LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zonnet speelt vies spelletje..
Zonnet speelt vies spelletje..
Goh, mensen wat is dat toch wat met een abo op Zonnet. (ZON vaak)Met een vingerknip ben je lid, maar kom er eens weer vanaf.
Heb ook al veel klachten gelezen over Zonnet, dat Communicatie tussen hun zeer maar dan ook zeer slecht verloopt. Begin een beetje wanhopig te worden. Sinds vorig jaar 22 mei 2003 mijn abo al opgezegd en na vele malen tel. contact omdat e-mail niet werkt, een tel. bevestiging gehad dat het inderdaat was stopgezet alleen gaan de afschrijvingen nog wel steeds door.
Ik heb de bank hierdoor opdracht gegeven om de automatische machtiging stop te zetten waardoor ik nu nog steeds wordt geconftronteerd met het 'professionele' incassoburo Justitia te DenHaag met het verzoek en dreigingen van alle kanten dat ik snel moet betalen.
Iedere keer post van hun, is het bedrag weer verschillend, niet alleen hoger??? Ik wordt hier echt ziek van omdat ik geen overzicht meer heb.
Justitia vraagt mij om een bewijs dat ik mijn abo opgezegt heb?? En dat kan ik niet!!
Hoge telefoonrekeningen door te bellen met de onprofessionele helpdesk van Zonnet. Ze zullen me steeds terug bellen, ik heb een Call .i.d. gekregen zodat de communicatie gemakkelijker kan verlopen ??? Tot op heden niets vernomen.. Ook vandaag weer gebeld. Je lacht je rot, nu is de Call i.d. niet bekend? Begrijpt u het nog?? Heeft iemand nog een tip voor mij om van deze MAFFIA-praktijken af te komen?? Of misschien andere tips?
Heb ook al veel klachten gelezen over Zonnet, dat Communicatie tussen hun zeer maar dan ook zeer slecht verloopt. Begin een beetje wanhopig te worden. Sinds vorig jaar 22 mei 2003 mijn abo al opgezegd en na vele malen tel. contact omdat e-mail niet werkt, een tel. bevestiging gehad dat het inderdaat was stopgezet alleen gaan de afschrijvingen nog wel steeds door.
Ik heb de bank hierdoor opdracht gegeven om de automatische machtiging stop te zetten waardoor ik nu nog steeds wordt geconftronteerd met het 'professionele' incassoburo Justitia te DenHaag met het verzoek en dreigingen van alle kanten dat ik snel moet betalen.
Iedere keer post van hun, is het bedrag weer verschillend, niet alleen hoger??? Ik wordt hier echt ziek van omdat ik geen overzicht meer heb.
Justitia vraagt mij om een bewijs dat ik mijn abo opgezegt heb?? En dat kan ik niet!!
Hoge telefoonrekeningen door te bellen met de onprofessionele helpdesk van Zonnet. Ze zullen me steeds terug bellen, ik heb een Call .i.d. gekregen zodat de communicatie gemakkelijker kan verlopen ??? Tot op heden niets vernomen.. Ook vandaag weer gebeld. Je lacht je rot, nu is de Call i.d. niet bekend? Begrijpt u het nog?? Heeft iemand nog een tip voor mij om van deze MAFFIA-praktijken af te komen?? Of misschien andere tips?
Re: Zonnet speelt vies spelletje..
Ben al lang een tevreden gebruiker van zonnet (ADSL)
Ja, zolang het werkt is het geen probleem. Probeer er eens vanaf te komen. Zolang je niet hoeft te communiceren met hun is het goed
In december heb ik een incasso laten storneren omdat de factuur die daar bij zou horen mij niet bekend was. Mail gestuurd met verzoek een kopie aan te leveren. Dat is niet gebeurd, wel heeft men de inbelverbinding direct maar verbroken. Het bedrag toen direct maar betaald, erop vertrouwende dat een kopie wel zal volgen. Vervolgens deelt men doodleuk mee dat het abo is opgezegd, door de stornering. Door zonnet dus, eenzijdig. Maar ik had ondertussen wel € 30 abo geld tm mei 2004 betaald. En die weigeren ze gewoon terug te betalen, zij hebben toch opgezegd en mij meegedeeld me niet langer als klant te willen. Oke, prima, dan wel geld terug. Zijn er meer ervaringen met deze praktijken? De klantenservice heb ik opgegeven, die vervallen in standaard antwoorden, veelal: ik weet het ook niet.....
