LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JAN1022
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2003 21:24

EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door JAN1022 »

Mischien is er een advocatenkantoor die voor alle eegaleasers die interresse hebben actie tegen Dexia te ondernemen en de betaalde gelden terug te vorderen .Kunnen wij dit organiseren bevooorbeeld via een bestaande stichting of een stichting oprichten die de actie begeleid.
Zijn er mensen die serieus hier aan mee willen doen.Indien er belangstelling is meld het hier .

Jan

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door Albert »

Dus het vertrouwen in EL is al weg en nu maar proberen om weer een stichting in het leven te roepen, dat heeft geen zin Jan. Er zijn een paar mogelijkheden:

EL doet het best goed maar je moet geduld hebben, ze waaien met alle winden mee. SLV heb ik geen enkel vertrouwen meer in. Ik heb gisteren via de sites van deze stichtingen mijn lidmaatschap opgezegd.

En wat dan rest wat je moet doen, is afhankelijk van je eigen situatie. Ik heb voor SLV en EL geen goed woord meer over.

Albert.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door pallu »

Ik heb deze vraag aan een advocaat voorglegd

afwachten wat hij zegd

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door croosjes »

albert,wat is dit nu weer het duurt te lang ;dat weet ik ook wel wachten duurt erg lang.HOUD MOED EN STRIJD DOOR.vrgr.andre de croos

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door Albert »

Andre ik win mijn zaak no problem. Het gaat mij om al die andere mensen. Dexia durft mij niet te dagen ze komen met een voorstel en dan moet ik mijn mond houden. Never nooit want ik zal dat voorstel op dit forum plaatsen.

Albert.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Ik begrijp de onrust als je de artikelen leest hoe Dexia de boel weet te vertragen en dan in de tussentijd veel mensen door druk uit te oefenen over de streep trekt om als nog te betalen welliswaar onder protest maar binnen is binnen denkt Dexia . Het is dan ook niet zo vreemd om de zaken gezien de uitspraken over eegalease om te draaien. Volgens mij is daar niets mis mee en komt Dexia in een situatie die nu van toepassing is op de gedupeerden. De aanval is de beste verdediging.

Joost

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door Albert »

Dexia zal niet elke zaak tegen een eegaleaser verliezen, ook daar had Sara gelijk in elke situatie is anders en derhalve denk ik wat Piet Koremans en Sara schreef je zult het zelf moeten beargumenteren voor een rechter ook weer afhankelijk van je situatie. Dexia slaapt niet. En eegaleasers die denken mijn wederpartij heeft niet getekend, dus wij zitten goed ! Dat geloof ik niet meer. Was het maar zo simpel.

Albert.
Laatst gewijzigd door Albert op 10 jan 2004 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door Pieter »

Ter toevoeging,

De collectieven rechtszaken dienen een doel die zeer belangerijk is en OOK gesteund dienen te worden. Edoch per individuele situatie dien je aan te tonen dat ook jouw lease contract onder de collectieve zaak valt. Afvallen van SLV en EL over de collectieve zaak is dan ook misplaats. Hoge verwachting dat het dan wel voor gedupeerde in kwestie opgelost is in een collectieve zaak is OOK misplaats.

Deze affaire kent vele facetten. En alleen ALLE facetten leiden uiteindelijk naar schadeloosstelling per individu. MAW wed niet blind op 1 paard (stichting of vereniging) dat komt je uiteindelijk duur te staan, vecht met alles wat je hebt of aan kan. Alleen op die manier wordt jij schadeloos gesteld, werk je mee aan preventie, en zorg je dat dergelijke bedrijven van de markt verdwijnen zodat ze niet nog meer slachtoffers maken voor nu en in de toekomst.

Mvg Pieter

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door Albert »

De collectieven rechtszaken dienen een doel die zeer belangerijk is en OOK gesteund dienen te worden. Edoch per individuele situatie dien je aan te tonen dat ook jouw lease contract onder de collectieve zaak valt. Afvallen van SLV en EL over de collectieve zaak is dan ook misplaats
Ze hebben mensen juridische hulp beloofd maar ze zijn om wat voor duistere redenen voor niemand beschikbaar. Ze zullen best wat bereiken over een hele lange termijn. (SLV)

Het gaat om huurkoop waarom zet EL de rechtszaak tegen Dexia niet door ????? Dan kunnen 14.000 mensen op korte terrmijn opgelucht ademhalen en heeft Dexia een massale nederlaag geleden. Dat is wat ik niet begrijp van de Stichting Eegalease. Nee lekker wachten op de uitslag van de heer Oosting.

Albert.

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door Adriaan »

Ja waarom doet de Stichting Eegalease dat eigenlijk niet ?? Kan een woordvoerder van EL daar een antwoord opgeven !!!

