LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faunaland Entius

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
ilse achterberg
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 jan 2011 17:34

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door ilse achterberg »

Goedenavond,

Mijn naam is ilse achterberg,
Als ik uw uitzending van 2009 over puppywereld had gezien was onze nieuwe pup vanaf afgelopen vrijdag veel leed bespaart
2 jaar terug verliezen wij onze hond
De kinderen willen graag een nieuwe hond
We gaan op zoek naar een cocker spaniel
Via internet(zo zijn wij ook aan onze oude hond gekomen) komen wij terecht op puppywereld.nl
Zij hebben cocker spaniels’s en wij worden verliefd.
We bellen de fokker (blijkt achteraf in een dierenwinkel te zijn) en maken een afspraak.
Met mijn 2 dochters reis ik af naar medemblik.
Ik kom in het centrum van Medemblik en zoek het aders ik verwacht een fokker maar kom in een dierenwinkel(faunaland) ik vraag of ik wel goed ben, want ik verwacht een fokker.
De mevrouw is aller aardigst. We worden meegenomen naar de pups mijn dochters krijgen een pup in hun handen en zijn verkocht.
We kopen de pup + voor het zelfde bedrag aan spullen op vrijdag.
Op maandag bel ik de dierenarts voor een controle van de pup. Ik kan woensdag terecht.
De pup is blij, vrolijk en gezellig iedereen houdt van der.
Op woensdag middag moet ik de dierenarts vertellen dat ze de diaree heeft, dierenarts vraagt waar komt ze vandaan? Ik zeg uit een dierenwinkel. Zij zegt toch niet ui medemblijk?! Ik zeg ja wat bedoel je? En ik krijg een verhaal waar ik niet blij van wordt. De pup krijgt een vitamine injectie, een maagbeschremer, een antibiotica injectie en een injectie om der eetlust op te wekken. Kosten 200 euro. De volgende dag probeert de pup nog te spelen ze drinkt nog water en dat doet ze de aankomende dagen ook. De volgende dagen wordt de pup alleen maar zieker, we proberen alles om haar aan het eten te krijgen. De meiden zijn behoorlijk van de rel en niet alleen de meiden maar ook vader en moeder die om het uur de pup proberen te laten drinken of iets te laten eten of haar pillen binnen te krijgen. We zoeken op internet en komen het filmp’je van sbs 6 das je goed recht tegen. Iedereen huilt. Vandaar deze brief. Oja fokker ook nog gebeld en het lag aan ons. Vraag: hoe is het mogelijk dat deze winkel nog steeds puppy’s mag verkopen? Is het mogelijk dat wij als gezin er nu voor kunnen zorgen dat deze handel stopt?! En dat goed gelovige mensen, dierenvrienden die uit liefde een pup nemen dit kunnen stoppen! Wat kunnen wij doen? We hebben hulp nodig! Als dit voor uw niet interessant is wat raad uw ons dan aan?

Vriendelijke groeten

Een dood zieke pup en de familie broos.

Telefoon nummer: 0294-253894

ilse achterberg
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 jan 2011 17:34

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door ilse achterberg »

