LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE2 WEG ERMEE

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guard007
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jan 2006 18:40

Re: TELE2 WEG ERMEE

Ongelezen bericht door Guard007 »

Ja, idd.

In het kort.
Mijn ouders hebben een brief gekregen in april 2010 dat hun snelheid fors omhoog ging.
Pas begin jan. 2011 !! het modem geleverd.
Het blijkt een draadloos modem te zijn.
De internet verbinding wordt ZONDER waarschuwing afgesloten voor het oude modem.

Je MOET dus gebruik maken van het nieuwe draadloze modem, die ook nog eens NIET beveiligd is.
Vraagt mijn pa om uitleg. Krijgt ie 0 op rekest.
Als een monteur langs komt kost 70 euro.

Zij verplichten je iets en jij moet maar betalen.
WAARDELOOS !! :oops:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: TELE2 WEG ERMEE

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Guard,

De internetverbinding werd zo maar afgesloten, hadden uw ouders het nieuwe modem al in huis toen dit gebeurde?, wel slecht werk van Tele2 dat vorig jaar april uw ouders lekker werden gemaakt met een " forse" snelheidverhoging,

Vaak is het oude modem omwisselen voor het nieuwe voldoende om weer op internet te komen,

Dat het modem draadloos niet beveiligd was hoeft niet direct een probleem te vormen, vaak is er een cd'tje bijgeleverd waar u draadloos internet mee kan instellen, en meestal ook nog een duidelijke papieren beschrijving over de installatie van het modem, en ook dit modem is bedraad prima te gebruiken, anders moet er een USB bijgeleverd zijn zodat de compter alsnog draadloos te gebruiken is, weinig problemen dus,

Aansluiten en lekker internetten!,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Guard007
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jan 2006 18:40

Re: TELE2 WEG ERMEE

Ongelezen bericht door Guard007 »

Ulbe schreef:Beste Guard,

De internetverbinding werd zo maar afgesloten, hadden uw ouders het nieuwe modem al in huis toen dit gebeurde?, wel slecht werk van Tele2 dat vorig jaar april uw ouders lekker werden gemaakt met een " forse" snelheidverhoging,

Vaak is het oude modem omwisselen voor het nieuwe voldoende om weer op internet te komen,

Dat het modem draadloos niet beveiligd was hoeft niet direct een probleem te vormen, vaak is er een cd'tje bijgeleverd waar u draadloos internet mee kan instellen, en meestal ook nog een duidelijke papieren beschrijving over de installatie van het modem, en ook dit modem is bedraad prima te gebruiken, anders moet er een USB bijgeleverd zijn zodat de compter alsnog draadloos te gebruiken is, weinig problemen dus,

Aansluiten en lekker internetten!,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Punt 1, Waar het mij meer om gaat is dat Tele2 een hoop belooft, en het niet na komt. Ze gooien je dood mat reklame, maar hadden mijn ouders wel even kunnen informeren dat er vertraging was door weet ik wat.

Punt 2, mijn ouders hadden inderdaad het modem al op het moment dat de internet verbinding verbroken werd, maar dat was nergens te lezen. Wel wanner ze er gebruik van konden maken maar verder ook helemaal niets.

Punt 3, mijn ouders hebben er NIET om gevraagd, Tele2 verplicht hun alles (hogere snelheid, nieuw draadloos modem, ed). Dan vind ik het normaal dat ze ook de mogelijkheid moeten bieden om een monteur langs te sturen, indien ze het wensen, om de verbinding kosteloos werkend op te leveren.
Je hebt het hier over vaste klanten die ze onnodig op kosten jagen. (een monteur kost E 70,--) voor nieuwe klanten kan ik me voorstellen dat Tele2 daar kosten voor rekent.

Conclusie, ik vind dat de communicatie waardeloos verlopen is.

Dit geldt natuurlijk niet alleen voor mijn ouders omdat ik me kan voorstellen dat er veel meer ouderen/ anderen zijn die dit over komen is/ nog over komen kan.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: TELE2 WEG ERMEE

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Gard,

Op punt 1 heb helemaal gelijk, je ouders zijn te vroeg blij gemaakt, met een snelheidsverhoging die pas in 2011 in werking werd gezet, slordig,

Op de twee andere punten is wel een kanttekening te plaatsen,

Je ouders konden weten dat het nieuwe modem een functie heeft en dat ze hierdoor sneller internet krijgen voor hetzelfde geld!, prachtig dus!, ze krijgen meer voor het zelfde geld, en dan piepen dat er geen internet meer mogelijk is!

Tegenwoordig gaat men er van uit dat je je kan redden met dergelijke apparaten, en dat je zelf de bedrading kan aansluiten, en evt. de computer kan instellen, we leven in 2011, het mag allemaal geen drol kosten en dan zeuren over dingen die je gemakkelijk zelf kan doen,

Je moet je tegenwoordig met alles kunnen redden en creatief zijn, dat is momenteel de maatschappij, externe betaalde hulp inroepen is bijna niet meer te betalen,

Van oude mensen kun je dit niet meer verwachten, de mensen op leeftijd die hier handig in zijn zijn met een lantaarntje te zoeken,

Je ouders konden even een handige buurman of kind of kleinkind kunnen vragen, deze zijn vaak verdomd handig met dergelijke apparaten te installeren en weten meer van computers dan opa en oma en de ouders van het kind, bijna zeker weten dat deze dit voor een klein spaarcentje voor opa en oma willen doen, dus een hoop drukte om niks, en anders pak je het zelf even aan, ( indien mogelijk )

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: TELE2 WEG ERMEE

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Ulbe schreef:Je ouders konden even een handige buurman of kind of kleinkind kunnen vragen
Of dat in bepaalde gevallen wel handig en verstandig is, is een tweede. Veel hebben een grote mond en "doen het wel effe". Vervolgens lukt het niet dan ja ehm sorry moet je maar iemand inhuren. En vervolgens zitten de echte techneuten de **** op te lossen.

Sorry, ik heb slechte ervaringen in mijn omgeving gezien met zogenaamde "mannetjes" of mensen die het allemaal wel ff fixen en regelen blablabla. Uiteindelijk was ik een weekend bezig om die troep die achtergelaten is op te ruimen.

Gesloten