LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
raymond41
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2010 15:32

mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Ongelezen bericht door raymond41 »

Vorige week naar de mediamarkt geweest om een notebook aan te schaffen.Daar aangekomen zag ik een ipad liggen en heb een medewerker om informatie gevraagd of dit iets was voor mij..Uitgelegd dat ik er graag mee wil kunnen internetten,filmpjes kijken ,foto's plaatsen enz.Volgens de medewerker kon je met een ipad meer dan een notebook dus was de keus snel gemaakt.De ipad was volgens hem klaar voor gebruik en kon je er thuis meteen mee aan de slag.Geweldig!
Thuis aangekomen meteen uitproberen.Hij was dus NIET klaar voor gebruik.Eerst vraagt de ipad om een aansluiting met een pc.Gelukkig hadden we er één.Vervolgens moet je je persoonlijke gegevens invoeren en je creditcard nummers!!!!!!!!!!!!!Ook hadden we een creditcard.Ik vraag me af wat we hadden moeten doen als we geen van beiden hadden gehad.(misschien naar de buren?)Hierna deed hij het.Eventjes op het internet geweest en hij deed het.2 avonden later had ik vrij en ben de ipad eens goed gaan uitproberen.Wat schets mijn verbazing,FILMPJES afspelen gaat niet daar heb je een speciaal programma voor nodig.Op google gezocht hoe dit moest,blijkt dit niet te kunnen!!!!!!
Je kan ook niet 2 programma's tegelijk draaien,kan geen usb stick aan en geen camera,al met al teleurstellend.Ik vraag me af wat hij nou meer kan dan een notebook?
De volgende morgen de mediamarkt gebeld en uitgelegd waarom ik hem wilde ruilen want wat me was voorgespiegeld over dit artikel klopte niet.Blijkt dat je hem NIET KUNT RUILEN!!!!!!!!Volgens de medewerker staat dit op de bon.Een beetje overrompeld hang ik op en pak de bon erbij maar er staat echt op RUILEN BINNEN 14 DAGEN!!!!!Opnieuw gebeld maar er kon niet geruild worden.Op de vraag waarom mij dit niet was verteld toen ik hem wilde kopen was het antwoord dat dit misschien vergeten was.Gevraagd om de teamleider te spreken omdat ik het hier niet bij wilde laten zitten .Opnieuw het hele verhaal uitgelegd aan de teamleider:
-belangrijke verkeerde informatie gekregen over de ipad
-Niet verteld dat ik hem niet kon ruilen
-De kassabon geeft aan ruilen binnen 14 dagen.
Volgens de teamleider stond er in de algemene voorwaarden van de mediamarkt(die kun je via internet opzoeken of in de winkel zelf nalezen)dat dit product niet geruild kon worden!!!!!Hij hield voet bij stuk,er wordt niet geruild!!!!!!!!!!!!
Fijne service.Misschien heb ik inderdaad de fout gemaakt om de algemene voorwaarden niet te lezen( wie doet dat wel?)maar ik vind dat van hun kant door verkeerde voorlichting te geven en achterhouden van informatie,bewust of onbewust,zij mij best tegemoet hadden kunnen komen.Ik heb een ipad van 500 euro die ik nu op marktplaats zet en alsnog een notebook kan gaan kopen.
MAAR NAAR DE MEDIAMARKT NOOIT MEER!!!!!!!!!!!

M. Veenbrink

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik bied € 200,-

(Haal je creditcard gegevens van je ipod af wanneer je hem verkoopt)

:mrgreen:

raymond41
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2010 15:32

Re: mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Ongelezen bericht door raymond41 »

Beste Vogels

Bedankt voor je snelle reactie.
-Wij hebben meteen aangegeven dat we hem willen omruilen voor een notebook.
-Ook zijn we doorverbonden met de leidinggevende
-de algemene voorwaarden hebben we inmiddels gelezen en valt een ipad niet onder een licentiegebonden product?

gr:Monique

raymond41
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2010 15:32

Re: mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Ongelezen bericht door raymond41 »

Beste Grazyme

200 euro is toch echt wel te weinig hoor,wel een goede tip die je geeft over de creditcard.

raymond41
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2010 15:32

Re: mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Ongelezen bericht door raymond41 »

Bedankt vogels over de creditcard tip.

gr:Monique

N1ck
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2011 20:54

Re: mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Ongelezen bericht door N1ck »

Met alle respect, maar in elke Media Markt zit sinds kort een zekere Apple shop in de winkel. Hier binnen kunt u alle producten zonder enige restrictie uitproberen. Ik neem aan dat u tijdens het uitproberen het gemis van de USB aansluiting en gemissen van overige wensen wel moet zijn opgevallen.