Goedenavond,

Mijn naam is ilse achterberg,
Als ik uw uitzending van 2009 over puppywereld had gezien was onze nieuwe pup vanaf afgelopen vrijdag veel leed bespaart
2 jaar terug verliezen wij onze hond
De kinderen willen graag een nieuwe hond
We gaan op zoek naar een cocker spaniel
Via internet(zo zijn wij ook aan onze oude hond gekomen) komen wij terecht op puppywereld.nl
Zij hebben cocker spaniels’s en wij worden verliefd.
We bellen de fokker (blijkt achteraf in een dierenwinkel te zijn) en maken een afspraak.
Met mijn 2 dochters reis ik af naar medemblik.
Ik kom in het centrum van Medemblik en zoek het aders ik verwacht een fokker maar kom in een dierenwinkel(faunaland) ik vraag of ik wel goed ben, want ik verwacht een fokker.
De mevrouw is aller aardigst. We worden meegenomen naar de pups mijn dochters krijgen een pup in hun handen en zijn verkocht.
We kopen de pup + voor het zelfde bedrag aan spullen op vrijdag.
Op maandag bel ik de dierenarts voor een controle van de pup. Ik kan woensdag terecht.
De pup is blij, vrolijk en gezellig iedereen houdt van der.
Op woensdag middag moet ik de dierenarts vertellen dat ze de diaree heeft, dierenarts vraagt waar komt ze vandaan? Ik zeg uit een dierenwinkel. Zij zegt toch niet ui medemblijk?! Ik zeg ja wat bedoel je? En ik krijg een verhaal waar ik niet blij van wordt. De pup krijgt een vitamine injectie, een maagbeschremer, een antibiotica injectie en een injectie om der eetlust op te wekken. Kosten 200 euro. De volgende dag probeert de pup nog te spelen ze drinkt nog water en dat doet ze de aankomende dagen ook. De volgende dagen wordt de pup alleen maar zieker, we proberen alles om haar aan het eten te krijgen. De meiden zijn behoorlijk van de rel en niet alleen de meiden maar ook vader en moeder die om het uur de pup proberen te laten drinken of iets te laten eten of haar pillen binnen te krijgen. We zoeken op internet en komen het filmp’je van sbs 6 das je goed recht tegen. Iedereen huilt. Vandaar deze brief. Oja fokker ook nog gebeld en het lag aan ons. Vraag: hoe is het mogelijk dat deze winkel nog steeds puppy’s mag verkopen? Is het mogelijk dat wij als gezin er nu voor kunnen zorgen dat deze handel stopt?! En dat goed gelovige mensen, dierenvrienden die uit liefde een pup nemen dit kunnen stoppen! Wat kunnen wij doen? We hebben hulp nodig! Als dit voor uw niet interessant is wat raad uw ons dan aan?

Vriendelijke groeten

Een dood zieke pup en de familie broos.

Telefoon nummer: 0294-253894

antidierenleed
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2011 10:42

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door antidierenleed »

Op mijn schrijven aan Faunaland, krijg ik het volgende antwoord van hen:

Hartelijk dank voor de door u genomen moeite om uw zorgen met ons te delen. Als franchise organisatie in de dierenbranche voelen wij ons nauw betrokken bij het welzijn van huisdieren. Faunaland Franchising is als organisatie van mening dat de verkoop van huisdieren onlosmakelijk verbonden is aan de dierenspeciaalzaak, maar staat voor een eerlijk en uitgebreid advies over de consequenties van de aanschaf van een huisdier. Aan de ene kant het plezier en de liefde die je kunt verwachten van een dier, aan de andere kant ook de verantwoordelijkheden en beperkingen die dit met zich meebrengt. De ondernemer in Medemblik waar u over spreekt heeft er bewust voor gekozen op jonge hondjes niet in de winkel te “showen”, maar is net als u en ik van mening dat een hondje niet in een impuls moet worden aangeschaft. Het kopen van een puppy kan dan ook alleen op afspraak, zodat er tijd vrij gemaakt kan worden om consumenten deskundig te adviseren.

Helaas bestaat er bij huisdieren een risico op ziekte. Dit geldt voor aquariumvissen, konijnen en ook voor puppy’s. De onrust die ontstaan is in de media is begrijpelijk maar niet terecht. Zoals in ieder officieel document is terug te lezen, worden alle puppy’s uiterst professioneel en zorgzaam behandeld. Bij de regelmatig terugkerende controle van de LID/AIDis nog nooit een inbeslagname geweest van pups of bekeuringen wegens het niet naleven van de regels voor het dierenwelzijn en het Honden en Kattenbesluit. Dat betekend; geen verwaarloosde pups, smerige hokken en onverzorgde ruimtes.

