LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting door schoorsteenvegers Garant Van Oijen Den Bosch

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Niekster

Oplichting door schoorsteenvegers Garant Van Oijen Den Bosch

Ongelezen bericht door Niekster »

Genoemd bedrijf heeft onlangs mijn ouders benadert om hun dakgoten schoon te maken. Na dit voor de afgesproken prijs van €3,00/m x 14 = €42,00 uitgevoerd te hebben, wezen de twee jongemannen mijn ouders er op dat een vijftal dakpannen vervangen dienden te worden. Mijn ouders zijn op leeftijd en hebben moeite bepaalde situaties te overzien en stemden toe om dit door de beide mannen te laten doen voor maarliefst 600 euro! Mijn vader heeft zelf de pannen geleverd en inclusief het reinigen der goten hebben zij slechts 3 kwartier op het dak gezeten. Om mijn ouders 'tegemoet' te komen in de kosten, stelden de heren voor het zonder bonnetje te doen waardoor er 'slechts' 400 euro afgerekend hoefde te worden.

Toen mij dit enkele dagen later ter ore kwam heb ik dit 'bedrijf' onmiddelijk gebeld en beleefd geïnformeerd naar de tarievenstructuur. Echter bij zin 2 werd de hoorn er al opgegooid en bij terugbellen bleek het antwoordapparaat al ingeschakeld te zijn.

De politie kon formeel geen klacht in ontvangst nemen want mijn ouders hadden ingestemd met het bedrag. Daardoor is er formeel geen sprake van oplichting. Ook het buro voor rechtshulp en de branchevereniging konden niets voor mij doen.

Toch kan ik mij hier moeilijk bij neerleggen. Los van de door mijn ouders geleden schade kan het toch niet zo zijn dat beide heren vrolijk door kunnen gaan met hun praktijken zonder dat hun een strobreed in de weg wordt gelegd?

aparaten

Re: Oplichting door schoorsteenvegers Garant Van Oijen Den Bosch

Ongelezen bericht door aparaten »

Tja zo zit de wereld blijkbaar tegenwoordig in elkaar, wie kwaad bloed heeft kan veel geld verdienen.....

Wat ook vaak voorkomt is dat ze een vogelnestje mee naar boven nemen en deze in de schoorsteen dumpen, vervolgens adviseren ze jou om dat te laten verwijderen door hun á 250 euro.

Blijkbaar levert schoorsteenvegen alleen niet genoeg op ;)

Ikzelf heb ook problemen met deze praktijken, komt er eigenlijk op neer dat als je zelf niet meer zo scherp bent zoals ouderen en bejaarden je constant genaaid gaat worden met dit soort praktijken.

Xpert

Ongelezen bericht door Xpert »

Zie voor een betrouwbare schoorsteenveger
http://www.ASPB.nl

Walther63

Ongelezen bericht door Walther63 »

Helaas is mijn moeder (73 jaar) hetzelfde aan het overkomen. Het lijkt echter wel of deze mensen hun praktijken steeds gortiger maken.
Het dakpanverhaal en het vogelnestje hebben mijn moeder reeds € 500,= gekost (nog geen uur bezig geweest met 2 man). Aanstaande woensdag wordt het karwei afgemaakt voor nog eens € 844,=!!!!!!!!!!!!
Helaas voor Garant sta ik ervoor garant dat dit feestje niet door zal gaan en dat wij maatregelen getroffen hebben...........!:evil:
Beste mensen let op: met Schoorsteenvegers Garant absoluut niet in zee gaan; dit zijn pure oplichters.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Niekster

Op zich is het een prima zaak dat je hier waarschuwt voor de praktijken van dit bedrijf. Andere consumenten kunnen hier lering uittrekken en bewuster beslissen of ze wel of geen zaken (willen) doen met deze firma.

Maxiem.

martha C

Ongelezen bericht door martha C »

Ik ben helaas ook een paar weken geleden beet genomen door dit bedrijf.
Schoorsteenvegersbedrijf GARANT uit 's-Hertogenbosch!
In Zeeland zijn ze bij mij aan huis komen flyeren, 2 jonge jongens +/- 16jr. Omdat mijn buurvrouw zich zo gezegd ook opgegeven had heb ik mij ook maar opgegeven om mijn dakgoten tegen een aanbieding schoon te maken. 2,50 per m2.

Eerst aantal x afspraak verzet. Toen ze uiteindelijk kwamen waren ze een halve
dag te laat. 2 andere mannen +/- in de 30 jaar.
En van de buurvrouw, wist hij niet eens wat van? Die heeft zich dus helemaal niet opgegeven..
De goot aan de voorkant begon hij gelijk aan, via het dak wilde hij persé naar de andere kant. Ik heb hem de, zo veel makkelijkere manier laten zien. Namelijk via de aanbouw. Maar dit was allemaal te moeilijk. Gewoon over de nok.

Wilde mijn schoorsteen vegen, niet nodig want ik heb niet eens een open haard. Maar toch voor de brandweer, brandveiligheid bla bla. Wilde dit toch niet, want er lopen elctr leidingen door heen. Kraaiennest? Nee hoefde ook niet, is al weg gehaald, plus gaas. Tegen een mooie prijs had hij een goeie kap die bestendig is tegen kraaien. Nee, te duur. Heb het zelf niet zo breed..