Wij zitten al sinds oktober 2002 in een padstelling met Zonnet. Zij kunnen het beloofde niet leveren waardoor ik eenzijdig mijn abonnement heb opgezegd. Schriftelijk zelfs. Alleen niet aangetekend, dit is nogal moeilijk naar een antwoordnummer. Nu beweren ze dus dat ik de brieven nooit heb gestuurd, terwijl ik ze wel in mijn computer heb staan. Maar goed, zonnet reageert gewoon niet meer. Je krijgt alleen een zeer kwaad telefoontje van hun als blijkt dat ik de consumentenbond voor bemiddeling heb ingeschakeld. Wel wekelijks brieven van Intrum Justitia, binnen 8 dagen betalen anders......Vorige week zelfs een telefoontje van een zeer onbeleefde mevrouw van dit buro. Er stond nog een faktuur open en die moest ik maar betalen. Bedragen van dit buro zijn inderdaad telkens verschillend maar nooit gespecificeerd. Zelfs in een brief met aangehechte acceptgirokaart staan in de brief als op de kaart twee verschillende bedragen. Niet belangrijk zegt Justitia!!! Goed is goed, ik weiger gewoon iets te betalen aan Zonnet. Ik heb immers ook nog nooit een dienst van hun afgenomen. Justitia dreigt nu met deurwaarders, ik juich dit toe (ben soms een beetje gek) want alvorens de deurwaarder te sturen moeten ze toch naar de rechtbank. Kijken of ze dit durven, gelijk staat aan mijn kant dus afwachten.
Natuurlijk zullen er best tevreden klanten zijn bij Zonnet. Maar feit blijft dat Zonnet een te dure helpdesk heeft, verschillende adressen hanteert en niet is aangesloten bij een geschillenkommissie. Dit moet eigenlijk genoeg zeggen.
Alle Zonnet gebruikers veel plezier.
Natuurlijk zullen er best tevreden klanten zijn bij Zonnet. Maar feit blijft dat Zonnet een te dure helpdesk heeft, verschillende adressen hanteert en niet is aangesloten bij een geschillenkommissie. Dit moet eigenlijk genoeg zeggen.
Alle Zonnet gebruikers veel plezier.
Heb ooit "Gratis ADSL" aangevraagd om zelf te instaleren.
Kreeg na weken een telefoontje van een monteur van Cable one met de vraag wanneer hij langs kon komen. Dit heb ik geweigerd omdat ik hier niet om gevraagd had. Zij zeiden van wel en heb toen de zaak geannuleerd. Ik heb Zonnnet toen gemaild dat ik de spullen niet meer wens te ontvangen. Hier zijn vele mailtjes aan gespendeerd omdat iedere keer mijn mail niet goed schijnt aan te komen. Overal waar ik iets naar toe mail komt het goed aan, maar bij Zonnet niet. Ligt dit dan aan mij of hoe zit dat? Pakket is toch weken later aangekomen en heb dit retour gestuurd (nog wel met verzekering want je weet maar nooit) tevens heb ik Zonnet weer gemaild dat ik hun spullen niet wenste te ontvangen en dat ik het pakket ongeopend terug heb gestuurd.
Krijg daarna verschillende malen een brief met het verzoek mijn ADSL te activeren omdat ik misschien door allerlei druktes nog niet de tijd heb gehad dit te doen. Ik heb G.V.D. alles teruggestuurd. Hoe kan ik mij dan activeren. Dan zit er een brief bij de post met de mededeling dat als ik niet activeer ik €69,- moet betalen? Waarom? denk ik dan. Het is toch "Gratis ADSL" . Niet dus, Tijdens de grote vakantie schrijven ze €69,- af met de telefoonkosten die dan ook via hun lopen. Daar ik in het onderwijs zit ben ik te laat thuis om via de bank dit bedrag terug te halen. Mailtjes die daarna vertstuur worden alleen bevestigd dat ze iets hebben ontvangen en dat ze binnen 3 werkdagen zullen reageren. Maar dat is intussen al 3 maanden geleden. Nu zit ik echt niet meer op een reactie van hen te wachten. Dat ze maar in de stron*t zaken.
Zonnet heeft zo zijn eigen definitie van "Gratis ADSL"
Ik wens nooit meer iets met dit bedrijf te maken hebben.
