Afgelopen zaterdag heb ik UPC voordeelpakket in huis gekregen.
Ik heb Digitale TV Royaal gekregen met een mediabox maar in het pakket zat ook analoog televisie.
De Digitale Televisie is geinstalleerd in de woonkamer en in een van de slaapkamers heb ik nu televisie met kabel / analoog.
Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om op de televisie in de woonkamer ook naast de digitale tv met de mediabox ook analoog nog op die zelfde televisie aangesloten zou kunnen worden zodat je op die televisie digitale televisie kunt kijken maar ook analoog?
Ik had een televisiesplitter maar ik denk dat ik dan een splitter voor drie televisies moet hebben omdat ik nu een splitter heb met twee maar die twee zijn nu al bezet met stekkertjes.
In de winkel zie ik nergens splitters voor drie televisies, bestaan deze wel?
Nu ik digitale televisie heb gekregen kan ik geen video meer aansluiten en niet meer opnemen met de video, ik zou dat best wel heel graag dat weer erbij willen maar ik weet niet of je op een televisie digitale televisie met mediabox kunt aansluiten en tegelijk analoog signaal met video op die zelfde televisie.
Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie reactie(s).
Sprietje
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitale televisie en analoog televisie van upc op een tv
Re: Digitale televisie en analoog televisie van upc op een tv
Ja, dat kan. Ik heb een samsung kastje naast de TV met een kaart erin, van ziggo weliswaar, maar het principe zal hetzelfde zijn.Sprietje schreef:Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om op de televisie in de woonkamer ook naast de digitale tv met de mediabox ook analoog nog op die zelfde televisie aangesloten zou kunnen worden zodat je op die televisie digitale televisie kunt kijken maar ook analoog?
Sprietje
Als ik nu de TV aanzet, krijg ik analoog, zet ik vervolgens het kastje erbij aan, dan gaat het over op digitale TV. Video werkt ook, ik kan gewoon opnemen, en boven een TV met analoog signaal.
Dezelfde opstelling heb ik ook. Digitaal in de woonkamer en analoog in de slaapkamer. Volgens mij kun je toch gewoon analoog kijken in de woonkamer door de mediabox niet aan te zetten, maar alleen je tv (maar hou me ten goede, weet dat niet meer zeker, kijk altijd gewoon digitaal).
Voor opnemen heb ik al helemaal geen idee aangezien ik de DVR heb genomen en daarmee dus opneem.
Hmmm niet echt nuttige input geloof ik
.
Voor opnemen heb ik al helemaal geen idee aangezien ik de DVR heb genomen en daarmee dus opneem.
Hmmm niet echt nuttige input geloof ik
-
Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je alleen maar tweevoudige splitters hebt kan je ook het volgende doen:
Splitter in de meterkast. 1 aansluiting richting woonkamer, 1 naar de slaapkamer.
In de woonkamer een splitter waarvan een uitgang naar de tv tuner gaat en de ander naar de mediabox.
Splitter in de meterkast. 1 aansluiting richting woonkamer, 1 naar de slaapkamer.
In de woonkamer een splitter waarvan een uitgang naar de tv tuner gaat en de ander naar de mediabox.
Ik heb zelf geen UPC, dus heb geen ervaring met de UPC Mediabox, maar is het niet mogelijk de coax kabel via de mediabox door te lussen?
Dus de antennekabel vanuit de meterkast in mediabox ingang, en een coax kabel van de mediabox uitgang naar de tv ingang? Zoals je "vroeger" een videorecorder op de tv aansloot.
Ik heb zelf een Samsung digitale decoder, en daar werkt het zo. Scheelt weer een splitter, en als het goed is kan je dan analoog en digitaal kijken op je tv.
Dus de antennekabel vanuit de meterkast in mediabox ingang, en een coax kabel van de mediabox uitgang naar de tv ingang? Zoals je "vroeger" een videorecorder op de tv aansloot.
Ik heb zelf een Samsung digitale decoder, en daar werkt het zo. Scheelt weer een splitter, en als het goed is kan je dan analoog en digitaal kijken op je tv.