Graag wil ik nog nuanceren dat de pups niet vanuit Faunaland worden verkocht. De kennel is een separate onderneming onder de naam Puppywereld . Faunaland is zich bewust van de huidige maatschappelijke discussie welke gevoerd wordt over het verhandelen van dieren en zal als organisatie het verhandelen van pups of kittens niet aanmoedigen. Echter moet ik u melden dat de bij Faunaland aangesloten ondernemers, zelfstandige zijn die voor eigen rekening en risico een bedrijf runnen. Als organisatie hebben wij daar geen zeggenschap in.

Wij zullen uw bezorgde brief onder de aandacht brengen bij de ondernemer.

Dit heb ik er op geantwoord:

Fijn dat u zo snel reageert. Ik begrijp dat Faunaland niet verantwoordelijk is voor de nevenactiviteiten van een franchisenemer.
Echter, de kop in het zand steken en deze meneer zijn activiteiten goedpraten is ook niet de juiste weg.

Pups die na aankoop ziek blijken te zijn en overlijden of ingeslapen moeten worden, daar klopt echt iets niet mee. Evenals dat het een bekend gegeven is dat pups welke te vroeg bij de moeder weggehaald zijn ook nog een stukje weerstand missen wat alleen de moeder hen via de voeding kan geven.
Deze pups komen niet bij erkende fokkers vandaan.

Wanneer u de links bekijkt welke ik u heb meegestuurd, kan u toch niet vol blijven houden dat deze mensen deskundig zijn!
En gezien het grote aantal klachten, lijkt het mij nutteloos deze meneer te bezoeken en hem mijn schrijven te overhandigen, bij dit soort praktijken moet wel wat meer druk op de ketel worden gezet.
En wanneer dat door meneer niet aangenomen wordt na diverse bezoeken van bekende tv progamma's, zou Faunaland daar misschien wél een positieve bijdrage aan kunnen leveren.
Bijvoorbeeld; Kiezen tussen het filiaal runnen óf kiezen voor zijn nevenactiviteiten. En die nevenactiviteiten moeten dan wél heel goed verdienen wanneer meneer zijn filiaal laat schieten hoor!

Ik en velen anderen met mij, vinden dit geen goede reclame voor Faunaland, tenslotte staat uw filiaal adres als contactadres op hun website. Mensen die een pup aan willen schaffen worden wél misleidt door de naam Faunaland.
Zolang deze menner een Faunaland runt, blijf ik wel fijn klant bij Pet's Place.
Maar goed, wat u er mee doet is aan u.


En zo blijft iedereen tegen muren aanlopen en houdt het dierenleed maar niet op. En ook het mensenleed niet, want zoals de schrijvers hierboven doe je alles om zo'n hummel te redden.
Ik hoop dan ook van harte dat Tros Radar misschien nog wegen ziet deze harteloze geldwolven te stoppen!

antidierenleed
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2011 10:42

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door antidierenleed »

@kom op voor dieren: Kan je de link dan even kopieëren en hier neerzetten? Ik kan je topic niet vinden.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 75&t=90368 (heb de link gevonden)

@Paula en Ilse: Wat een afschuwelijke ervaringen weer!

Mijn aandacht op puppywereld.nl werd erop gevestigd door Hyves, waar veel mensen zich er druk om maken maar niet echt iets ondernemen op een paar na.
Iemand heeft ook bij de dierenbescherming geïnformeerd:

hallo kanjers deze advertentie was ons ook al opgevallen eergister. heeft al iemand de dierenbescherming gebeld. \oniet dan heb ik hier het nummerU kunt telefonisch melding doen van dierenleed via meldnummer 0900-2021210 (0,10 ct/min). U komt dan automatisch terecht bij de meldkamer van de LID of bij de afdeling bij u in de buurt.
vrijdag, 16:33


oke dan ik heb gebeld en de dierenbescherming vertelde mij dat ze al heel wat meldingen hebben gekregen. Zij kunnen er op dit moment weinig tot niets aan doen, alleen als er iemand een pup bij hen gekocht heeft die ziek is, en aangetoond kan worden dat die verkoper dat wist dan pas kan de DB stappen ondernemen


