LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Claimjegeld.nl?
-
Claimjegeld.nl?
Ik lees net in de Telegraaf (staat ook op de site) over een nieuwe site claimjegeld.nl. In het artikel staat dat tussenpersonen van verzekeringen 20% van mijn premie krijgen. Ik wist dat mijn tussenpersoon een provisie krijgt, maar niet over elke euro die ik over maak. Ik vind dat nogal veel, weet iemand daar meer over?
Re: Claimjegeld.nl?
wat een tussenpersoon 'krijgt' is wisselend. Om te beginnen sluit je de verzekering af bij de tussenpersoon (aantal uur werk), vervolgens wordt er een keer ingebroken, verzekering wijst de claim af, via tussenpersoon wordt alsnog uitgekeerd. Via de reclame van de telegraaf mag je dat allemaal zelf gaan doen, uiteraard tegen 45 cent per minuut en zonder dat je erdoor heen komt.
Ik denk dat je de waarde van een tussenpersoon niet moet onderschatten, zeker op het moment dat het er toe doet.
Ik denk dat je de waarde van een tussenpersoon niet moet onderschatten, zeker op het moment dat het er toe doet.
-
Volgens mij is anno 2010 de functie van tussen persoon redelijk achterhaald, moet toch allemaal via internet te regelen zijn? En in geval van schade en uitkering ben ik nog nooit een tussen persoon tegen gekomen die kon zorgen voor uitkering terwijl de verzekering nee zei.
-
Toch wel apart, volgens mij is verzekeren best wel een vak apart. Alle internetaanbieders ten spijt: zelf doen is niet goedkoper en zeker niet beter dan een tussenpersoon.Volgens mij is anno 2010 de functie van tussen persoon redelijk achterhaald, moet toch allemaal via internet te regelen zijn? En in geval van schade en uitkering ben ik nog nooit een tussen persoon tegen gekomen die kon zorgen voor uitkering terwijl de verzekering nee zei.
Bij een tussenpersoonverzekeraar zit er uiteraard een extra schakel in de bedrijfskolom. De verzekeraar hoeft dus geen mensen aan te nemen voor het verwerken van mutaties, beantwoorden van vragen etc. De tussenpersoon krijgt een beloning voor deze werkzaamheden.
Als je dan een tussenpersoon hebt die alle vakdiploma's heeft (Assurantie A, Pensioenpraktijk & Hypotheken) en je ook nog eens bij voor en achternaam kent, een stuk meer service geeft, goed te bereiken is dan kan daar wat mij betreft geen internet tegenop. Dan betaal ik liever ongeveer dezelfde premie wetende dat mijn tussenpersoon daar een goede boterham voor krijgt.
Voordeel van internet is dat je kunt vergelijken, maar een goede tussenpersoon doet dit ook voor je.
Maar dan krijg je niet de situatie dat als je iets te vragen hebt, of een schade te melden hebt, je met een of ander callcenter te maken krijgt waar ook nog eens onvoldoende gekwalificeerde mensen werken (wat logisch is voor 12 euro per uur), en waarbij de winst wordt verdeelt over een select clubje topbestuurders en aandeelhouders.
Dus nee, wat mij betreft is de functie van een tussenpersoon niet achterhaald. En wat die schade betreft: er zijn echt veel voorbeelden waarbij een tussenpersoon gewoon gemachtigd is de schade gelijk te vergoeden, terwijl een callcenteragent van de maatschappij de schade om een vage reden probeerd af te wijzen.
Tot slot: de hierboven beschreven goedgekwalificeerde tussenpersoon is overigens schaars .
Heb zeer slechte ervaring met Claimjegeld! Website functioneert slecht. Geen antwoorden op mails. Die € 60 ben ik dus kwijt en krijg er niets als ellende voor terug. Vele mails gestuurd met bewijzen dat het niet goed werkt maar een reactie ho maar. Ja, polissen opsturen dan zouden zij het wel regelen, maar ik ben toch niet gek! Ook het 0900 nummer werkt niet naar behoren. Beslist geen aanrader.
Bij mij hetzelfde verhaal als Lobis99. Veel mails, geen reactie. Kreeg 1 maand geleden het bericht dat ik de 60 euro teruggestort zou krijgen, maar heb dit nog steeds niet ontvangen. Serieuze programma's dienen dit niet aan te bevelen, want hierdoor ben ik de klos.
Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die wel hun 60 euro terug hebben gekregen of inderdaad door Claimjegeld minder premie betalen.
Graag reacties!
Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die wel hun 60 euro terug hebben gekregen of inderdaad door Claimjegeld minder premie betalen.
Graag reacties!
Na 3 mails 2 telefoontjes en vorige week een mail met de waarschuwing dat ik, als ik mijn geld niet binnen 1 week teruggestort zou krijgen, ik aangifte zou gaan doen, heb ik mijn 60 euro vandaag eindelijk ontvangen.
Dit laatste heeft dus blijkbaar geholpen.
Dit laatste heeft dus blijkbaar geholpen.
-
Dit soort sites parasieteren op de tussenpersoonbashen hype. Bij schadeverzekeringen is een goede tussenpersoon zonder meer geen overbodige luxe, tenzij je verzekeringstechnisch en juridisch bent onderlegt.
De tp zal je verzekeringen up to date houden, je waarschuwen tegen onderverzekering en je terzijde staan als je een claim hebt en in het woud der wazige regels uitkomt
De woekerpolis affaire richt zich vooral op levensverzekeringen en ao verzekeringen en daar hebben veel sjonnies hun zaken gevuld voor een eenmalige inspanning.
Alle anti verzekeringsstichtingen dienen in mijn ogen maar 1 doel: verrijking en of verheerlijking van de oprichter
De tp zal je verzekeringen up to date houden, je waarschuwen tegen onderverzekering en je terzijde staan als je een claim hebt en in het woud der wazige regels uitkomt
De woekerpolis affaire richt zich vooral op levensverzekeringen en ao verzekeringen en daar hebben veel sjonnies hun zaken gevuld voor een eenmalige inspanning.
Alle anti verzekeringsstichtingen dienen in mijn ogen maar 1 doel: verrijking en of verheerlijking van de oprichter
Een tussenpersoon krijgt inderdaad geld als hij/zij een nieuwe polis afsluit ook wel afsluitprovisie genoemd, dit verschild per verzekering, je kan het je tussenpersoon ook vragen wat hij hiervoor verdient, hij is dat verplicht te melden aan u.
Bij sommige tussenpersonen kan je zelfs over de provisie onderhandelen.
Echter heeft een tussenpersoon veel werk aan een polis.
Bijvoorbeeld een bromfietspolis met een jaar premie van 100 euro;
gesprek voeren om verzekeringsaanvraag in te vullen
ong. 20 min
Polis aanvraag invoeren bij betreffende verzekeringsmaatschappij.
aanvraag archiveren en monitoren of de polis verwerking bij de maatschappij goed gaat.
kopie polis in beheer houden.
de tussenpersoon is ook het 1e aanspreekpunt voor de klant want de klant kan zelf geen contact opnemen met de maatschappij dat loopt allemaal via de tussenpersoon(TP).
om de aanvraag in te voeren heeft een tp een pc nodig met internet, een digitaal administratie systeem om alles te archiveren een papieren administratie, ect.. dit kost erg veel geld en tijd.
de provisie die de tp krijgt in mijn voorbeeld is 20% dus 20 euro. daarvoor moet hij dus al deze dingen regelen. gemiddeld ben je met 1 polis toch zo'n 2 tot 3 uur per jaar aan kwijt dus valt de afsluitprovisie ook mee, als de polis weer verlengt wordt krijgt hij een verleningsprovisie dit is echter een lager bedrag. Als de klant in 1 x per jaar betaald krijgt hij in 1 x de provisie geboekt maar betaald de klant per maand de premie dan krijgt hij elke maand provisie binnen maar dat zijn dan 1 á 2 euro per maand de eerste maand is het hoogst.
Bij sommige tussenpersonen kan je zelfs over de provisie onderhandelen.
Echter heeft een tussenpersoon veel werk aan een polis.
Bijvoorbeeld een bromfietspolis met een jaar premie van 100 euro;
gesprek voeren om verzekeringsaanvraag in te vullen
ong. 20 min
Polis aanvraag invoeren bij betreffende verzekeringsmaatschappij.
aanvraag archiveren en monitoren of de polis verwerking bij de maatschappij goed gaat.
kopie polis in beheer houden.
de tussenpersoon is ook het 1e aanspreekpunt voor de klant want de klant kan zelf geen contact opnemen met de maatschappij dat loopt allemaal via de tussenpersoon(TP).
om de aanvraag in te voeren heeft een tp een pc nodig met internet, een digitaal administratie systeem om alles te archiveren een papieren administratie, ect.. dit kost erg veel geld en tijd.
de provisie die de tp krijgt in mijn voorbeeld is 20% dus 20 euro. daarvoor moet hij dus al deze dingen regelen. gemiddeld ben je met 1 polis toch zo'n 2 tot 3 uur per jaar aan kwijt dus valt de afsluitprovisie ook mee, als de polis weer verlengt wordt krijgt hij een verleningsprovisie dit is echter een lager bedrag. Als de klant in 1 x per jaar betaald krijgt hij in 1 x de provisie geboekt maar betaald de klant per maand de premie dan krijgt hij elke maand provisie binnen maar dat zijn dan 1 á 2 euro per maand de eerste maand is het hoogst.
claimjegeld IS een tussenpersoon...
Voor die € 60 per jaar kunnen ze je gewoon niet helpen. Dat is te weinig.
Wobje: ter info. een tussenpersoon ontvangt geen afsluitprovisie op een motorrijtuigenverzekering (dus ook niet op de bromfiets) hij moet zijn werkzaamheden betalen uit de doorloopprovisie. Deze is bij auto (particulier) standaard 20% vd premie. (stel auto wordt na 6 maanden verkocht, nwe auto elders. Premie was € 300 pj (excl assurantiebelasting) provisie per jaar € 60, echter slechts half jaar dus € 30, dan is het dus echt te weinig)
Reken maar uit wat de winst is, dus niet de omzet (20%)
Bijna niets. Klant moet 1e jaar niets hebben/vragen anders kost deze geld.
Volgens mij is de omzet op een keuken stukken hoger...
Verder heldere uiteenzetting over de werkzaamheden! Een tussenpersoon neemt ook nog de schade voor je in behandeling, kost ook geld.
Wobje: ter info. een tussenpersoon ontvangt geen afsluitprovisie op een motorrijtuigenverzekering (dus ook niet op de bromfiets) hij moet zijn werkzaamheden betalen uit de doorloopprovisie. Deze is bij auto (particulier) standaard 20% vd premie. (stel auto wordt na 6 maanden verkocht, nwe auto elders. Premie was € 300 pj (excl assurantiebelasting) provisie per jaar € 60, echter slechts half jaar dus € 30, dan is het dus echt te weinig)
Verder heldere uiteenzetting over de werkzaamheden! Een tussenpersoon neemt ook nog de schade voor je in behandeling, kost ook geld.
een TP krijgt wel afsluitprovisie. op een motorrijtuigen verzekering.Martijn T schreef:claimjegeld IS een tussenpersoon...
Schadeafhandeling wordt vaak door de maatschappij zelf gedaan de tp meemt alleen de schademelding in ontvangst en zal daarna een vinger op de pols houden voor de afwerking.
LOL,
Een tp krijgt echt geen afsluitprovisie op dat soort verzekeringen!!
Een tp krijgt echt geen afsluitprovisie op dat soort verzekeringen!!