LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Leen Koekebakker
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2011 10:31

Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door Leen Koekebakker »

Op 30.12.2010 heb ik bij Leen Bakker Cruquius een zestal eetkamerstoelen besteld model Bruno. In de Sale voor slechts EUR 55,- per stuk. Een no-nonsens nep leren stoel waar de kinderen gewoon op kunnen zitten en knoeien zonder dat je je druk hoeft te maken. Maar bij zes stoelen hoort ook een tafel waar je lekker aan kunt zitten. Leen Bakker heeft geen knappe tafels meer staan van 210cm, dus op naar een andere meubeltoko en daar een tafel gekocht waar de Bruno’s aan beide kanten met drie naast elkaar onder passen. Een mooie tafel met leuke stoelen, wat wil je nog meer? Nou eigenlijk ook echt op de stoelen zitten in plaats van alleen maar naar het plaatje in de folder te kijken.
De stoel staat in de ‘Sale’ folder, geldig van 26.12.2010 tot en met 08.01.2011. Van ‘Sale’ word ik blij, zeker als er géén op=op bij staat.
Voor de liefhebber: http://folders.leenbakker.nl/week-52-NL ... ct_pdf.pdf
Ook in de winkel staat alleen maar ‘Sale’ dus wat ben ik blij als ze in de winkel gewoon kunnen worden besteld. Nee meneer dinsdag 4 januari a.s. leveren kan helaas niet omdat alles ergens in containers zit wat centraal moet worden uitgeleverd. Dinsdag 11 januari kan wel. Ok, maar wat als de stoelen eerder komen, word ik dan gebeld? Nee dat is niet mogelijk. Mmmm raar verhaal maar het zal wel… Maandag 10 januari word ik echter gebeld met de doodleuke mededeling: er wordt niet geleverd. Pardon? Nee meneer de stoelen komen niet. En nu? We kunnen niets voor u doen. Dus… Dinsdag maar zelf het hoofdkantoor gebeld en weer hetzelfde verhaal te horen gekregen. Het was een eenmalig artikel. We kunnen niets voor u doen. Tuurlijk. Wat een poppenkast! Alsof ze dus niet kunnen zien hoeveel voorraad er is op het moment dat je bestelt! Wat een amateuristische bende zeg. En wat ontdek ik nota bene in de Algemene Voorwaarden: bij niet op=op artikelen (check) moet mij door Leen Bakker een alternatief worden geboden. Hoera zou je denken maar blijkbaar heeft niemand daar van gehoord. Of begrijpt niemand wat er eigenlijk staat. Of dat er überhaupt iets staat…
Maar nu moet ik op zoek naar stoelen die alsnog onder de elders bestelde tafel passen. Ik ben er al uit waar ik die niet ga zoeken: bij Leen Bakker. Daar zet ik dus nooit meer een voet binnen. Ook al moeten ze me er in een Bruno naar binnen rollen.
Laatst gewijzigd door Leen Koekebakker op 14 jan 2011 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Leen Koekebakker

Ik neem aan dat je geen aanbetaling gedaan hebt. Zo nee, dan heb je geluk. Zo ja, dan gaat het terug betalen van de aanbetaling nog een hele heisa worden.

Maxiem.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door henk51 »

en daar een tafel gekocht waar de Bruno’s aan beide kanten met drie naast elkaar onder passen. Een mooie tafel met leuke stoelen, wat wil je nog meer? Nou eigenlijk ook echt op de stoelen zitten in plaats van alleen maar naar het plaatje in de folder te kijken.
Vraagje heb je de stoelen wel of niet in het echt gezien en nagemeten.
Zo nee hoe weet je dan dat ze onder de door jou gekochte tafel passen,er staan in de folder geen maten bij.

gr Henk

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door brieziet »

henk51 schreef:


Vraagje heb je de stoelen wel of niet in het echt gezien en nagemeten.
Zo nee hoe weet je dan dat ze onder de door jou gekochte tafel passen,er staan in de folder geen maten bij.

gr Henk
waarom wil je dit weten? wat heeft dit met het annuleren door Leenbakker te maken?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Effe checken of je verhaal wel klopt. We hebben allemaal een functie bij de recherche en beroepshalve checken we elk verhaal.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door brieziet »

sjoegel schreef:Effe checken of je verhaal wel klopt. We hebben allemaal een functie bij de recherche en beroepshalve checken we elk verhaal.
:P

overigens is het niet mijn verhaal, maar hoop dat de TS nog even de exacte maten van de stoelen door kan geven, kan Henk ook weer rustig slapen

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door henk51 »

Brieziet als je alleen maar reageert om lollig te zijn gezien je gebruik van smilys
en niet concreets te melden hebt kun je beter onthouden van commentaar.
Zo vervuil je het forum met niets zeggende onzinnige "" lollige"" berichtjes

Zal mijn vraag even toelichten:
Het zou kunnen dat Leen Bakker in zijn folder stoelen vermeld welke eigenlijk nog op de nominatie stonden om binnen te komen. Daarom de vraag ze ook echt aanwezig waren.
Bij sommige winkelketens worden de folders al maanden van te voren opgesteld
met daarin artikelen vermeld welke op dat moment als eenmalig aktie model besteld worden. En dan kan het natuurlijk wel eens gebeuren dat er iets met de bestelling mis gaat.Zoals faillisement fabrikant /zoekraken zee container etc.

gr Henk

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door crazyme »

Koekebakker, wat maak je je toch druk.

Wat een verhaal om te vertellen dat je stoelen hebt gekocht welke nu niet geleverd kunnen worden en dat je nu ergens anders stoelen gaat kopen.

Heel veel sterkte gewenst met het verwerken van deze tragedie ! :mrgreen:

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door brieziet »

Beste Henk,
mijn eerste reactie was wel degelijk serieus, want je vraag zoals je die in eerste instantie stelt heeft niets met het annuleren door Leenbakker te maken.
Je legt er daarin de nadruk op of de stoelen al dan niet zouden passen, en dat heet niets met het annuleren door Leenbakker te maken.
Als je je vraag meteen zo had gesteld als in de toelichting was het wellicht duidelijer geweest.
Overigens kan dit inderdaad eens gebeuren, maar TS is ook geen alternatief aangeboden, wat blijkbaar wel in hun eigen voorwaarden staan.

@ TS , als je het belangrijk genoeg vind, schrijf de directie van Leenbakker een aangetekende brief waarin je de gang van zaken aan de kaak stelt, en hen confronteerd met hun eigen voorwaarden.
Anders idd nooit meer naar Leenbakker en snel ergens anders stoelen uitzoeken!

Leen Koekebakker
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2011 10:31

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door Leen Koekebakker »

brieziet schreef:Beste Henk,
mijn eerste reactie was wel degelijk serieus, want je vraag zoals je die in eerste instantie stelt heeft niets met het annuleren door Leenbakker te maken.
Je legt er daarin de nadruk op of de stoelen al dan niet zouden passen, en dat heet niets met het annuleren door Leenbakker te maken.
Als je je vraag meteen zo had gesteld als in de toelichting was het wellicht duidelijer geweest.
Overigens kan dit inderdaad eens gebeuren, maar TS is ook geen alternatief aangeboden, wat blijkbaar wel in hun eigen voorwaarden staan.

@ TS , als je het belangrijk genoeg vind, schrijf de directie van Leenbakker een aangetekende brief waarin je de gang van zaken aan de kaak stelt, en hen confronteerd met hun eigen voorwaarden.
Anders idd nooit meer naar Leenbakker en snel ergens anders stoelen uitzoeken!
Allen bedankt voor de hartverwarmende reacties :) ik heb even heerlijk de frustratie van me af geschreven.

@MAXIEM: nee hoor, gelukkig niks aanbetaald
@Henk: ik heb de stoelen gezien, aangeraakt, er op gezeten en nagemeten (breedte ongeveer 55 cm uit het blote hoofd) - het is een 'echt' artikel dat gewoon in de folder en de winkel stond
@crazyme: ik ben blij dat tragedies jou bespaard blijven :mrgreen:
@all: inmiddels elders prima geslaagd!

MAXIEM

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Leen Koekebakker

En nu maar gaan "zitten", als je begrijpt wat ik bedoel.

Maxiem.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Best wel knap dat je op 30-12-2011 een bestelling hebt gedaan terwijl het nu pas 13-01-2011 is :mrgreen:

Leen Koekebakker
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2011 10:31

Re: Leen Bakker annuleert bestelling zonder blikken of blozen

Ongelezen bericht door Leen Koekebakker »

sephora30 schreef:Best wel knap dat je op 30-12-2011 een bestelling hebt gedaan terwijl het nu pas 13-01-2011 is :mrgreen:
Vooruitziende blik? Heb het i.i.g. aangepast... 8)

Gesloten