Mensen met een zieke pup van Entius oftewel Puppywereld.nl moeten zich dus óók melden bij de dierenbescherming!
Zij kunnen bij voldoende klachten aktie ondernemen!!!

antidierenleed
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2011 10:42

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door antidierenleed »

[Verwijderd wegens schreeuwen (overmatig hoofdlettergebruik) en persoonsgegevens noemen]

charoon
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2012 19:40

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door charoon »

hallo,

wij hebben bij deze meneer ook een hondje gekocht..
en hij bleek inderdaad erg betrouwbaar tot dat ik bij de dierenarts kwam het bleek dat de hond helemaal niet uit medemblik kwam maar uit reese (duitsland) de dierenarts heeft toen voor ons alles uitgezocht en bleek dat de hond te vroeg naar meneer is gebracht. en de dierenarts zei dat ze waarschijnelijk in een grote schuur zat waar de honden aan 1 stuk door fokken. wij hebben meneer gelijk opgebeld en gevraagt of het zo was en hij zei dat de hond gewoon bij een kennis vandaan kwam. op markplaats stonden 2 amerikanse stafford pups te koop 1 hele dunne en een dikke pup. wat wij heel erg raar vinden is het verhaal wat hij ons toen vertelde, de dunne pup wat verkocht door iemand die geen brede hond wou hebben een beetje raar bij z'n ras... wij denken nu zelf dat de dunne pup gewoon overleden is aan een ziekte want vant zomer is onze hond behoorlijk ziek geweest. diaree en braken de dierenarts kon ons niet goed vertellen wat er aan de hand was en maakte zich grote zorgen...

gelukkig is ze er bovenop gekomen en word ze over een paar dagen 1 jaar!

maargoed
deze vent moet gestopt worden!!!!

NienkeJoe
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:07

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Wat fijn dat de hond nog leeft!!! Dankzij snel ingrijpen en goede zorgen! Top!
Gefeliciteerd met de 1-jarige verjaardag van jullie hond.

Aan de honden is vaak niet te zien dat ze ziek zijn. Meestal worden ze de deur uitgewerkt voor de ziekte zich openbaart. Mocht het zo zijn dat de pup al ziek is, wordt hij op dezelfde manier op de been gehouden als de dierenarts doet. Veel vitaminepreparaten erin proppen, anti-braakmiddelen geven en eetlustopwekkers voeren. De pup lijkt dan heel gezond.

Parvo is te herkennen aan de ontzettend duidelijk weeïge geur. Als er ergens Parvo heerst, ruik je dat direct. Het is een combinatie van bloed, slijmerige diarree en braaksel wat je ruikt. Deze geur heerst ook als de dieren op een bepaalde manier op de been gehouden worden.
Als je de geur van Parvo ooit geroken hebt, vergeet je deze nooit weer.
Dus als je bij een fokker komt, waar een nare weeïge geur hangt, laat je alarmbellen dan rinkelen en neem de benen. Zorg ook dat je de eerste dagen uit de buurt blijft van andere honden, want het is vreselijk besmettelijk.

Verder is het van belang de behandelende dierenarts te bellen en te informeren naar de gezondheid van de pups. Bel daarna een andere dierenarts en trek de behandelende dierenarts na. Probeer ook informatie van de fokker te krijgen via andere fokkers, dierenartsen en verenigingen. Een goede fokker staat goed bekend. Een slechte fokker is of nergens bekend of staat slecht te boek.
Zodra je bemerkt dat het om een malafide fokker gaat, trek aan de bel. Sla overal alarm en zorg dat je het overal verspreidt. Mensen kunnen het beter 10x horen dan 1x niet!
Doe aangifte bij de politie.

hansgeerkens
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2012 10:57

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door hansgeerkens »

Stom of domme pech?
op puppywereld. nl vonden we puppy Lennet. Een prima site met mooie video's. Heel betrouwbaar. Op 13 april 2012 kochten we Lennet. Op 16 april begon hij te braken en na wat onderzoeken bleek op 19 april dat hij besmet was met het dodelijke Parvo virus. We hebben Lennet toen laten inslapen. De dierenarts vond het verdacht dat de puppy in Medemblik te koop was aangeboden en in st Oedenrode was geënt. Toen ik de garantieovereenkomst ging bestuderen vroeg ik me al snel af hoe ik die in godsnaam had kunnen tekenen. Gewoon stom. Het 1e artikel was 6. 1 tm 5 stond er niet in.
Maar toch was er hoop op teruggave van de koopsom. Nou vergeet t maar... antwoord werd steeds uitgesteld.... bij bellen is hij in de kennel of net weg en de diverse beloften om terug te bellen zijn nog steeds niet nagekomen. Ook op diverse emails met een verklaring van de dierenarts..... geen reactie.
Verder speuren op internet met zoekwoord puppywereld gaf het antwoord op m'n vraag.
Gewoon stom.... Dit had ik nooit moeten doen. Volgende keer eerst internet afspeuren. Alleen zo kun je ergernis en verdriet voorkomen.

ansie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2012 22:54

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door ansie »

Hallo gedupeerden,
Ook wij hebben helaas een pup gekocht bij deze beruchte man. Na 4 dagen is hij overleden, Parvo!!
Vreselijk om je kids zo verdrietig te zien, en een klein beestje zo te zien lijden!
Na veel rondzoeken en bellen heb ik vernomen dat de dierenpolitie nu bezig om deze man aan te pakken. Bel a.u.b. vandaag nog even met tel: 144 om aangifte te doen. Des te meer meldingen des te beter. Deze vent moet idd gestopt worden.
Het leed wat hij dieren en mensen en vooral kinderen aan doet moet zo snel mogelijk stoppen!!!
Succes..

carina61
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2012 23:32

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door carina61 »

kreeg vandaag een bericht van een goede vriend van mijn dochter hij had bij faunaland een pup gekocht voor zijn zusje, het pupje werd dezelfde dag al ziek en bleek later bij onderzoek bij de dierenarts parvo te hebben en moest vandaag worden ingeslapen....wanneer wordt faunaland nou eens aangepakt hoeveel pups moeten er nog sterven voordat er ingegrepen wordt??????

joy 1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2012 07:42

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door joy 1973 »

:wink:
Laatst gewijzigd door joy 1973 op 29 dec 2012 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

joy 1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2012 07:42

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door joy 1973 »

:wink:
Laatst gewijzigd door joy 1973 op 29 dec 2012 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Dribbel020
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2012 21:59

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door Dribbel020 »

Helaas zijn wij ook gedupeerd door de heer Entius,

Wij hebben precies het zelfde gehad met aanschaf van een boomer bij deze man.
18-12-2012 hebben wij deze pup gekocht bij de man en op 23-12-2012 werd de pup ziek na onderzoek bleek dat de pup PARVO! had, na een paar dagen strijd in het medisch centrum te amsterdam, mochten we haar ophalen op 25-12-2012 (1e kerstdag) De zorg die ze daar kreeg konden wij de pup zelf ook geven dus dat hebben wij gedaan. Maar plots 2e kerstdag weer terug gegaan met de pup blijkt de pup een longonsteking er bij gehad te hebben, en door dat de pup al verzwakt was door de parvo was het niet meer haalbaar om haar te redden. We hebben de pup rust moeten geven omdat ze te zwak was om nog te vechten.