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Het is misschien het beste om een Amerikaans advocatenkantoor in
te huren of een Londonse QC die verstand hebben van deze
zaken en geen enkele binding hebben met het Nederlandse bankwezen.
Want de journalisten schrijven nauwlijks over aandelenlease want ze zijn
bang hun adverteerders kwijt te raken.Consumentenbond moet in
de toekomst misschien geld lenen voor b.v. nieuw kantoorgebouw.RTL
Z is ook bang om zijn adverteerders (de banken),kwijt te raken want geen adverteerders geen programma meer.Het Financieel Dagblad leeft
van de advertenties die banken plaatsen.Iedereen is betrokken op
de een of andere manier bij het Nederlanse bankwezen en daarom
gebeurt er **** all.

leida
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 dec 2003 13:03

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door leida »

Ik vind dat Albert gelijk heeft, waarom gaat EL niet verder met de rechtszaak of moeten we straks weer bijbetalen, omdat de heren wel hun torenhoge declaraties indienen.

Waarom wordt er niet per e-mail aan de belanghebbenden gevraagd wat hun mening is in deze.

Zij zijn er voor ons en niet andersom.

Leida.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door Albert »

Ik ben zelf gestopt met betalen, ik heb dexia hierover gebeld en gevraagd de hele procedure over te slaan en mij direct te dagvaarden omdat ik ervan overtuigd ben dat ik de zaak win.
Helaas dat deden ze niet, de mietjes, en ik wacht nog steeds op een dagvaarding.
Piet waarom ga je Dexia zelf niet dagvaarden. Doet Ton en ik ook en aangezien jij het boegbeeld bent van Pay-back is het te hopen, dat velen ons voorbeeld gaan volgen.

Dat is het enige antwoord aan Dexia. De tijd van aap wat heb je mooie jongen is over. De beuk erin Piet en niet afwachten.

Groeten, Albert.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door croosjes »

piet,wat albert zegt ken ik me wel een beetje in vinden wat betrefd PAYBACK.Ik zelf zou gek zijn om het te doen,mijn verzekering en mijn advocaat regelen alles had ik dat niet gehad dan had ik allang in de aanval gegaan.vrgr.andre de croos.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door Albert »

Andre ook jij hebt gelijk je kunt niet anders dan afwachten met zo'n verzekering. Zo zie je maar weer dat iedereen en elke achtergrond anders is.

Ik wil er nog wel bij zeggen, dat ik in het begin moeite met je had, maar ik weet nu dat je een heel goed mens bent.

Albert.

An

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door An »

Hai Albert.

Maar dat ben jij ook hoor! Zo,n trouwe bezoeker van het forum en hulpvaardig voor iedereen. Dat zie je toch niet zoveel meer.

En Meneer Croosjes, sommige van uw gedichten vond ik toendertijd best mooi.

Groetjes An :wink:

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door Jos1 »

Zeg Jan

Had je een e-mailadres achtergelaten, dan werd je voor mij wat geloofwaardiger. Ik wil graag meedoen met een gezamelijke zaak tegen Dexia, want in die stichtingen heb ik echt alle geloof verloren gezien hun permanente zwijgen en draaikonterij. Zie hun toezegging dat ze individuele leden zouden bijstaan in een RADARuitzending en toen puntje bij paaltje kwam ze zich terugtrokken want dat kostte ze ws teveel geld dat ze inmiddels aan het stelen zijn van de aangeslotenen. Waarschijnlijk wel juridisch verantwoord maar desalniettemin moreel verwerpelijk. Ik wil dus wel meedoen in een "class action" tegen Dexia, maar maak je dan eerst eens bekend.

Jos.

JAN1022
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2003 21:24

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door JAN1022 »

Dat wil ik wel doen maar ik moet niet weer de ellende hebben van een tijd geleden waarbij je gek wordt van de zeer frustrerende e-mails Daar om heb ik nu een nieuw mail adres via hotmail Maar indien er belangstelling is wil ik mij wel inzetten en met enkel advocaten bellen wat te doen is In het verleden is geen enkele gezamelijke actie van de grond gekomen. Als er mensen zijn die serieus aan iets willen werken dan ben ik er direct voor te vinden.

Jan

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door croosjes »

albert en an,bedankt voor jullie woorden en samenvoegingen.vrgr.andre de croos

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: EEGALAESERS VERENIGT U, WELKE ADVOCAAT IS BESCHIKBAAR?

Ongelezen bericht door Jos1 »

Jan

Zoals ik al eerder meldde heb ik belangstelling, het angstig achter de brievenbus zitten wachten op (re)actie van Dexia ben ik beu. Je zegt dat je je er wel voor in wilt spannen, als jij wat informatie kunt leveren over advocaten die dit op zich willen nemen en een schatting van een totaalprijs kunt geven dan wil ik graag meedoen om proberen genoeg mensen te verzamelen om een dergelijke actie van de grond te krijgen. Ik praat dan over eegalease contracten.

Groet

Jos.

Gesloten