LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] simkaart gestolen in het buitenland
simkaart gestolen in het buitenland
mijn dochter had een telfort abonnement. toen ze een blackberry heeft gekocht bij een andere provider , heeft ze haar telfortabonnement opgezegd( begin oktober)
vlak erna is ze naar de filipijnen gegaan omdat haar schoonmoeder erg ziek was.
ze moest de 3e week van oktober weer beginnen met werken.zij werkt op een cruiseboot en is daarvoor steeds een half jaar van huis. in de nacht van 13 op 14 oktober is ze weer vertrokken naar nederland
ze is nog een week hier geweest en toen moest ze weer aan boord.
even erna kreeg ze de afrekening van haar telfort abonnement
bleek ze opeens een rekening van bijna 900 euro te hebben
normaal was dit 15 euro aangezien ze dit abonnement haast niet gebruikte alleen als ze in nederland was
aangezien ze deze keer haast niet hier was heeft ze dit abonnement deze keer helemaal niet gebruikt
op de rekening stonden allemaal filipijnse nummers die IN de filipijnen zouden zijn gebeld
als datum stond erbij van 13 tot 17 oktober
na de 17e was het abonnement afgesloten( goddank)
ik heb telfort ervan proberen te overtuigen dat zij dat echt niet geweest kan zijn omdat ze toen of onderweg naar hier was of hier was
heb hun ook gezegd dat ze de vluchtickets kunnen hebben etc
ze blijven gewoon zeggen dat het haar verantwoordelijkheid is/was
wie gaat er nu elke keer kijken of de simkaart nog wel in de telefoon zit?? niemand toch?
pas toen de afrekening kwam wisten we dat er misbruik was gemaakt van die simkaart
er had bij telfort ook wel een belletje kunnen gaan rinkelen aangezien haar rekening nooit hoger was dan 16 euro
vandaag kreeg ze een brief van vesting finance, een incassoburo, die er nog eens 150 bij deed aan buitenrechtelijke kosten
wat kan ze het beste doen??
vlak erna is ze naar de filipijnen gegaan omdat haar schoonmoeder erg ziek was.
ze moest de 3e week van oktober weer beginnen met werken.zij werkt op een cruiseboot en is daarvoor steeds een half jaar van huis. in de nacht van 13 op 14 oktober is ze weer vertrokken naar nederland
ze is nog een week hier geweest en toen moest ze weer aan boord.
even erna kreeg ze de afrekening van haar telfort abonnement
bleek ze opeens een rekening van bijna 900 euro te hebben
normaal was dit 15 euro aangezien ze dit abonnement haast niet gebruikte alleen als ze in nederland was
aangezien ze deze keer haast niet hier was heeft ze dit abonnement deze keer helemaal niet gebruikt
op de rekening stonden allemaal filipijnse nummers die IN de filipijnen zouden zijn gebeld
als datum stond erbij van 13 tot 17 oktober
na de 17e was het abonnement afgesloten( goddank)
ik heb telfort ervan proberen te overtuigen dat zij dat echt niet geweest kan zijn omdat ze toen of onderweg naar hier was of hier was
heb hun ook gezegd dat ze de vluchtickets kunnen hebben etc
ze blijven gewoon zeggen dat het haar verantwoordelijkheid is/was
wie gaat er nu elke keer kijken of de simkaart nog wel in de telefoon zit?? niemand toch?
pas toen de afrekening kwam wisten we dat er misbruik was gemaakt van die simkaart
er had bij telfort ook wel een belletje kunnen gaan rinkelen aangezien haar rekening nooit hoger was dan 16 euro
vandaag kreeg ze een brief van vesting finance, een incassoburo, die er nog eens 150 bij deed aan buitenrechtelijke kosten
wat kan ze het beste doen??
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21
Re: simkaart gestolen in het buitenland
Zo snel mogelijk betalen en hier een hele wijze les uit leren.
Hoe vervelend het ook is.
Hoe vervelend het ook is.
Re: simkaart gestolen in het buitenland
Ik snap dat het niet leuk is om te horen maar wiens verantwoordelijkheid is het volgens jou dan wel?alida1 schreef: ze blijven gewoon zeggen dat het haar verantwoordelijkheid is/was
Dit staat er in de voorwaarden:
5. GEBRUIK VAN DE DIENST
5.1. De Contractant is verantwoordelijk voor het gebruik van zijn Aansluiting, ongeacht wie ervan gebruik maakt en ongeacht of de gebruiker toestemming heeft van de Contractant.
Er zit niks anders op dan het bedrag te betalen. Jammer dat ze het zo ver heeft laten komen dat Telfort het uit handen heeft moeten geven aan een incassobureau.alida1 schreef: vandaag kreeg ze een brief van vesting finance, een incassoburo, die er nog eens 150 bij deed aan buitenrechtelijke kosten
wat kan ze het beste doen??
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21
Re: simkaart gestolen in het buitenland
En hoe langer je wacht met betalen, hoe hoger de incassokosten etc. zullen worden.
Re: simkaart gestolen in het buitenland
@alida1
Normaal kan je vanaf 1 juli 2010 een verbruikslimiet in de EU landen instellen, maar dit geld niet voor de Filipijnen!
Dus het wordt helaas betalen.
Sinds 1 juli 2010 staat bij abonnementen automatisch een verbruikslimiet van € 59,50 ingesteld op het gebruik van mobiel internet in EU-landen. Zo kunt u de kosten voor het gebruik van mobiel internet in de hand houden.
Hier kan je nog eens nalezen, hoe en wat.
