LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Dient de regering een parlementaire enquête in te stellen?

Ja
73
85%
Nee
13
15%
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 86

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door Pieter »

Uit de topic Tucht van de markt. Lijkt me ook bij deze topic thuis te horen.
Geplaatst op 05 Jan 2004 00:46 door Pieter


--------------------------------------------------------------------------------

Hier de structuur van DEXIA;
1860 Gemeentekrediet - investeringsbank voor de gemeenten;
Cregem International Bank in het Groothertogdom Luxemburg
51 % in de Banque International à Luxembourg (BIL);
Alliantie met Crédit Local de France en creatie van de groep Dexia;
2000 het Gemeentekrediet wordt Dexia Bank;
1 april 2002 juridische fusie van Dexia Bank, Artesia Banking Corporation, BACOB en Artesia Services
Dexia bank nederland, Bank Labouchere, Legio Lease

Meer dexia **** http://www.dexia.com/n/discover/subsidiaries.php

Laatst aangepast door Pieter op 05 Jan 2004 01:26, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven


Pieter


Geplaatst op 05 Jan 2004 01:14 door Pieter


--------------------------------------------------------------------------------

ik krijg een vieze smaak in mijn mond bij het lezen dat Dexia DE krediet verstrekker van Nederlandse gemeentes is.

Gaat er bij u ook een lichtje op?

Mvg Pieter

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door Pieter »

Geplaatst op 05 Jan 2004 15:06 door Chris G


--------------------------------------------------------------------------------

Kneuzen zijn de koersknallers van de beurs


Onder de afwezigen zit een grote groep die wellicht helemaal nooit meer terugkeert. Want op de Amsterdamse beurs zat achteraf gezien extra veel lucht. De ingrediënten: royale fiscale aftrekbaarheid van consumptief en hypothecair krediet en een leger assertieve financiële adviseurs. Honderdduizenden beleggers kochten in de vette jaren aandelen met geleend geld, in veel gevallen zonder goed geïnformeerd te zijn.

De kopers stapten in de Rente Remmer, Sneeuwbal Effect, Koers Klimmer of het Altijd Doen Plan. Nu zijn zij verenigd in stichtingen als Leaseverlies, Eegalease, Juniorlease, Leaseleed of Pay Back en eisen zij hun geld terug. Achter de miljarden euro's restschuld schuilen tienduizenden familiedrama's. Of het nu hun eigen schuld is of niet, het financiële schandaal rond leaseverkopers als Dexia, Aegon of Spaarselect wordt waarschijnlijk in veel meer huiskamers gevoeld dan de boekhoudfraude bij Ahold, dat andere schandaal van 2003.
Op dit artikel rust auteursrecht van NRC Handelsblad BV, respectievelijk van de oorspronkelijke auteur.
Al in het begin is er verkondigd dat de lease-gate een veel grotere impact heeft dan op het eerste gezicht lijkt.

De Quote laat al de eerste tekenen zien. ( Zie topic Kneuzen zijn de koersknallers van de beurs)

Hoe langer de lease-gate gaat voortduren hoe langer het duurt voordat Nederland uit de recessie komt.

Mvg Pieter

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door croosjes »

Nieuws



Legioleugens bij Aegon
Mark Koster, 25-02-2003
Verzekeraar Aegon heeft de omstreden leenproducten van voormalige dochter Bank Labouchere bewust bij klanten ‘door de strot geduwd’.



De risicovolle aandelenconstructies, die tienduizenden Nederlanders aan de bedelstaf hebben gebracht, zijn lange tijd aangeprezen door Aegon-bestuurder Johan van der Werf. Dit verklaren oud-Aegon-medewerkers in het maart nummer van Quote dat volgende week verschijnt.

De opmerkingen zijn uiterst pijnlijk voor de verzekeraar. Aegon verkocht Labouchere in maart 2000 aan het Belgische Dexia. Maar die bank wordt nu achtervolgd door boze beleggers. Ze stellen de Belgen aansprakelijk voor geleden verliezen. Een groep beleggers heeft een rechtszaak tegen Dexia aangespannen en hoopt op een miljoenenclaim.

De bang geworden Belgen proberen die claim door te schuiven naar de voormalige eigenaar en krijgen met de onthullingen een juridisch wapen in handen waarmee ze op Aegon kunnen schieten.