Na enige speurwerk blijkt, dat de heer pups aan bied van 8 weken oud wat blijkt uit het paspoort dat de pup nog maar 6,5 week waren op de dag van aanschaf. (pups mogen pas weg na 8 weken bij de moeder)

De heer Entius wil ook niet vrijgeven waar hij de pups vandaan haalt (het vermoeden is uit het Oostblok) de heer beweert dat de pups uit Sint-Oederode komen, zojuist een fokker gebelt maar de vrouw raakt meteen geiriteerd als je de naam Entius noemt (faunaland,wij verkopen niet aan bedrijven alleen aan particulieren)

Ook blijft echter dat er geschoemeld wordt met de paspoorten van de diertjes, het blijkt dat de dierenarts die in de paspoorten vermeld staan geen DIERENARTS is,(teminste bij ons),maar een vertegenwoordiger is bij de Firma Agrifirm, als zijnde vertegenwoordiger voor de pluimvee industrie, tevens zijn blijkbaar de vacinatie's niet uitgevoerd zijn zoals er vermeld wordt in het paspoort.

Ik zou graag gezamelijk met de gedupeerde, in contact willen komen die dit meegemaakt hebben.

Om samen deze harteloze man te laten stoppen, en geen dieren meer te laten lijden.

Met vriendelijke Groet,

Dribbel020

YCHVE
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2013 21:48

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door YCHVE »

Ben blij dat ik even verder aan het googelen ben gegaan en dit heb gevonden.
We kregen al argwaan toen op zijn site bij het natrekken van zijn UBN nummer: 269.38.48. uitgegeven door het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit niet bekend was.
Ik ben me helemaal rot geschrokken, na het lezen van al deze verhalen.
En het ergste is hij adverteert gewoon op marktplaats,
met op dit moment met Golden Retrievers, en hij is ruim vijfenhalf jaar actief op marktplaats.
Dat dit zomaar mag, heb ook marktplaats op de hoogte gesteld over deze persoon.
Hoe kunnen we deze man stoppen, ik ga ook een klacht sturen naar de dierenbescherming, ik hoop dat deze man snel gestopt wordt

patty36
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2013 22:51

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door patty36 »

Ik snap iets niet.
Hoe kan het gebeuren dat deze man nog steeds op internet honden verkoopt?
puppywereld verkoopt nog steeds honden en alles nog steeds op hetzelfe adres.
Als dit foute boel is waarom kan hij na al die jaren dan nog steeds door gaan?

Artepje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2013 06:44

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door Artepje »

Goeiemorgen Lotgenoten :(

Ook ik ben getrapt in de doortraptheid van deze broodfokker en onze pup ligt nu in de kliniek te vechten voor zijn leven (Boomer genaamd Sam)
Ik heb gisteren aangifte gedaan bij het landelijke meldpunt te bereiken op telefoonnummer 144.
Ik kan nu nog niet diep ingaan op ons verhaal omdat het mij teveel raakt, ik voel me machteloos, dom, opgelicht, verdrietig en moet daarbij ook het verdriet van ons gezin opvangen.
De rollercoaster is met geen pen te beschrijven, hoeft ook niet, ik lees mijn verhaal hier veel te vaak terug :?

De Dame van het meldpunt vertelde meer te kunnen met veel aangiften, schroom niet, al voel je je net als ik Dom en Onnadenkend, er zijn er teveel die dat dan zijn, want Meneer doet dit al vele jaren, hij zou opnieuw aangepakt moeten worden, we kunnen het in ieder geval proberen want wat hij doet is strafbaar!

doe vooral aangifte, bovendien is het prettig om met de mensen van http://www.144redeendier.nl/ te kunnen praten

Groetjes Petra
Laatst gewijzigd door Artepje op 25 mar 2013 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tja ik ben hem ook tegen gekomen!!!!
Maar bij mij gingen er alarmbellen rinkelen..zoveel verschillenden pups...kan haast niet!!
Mijn man zei nog achteloos,joh misschien oude foto,s ...nee bleef gevoel houden,ik googlen bingo!!!
Aanklachten enz war ik allemaal tegenkwam...

Godzeidank bestaat google..