Succes!
https://www.telfort.nl/KBS/consument/se ... -instellen
Normaal kan je vanaf 1 juli 2010 een verbruikslimiet in de EU landen instellen, maar dit geld niet voor de Filipijnen!
Dus het wordt helaas betalen.
Sinds 1 juli 2010 staat bij abonnementen automatisch een verbruikslimiet van € 59,50 ingesteld op het gebruik van mobiel internet in EU-landen. Zo kunt u de kosten voor het gebruik van mobiel internet in de hand houden.
Hier kan je nog eens nalezen, hoe en wat.
Succes!
https://www.telfort.nl/KBS/consument/se ... -instellen
Re: simkaart gestolen in het buitenland
ondanks dat er in het contract staat dat je zelf verantwoordelijk bent ,vind ik het toch niet juist dat als er iets ontvreemd wordt bij jou , jij voor de schade moet opdraaien
ze had sowieso niet kunnen controleren of dat ding in haar telefoon zat terwijl ze in het vliegtuig zat want de telefoon zat dus in haar koffer
in de tijd dat ze vloog van daar naar hier was er al voor 400 euro verbeld en over dat lang wachten voordat ze de rekening betaalde heeft te maken met het feit dat we waren aan het wachten op de reactie van telfort , die dus uit bleef!
ze had sowieso niet kunnen controleren of dat ding in haar telefoon zat terwijl ze in het vliegtuig zat want de telefoon zat dus in haar koffer
in de tijd dat ze vloog van daar naar hier was er al voor 400 euro verbeld en over dat lang wachten voordat ze de rekening betaalde heeft te maken met het feit dat we waren aan het wachten op de reactie van telfort , die dus uit bleef!
Re: simkaart gestolen in het buitenland
Wie dan, Telfort?alida1 schreef:ondanks dat er in het contract staat dat je zelf verantwoordelijk bent ,vind ik het toch niet juist dat als er iets ontvreemd wordt bij jou , jij voor de schade moet opdraaien
Het zou een mooie boel worden als die voor iedere schade zou moeten opdraaien omdat klanten hun telefoon verliezen.
En al zou Telfort het vergoeden beginnen andere klanten te klagen want ergens moet het vandaan komen dus wordt het bellen duurder.
Al zou Telfort bereid zijn wat tegemoet te komen in de kosten vind ik dat je al niet mag mopperen.
Groeten.
Re: simkaart gestolen in het buitenland
Alidaalida1 schreef:ondanks dat er in het contract staat dat je zelf verantwoordelijk bent ,vind ik het toch niet juist dat als er iets ontvreemd wordt bij jou , jij voor de schade moet opdraaien
ze had sowieso niet kunnen controleren of dat ding in haar telefoon zat terwijl ze in het vliegtuig zat want de telefoon zat dus in haar koffer
in de tijd dat ze vloog van daar naar hier was er al voor 400 euro verbeld en over dat lang wachten voordat ze de rekening betaalde heeft te maken met het feit dat we waren aan het wachten op de reactie van telfort , die dus uit bleef!
Alle excuses wat je schrijft hebben geen invloed, op het gebeurde.
Je wil ons overtuigen, dat jou dochter geen schuld heeft, maar accepteer nu, wat ook mijn voorganger heeft geschreven.
Afwachten of je misschien een antwoord krijgt van Telfort en dan de aanmaning niet betalen, is en blijft wanbetaling, dus het bedrijf stapt over naar incasso, en that's it!
Jammer van het geld, maar zij moet in de zure appel bijten, en betalen!
Re: simkaart gestolen in het buitenland
Het enige wat je kan doen als je simkaart gestolen is, is zo snel mogelijk de kaart laten blokkeren. Als je de pech hebt dat je niet direct weet dat de sim gestolen is, dan ben je toch verantwoordelijk voor de tussenliggende periode. Helaas, maar het is niet anders.
Re: simkaart gestolen in het buitenland
Maar dan toch,ik vind het een beetje vreemd dat ze alleen de simkaart stelen.
Dus ze stelen de gsm halen de simkaart eruit en leggen de blackberry(een gewilde gsm) terug.Sorry hoor maar deze blackberry's kunnen ze voor behoorlijk geld verkopen en die stelen ze niet,alleen de simkaart.???
En staat dat dan op de rekening dat er in de filipijnen is gebeld?
Heb ik nog nooit gezien alleen het nr waar je naartoe belt,niet waar je vandaan belt.
Ze weten de pincode en ze bellen er op los.
Hoe komen ze aan die pincode?
Dus ze stelen de gsm halen de simkaart eruit en leggen de blackberry(een gewilde gsm) terug.Sorry hoor maar deze blackberry's kunnen ze voor behoorlijk geld verkopen en die stelen ze niet,alleen de simkaart.???
En staat dat dan op de rekening dat er in de filipijnen is gebeld?
Heb ik nog nooit gezien alleen het nr waar je naartoe belt,niet waar je vandaan belt.
Ze weten de pincode en ze bellen er op los.
Hoe komen ze aan die pincode?
Re: simkaart gestolen in het buitenland
Tja, op een simkaart zit standaard een pincode op. Dus diegenen die de simkaart in handen hebben gekregen hebben of de pincode erbij gekregen, of de pincode is er afgehaald(door uw dochter). Makkelijk voor als je zelf de pincode vergeten bent, maar ook zeer handig in het geval van misbruik. Als uw dochter zo vaak op reis is, heeft ze ook een reisverzkering? Deze kan u misschien tegemoet komen in de kosten van het bellen. De kosten van het incasso is haar eigen schuld, een geschil of niet, de factuur dient betaald te worden.
Re: simkaart gestolen in het buitenland
bedankt berndv voor de tip die heeft ze idd