Een ex-Aegon-medewerker beweert in Quote dat Johan van der Werf, nu Aegon-bestuurder (toen directie-lid Aegon Nederland), de pusher was van de spaarproducten. Van der Werf zei: 'We duwen ze die spullen door de strot, alleen niet onder de naam van Aegon', verklapt een oud-medewerker.


Johan 'de sloper' van der Werf

Bart Jochems, op dat moment Aegon-woordvoerder, waarschuwde Van der Werf voor de te risicovolle leenproducten. ‘Ik zei: "We verdienen veel centen, maar gaat dit wel goed?" Aegon wil niet ingaan op de beschuldigingen, maar ontkent niet dat Van der Werf ‘enthousiast was’ over de producten.



Gerelateerde artikelen:


croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door croosjes »

2003-05-02 "Dexia verlost klant van deel leaseschuld"

Bron:
Het Financieele Dagblad Dexia Bank gaf gisteren voor het eerst openheid over de afbetalingsregeling voor klanten die door afbetaling op een aandelenleaseproduct in moeilijkheden komen. Dexia hanteert een hardheidsclausule waarbij na 36 maanden de afbetaling wordt gestaakt, ook zal Dexia vermogen onder de 5000 euro ongemoeid laten, evenals de eigen woning.

Gast

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door Gast »

PB luidt de noodklok. Ze zijn bang dat het rechtssysteem verstopt raakt en dat somige gedupeerde tussen het wal en schip dreigen te raken.

http://www.pay-back.nl/Documenten/VKCJu ... 030108.htm

-----Original Message-----
From: Vereniging PAYBACK
Sent: donderdag 8 januari 2004 23:49
Subject: Brandbrief verstopping rechtssysteem door aandelenlease affaire
Importance: High


Nieuwegein, 8 januari 2004

Aan Vaste commissie voor Justitie:

Pater-van der Meer, Verbeet, G.A., Camp, W.G.J.M. van de, Vries, K.G. de, Heemst, E.P. van, Vos, M.B., Rouvoet, A., Adelmund, K.Y.I.J., Wit, J.M.A.M. de, Albayrak, N., Luchtenveld, R., Wilders, G., Weekers, F.H.H., Weekers, F.H.H., Çörüz, C., Verbeet, G.A., Lazrak, A., Wolfsen, A., Tonkens, E.H., Vries, J.M. de, Haersma Buma, S. van, Eerdmans, B.J., Vroonhoven-Kok, N.J. Van, Fessem, W.M.M. Van, Straub, P.A.J., Nawijn, H.P.A., Griffith, L.J., Laan, L.W. Van der, Visser, A.P.

Geachte Heer/Mevrouw,

Ongetwijfeld bent u op de hoogte van het aandelenleasedrama dat zich afspeelt in Nederland. Meer dan tweehonderdduizend Nederlanders zijn contractuele verplichtingen aangegaan met aanbieders van aandelenlease producten. Verplichtingen met grote financiële risico’s, waarvan verreweg het merendeel van de contractanten het bestaan van deze risico’s niet vermoedde.

Door de negatieve beursontwikkelingen van de afgelopen drie jaar hebben deze risico's geleid tot een voor velen catastrofale persoonlijke financiële situatie. Vrijwel geen van de contracten heeft een positief rendement gekend. Bij het merendeel van de contracten heeft het geleid tot het volledige verlies van de inleg en volkomen onverwachts en tot grote ontsteltenis van de contractanten, verder tot een restschuld die de inleg meerdere malen overtreft. Dit heeft geleid tot de situatie dat vele contractanten en hun gezinnen in een financieel uitzichtloze situatie zijn geraakt en van elk toekomstperspectief zijn beroofd. Situaties met restschulden van tienduizenden zo niet honderdduizenden euro's zijn eerder regel dan uitzondering.

De ontstane situatie leidt tot grote maatschappelijke onrust en bij grote delen van de bevolking is het vertrouwen in de Nederlandse rechtsorde en in het bijzonder in de financiële sector volkomen verdwenen. Velen ervaren de aanpak van Dexia om restschulden door middel van agressieve incasso procedures en het blokkeren dan wel onmogelijk maken van andere oplossingen, anders dan die van Dexia, door middel van de BKR registraties als onrechtvaardig en vernederend.

Sinds juli 2003 zijn honderden mensen gedagvaard. Duizenden zijn benaderd door incasso bureaus, hen wacht ook dagvaarding. Dit brengt een grote werkdruk bij de advocatuur met zich mee, met name door de grote hoeveelheid zaken met toevoeging.

