LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] registratie bij het BKR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
daisy

registratie bij het BKR

Ongelezen bericht door daisy »

1 december is onze WVD afgelopen. Gereageerd met standaard brieven inzake eegalease zaak. Hoe serieus moet je de dreiging nemen van registratie bij het BKR. En na hoe lange tijd gebeurt dit. En als je dan alsnog betaalt verdwijnt de aantekening dan bij het BKR. Wie weet dit?

trudy

Re: registratie bij het BKR

Ongelezen bericht door trudy »

Direkt na het afsluiten van je leasecontract word je door Dexia (dit geval Legio Lease) bij de BKR in Tiel geregistreerd. Je hebt immers geld geleend? Ik wist dat toen overigens ook niet. Ben inmiddels wijzer geworden. Nadat Dexia een incassobureau heeft ingeschakeld en jij je schuld weigert te betalen, komt er een "a"tje achter je naam, hetgeen betekent dat je een wanbetaler bent. Volgens Dexia kan je dan nog geen mobieltje met een abonnement aanschaffen (of dit waar is of alleen een dreigement, weet ik niet), maar een hypotheek of andere lening kan je wel vergeten.

Vr.gr. Trudy

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Daisy,

Een mobieltje aanschaffen is geen probleem. Ik heb dat inmiddels weer gedaan. Een hypotheek afsluiten kan lastig zijn. Ik heb overigens al heel lang een creditcard met een vrij fors kredietbedrag (wat ik nooit gebruik) en dat is nooit ingekrompen. Ik denk dat de meeste finaciele instellingen en rechters nu wel weten door wat voor tuig we er zijn ingeluisd. Zelf betaal ik nog steeds niet en wacht gewoon op een dagvaarding. Ik heb goede hoop dat dit zeer slecht voor dexia gaat uitpakken. Als ze dan meteen deze zogenaamde bank gelijk uit ons land verbannen dan kan mijn jaar niet meer stuk. Dus, hou vol en laat je niet nog een keer belazeren door dit misdadig tuig.

Kees

trudy

En als je later alsnog betaalt zal dat er wel bij vermeld worden, lijkt mij, maar ik dacht dat zelfs dan die gegevens nog een aantal jaren daar genoteerd blijven. Weet dit niet zeker, misschien kan iemand anders hier een antwoord op geven. Of misschien vind je het op de site van het BKR

Gr. Trudy

trudy

Heb diverse banken gebeld om te vragen of ik een hypotheek krijg als ik bij het BKR geregistreerd sta voor een schuld bij Dexia. Men wist van de problemen, maar ze zeiden geen ja en geen nee. Dus daar word je ook niet vrolijk van. Misschien wachten de banken ook de rechtzaken af. Of houden ze elkaar de hand boven het hoofd.

Dat verhaal van dat mobieltje overigens dat heb ik op de Dexia website gelezen.

Trudy

Tomi

Ongelezen bericht door Tomi »

Jah, ook als je aan je schuld bij het BKR voldaan hebt, komt er ipv een 'A' een 'H' van Herstel. Deze 'H' blijft nog 5 jaar denk ik bij het BKR. Daarna is het weg.

daisy

Ongelezen bericht door daisy »

bedankt voor jullie reacties. De eventuele a-notering speelt wel mee in onze overweging om wel of niet te betalen. Heb zelf ook bij een bank geinformeerd. Het antwoord was dat het niet uitmaakt of het een aantekening is van Dexia of een andere instelling.

Jos1

Ongelezen bericht door Jos1 »

Ik heb al een hypo, en wilde deze verhogen om evt de restschuld te kunnen betalen als de zaken verloren zouden worden, maar dat is geweigerd omdat ik deze registratie heb.
Helaas maar waar. Jammer genoeg heb ik niet genoeg geld om ze aan te pakken, op de site van rechten.nl staat dat zij dat wel kunnen doen voor je.

Groet

Jos.

ebbelingh

Ongelezen bericht door ebbelingh »

ik wil even rugkomen op de uitzending ziektekosten.
Het gaat over de reclames die naar mijn mening geen eerlijke informatie geven.
Niet iedereen kan worden ingeschreven.
dat hoort volgens mij vemeld te worden.
Mijn schoonzoon zit boven de loongrens en moet partuculier .verzekerd zijn.
Hij wordt niet aangenomen om dat zijn zoontje van 5jaar bij een ficioterapheut loopt.
Ook dat is FBTO.
als je de reclame ziet lijkt het wel of ze met hun arme wijd staan om je binnen te halen.
dus niet nooit gedacht van FBTO.
Ik zelf ben al ongv 20jaar bij de FBTO vindt het een goede maatschappij
jammer dan toch. :twisted:
[/b]

HAV

Ongelezen bericht door HAV »

Omdat 2 jan mijn WVD sfliep heb ik de gegevens die van mij bij de BKR staan vermeld opgevraagd. Dit kan je doen door bij je eigen bank een BKR formulier in te vullen en een bedrag (ik dacht 5 euro) te betalen. Een paar weken later kreeg ik een brief van de BKR in de bus met de gegevens. Het bedrag van Dexia stond erbij maar wel circa 1000 euro hoger dan het eigenlijke bedrag.
Ovderigens ook mijn hypotheek moeten verhogen om de schuld van \dexia af te kunnen betalen. Dat gaf wel wat moeite, maar het argument naar de hypotheek bank of ze wilden dat het huis werd verkocht en de hypotheek beieindigd hielp ze wel over de brug. Nu ik Dexia heb betaald hoe onplezierig ik dat ook vond is er wel een last van mij afgevallen. De aandelen staan nu op een aandelenrekening geparkeerd en ik kan zelf beslissen of ik het aan de hand van mijn financiele situatie verzilver dan wel laat staan. Nu maar afwachten wat de stichting leaseverlies kan en gaat doen. Ik heb er weinig vertrouwen in maar elke euro retour is meegenomen.
Groeten en sterkte
Herman