Kreeg na weken een telefoontje van een monteur van Cable one met de vraag wanneer hij langs kon komen. Dit heb ik geweigerd omdat ik hier niet om gevraagd had. Zij zeiden van wel en heb toen de zaak geannuleerd. Ik heb Zonnnet toen gemaild dat ik de spullen niet meer wens te ontvangen. Hier zijn vele mailtjes aan gespendeerd omdat iedere keer mijn mail niet goed schijnt aan te komen. Overal waar ik iets naar toe mail komt het goed aan, maar bij Zonnet niet. Ligt dit dan aan mij of hoe zit dat? Pakket is toch weken later aangekomen en heb dit retour gestuurd (nog wel met verzekering want je weet maar nooit) tevens heb ik Zonnet weer gemaild dat ik hun spullen niet wenste te ontvangen en dat ik het pakket ongeopend terug heb gestuurd.
Krijg daarna verschillende malen een brief met het verzoek mijn ADSL te activeren omdat ik misschien door allerlei druktes nog niet de tijd heb gehad dit te doen. Ik heb G.V.D. alles teruggestuurd. Hoe kan ik mij dan activeren. Dan zit er een brief bij de post met de mededeling dat als ik niet activeer ik €69,- moet betalen? Waarom? denk ik dan. Het is toch "Gratis ADSL" . Niet dus, Tijdens de grote vakantie schrijven ze €69,- af met de telefoonkosten die dan ook via hun lopen. Daar ik in het onderwijs zit ben ik te laat thuis om via de bank dit bedrag terug te halen. Mailtjes die daarna vertstuur worden alleen bevestigd dat ze iets hebben ontvangen en dat ze binnen 3 werkdagen zullen reageren. Maar dat is intussen al 3 maanden geleden. Nu zit ik echt niet meer op een reactie van hen te wachten. Dat ze maar in de stron*t zaken.
Zonnet heeft zo zijn eigen definitie van "Gratis ADSL"
Ik wens nooit meer iets met dit bedrijf te maken hebben.
Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Zonnet. Enkele maanden geleden een ADSL abo afgesloten. Daarbij zat een gratis USB modem met installatie CDrom. Dat was het begin van alle ellende. De installatie CD rom zorgt ervoor dat alle beveiling van je PC (zoals firewalls) uitgeschakeld wordt met alle gevolgen van dien. vanaf het moment dat ik mijn PC opstartte begon een enorme stroom dataverkeer van en naar mijn PC. Zo erg dat ik zelf geen enkele website meer kon bezoeken omdat het te druk op mijn lijn was. Daarbij leverde dit natuurlijk meteen torenhoge rekeningen op aangezien mijn abo een datalimiet heeft van 250mb (ADSL Budget). Vervolgens op aanraden van een expert een ander modem besteld bij de Zon webshop. het drukke dataverkeer/beveiligings probleem is sindsdien opgelost. Echter, 2 dagen na aanschaf van dit modem kom ik erachter dat dit modem gratis geleverd word bij een ADSL Family abo. Ik stuur vervolgens een mail naar Zon klanten"service" met het verzoek tot ophogen van mijn abo en of ik dan het bedrag van dit modem terug kan krijgen.Ik geef hierbij aan het vrijwel ongebruikte USB modem met alle plezier terug te willen sturen (ik vraag dus alleen waar ik recht op heb en niets meer) Nou dat kon wel maar het geld van het nieuwe modem kon ik absoluut niet terugkrijgen. Een week later en de week daarna ontvang ik 2 keer een brief van het hoofdkantoor of ik niet over zou willen stappen naar ADSL Family.......!!!?? Dat was dus precies wat ik hun eerder had gevraagd.. Bestaat er wel zoiets als INTERNE communicatie bij ZON?????
Zojuist de "help"desk gebeld à 0.70 euro p/minuut. daar krijg je alleen maar zeer ondeskundige figuren met een grote bek aan de lijn en daar moet je dan ook nog dik voor betalen ook. IS hier een oplossing voor ? na de bovenstaande berichten gelezen heb ik hier weinig hoop op.
Ik kan alleen iedereen aanraden: als je nog niet in hun klauwen terecht bent gekomen, blijf er uit de buurt en LET OP, binnenkort gaan ze verder onder de naam VERSATEL!!!!!
Lucas
Zojuist de "help"desk gebeld à 0.70 euro p/minuut. daar krijg je alleen maar zeer ondeskundige figuren met een grote bek aan de lijn en daar moet je dan ook nog dik voor betalen ook. IS hier een oplossing voor ? na de bovenstaande berichten gelezen heb ik hier weinig hoop op.
Ik kan alleen iedereen aanraden: als je nog niet in hun klauwen terecht bent gekomen, blijf er uit de buurt en LET OP, binnenkort gaan ze verder onder de naam VERSATEL!!!!!