De vereniging PAYBACK is druk doende dit in goede banen te leiden door het aanleggen van een netwerk van advocatenkantoren door heel Nederland. Er is druk overleg geweest met de Bureaus voor Rechtshulp, de Orde’s van Advocaten, de Nederlandse Orde van Advocaten, Raden voor Rechtsbijstand en veel advocatenkantoren.

Wij ervaren en vrezen dan ook dat er een tekort gaat ontstaan aan advocatenkantoren die met toevoeging werken. Een aantal gerenommeerde kantoren heeft al een toevoegingstop ingevoerd. De meeste rechtszaken komen niet voor de kantonrechter, maar voor de gewone rechter en derhalve wordt een advocaat verplicht. Indien de komende tijd een grote groep gedagvaarde geen advocaat met toevoeging zou kunnen vinden, zou dat inhouden dat zij bij verstek worden veroordeeld en dus hun zaak verliezen.

Één van de oorzaken is gelegen in het feit dat een aantal kantoren het tegen de borst stuit een groot bedrag te moeten betalen voor een audit om toevoegingzaken te mogen behandelen.

Een andere oplossing die veel advocaten aandragen is om ook in de aandelenlease zaken met de zogenaamde “No cure no pay “- regeling te mogen werken.

De reden hiervoor is onder meer dat veel gedupeerden al financieel krap zitten en geen advocaat kunnen betalen. Als gevolg van het feit dat ze bij het BKR geregistreerd staan en daardoor geen lening meer kunnen afsluiten, hetzij gebukt gaan onder hoge maandelijkse termijnbetalingen.

Om dit probleem op te lossen hebben wij twee voorstellen:

De audit voor toevoegingzaken wordt gratis, waardoor meer advocatenkantoren zich
hiervoor zullen aanmelden.

Als proef wordt de “No cure no pay “-procedure toegestaan bij aandelenlease zaken.
Een vraag van ons aan een advocaat was:

Om je recht te krijgen in Nederland moet je dus (veel) geld hebben? Zijn antwoord was JA.

Recht moet je dus kopen!

Ons dringende verzoek aan u is de bovengenoemde problemen in de eerstvolgende vergadering van de Vaste Tweede Kamer Commissie van Justitie te bespreken om zodoende een verstopping van ons rechtssysteem te voorkomen.

Wij zijn gaarne bereid ten overstaan van uw commissie e.e.a. mondeling toe te lichten.

Met beleefde groet,

J. Neefs, Voorzitter.

vereniging PAYBACK

Sterno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2003 16:41

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door Sterno »

Na het een en ander gelezen te hebben lijkt het er op dat de gesprekken met CGA pas weer in maart voortgezet worden en pas in het najaar van 2004 tot een oordeel kunnen komen. Ik begin me af te vragen of er geen spelletje gespeeld wordt. De enigste die nu profiteerd van deze gecreerde impasse is Dexia. Zij gaat gewoon door met incasseren. De stichtingen e.e.a. hebben hun rechtszaken opgeschort tot nader bericht. Het stuit mij tegen de borst dat bijvoorbeeld SLV als gesprekspartner optreed met het CGA. Terwijl SLV niet met mij, en als ik het forum lees met geen enkel lid, de achterban te raden gaat. Het komt op mij over dat ook SLV en EL gebaat zijn bij vertraging van de gehele rechtsgang. Hoe langer dit conflict voortsleept hoe meer leden erbij komen en dus ook langer een bestaansrecht hebben om als belangebehartiger op te treden met alle inkomsten vandien. Zou het niet mogelijk zijn om collectief als leden van SLV em EL te eisen van deze partij dat zij subiet de rechtszaken weer opstarten omdat wij daar tenslotte voor betaald hebben en nu verzaken om zich aan deze doelstelling te houden.
De aanlevering van de uitspraken van de klachtencommissie DSI is weer opgeschoven. Hierdoor zal de volgende gespreksronde van de CGA waarschijnlijk niet voor maart 2004 kunnen beginnen. De tweede fase zal hierdoor pas medio herfst kunnen zijn afgerond. Wij en met ons de gedupeerden vinden dit niet acceptabel. Wij hebben onze ongerustheid over de ontwikkelingen al eerder aan u medegedeeld, zie hiervoor het recente schrijven d.d. 12 december 2003 van onze voorzitter de heer J. Neefs alsmede de persoonlijk toegelichte en ingebrachte zaken van onze werkgroep tijdens de twee gesprekken met uw commissie en uw secretaris van het afgelopen najaar. Tevens hebben wij gevraagd welke aanbieders wel de intentie hebben tegemoet te komen aan de eisen van de gedupeerden. Waarop wij tot heden geen reactie hebben mogen
Gevonden op de PAYBACK website onder nieuws

pardoes
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2003 10:11

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door pardoes »

Alles lijkt (helaas) op zijn plaats te vallen.

