LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi "Eindeloos Online" niet toegekend

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
chrizzzie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2007 10:36

Hi "Eindeloos Online" niet toegekend

Ongelezen bericht door chrizzzie »

Ik heb momenteel een groot probleem met mijn mobiele telefoon provider “Hi”

Ik heb bij hun een lopend abonnement. 1 maand geleden heb ik een nieuwe telefoon gekocht waar de optie Mobiel Internet op zit. Naar aanleiding hiervan heb ik met hun klantenservice gebeld om te vragen hoe ik hiervoor Eindeloos Online kan afsluiten. (Voor €9,95 per maand). De telefoniste (Ilone) heeft mij toen verteld dat dit automatisch geactiveerd wordt als ik de eerste keer gebruik maak van internet op mijn mobiel.

Afgelopen maandag kreeg ik van eens het bericht dat mijn telefoon rekening is afgesloten omdat mijn telefoon rekening €1300,- duurder is dan de maand daarvoor. €1050 hiervan zou op Dinsdag 21 December verrekend worden. Ik heb gelijk de klantenservice gebeld en zij vertelde mij dat Eindeloos Online nooit toegekend is en dat ik per MB heb betaald wat de hoge rekening verklaard. Ik heb hun uitgelegd dat ik hiervoor op 24 November heb gebeld en hij vertelde mij dat hij inderdaad in zijn systeem kon zien dat ik toen met een collega over mobiel internet heb gepraat.

Ik heb hem gevraagd om per terugwerkende kracht alsnog Eindeloos Online toe te kennen maar hiervoor moest ik een brief schrijven. Deze brief heb ik afgelopen dinsdag per aangetekende post verstuurd en is gister bij hun aangekomen.

Afgelopen Dinsdag heeft Hi alsnog het bedrag van mijn rekening gehaald ondanks dat ik de machtiging Maandag heb opgezegd. Hiervoor heb ik ook contact gehad met de klantenservice en zij vertelde dat een wijzing van incasso pas na 60 dagen verwerkt wordt! Ik heb hun gevraagd om het bedrag terug te storten en alsnog een accept giro te sturen echter dit is niet mogelijk. Ik heb aan mijn bank doorgegeven om het bedrag terug te claimen als onwettige automatische incasso.

Aangezien mijn brief gister bij hun in ontvangst is genomen heb ik vandaag weer met de klantenservice gebeld om te vragen wie dit verder gaat opvolgen. Dit konden ze mij helaas niet vertellen en ik zou binnen 25 dagen een reactie krijgen wie dit verder opvolgt.

Ik voel mij nu een beetje machteloos. €1050,- is van mijn tekening afgeschreven terwijl dit eigenlijk €33,- had moeten zijn. De fout ligt duidelijk bij Hi want zij hebben nooit “Eindeloos Online” aan mij toegekend terwijl dit wel zou gebeuren. Zouden jullie mij verder advies kunnen geven hoe ik dit het beste kan opvolgen?

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Hi "Eindeloos Online" niet toegekend

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

simpel: 1050 euro laten terugboeken door je bank, storneren. En dan per aantekende brief melden dat je pas je 33 euro gaat betalen als ze je weer aansluiten (want anders gillen ze dat je een wanbetaler bent).
Maar het beste kan je gewoon Hi in de steek laten. Naar een ander toe, de voordeligste prepaid van de Aldi, of zo.

chrizzzie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2007 10:36

Re: Hi "Eindeloos Online" niet toegekend

Ongelezen bericht door chrizzzie »

Ik zeg T-Mobile op schreef:simpel: 1050 euro laten terugboeken door je bank, storneren. En dan per aantekende brief melden dat je pas je 33 euro gaat betalen als ze je weer aansluiten (want anders gillen ze dat je een wanbetaler bent).
Maar het beste kan je gewoon Hi in de steek laten. Naar een ander toe, de voordeligste prepaid van de Aldi, of zo.
Ik ben weer terug aangesloten dus dat is geen probleem. Ik heb ook bij de bank een aanvraag ingedient om het bedrag terug te storten.

Ander nummer is een beetje lastig aangezien mijn nummerbehoud toch wel heilig is en dat is ook weer zoiets wat zo lastig is.

chrizzzie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2007 10:36

Re: Hi "Eindeloos Online" niet toegekend

Ongelezen bericht door chrizzzie »

Zie net dat het bedrag terug gestort is. Ben nu benieuwd wat de reactie van Hi is. Misschien dat ze nu wat sneller actie ondernemen of ze sluiten mijn rekening af.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Hi "Eindeloos Online" niet toegekend

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@crizzzie
Ander nummer is een beetje lastig aangezien mijn nummerbehoud toch wel heilig is en dat is ook weer zoiets wat zo lastig is.
Je kunt nummer ook meenemen naar prepaid, maar zit altijd een weekje wachten tussen, en in die tijd moet je ff niet bellen. Goed voor bezinning en je portemonnee.

Ach.. nieuw nummer krijgen is mooie gelegenheid om alle lastige bellers, stalkende ex'en en hinderlijke callcenters e.d. kwijt te raken. Je geeft je nummer door aan iedereen die je weer wilt horen.

Gesloten