ,
heb nog tot 11 nov 2011 garantie volgens de xbox site .
.
Dat kunnen ze helaas wel. Staat op hun site beschreven.
Heb je een Xbox Live ban, dan vervalt de garantie.

If a console is suspended, what happens to the warranty?
If a console has been modified or tampered with, the warranty is void and the console is ineligible for an authorized repair, even for a fee. Please refer to the Xbox 360 console Warranty

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Hij geeft toch aan dat hij de console en de games volledig origineel zijn. Zit dan gewoon garantie op. Gewoon terug naar de verkoper als MS niets voor je wil doen.

Tevens is de site die je opgeeft een US site. Met die wetgeving hebben we niets te maken.

Borginator

TheLD schreef:Hij geeft toch aan dat hij de console en de games volledig origineel zijn. Zit dan gewoon garantie op. Gewoon terug naar de verkoper als MS niets voor je wil doen.
Misschien even informatie opzoeken waarvoor je een ban kunt krijgen.
TheLD schreef:Tevens is de site die je opgeeft een US site. Met die wetgeving hebben we niets te maken.
Misschien even verdiepen hoe Xbox Live werkt.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Misschien even de Nederlands wet- en regelgeving erbij pakken betreffende de garantie op een consumentenkoop.

Indien hij twee jaar garantie van Microsoft heeft zou er garantie op moeten zitten. Ik kan alleen onderstaande uitsluitingen vinden op de Nerdelandse site. De TS geeft aan dat er niet mee geknoeid is en alle games ed legaal zijn. Dus ik snap je punt niet. Je mening is niet op bewijs gestoeld:

- het garantiezegel van uw Xbox 360 S is verwijderd;
- uw Xbox 360 S of Accessoire voor commerciële doeleinden wordt gebruikt (waaronder verhuur, pay-per-play, etc.);
- uw Xbox 360 S of Accessoire gebruikt wordt met producten die niet door Microsoft verkocht of in licentie gegeven zijn (waaronder “piraterij”-games en accessoires die niet door Microsoft geproduceerd zijn of in licentie zijn gegeven);
- uw Xbox 360 S of Accessoire is opengemaakt, gewijzigd, of ermee is geknoeid (waaronder pogingen om het beveiligings- of anti-piraterij mechanisme van een Xbox 360 S of Accessoire buiten gebruik te stellen), of het serienummer is gewijzigd of verwijderd;
- uw Xbox 360 S of Accessoire beschadigd is door een externe oorzaak (waaronder ontoereikende ventilatie, of een ander niet opvolgen van de instructies in de gedrukte gebruikershandleiding in de verpakking van de Xbox 360 S of Accessoire);
- uw Xbox 360 S of Accessoire door een ander dan Microsoft is gerepareerd; of
- u tracht om het beveiligings- of anti-piraterij systeem van uw Xbox 360 S of Accessoire buiten gebruik te stellen of te omzeilen.

Gesloten