Dexia heeft een veel diepere poot in de Nederlandse samenleving als dan er wordt aangenomen. Stichting Leaseverlies voert een belangrijke rechtszaak en heeft in haar doelstelling opgenomen om haar leden niet individueel bij te staan waardoor ook deze stichting baat heeft bij een langslepend conflict. De impasse die is ontstaan tussen de twee partijen heeft als oorzaak dat Zalm DSI heeft aangewezen om een tiental voorbeeld zaken te behandelen. Terwijl DSI een instituut is die door branche zelf is opgericht. Uitspraken die DSI gedaan heeft in het verleden blijken niet in overeenstemming te zijn met de Europese wetgeving. Hierdoor komt de betrouwbaarheid van DSI en haar uitspraken in het gedrang. Hoe kan een dergelijk instituut betrouwbare uitspraken doen terwijl deze niet getoetst zijn aan Europese wetgeving. Hoe kan Zalm zich het veroorloven om deze uitspraken te laten gebruiken voor een salomons oordeel van commissie Oosting. hoe wil Zalm het uitleggen om dit salomons oordeel naar de burger uit te leggen en tevens daarbij te zeggen dat men indien je aanspraak wilt maken je toch eerst individueel naar de rechter moet gaan en dat je eventueel de uitspraak van SLV en CGA als richtlijn mag voorleggen. Deze individuele rechtszaken zijn overigens alleen weggelegd voor gedupeerde die of in aanmerking komen voor toevoeging of genoeg geld bezitten die een advocaat zelf kunnen bekostigen. Een groot gedeelte van de slachtoffers komt niet in aanmerking voor Toevoeging maar kan klaarblijkelijk ook niet zelf een advocaat bekostigen daar zij net over de drempel van de toevoeging criteria zitten en door BKR notering of het geregistreerde leasecontract (lening) geen lening of hypotheek meer kunnen opnemen om de advocaat kosten te kunnen betalen.

Groet Pardoes

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door pallu »

Tegen de afwijzing van de toevoeging kan een bezwaarschrift bij de RvR worden ingediend, bv als het in redelijkheid niet van je kan worden verlangd dat je bepaalde tegoeden te gelde maakt (overwaarde, effecten) en het overige inkomen dermate laag is dat een lening om de juridische kosten te voldoen een te zware aanslag is op de financiele situatie oplevert.

Sterno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2003 16:41

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door Sterno »

Hoe dient bovenstaande regel gezien te worden. In drievoud in dienen, Wachten op uitspraak, In beroep gaan en dan tot de conclusie komen dat je bezwaar afgewezen of eventueel toch wel goed gekeurd wordt? Welk tijdbestek betreft het hier eigenlijk? Ik ben bang dat het behoorlijk lang duurt voordat je weet wanneer je hiervoor in aanmerking komt en dat je dan allang door Dexia e.e door de mangel gehaald bent. Groeten Sterno

pardoes
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2003 10:11

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door pardoes »

Uit de topic "De kracht van de Poldermodel misbruikt."
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=13105

Wellicht zitten er punten bij die ook bij deze discussie behoren.

Groet Pardoes
Geplaatst op 14 Jan 2004 22:17 door willems


--------------------------------------------------------------------------------

Dexia en Gerrit Zalm.
Triestig, zeer triestig de kant die Nederland opgaat! De onzichtbare opstand tegen de onzichtbare druk van bovenuit op het Nederlandse Volk, barst uit zijn voegen. De onderlinge verhoudingen zijn niet meer controleerbaar en ongecontroleerde emoties slaan geduchtig toe met onherstelbare schade en thans zelfs op scholen!
Eind 1999 verloor de Poldermodel zijn mooiste veren: eens door de wereld bejubeld Model werd gedegradeerd tot een roemloze samenzwering door Staat en een broddelend Bedrijfsleven tegen een onmachtige samenleving, die zij behoorden te beschermen, maar thans afspraken op Polderniveau om de gemeenschap leeg te plunderen ter bescherming van eigen falend beleid en handeltje van ondergang en gezichtverlies. De vervalsingen en geknoei met de boekhoudingen en koersen schijnen nog steeds niet uitgewerkt te zijn: Nu is Adecco aan de beurt en er zullen nog méér volgen. Waarom pakt Zalm niet het bedrijfsleven aan, dat de bron van alle onheil is? Omdat Zalm een lafaard is, een hyena die niet vecht voor zijn prak, maar liever de koene held uithangt bij een onmachtige gemeenschap, die hij behoort te beschermen als Minister. Deze man is alle normengevoel m.b.t. de gemeenschap kwijt en behoort behandeld te worden. Het kan hem géén moer schelen onschuldige spaarzame mensen te laten bloeden om zijn beleid te redden van ondergang! Het is zeer verbazend, dat niemand oog heeft voor deze dolgedraaid mens en men laat hen gewoon doorgaan...
Medio jaar 2000 barstte de Staatsdepôt van Zalm uit zijn voegen met miljoenen KPN effecten, eens een gouden aandeel, maar dreigt thans
een waardeloze hoop schroot te worden! Er moest iets gebeuren: Zij het het bedrijfsleven laten opdraaien voor hun geknoei met de boekhoudingen of een selectieve beleggers de nek omdraaien en hun zakken leeghalen, die niet in staat zijn zich naar behoren te verdedigen!! En Zalm had gekozen voor de laatste! De Leidse Universiteit in samenwerking met Legio ook uit Leiden verzorgden een feilloze zakkenleegzuiger de Winstverdriedubbelaar, juridisch, economisch en psychologisch een perfectie gericht op uitbuiting, waarvan niemand, ook de scheppers ervan konden inschatten wat voor een ravage deze academische perfectie met zich zou kunnen meebrengen. De academische kreet compleet met psychologische impact kon nooit missen:VERDRIEDUBBEL UW WINST MET DE LEGIO-LEASE WINSTVERDRIEDUBBELAAR. ONTVANG AL OVER DRIE JAAR EEN BELASTINGVRIJ BEDRAG VAN FL.41.308.-- OF MEER!!
Het onopvallend bedrog zit hierin, dat dit een hausse producht is, terwijl de koersen 6 maanden voor de lancering van deze tuig, reeds begonnen te zakken. M.a.w. voordat men één cent uitgaf aan deze belegging, had men al restschulden, des te meer: omdat de aankoopkoersen drie jaar lang gehandhaafd bleven en bij voorbaat betaald door de klant....En dit flessentrekkerij moet de redding van de KPN zijn van totale ondergang samen met de staatsdepôt van Zalm.
KPN juni 2000 46 december 2000 14 thans 6.5
AEGON " 43 na decemb. 38 " 11.4
Wolt " 28 " 22 " 12.3
Laat Zalm nu beweren dat dit geen baisse periode is of dat contract is contract, of anders BEDROG IS BEDROG!!
Een hausse product onder deze omstandigheden is welbewust gericht op restschulden en het behouden van de inleggelden EN NIETS ANDERS!!
Als beloning voor deze uevel daad, mocht Legio en Labouchere de inleggelden en opbrengsten door geknoei met de koersen behouden. De waakhonden maken deel uit van Zalm arsenaal en dus te bewerken. Niets staat Zalm in de weg om zijn depôt én beleid te beveiligen ten koste van de klanten; de arrogantie en machtsmisbruik van een arrogante eigenmachtige Staatsman, die onder één hoedje speelde met falsarissen als Legio en Labouchere tegen de gemeenschap!
Wat was dan verkeerd gegaan? De onvolledige perfectie van het bedrog, die als een atoomkracht werkt met diepe uitwerking in geheel de Nederlandse samenleving. Zalm hield de ex-Gemeente krediet Bank een EUROPEES zwaargewicht DEXIA achter de hand mocht de weerstand groeien om de gemoederen dan met groot materiaal en met kennis van zaken stelselmatig te onderdrukken. (Ook deze giftige pijl begin aan doorstootkracht te verliezen, dank zij alerte gedupeerden.)
De beloning hiervoor: het afpersen van de onrechtmatige "restschulden". Puur zuiver klinkende munten, waarvoor Dexia één cent kosten had uitgegeven! Geintjes als verkopen van de effecten om de restschulden af te lossen berustten op onzin. De troep ligt in de depôt van Zalm:er werden nooit pakketten ingekocht of verkocht. Restschulden kwamen vanzelfsprekend tot stand omdat een hausse product tijdens een baisse periode gelanceerd, hoe de beurs ook zal reageren, nooit tot positieve resultaten kan leiden. Er zijn nog steeds mensen die denken, dat de beurs zal optrekken met 70% dat dat zij alsnog winst kunnen maken; de academische psychologische behandeling werkt steeds door!!
De rest is geschiedenis, een spelletje van kat en muis, Dexia doet het werk met de knoet waarvoor zij aangenomen werd, maar de weerstand groeit en biedt thans een tegengewicht, die Dexia heel duur kan komen te staan, want er is gewoon géén weg terug! Echter Dexia is reeds ruimschoots binnen, zuiver netto winst en heft daarom niets te verliezen, maar Zalm wel zijn kop...
"Eegalease", "het betalen onder protest" "contract vernietiging"zijn allemaal onvolledige lapmiddelen om Zalm niet voor schut te zetten, immers wil je iets van je geld terugzien moet je hoe dan ook bij de rechter zijn: en dit kost geld en dit weet Gerrit Zalm ook!!
Zalm had een gedeelte van de KPN effecten aan CITIbank verkocht voor 6 miljard, Van deze 6 miljard heeft Zalm recht op 6/14 deel en 8/14 behoort aan de beleggers die 3 jaar lang aan de koers van 14 vooraf betaald hadden opdat de KPN niet bankroet zou gaan. Als afleidings manoeuvre bij het verkopen van een deel van zijn overvolle depôt KPN, aan CITIbank, had Zalm de commissie Oosting in het leven geroepen. Een manoeuvre om het volk zoet te houden: Laten zij OOM tegen mij zeggen totdat ik over de brug ben, zal hij wel gedacht hebben. Ook deze commissie maakt deel uit van Zalm strategie en arsenaal.
Om zijn doel te kunnen bereiken, heeft Dexia, kennelijk beschermd door Zalm, alle menselijke emotie opzij gezet en opereert als een robot recht op het voorop gesteld doel. Geen enkele brief of bericht of contacct hebben hun belangstelling. Deze mentaliteit van ontgeesting is bekend in de menselijke geschiedenis, immers zo waren de gaskamers tot stand gekomen en het vergassen van mensen, omdat alleen het doel en middel golden, waarbij de mens en maatschappij onbelangrijk waren. Deze schandaal leeft nog steeds voort en bij velen nog levendig! Maar ook de methodiek is nog steeds levendig en heeft niets van zijn charme verloren.

