LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP Laptop van de Dynabyte

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Liquidist

HP Laptop van de Dynabyte

Ongelezen bericht door Liquidist »

Pfff... waar moet ik beginnen met klagen. Ohja, februari 2009, toen ik dacht bij Dynabyte een aardige koop te hebben gedaan met een Compaq Pressario CQ70 laptop.

Helaas bleek dit niet zo te zijn, toen het apparaat in kwestie na ong. een halfjaar goed te hebben gewerkt (zo rond oktober) out of the blue sporadisch begon uit te vallen. Zit je iets uit te typen *poef* alles weg. Zit je film te kijken, hop, laptop uit. Hij werd niet echt warm en ook de batterij was vol. Hier had het sowieso niets mee te maken aangezien hij ook uitviel terwijl hij aan de oplader hing. Terug naar de Dynabyte dus ermee. "Ja, we repareren hem voor u, maar dat kan wel 4-6 weken duren". Lolwut? en geen leenlaptop. Nouja, moet dan maar. Zal wel normale gang van zaken zijn en als hij het daarna weer doet vind ik het verder prima. Na 5 weken kreeg ik hem terug met een briefje erbij "dat er niets was gevonden. Of ik even 60 euro kon overschrijven wegens ongerepareerd retour". Noem het goedgelovig, naïef of wat dan ook, maar die 60 euro heb ik betaald. Helaas deed exact hetzelfde probleem zich 1 week later alweer voor. Laptop die constant uitviel met intervallen van soms een uur, soms een dag en soms 10 seconden.

Dus maar weer naar Dynabyte.. "Laptop valt nog steeds uit.. probleem is dus niet verholpen.. 60 euro onterecht betaald". Ja die 60 euro daar kon ik naar fluiten maar ze konden wel opnieuw mijn laptop opsturen. ging wel 4-6 weken duren. Ik leek weinig keus te hebben dus heb hem maar weer afgegeven. Het was inmiddels Januari 2010 toen ik hem terugkreeg. Dit keer was het probleem wel gevonden en de heatsink was vervangen. Wederom werd erbij vermeld dat ik naar die 60 euro kon fluiten wánt het was niet aantoonbaar dat dit probleem niet ontstaan was in die twee weken tussen beide reparaties in (yeah right, as if).

Maar goed de laptop deed het in elk geval weer! Toch? Nee hoor! Na een week of 3 weer hetzelfde probleem. Laptop weer teruggestuurd. Weer 5 weken kwijt. Weer werden er een aantal zaken vervangen en getest en nu zou hij het toch echt doen. Hij deed het ook prima. Alles werkte weer en de kous leek af. Voor een maand of twee dan. Want toen begon het gezeik weer opnieuw. Laptop viel weer uit. Werd nu ook vaak erg warm en viel ook uit tijdens het opstarten. Aangezien ik toch wel het idee had te maken te hebben met een compleet wanproduct op hoge poten naar de winkel geweest en gezegd geen vertrouwen meer te hebben in het product. Zij begrepen het wel, en mij werd ingefluisterd dat je na 4 reparaties wel recht had op een nieuwe laptop. Dynabyte heeft 2 jaar fabrieksgarantie dus dat zou voor mij ook opgaan. Helaas konden ze dat niet in de winkel beslissen en .... moest de laptop wéér worden opgestuurd voor 4-6 weken.

Dit wederom gedaan alleen nu duurde het ruim 7 weken. Men wilde dit keer ook adapter + accu hebben om te controleren. Deze hebben ze ook maar vervangen om er zeker van te zijn dat het dit keer goed was. Uiteindelijk kreeg ik de laptop terug. Een paar weken later begon het hele verhaaltje weer opnieuw; laptop die onregelmatig uitviel. Weer naar de winkel. Ze wilden hem weer opsturen, maar ik had er geen vertrouwen meer in. Nou dan moest ik maar een brief naar het hoofdkantoor sturen.

Dat heb ik gedaan. Ook er nog even netjes bijgezet dat ik graag binnen 14 dagen reactie wil (dit was anderhalve maand geleden; nog altijd niets gehoord). Weekje na het versturen van de brief ging de laptop helemaal niet meer aan. Hij deed gewoon helemaal niks meer. Aangezien het ding nu toch compleet onbruikbaar was geworden heb ik hem maar naar de winkel gebracht. Stuur hem dan ook maar op ook. Weg ermee.

Dat was 3 weken geleden.

Vandaag krijg ik een rekening in de brievenbus van €348,52. Het probleem valt ineens niet meer onder de garantie.

Ik heb de keuze:

1) Ik betaal € 348,52 en ze repareren mijn laptop

2) Ik betaal € 65,- + verzendkosten en ik krijg mijn laptop kapot terug

3) Ik betaal niks en ze houden mijn laptop.

EHm.... what? wat!?!

Dus ik maar eens met hun klantenservice callcenter gebeld. Meneer wist mij te vertellen dat er vochtschade aan mijn laptop was en dat ik daarom niet in aanmerking kwam voor uitzonderingen op hun procedure. Ik moet gewoon 348,52 betalen en anders krijg ik mijn laptop niet terug. Of ik moet ruim 70 euro betalen om hem kapot terug te krijgen.

Ik heb hem het verhaal uitgelegd maar ik had niet echt het idee dat het hem veel interesseerde. Het feit dat mijn laptop al 5 keer was teruggestuurd voor hetzelfde probleem (regelmatig uitvallen) kon hij op geen enkele manier in verband brengen met het feit dat de laptop het nu helemaal niet meer doet dus ik moest maar gewoon betalen.

Toen ik zei dat ik me genaaid voelde zei hij dat daar geen sprake van was. Ehm... right. Vochtschade? Nu ineens? Wie zegt dat dat door mij komt? Ding is al 5x teruggestuurd met soortgelijke klachten en nu heb ik het ineens gedaan.

Pfff moet ik hier nou echt juridische stappen voor gaan ondernemen?

KoekjesBakker

Re: HP Laptop van de Dynabyte

Ongelezen bericht door KoekjesBakker »

Ja.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Liquidist

Dit is de normale en gebruikelijke diagnose van ******** reparatiebedrijven. Vraag dus een tweede mening aan bij een onafhankelijke deskundige en ik voorspel je, dat er geen sprake zal zijn van vochtschade. Daarna kun je naar de verkoper stappen en bewijzen dat je belazerd bent (al of niet in combine met de verkoper).

Maxiem.

123AB

Ongelezen bericht door 123AB »

In de laptop zitten 2 vochtmeters deze verkleuren als ze in contact komen met vocht,
Als dit bewezen is heeft u juridische geen sterk verhaal.
De meeste elektronica winkels repareren ook een deel uit coulance,
Misschien kunt u hier een beroep op doen.

Succes!

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

123AB schreef:In de laptop zitten 2 vochtmeters deze verkleuren als ze in contact komen met vocht,
Als dit bewezen is heeft u juridische geen sterk verhaal.
Ik denk dat TS juist wel een juridisch sterk verhaal heeft. Zeker in deze situatie. 5x ter reparatie? En dan 'in één keer een vocht probleem'? Het is waarschijnlijker dat er helemaal geen vocht 'probleem' is of dat de reparatiedienst die sensoren zelf heeft laten verkleuren, zelf het vocht defect veroorzaakt heeft. Wie zegt dat die sensoren, om wat voor reden dan ook, in de fabriek al niet verkleurd waren?

Met deze geschiedenis zal een rechter in een eventuele rechtszaak zeker rekening houden.

123AB

Ongelezen bericht door 123AB »

Ik snap niet waarom u zegt dat het een juridische sterk verhaal is?

Want in dit geval moet de consument zelf aantonen dat er zorgvuldig is omgegaan met de laptop. Vaak zijn een paar krasjes al genoeg voor een niet normale manier van gebruik van het apparaat. Dat staat bij veel bedrijven in de AV.

Als de laptop al met vocht problemen uit de fabriek kwam, was dat bij de vorige 4 reparaties al naar boven gekomen! Bij een reparatie binnen de garantie kijken ze als eerst of de vochtplaatjes zijn verkleurt.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

123AB schreef:Ik snap niet waarom u zegt dat het een juridische sterk verhaal is?
Dan raad ik je aan mijn vorige post en andere berichten daarvoor nog eens aandachtig door te lezen.
Want in dit geval moet de consument zelf aantonen dat er zorgvuldig is omgegaan met de laptop.
De laptop is binnen 3 maanden na de laatste reparatie weer kapot gegaan. De bewijslast ligt dan nog bij de verkoper / fabrikant.

Met andere woorden, de verkoper / fabrikant zal toch echt moeten aantonen dat zij dat vochtprobleem niet zelf veroorzaakt heeft. Dat kunnen ze alleen maar aantonen door foto's van de 'onverkleurde' sensoren te overleggen die genomen zijn na hun laatste reparatie van die laptop. En al zijn die foto's meteen na die laatste reparatie van de laptop wel gemaakt, moet de verkoper / fabrikant ook bewijzen dat die foto's ook werkelijk op dat moment gemaakt zijn. Dat is eigenlijk onmogelijk. Dus nogmaals, TS staat (o.a. vanwege het voorgaande) juridisch uiterst sterk.
Vaak zijn een paar krasjes al genoeg voor een niet normale manier van gebruik van het apparaat. Dat staat bij veel bedrijven in de AV.
Een AV is alleen van toepassing wanneer deze voor/tijdens het afsluiten van de overeenkomst ter inzage zijn gegeven door de verkoper. Ik denk dat dat in de Dynabyte winkel niet gebeurd is.

Bovendien zijn krasjes natuurlijk niet genoeg om garantie te weigeren voor een probleem wat niets met die krasjes te maken heeft. Het consumentenrecht is overwegend dwingend recht. Bij een rechtszaak zal een dergelijk artikel in de AV hoogstwaarschijnlijk direct door de rechter vernietigd worden.

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Een AV is alleen van toepassing wanneer deze voor/tijdens het afsluiten van de overeenkomst ter inzage zijn gegeven door de verkoper. Ik denk dat dat in de Dynabyte winkel niet gebeurd is.
Hoe kom je daarbij? Door een koop te sluiten gaat een consument akkoord met de AV. Dat hij hier niet om vraagt is niet de verantwoordelijkheid van de winkelier.
Wel moet de winkelier de AV voorhanden hebben opdat de klant dit in moet kunnen zien als deze daar om vraagt.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

mukkiefuk

Klopt!!!

Maxiem.

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian »

Een rechter zal natuurlijk de AV polsen met wat er van een klant verwacht mag worden. Een paar krasjes is naar mijn inziens niet genoeg om te claimen dat er niet goed mee om is gegaan, deuken en gaten van stoten wel.

Krassen kunnen bij het transport van winkel naar reparateur veroorzaakt zijn. Sterker nog, misschien is de laptop wel zo plat als een dubbeltje als het bij de reparateur aankomt. Zolang er niet bij het inleveren melding op de bon is gemaakt van beschadigingen zijn die voor rekening van de winkel die de zorg over het product overnam en verantwoordelijk en verzekerd is bij het verzenden van deze goederen.

Dus, krassen? Nee die moeten door u veroorzaakt zijn.

Gesloten