Loes Brouwer

Ongelezen bericht door Loes Brouwer »

Als je de aandelen zelf overgenomen hebt, kun je geen recht meer aan SLV ontlenen. Staat op hun site.

benadeelde

Ongelezen bericht door benadeelde »

als je dexia de aandelen laat verkopen en de rest schuld betaald ,
kun je eigenlijk nog gebuik maken van stichting laeseverlies?
Mijn advocaat voegt er wel een brief bij dat ik dit doe met behoud van al mijn rechten.mocht het voor ons goed uitpakken dan kan ik alle schade op dezia verhalen.maar wordt je dan niet afgemeld bij de stichting zoals degene die de aandelen helemaal overnemen?
weet iemand dat?
want van de stichting krijg je tegenwoordig ook niet veel te horen.

PeterS

Ongelezen bericht door PeterS »

Benadeelde, misschien kun je een kopie van die brief beschikbaar stellen op dit forum. Anderen zullen je waarschijnlijk dankbaar zijn.

desser

Ongelezen bericht door desser »

Beste Kees,

Net bij de Scheer en Foppen een nieuwe Nokia proberen te kopen met een T-Mobile abonnement voor 2 jaar. Maar ik krijg hem niet sinds ik de restschuld (volgens Dexia dan) niet betaal n.a.v incasso's. Dus ik weet niet hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen ?

Dennis[quote][/quote]

pallu

Ongelezen bericht door pallu »

Geplaatst op 15 Dec 2003 21:05 door pallu

--------------------------------------------------------------------------------

even aanpassen denk ik

Dexia Bank Nederland N.V.
T.a.v. de directie
Beethovenstraat 300
1077 WZ AMSTERDAM

Groningen 10 december 2003

Betreft: Keuze formulier

Geachte heer/ mevrouw,

In goede orde ontving ik uw schrijven 25 november 2003 betreffende het keuze formulier in verband met het aflopen van het contract.

Ondanks het feit dat mijn echtgenoot in een brief 7 februari 2003 er u op geattendeerd heeft dat, het zonder zijn toestemming, getekende contract: 29413161. niet rechtsgeldig is, en hij zich beroept op de vernietigingsgrond in artikel 1:89 BW, is in mijn visie de overeenkomst vernietigd, toch heb ik besloten om u in deze brief mijn keuze
kenbaar te maken.

Echter geheel tegen mijn wens in, en ter voorkoming van een door u ingestelde incassoprocedure, wil ik de restschuld in termijnen betalen, zij het dat deze enkel onder protest zal geschieden. Gaarne maak ik bij deze expliciete melding van dit feit.

Met referte aan de thans door de Stichting Eegalease aanhangig gemaakte procedure onder rolnr.218,
En van de stichting leaseverlies rolnr. 2003-143 behoud ik mij alle rechten en weren voor.

Hoogachtend,http://www.hetdexiadebacle.belgieweb.nl

Naar boven

margreet_braat

Geplaatst op 15 Dec 2003 21:22 door margreet_braat

--------------------------------------------------------------------------------

Deze brief gaat ook over eegalease. Maar als je dat weglaat, dan heb je een aanvaardbare basis. Aanvulling is wel nodig, inderdaad. Let op dat je het betalen in termijnen goed bekijkt, wellicht gaat Dexia daar niet mee akkoord. Maar vermelden dat je onder protest betaalt en dit doet onder voorbehoud van alle rechten en weren is wel van belang!
Ben je lid van de stichting leaseverlies of van payback? Je zou kunnen verwijzen naar de rechtzaak die de stichting leaseverlies heeft aangespannen.
Sorry, een concreet voorbeeld is dit dus niet. Maar wellicht ben je zo weer een beetje verder op weg. En die brief waar jij naar zoekt staat volgens mij hier wel ergens. Maar ja. Het forum is niet al te overzichtelijk meer. Succes hoor!
Groet, Margreet

lennart

Ongelezen bericht door lennart »

:evil: Je krijgt al een regristratie als je contract nog loopt. Als je bij een bank een BKR formulier opvraagt (kosten 4.50) dan zie je waar wie en waneer je een regristratie hebt gehad.
Ik heb dit voor mijn hypotheek gedaan. Maar voor ING en Rabo maakte het niet uit van wie het was. :cry:
de dag na het aflopen krijg je al een A codering. Dit gaat overigens niet over de restschuld maar over het totaal (volgens dexia) geleende bedrag van de contracten. Dit kan dus fors hoger uitvallen als dat je eerst zal denken. Bij mij is dat bijna het dubbele. Dit kan volgens Dexia niet veranderd worden. Dus als je in termijnen zou gaan betalen, staat het gehele bedrag open tot het geheel is afgelost. :(

Andrew

Ongelezen bericht door Andrew »

Ik heb wel problemen ondervonden bij het sluiten van een hypotheek. De gekozen rente looptijd en het bedrag moesten worden aangepast om de hypotheek te kunnen krijgen, gevolg een veel duurdere hypotheek.
Overigens is het te adviseren om bij het bkr op te vragen hoe groot de geregistreerde schuld is. Van mijn hypotheek verstrekker heb ik begrepen dat het geregistreerde bedrag bijna 2x zoveel is, dan dat ik daadwerkelijk aan schuld heb openstaan. Ik heb nog geen uittreksel bij de bank aangevraagd van mijn gegevens zoals geregistreerd bij de BKR. Voor meer informatie voor het opvragen van je gegevens op http://www.bkr.nl./

Gesloten