De onzichtbare opstand tegen de onzichtbare tirannie woekert voort: ze zwijgen erover, de Staat als democratisch en rechtsstaat inrichting het koninklijkhuis, de politiek totdat het goed mis gaat om dan te komen met kreten als afschuwelijk, machteloosheid en verbijstering en afschuw en de vlag halfstok. Maar nu durft niemand Zalm te pakken.
De natuur van de mens, en zeker een cultuur mens van deze dagen, is naar geest en instelling ongeschikt voor slaafse onderworpenheid en zeker van bovenuit als mindere gemanipuleerd te worden.
Indien Zalm, hoe groot en voornaam hij ook mag wezen als Staatsman, een moment veronderstelt, dat hij iemand die 38 jaar lang voor zijn pensioen gespaard had om een weinige aan zijn kleinkinderen te
gunnen, en dat hij zijn spaarcenten opgeofferd zien worden ter wille van het geknoei door het bedrijfsleven en daarbij nog een schuld dat hij in twee maal 38 jaar niet bij elkaar zou kunnen sparen, laat staan betalen, dan moet Zalm méér dan overtuigd moeten zijn, dat hij ook géén rustige oude dag gegund wordt te midden van zijn kleinkinderen.
Een beleid dient om de maatschappij te leiden in goede banen en niet misleiden en zeker niet om het onheil veroorzaakt door het geknoei van het bedrijfsleven over te wentelen naar een selectieve groep in de maatschappij die harder dan Zalm werkt om hun hoofd boven water te houden.
Zalm noch Dexia hoeven een geweten te hebben, omdat vroeg of laat alleen de gemeenschap kan hierover een oordeel vellen. Niemand smeekt noch Dexia noch Zalm om clementie, omdat overzichtelijk roven
dit uitsluit, omdat tenslotte aan de meet na al het gedoold van Dexia en Zalm, direct of indirect de rekening gepresenteerd zal worden, omdat cultuur en beschaving zich verzetten tegen onrecht en machtsmisbruik ook het onzichtbare dus ook die van Zalm en Dexia.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door Albert »

We leven nu in een land waar alles fout gaat blijkbaar. Die mensen in de Kamers en de regering weten het toch ook niet meer. Onderzoek Enschede vuurwerkramp door de heer Oosting, de meesten slachtoffers moeten nog schadeloos gesteld worden.

Nu doet deze meneer onderzoek in de commissie CGA mag ik even lachen.

Albert

pardoes
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2003 10:11

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door pardoes »

Deze topic haal ik weer even boven water.

De tien voorbeeld uitspraken van het DSI liggen op tafel.

Ze zijn dermate teleurstellend dat er geen vrolijk vooruitzicht is voor de gedupeerde in kwestie. Het is zelfs de doodsteek voor schadeloosstelling van sprintplan gedupeerde en andere "verzekerde" lease constructies.

Maar ach het DSI heeft onder de maatschappelijke druk 1 uitspraak gedaan waarbij de contracten vernietigd werden op grond van dwaling. Detail hierin is dat de gedupeerde in kwestie 5 lease contracten in het bezit had.

Het CGA gaat aan de slag met deze uitspraken van het DSI. Kunt u zich voor stellen wat voor een monster akkoord hieruit gaat voortvloeien?

Vernietiging voor gedupeerden met meer dan vijf contracten of gedupeerde met een te hoge depot constructie. Sprintplan, groeivermogen en andere jammer dan het is een verzekerd product. Winstverdrie dubbelaars en andere gaan achteraf 15% tot 20% van de aankoopsom als soort risico verzekering afsluiten. na plussen en minnen wordt de restschuld kwijtgescholden. De som die de gedupeerde gaat betalen is afhankelijk van de beurs. Dit kan betekenen dat bij een voldoende gestegen beurs uw aandelen en restschuld gelijk zijn maar dat u alsnog 15% voor de risico verzekering mag gaan betalen :?:

De intresse en meelevendheid van de VVD is ver te zoeken. Lees bijvoorbeeld de brief wisseling die onlangs op de payback website verschenen is. Je wort er niet vrolijk van. Dexia en VVD spelen een spelletje en hebben farce van een commissie in het leven geroepen.

Pardoes

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door Pieter »

Hoe komt het dat DSI en somige rechters het AFM rapport niet gebruiken en dat er uitspraken gedaan worden die niet consquent zijn?

Mvg Pieter

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door Hollander »

Het lijkt mij dat het AFM rapport niet gebruikt kan en mag worden, want in dat rapport staat niet over WELKE bedrijven het gaat.

Je kan bv. Fortis toch niet veroordelen omdat een aanbieder in de fout is gegaan (terwijl we niet weten wie).

Als ik op de A9 heb gereden, en er ligt bewijs dat IEMAND daar te hard heeft gereden, dan kan ik toch geen boete krijgen omdat ik dat geweest zou kunnen zijn???

klercken
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2003 19:33

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door klercken »

Ben Voor maar hoe kom je bij de poll

pardoes
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2003 10:11

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door pardoes »

Wanneer trekt het AFM de vergunningen van AEGON, FORTIS, DEXIA, SPAARBELEG, SPAAR SELECT e.a. in?

Neem een voorbeeld aan de belgen!

Hier in Nederland leven we in een bananen republiek. De veroorzaker wordt beschemt en mag doorgaan met incasso procedures en dreigementen. De slachtoffers en belangebehartigers worden monddood gemaakt zolang de besprekingen en gerechtelijke procedures nog lopen.

De regering stond er bij en keek erna en doen vervolgens niets omdat ze vinden dat het twee private partijen zijn. En men gijpt niet in!
Als zoet houdertje hebben ze wel een wasseneus commissie CGA opgericht. Welke niet kan ingrijpen wegens gebrek aan mandaat!
De beurswaakhond zonder tanden heeft een rapport maar de namen mogen niet genoemd worden. Niemand grijpt in!
De privacy wetgeving wordt door de veroorzaker met voeten over treden. Niemand grijpt in!
Sterfhuisconstructies worden straffeloos toegelaten. Niemand grijpt in!
De rechtspraak kan niet tot een éénluidende conclusie komen. Niemand grijpt in!
Een europarlementairier gebruikt e-mail adressen voor haar propaganda materiaal. Maar ze grijpt niet in!
DSI uitspraken staan haaks op vergelijkbare gerechtelijke uitspraken. Niemand grijpt in!


Hoe lang gaat deze stoelen dans nog duren? WIE GRIJPT ER IN!