Lucas
Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Zonnet. Enkele maanden geleden een ADSL abo afgesloten. Daarbij zat een gratis USB modem met installatie CDrom. Dat was het begin van alle ellende. De installatie CD rom zorgt ervoor dat alle beveiling van je PC (zoals firewalls) uitgeschakeld wordt met alle gevolgen van dien. vanaf het moment dat ik mijn PC opstartte begon een enorme stroom dataverkeer van en naar mijn PC. Zo erg dat ik zelf geen enkele website meer kon bezoeken omdat het te druk op mijn lijn was. Daarbij leverde dit natuurlijk meteen torenhoge rekeningen op aangezien mijn abo een datalimiet heeft van 250mb (ADSL Budget). Vervolgens op aanraden van een expert een ander modem besteld bij de Zon webshop. het drukke dataverkeer/beveiligings probleem is sindsdien opgelost. Echter, 2 dagen na aanschaf van dit modem kom ik erachter dat dit modem gratis geleverd word bij een ADSL Family abo.
.Waarom heb je dan niet ineens Family genomen .
Zon Adsl gratis en budget zijn voor mensen die heel weinig internetten waarop een heleboel niet inzien dat ze toch meer verbruiken
Bij Budget krijg je wel je Modem gratis als je Zontel er bij neemt. .Bij de duurdere krijg je het ook zonder Zontel .
Maar het is inderdaad kinderachtig om je het nu niet geven maar wel eerst alles beter lezen .
Maar voor mij een goede provider en absoluut geen datalimiet .
.Heb ooit "Gratis ADSL" aangevraagd om zelf te instaleren.
Kreeg na weken een telefoontje van een monteur van Cable one met de vraag wanneer hij langs kon komen. Dit heb ik geweigerd omdat ik hier niet om gevraagd had. Zij zeiden van wel en heb toen de zaak geannuleerd. Ik heb Zonnnet toen gemaild dat ik de spullen niet meer wens te ontvangen
Op die gronden kan je niet zomaar iets annuleren.
Die monteur was gratis als je al inbelde bij Zonnet maar als je het opzegt binnen 12 maanden moet je wel €119 administratie kosten betalen .Voor het modem rekenen ze wel verzendkosten (€10.- tenzij ze dat zijn vergeten)
Staat allemaal hier:
http://www.zonnet.nl/abonneren/adsl/ads ... brief.html stat dit
http://www.zonnet.nl/abonneren/adsl/gratis/
Klik hier voor de Zon ADSL Gratis actie voorwaarden.
Dat van tevoren lezen had een hoop ellende kunnen voorkomen.
Maar je hebt nu getekend Weigeren helpt niet Ze hebben naderhand een modem ook nog een modem gestuurd ..Nu denk je nog steeds hier onderuit te komen door ook dit weer terug te sturen maar zo werkt dat niet als je al een contract hebt.
Dat de comunicatie niet goed verloopt ben ik wel met je eens .
De eerste mail is een standaardreply en wordt automatisch verstuurd .
Kennelijk is uw mail daarna door een medewerker over het hoofd gezien.
Maar door nu helemaal niks te doen en maar 3 maanden te wachten heeft geen zin want zo kom je zeker niet van je betalingen af.
Aangetekend opzeggen is nu het enigste nog wat je nu nog kan doen .(had je dat al gedaan?)Maar zoals hierboven gezegd wel met €119 administratie kosten.
Die andere adsl abonnementen zijn niet z`on probleem (afgezien van het dataprobleem in sommige centrales = morgen 3-12 opgelost) maar Zon Gratis Adsl en Budget zijn 2 waardeloze produkten van hun en raad ook iedereen dit ook ooit te nemen.
Ik had volgens Zonnet een ander formulier moeten opsturen.Op die gronden kan je niet zomaar iets annuleren.
Die monteur was gratis als je al inbelde bij Zonnet
Ik heb tijdens het aanmelden de route gevolgd van vragen beantwoorden en kwam op een gegeven moment bij een formulier uit wat ik moest ondertekenen en opsturen. Onderaan het formulier stond dat de totale kosten €0,00 waren.
Hiervoor heb ik getekend en het formulier opgestuurd.
Dan moeten ze later niet met een monteur op de proppen komen waar ik niet om gevraagd heb. Ik heb best gelezen dat de mogelijk aanwezig is om tegen betaling een monteur te laten komen. Maar ik heb daarvoor niets aangevinkt of aangekruist. Dus niet te kennen gegeven dat ik een monteur wil. Wat ik zelf kan hoef ik toch zeker niet een ander te laten doen:evil: