Ulbe schreef:Beste Guard,
De internetverbinding werd zo maar afgesloten, hadden uw ouders het nieuwe modem al in huis toen dit gebeurde?, wel slecht werk van Tele2 dat vorig jaar april uw ouders lekker werden gemaakt met een " forse" snelheidverhoging,
Vaak is het oude modem omwisselen voor het nieuwe voldoende om weer op internet te komen,
Dat het modem draadloos niet beveiligd was hoeft niet direct een probleem te vormen, vaak is er een cd'tje bijgeleverd waar u draadloos internet mee kan instellen, en meestal ook nog een duidelijke papieren beschrijving over de installatie van het modem, en ook dit modem is bedraad prima te gebruiken, anders moet er een USB bijgeleverd zijn zodat de compter alsnog draadloos te gebruiken is, weinig problemen dus,
Aansluiten en lekker internetten!,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Punt 1, Waar het mij meer om gaat is dat Tele2 een hoop belooft, en het niet na komt. Ze gooien je dood mat reklame, maar hadden mijn ouders wel even kunnen informeren dat er vertraging was door weet ik wat.
Punt 2, mijn ouders hadden inderdaad het modem al op het moment dat de internet verbinding verbroken werd, maar dat was nergens te lezen. Wel wanner ze er gebruik van konden maken maar verder ook helemaal niets.
Punt 3, mijn ouders hebben er NIET om gevraagd, Tele2 verplicht hun alles (hogere snelheid, nieuw draadloos modem, ed). Dan vind ik het normaal dat ze ook de mogelijkheid moeten bieden om een monteur langs te sturen, indien ze het wensen, om de verbinding kosteloos werkend op te leveren.
Je hebt het hier over vaste klanten die ze onnodig op kosten jagen. (een monteur kost E 70,--) voor nieuwe klanten kan ik me voorstellen dat Tele2 daar kosten voor rekent.
Conclusie, ik vind dat de communicatie waardeloos verlopen is.
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor mijn ouders omdat ik me kan voorstellen dat er veel meer ouderen/ anderen zijn die dit over komen is/ nog over komen kan.