Hallo,
Ik ben verwikkeld in een strijd met Direct Incasso en Sell It h.o.d.n. Hotel Gold Card.
07 december 2009 ben ik akkoord gegaan met de eenmalige afschrijving van 104,90. December dit jaar ontdekte ik dat men opnieuw geld heeft afgeschreven echter dit maal 149 euro. Hier ben ik niet akkoord mee gegaan daar naar mijn inziens ik maar akkoord heb gegeven voor 1 maal een afschrijving en niet nog een afschrijving.
Enige tijd later ontving ik een brief van Direct Incasso. Men verwijst naar een telefonische overeenkomst (hieronder uitgeschreven). Ik heb een reactie terug gestuurd maar tot op de dag van vandaag geen reactie van Direct Incasso mogen ontvangen.
Vervolgens hun weer gebeld i.v.m. uitblijven van een reactie. Eerste keer dat ik weer belde was alles afgesloten en nu opeens krijg ik weer een brief alswel dat ik nu ook direct te boek sta als wanbetaler.
Wat zijn mijn rechten?
Heeft u zelf al geluisterd naar de band-opname van 07 december 2009?
Er word continue gesproken over het feit dat het pakket 1 malige word afgeschreven en dat is in 2009.
In de opname word gesproken over een 2 tal kaarten.
1x hotel gold card 104, 90
1x hoter zilver card 149,00
We praten hierover een nieuwe automatische afschrijving en daarvoor is geen akkoord gegeven. Tevens opvallende is dat de zilvercard is verdwenen uit het gehele verhaal.
Zoals telefonisch verzocht zie ik graag waar ik akkoord ga met deze nieuwe afschrijving. Zoals gezegd als dat aangetoond kan worden is er geen probleem. Echter daar hier steeds over een 1 malige afschrijving word gesproken ben ik ook niet akkoord gegaan met de nieuwe automatische incasso afschrijving.
Met vriendelijk groet,
Kris
PS. Geluidopname is in mijn bezit
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Direct Incasso en Sell It h.o.d.n. Hotel Gold Card
-
Re: Direct Incasso en Sell It h.o.d.n. Hotel Gold Card
Ik zie het betreffende telefoongesprek niet uitgeschreven in je posting. Wel staat er je eigen interpretatie van het gesprek, maar dat is heel iets anders.Men verwijst naar een telefonische overeenkomst (hieronder uitgeschreven).
Je schrijft dat de geluidopname in je bezit is, en dat is al opmerkelijk want meestal geven dit soort bedrijven de opname pas vrij als ze voor de rechter staan, en ze dienen het bewijs van de overeenkomst te leveren
Luister de band nog een keer heel nauwgezet af en wees met name gespitst op woorden als "kennismakingsaanbod" en "abonnement" en "verlenging". Het zou kunnen zijn dat je de hotelcard wel degelijk moet opzeggen omdat het een abonnement is. Verder kan het zijn dat je bij de ontvangst van de card ook voorwaarden hebt ontvangen waarin staat vermeld dat het hier een abonnement betreft. Lees die ook nog een keer goed door.
Als je bij de stelling blijft dat het een eenmalige afschrijving behoort te zijn, kun je de volgende stap nemen:
In ieder geval is het verstandig om niks telefonisch af te spreken, maar alles schriftelijk vast te leggen. Stuur nog een keer een brief waarin je ook meldt dat je, als er binnen 3 weken geen inhoudelijke reactie komt je de zaak als opgelost beschouwt.
Voor de duidelijkheid :Een inhoudelijk reactie is dus niet alleeneen nieuwe aanmaning zonder verdere bewijsvoering.
Wat je ieder geval dan kan doen is contact opnemen met je bank en het laten storneren. Heb je ieder geval je geld terug, dan is het nog maar de vraag of men een procedure zal starten maar je zal nu waarschijnlijk wel een reactie krijgen.
Persoonlijk zou ik ze erna schriftelijk (liefst aangetekend) op de hoogte stellen en vragen stellen waarop je antwoord wenst.
Mocht het tot een procedure komen zal de rechter zeker ook een reactie van hen wensen, geven ze je die niet zal geen rechter hun vordering toewijzen.
Zou eerst maar eens kijken of ze dus reageren en de boel zsm laten storneren (dacht dat het binnen 30 of 60 dagen kan dus dat moet lukken).
Persoonlijk zou ik ze erna schriftelijk (liefst aangetekend) op de hoogte stellen en vragen stellen waarop je antwoord wenst.
Mocht het tot een procedure komen zal de rechter zeker ook een reactie van hen wensen, geven ze je die niet zal geen rechter hun vordering toewijzen.
Zou eerst maar eens kijken of ze dus reageren en de boel zsm laten storneren (dacht dat het binnen 30 of 60 dagen kan dus dat moet lukken).
-
Klopt, maar ik ben er eigenlijk al vanuit gegaan dat Kris dat al heeft gedaan.Wat je ieder geval dan kan doen is contact opnemen met je bank en het laten storneren
Anders heb je absoluut gelijk, direct storneren.