Pardoes

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door peewee »

Volgens mij komt zo'n parlemtaire enquete er nooit. Is ook niet logisch. De politiek en dus de Tweede Kamer ook heeft in de jaren negentig zelf zitten te slapen. Had geen oog voor de talloze schimmige financiële produkten die werden aangeboden door banken, verzekeraars en effecteninstellingen. Een onderzoek instellen naar je eigen falen ?

Gebeurt dus echt niet.

pardoes
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2003 10:11

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door pardoes »

Naar aanleiding van de commotie rondom Prof Du Perron jas ik deze topic weer even omhoog.

Het lijkt erop dat DSI ook het CGA voor het lapje houdt.
De tien voorbeeld uitspraken worden bekend gemaakt op 5 februari terwijl deze al bekend zijn bij het DSI, Klager en aanbieder rondom december 2003. Dexia heeft allang een hoger beroep aangetekend en DSI doet net of er nog steeds niets binnen is gekomen. Onder tussen worden zowel dhr Oosting als de gedupeerde aan het lijntje gehouden.

Dan hebben we nog de zitting van Du Perron in KC 45. Het betreft hier een aandelenlease constructie. Prof Du Perron zou geen zitting meer in dergelijke zaken hebben. Op dezelfde dag 14 oktober 2003 na installatie van CGA door Zalm heeft Du perron een niet voorgezeten omdat deze wel direct verband had met aandelenlease. Mis ik hier iets?
In KC 45 staat toch herhaalde malen dat het een aandelenlease zaak is.

DU Perron heeft uitleg gegeven aan dhr Oosting dat het een klacht betrof over een verkeerd belegging advies. Welnu het bevreemd mij deze uitspraak van Du Perron. Indien een klager klaagt over misleiding waardoor zij een verkeerd beleggingsadvies heeft verkregen om te beleggen met geleend geld die voor de klager niet bekend was wordt de klacht afgekeurd. Indien de klager klacht dat zij een verkeerd belegging advies heeft gekregen en zich daardoor misleid voelt wordt de klacht goed gekeurd. Du Perron komt dan wel met een rekensommetje dat indien zus en indien zo dan was er minder verlies geleden en dus wordt de eis tot schadevergoeding niet toegewezen?
Neem daarbij het feit dat het DSI even vergeet om de omslag van gulden naar euro mee te nemen waardoor de som kant noch wal slaat.

Een ander ding wat mij opvalt aan het hele gebeuren van DSI.
14 oktober is de zitting op 11maart is de uitspraak.
Du Perron legt aan Oosting uit dat dit te wijten is aan onder bezetting?
Mis ik nu wederom iets?
Er zit een halfjaar tussen zitting en uitspraak. Gezien de werkwijze van DSI is de uitspraak klaarblijkelijk al langer bekend dan 11 maart 2004. Is hier sprake van overbelasting van administratieve verwerking of van overbelasting van de commissie?.

Dat KC 45 niet meegenomen wordt als een prototypische zaak verbaasd mij gezien dat het hier een aandelenlease betreft die toegewezen is op verkeerde adviezen.

Al met al heb ik geen vertrouwen in het CGA zolang Du Perron zitting blijft nemen in het CGA.

Pardoes

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Dient het parlement een parlementaire enquête in te stellen?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste Pardoes,

Dat verhaal omtrent dhr. Du Perron heeft Pieter enkele dagen terug al omschreven als “en rechter die zijn eigen regels schrijft”; overigens heb ik persoonlijk nooit vertrouwen gehad in CGA; als diverse partijen zoals Pay-back, SLV, Leaseleed, Juniorlease etc. etc. al meerdere malen tevergeefse pogingen hebben ondernomen om met Dexia tot een “minnelijke” oplossing te komen dan lukt dat dhr. Oosting ook niet; daarbij mag de politiek ook geen invloed op de rechters uitoefenen. Het bekende “trias politica”; SCHEIDING VAN DE MACHT.
Ook hier heeft dhr. Zalm zich aan te houden, hoe vervelend dat welicht ook voor hem mocht zijn. Regel zijn regels toch?!
Verder blijkt dat ongeveer 3 kwart best wil schikken; echter met in het achterhoofd genomen dat ze minimaal de inleg terug krijgen en eventuele kwijtschelding van de restschuld.
Dus dat we niet tot een oplossing komen ligt echt niet (alleen maar) aan ons; Dexia werkt eerder tegen als mee om tot een goed compromis te komen!

m.v.g.

justice man

Gesloten