Later kwam zijn maat me roepen of ik via dakraam met hem wilde praten. Ben gaan kijken. Hij liet zien dat mijn nolvorsten los lagen, specie brokkelde ook weg.
Hierdoor zou ik lekkage krijgen en mijn draagbalk van het dak zou uiteindelijk inzakken! Hier was ik zo erg van geschrokken. Had het huis pas gekocht en verbouwd. Ik begreep echt niet waarom mijn aannemer hier 3 maanden geleden niets van had gezegd?!
Heb het na een afspraak toch maar laten doen. Had het geld namelijk niet, €445,-
Na overleg mocht ik een aanbetaling doen van €150,- de rest zou hij na mijn eindejaarstoeslag op komen halen.
De man was naar mijn idee heel vriendelijk en mee-levend/denkent.
Vond het wel heel vervelend dat het zoveel geld moest gaan kosten, maar liever nu een 'kleine' investering als later een hele grote!

Hij heeft met een speciale, elastische zwarte pasta de naden van de nolvorsten aangesmeerd. Hierop heb ik 10 jaar garantie. Dit zou stukken beter zijn als specie, nieuwer e.d.

Heb na 2 dagen lichte pijn in mijn buik toch maar mijn aannemer van destijds gebeld. Snapte niet dat hij mij hierover niets gezged had, hij had toch ook op het dak gewerkt?
Maar hij zei al meteen dat ik flink beet genomen was. Er was niets mis met de nokvorsten. Plus het bedrag waarvoor hij het had gedaan. Mijn aannemer met een uurprijs van €48,- p/u zou voor zeker de helft klaar zijn geweest met nog nieuwe nokvorsten erbij??!! Ongelofelijk. Ik heb nog zo veel te betalen, ik draai zo wat elk dubbeltje om om rond te kunnen komen. Mijn eindjrsuitk. gebruik ik altijd voor kerst en verjaardagscadeaus voor mijn kinderen.
Het maakt me zo verdrietig dat ik altijd door dit soort grappen achtervolgd wordt.
Is het niet met auto's, weggaan uit huurwoningen.. heb ik dit weer.

Ik ben te goed van vertrouwen en vind het heel erg dat, dit soort mensen met hun mooie praatjes en goede bedoelingen, dit vertrouwen bij mij en andere mensen zeer schaadt.

Heb de politie gebeld, mijn verhaal verteld. Zij hebben gekeken op Google/Radar en zagen dat dit bedrijf inderdaad een notitie had. Het nut van aangifte zou zijn dat als meer mensen het doen zij deze bedrijven aan kunnen pakken.
Ook hebben zij mij het juridisch loket geadviseerd. Zij konden mij inlichten hoe ik het financieel zou kunnen regelen. Ben hen namelijk nog €310,- verschuldigt.
Dit wordt 1 januari opgehaald.

Ben bij het juridisch loket langs geweest.
De vrouw kon mij enkel adviseren om een aangetekende brief te sturen dat ik door dwaling op een verkeerd spoor ben gezet. Hierdoor onnodige werkzaamheden heb laten verrichten die mij weer tot onnodige kosten hebben geleidt. Eventueel de melding erbij dat ik hiertegen ook aangifte zal doen.
Gelukkig komt mijn aannemer binnenkort langs om te kijken wat hij precies heetf gedaan. Of dit nut heeft gehad e.d. Hierover zou hij een rapportje maken zodat ik dit mee of na kan sturen.
Ik hoop maar dat ik hierdoor niet verplicht ben tot betaling.
Ik kan soms amper mijn wekelijkse boodschappen doen. Die €300,- is voor mij echt heel veel geld.

Doordat hierover al het eea op Radar staat voel ik mij zekerder hier achteraan te gaan.
Ik zal een 'bewijsje' van Radar mee sturen.

Hoop dat mensen die ook benadeeld zijn hun verhaal ook vertellen.
Samen kunnen we deze oplichters beter aanpakken!!

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Beste mensen,
Schoorsteenveegbedrijf Garant is een prima bedrijf en ik heb vooraf ook een totaalprijs afgesproken voor een aantal werkzaamheden. Deze zaten erg tegen maar ze zijn niet op de prijs teruggekomen. Afspraak is afspraak zeiden ze. Verder zijn het twee erg aardige jongens en leveren ze vakwerk. Bij mij komen ze volgend jaar zeker terug.
Groeten

HvanE

Ongelezen bericht door HvanE »

Mijn moeder (75) is ook benaderd door Garant schoorsteenvegers voor alleen schoorsteen te vegen. Maar wat bleek nok was stuk, regen liep zo naar binnen, (wij hebben geen lekkage gezien). Advies was dan ook nok reparatie 7m2 a 89 per m2. uurtje bezig 2 man....€ 623,-. Goed verdient zou ik zeggen.

Oppassen dus met Schoorsteenvegers Garant.

falang

Ongelezen bericht door falang »

HvanE schreef:Mijn moeder (75) is ook benaderd door Garant schoorsteenvegers voor alleen schoorsteen te vegen. Maar wat bleek nok was stuk, regen liep zo naar binnen, (wij hebben geen lekkage gezien). Advies was dan ook nok reparatie 7m2 a 89 per m2. uurtje bezig 2 man....€ 623,-. Goed verdient zou ik zeggen.

Oppassen dus met Schoorsteenvegers Garant.
dit soort grappen flikken die Ieren ook,
de echte vakman is er wel,maar ik merk dat veel mensen ook voor een dubbeltje gaan.

falang

Ongelezen bericht door falang »

Hier staat nog een verhaal van radar zelf:
http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... r-de-loep/

Gesloten