Desalniettemin is de iPad een fantastisch apparaat, ook al is het geen notebook en kan die wellicht iets minder dan een notebook. Alles wat die wel kan doet die dan ook exceptioneel goed! Het hoeft dus niet per sé een miskoop te zijn, speel er eens mee zou ik zeggen :).

Tevens blijf ik erbij dat enig onderzoek van eigen bodem voor het aanschaffen van een dergelijk product wel een must is. De verkoper kan nooit volledig inschatten wat u wilt gaan doen met het apparaat. Ik was er dan niet bij, maar als u had gevraagd "Kan dit apparaat goed video's afspelen?" dan zou iedere verkoper ja antwoorden. Daarentegen als u had gevraagd "Kan dit apparaat video's afspelen van de website X?" en website X is dan een website met Flash video dan had de verkoper ook nee kunnen zeggen.

Tevens op de vraag of de iPad beter is dan een notebook is het antwoord natuurlijk altijd subjectief, de één zweert bijvoorbeeld bij een toetsenbord en de andere vind het touchscreen een vooruitgaan van jewelste. Toch hoop ik dat je eruit komt met de Media Markt, maar in hun voorwaarden staat wel het volgende:
11.2 d. Het product is ongebruikt.
En uit je verhaal kan ik opmerken dat je hem inmiddels al (uitvoerig?) hebt gebruikt. Dus de Media Markt zou zich hier op kunnen verhalen denk ik (ik ben geen expert in dergelijke zaken hoor).

Als afsluiter wilde ik even vermelden dat een creditcard niet benodigd is voor het gebruik van een iOS apparaat (iPhone / iPad / iPod Touch).

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Ongelezen bericht door sephora30 »

Monique, is het niks voor je om contact op te nemen met de belbus van Vara Kassa.
Het ziet er wel naar uit dat je totaal verkeerd voorgelicht bent, maar je kan het niet bewijzen.

DvOff
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:13

Re: mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Ongelezen bericht door DvOff »

Het ligt er hier natuurlijk sterk aan wat de TS natuurlijk allemaal heeft gevraagd aan de verkoper.
Je kunt natuurlijk nu wel stellen (dit-en-dat zit er niet op) maar heb je daar ook expliciet om gevraagd?
De iPad kan namelijk alsnog alle taken uitvoeren die een laptop ook kan, dat je daar dan nog een extra programma voor moet downloaden staat daar los van.

Bovendien moest je je iPad gewoon aan je computer koppelen zodat je er muziek en films op kunt zetten die je van iTunes hebt gedownload, je bent ook niet verplicht om daar een account aan te maken en je creditcard gegevens in te vullen, de strekking klaar voor gebruik uit de doos, klopt nog steeds, het is natuurlijk een kleine configuratie, je hoefde niet het product nog zelf te assembleren.

Je beroepen op verkeerd geïnformeerd te zijn is vaag, en vatbaar voor allemaal gaten, als winkelend consument moet je nu eenmaal (vooral bij electronisch) apparatuur goed doorvragen.
Dat je er uiteindelijk achter kom dat er nog het één ander geïnstalleerd moet worden of dat het anders werkt dat kan, maar zo ze lezen in het verhaal heeft de verkoper prima antwoord gegeven op de gestelde vragen.

Het artikel is dan misschien niet naar wens, dat kun je altijd nog bij de MediaMarkt aankaarten, natuurlijk is het ALTIJD handig als je een grote aankoop doet dat je jezelf ook wat oriënteer op een nieuw product voordat je 500 - 600 euro neerteld voor een nieuw product. (tuurlijk mag je erop vertrouwen dat je goed wordt geïnformeerd, maar alleen naar de vragen die je stelt).

Kortom als je vraagt, "Kun je er video's op afspelen" dan is het antwoord nog altijd "ja", de verkoper kan niet ruiken dat je een videocamera erop wilt aansluiten en daar de video's van wilt afspelen.

Los van het bovenstaande verhaal, vind ik het een beetje brutaal en waardeloos dat Media Markt niet gewoon het product (wat heel gewilt is) niet terug neemt en gewoon een goed advies over een laptop geeft.

robertr
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:37

Re: mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Ongelezen bericht door robertr »

En naar de Kijkshop gaan is ook geen verbetering! Kijk maar eens bij het topic Kijkshop en service? Sommige winkeliers hebben alleen maar aandacht voor je portemonee bij het kopen en de service is ver weg als het fout gaat.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: mediamarkt arnhem,erg slechte service,weg 500 euro

Ongelezen bericht door tiptoo »

robertr schreef:En naar de Kijkshop gaan is ook geen verbetering! Kijk maar eens bij het topic Kijkshop en service? Sommige winkeliers hebben alleen maar aandacht voor je portemonee bij het kopen en de service is ver weg als het fout gaat.

beste is helemaal niet meer in een winkel te kopen???? je hebt een eigen topic!

Gesloten