Heb nu sinds 13 maart een lieve pup van 9 wk...bij een prive nestje...
Die in alle liefde is opgegroeid dat merk je aan alles aan hem,zo goed als zindelijk etc,sociaal
Die vent moeten ze aan de hoogste boom hangen..

Zou het persoonlijk doen als hij me zo iets aan zou doen,bedoel de hondjes,,.heb je toch geen hart in je donder!!

Ik hoop voor je dat sam sterk genoeg is en vecht!!! Wil je het laten weten??

Mijn boomer heb ik nu nog geen week en...moet er niet aandenken...

Heel veel sterkte!!!!!!

Artepje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2013 06:44

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door Artepje »

Lief van je Rosemarijntje,

Het raakt me inderdaad persoonlijk, mijn alarmbellen, die normaal bij alles wat ik doe aan staan waren uit..
Ik verloor anderhalf jaar geleden mijn grote vriend een Maltheser en het verdriet sleet niet, tot ik eindelijk de knoop doorhakte en naar Medemblik reedd zonder te googlen, met veel gevoel in mijn barst, en toch wel die bellen maar ver weg op de achtergrond heb ik de pup opgepakt en niet meer los gelaten.
Ik zal mijn bellen nooit meer negeren, en moet er nu samen met Sam en mijn gezin, twee meiden en partner met verdriet, voor bloeden :(

X

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja joh,je hoeft je niet te verontschuldigen,ik heb zelf voor het eerst mogen ervaren hoe het is om verliefd te worden op een pup!
Maar ik wist toen ik er heen ging ,daar en daar moet ik op letten.
Bij binnenkomst zagen we gelijk oke,zit goed maar toch wil ik de pup even onderzoeken,oogjes,neus,vacht,buikje,kontje tekenen van gaat niet goed.....je weet het nooit maar...
Nadat die lieverd op ons afkwam en we al straal verliefd waren heb ik hem beetgepakt en ff lekker speels nageken en mijn man ook...

Maaaaaar dat is wel zo,jij wist wat het was liefde van een hondje te krijgen dat had ik nog niet dus was ...oke opletten!!nog zeg maar..ja nuchter..snap je hoe ik dat wil zeggen..Zo nuchter zijn we ook lang aan zoeken geweest!

Ik heb echt stad en land afgezocht!!! Wilde prive nestje,,,en we hebben geboft echt geboft!!

Ik wil hem niet meer kwijt,nu weet ik pas wat zo,n mormeltje met je kan doen!!!nog geen wk in huis!!
Dus echt ik leef met je mee en ik duim voor je!!!!! Hopelijk is hij sterk!!!!!!!!laten we duimen...
Wil je het laten weten!!

Sterkte

Artepje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2013 06:44

Re: Faunaland Entius

Ongelezen bericht door Artepje »

Hoi hoi,

Ik ben net bij Sam geweest, en hij heeft weer wat rondgelopen en zelfs wat gegeten. Een hele lijst aan medicijnen erin en een dosis geduld van mijn vriendin (dierenarts assistente en de dierenarts zelf) hebben we Sam door het ergste heengetrokken.
Het lijkt erop dat hij het kan gaan redden, positief bericht dus.
Wel was de parvotest positief dus nummer zoveel bij deze man vandaan, ik zou echt wel willen weten hoe je dit zou kunnen stoppen, maar alle middelen zijn al eens ingezet door instanties en toch kocht ik vorige week Sam bij hem.
En ja ik was direkt verkocht, en nu we zoveel zorgen om hem gehad hebben zit het nog dieper...
We hopen dat Sam snel naar huis mag en dan ga ik eens rustig werken aan een plan om het deze broodfokker in ieder geval weer een stuk moeilijker te maken ...
Ik moet het proberen, voor Sam, voor mijn gezin en al die andere hondjes die in die hondenhel terecht komen...

Petra
Laatst gewijzigd door Artepje op 25 mar 2013 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten