LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bidyes.com

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
FerryG

bidyes.com

Ongelezen bericht door FerryG »

Voor degenen die niet weten waar het over gaat:
bidyes.com is een soort veilingsite, maar volgens een (overigens heel handig bedacht) speciaal concept.
Wanneer een product verschijnt, staat de prijs op 0. Elke keer dat iemand een bod doet, wordt de prijs met 1 cent verhoogd. Daarna heeft elke andere ingelogde bieder 15 tot 30 seconden (staat per product aangegeven) de tijd om eroverheen, te bieden. Zo niet, dan is het product voor de laatste bieder.
Maar nu komt het: het doen van een bod kost geld!!! Afhankelijk van hoeveel biedingen je koopt, kost een bod toch altijd meer dan een euro.

Bij inschrijving krijg je 5 biedingen gratis. Daarna krijg je af en toe een mailtje met een link, en als je daarop klikt, krijg je nog eens 2 biedingen.

Ik heb nog nooit een cent betaald voor mijn biedingen. In plaats daarvan heb ik lange tijd opgespaard en dan gooide ik me vol overgave op een product dat ik graag wilde hebben. Daar kun je over denken wat je wilt, maar het is nog altijd wel legaal.

Zo, na deze uiteenzetting het punt waar het om gaat:

Ik heb in de periode dat ik spaarde, gezien voor wat voor bedragen de verschillende producten werden verkocht. Dan moeten ze mij eens vertellen hoe het komt dat ik 3x ben gaan bieden, en 3x steeg het bedrag uit tot ver boven het gemiddelde tot dan toe. Ik kreeg dan altijd te maken met één overgebleven tegenbieder die oneindig veel biedingen leek te hebben. Die won dan de veiling als ik geen biedingen meer over had.
Dan kunnen we maar één conclusie trekken: de webmaster laat zijn employees meebieden. Ik weet alleen niet of dat altijd of vaak gebeurt, of misschien alleen als iemand met gratis biedingen dreigt te winnen. In dat laatste geval betekent dat dus, dat degenen die gratis biedingen gebruiken, gewoon gebruikt worden om de prijs voor andere bieders op te drijven.

BartSBB

Re: bidyes.com

Ongelezen bericht door BartSBB »

Ik denk opzich niet dat ze zich ermee gaan zitten bezighouden of een bieder wel of niet gratis biedingen gebruikt. Dus OF je hebt gewoon de pech gehad dat je verkeerde biedingen had, OF er zaten inderdaad gewoon medewerkers mee te bieden. Als dat laatste het geval is, dan is dat uiteraard ronduit crimineel. Maar of je er veel tegen kunt doen...

Gelukkig heb je in ieder geval nog geen cent eraan uitgegeven. Dus dat maakt dan weer niet zoveel uit. Maar hoe vaak krijg je dan zo'n mailtje met 2 extra biedingen? Want ik heb dat ook wel eens gevolgd en je hebt vaak toch behoorlijk wat biedingen nodig. Dus dan moet je wel lang sparen!

FerryG

BartSBB schreef:... Maar hoe vaak krijg je dan zo'n mailtje met 2 extra biedingen? Want ik heb dat ook wel eens gevolgd en je hebt vaak toch behoorlijk wat biedingen nodig. Dus dan moet je wel lang sparen!
Inderdaad: ik heb héél lang gespaard en een hele dag achter de computer gezeten om erover te waken dat alles goed ging (alleen maar de "butler" gebruiken is niet verstandig; je moet soms even handmatig tijdens de laatste seconde bieden om het hoofd te kunnen bieden tegen mensen die "op de loer" liggen).

Geraard

Ongelezen bericht door Geraard »

Het scenario van twee bieders die minutenlang tegen elkaar bieden, waarbij er eentje ophoudt en er dan opeens een derde op het biedtoneel verschijnt, komt erg vaak voor. Dat kan alleen als er sprake is van voorkennis. Die derde bieder zit gewoon achter de schermen om in actie te komen. Dat is handmatig heel goed mogelijk. Waarschijnlijker is dat het geheel automatisch gedaan wordt. Niet alle scenarios's hoeven fake te zijn. Het komt ook wel eens voor dat een duur artikel voor een erg laag bod weg gaat. Soms duurt het bieden op een artiokel erg lang en dan kan het voorkomen dat er een tweede exemplaar van hetzelfde artikel aan bod komt. De groep bieders die zich bezig houdt met het eerder verschenen artikel schijnt dit niet door te hebben en bieden dan niet op het veel goedkopere exemplaar, waar nog maar net op geboden kan worden. Het is onzinnig om meer bidyes op een artikel te verstoken dan de aangegeven winkelwaarde. Je kunt immers de geboden bidyes in mindering brengen op de nota als je het artikel via de site koopt. Kortom, het is een vreemde gang van zaken. Er zijn in alle gevallen een aantal onnozele of vooringenomen bieders actief.

FerryG

Maar het gaat mij vooral om het verschijnsel dat er iemand lijkt te zijn die een ONEINDIG aantal bidyes heeft; die blijft maar tegen me opbieden, en ik vermoed dat dat de computer of een werknemer van de webmaster is.

Laat ik het iets duidelijker zeggen:
Eerst is daar de ene na de andere tegenbieder. Dat is heel normaal.
Maar op het moment dat je denkt: nu geven de tegenbieders langzamerhand op, dan is daar die eeuwige bieder die nooit opgeeft en die nooit aan het eind van zijn bidyes komt. Dat is toch verdacht, vind je niet?

FerryG

Op dit moment staat er een Ipad voor bijna 170€. En ook nu is er steeds weer dezelfde figuur die alleen biedt als de teller al op 0 staat. Niemand kan uren blijven zitten staren op zijn scherm zonder dat de aandacht verslapt! Conclusie: Bidyes biedt zelf door middel van een programma dat steeds een bod doet een milliseconde voordat iemand anders de veiling zou winnen. Het kan gewoon niet anders!

PS Ik heb hier niet op geboden. Het viel me gewoon gisteren al op dat er meer dan 100€ geboden was.

Geraard

Via de biedbutler kan het gebeuren dat je bod pas gedaan wordt als de teller op nul staat. Uit ervaring weet ik dat de biedbutler soms willekeurig in actie komt, ook als de teller op vier staat. Je kunt daar dus niet van op aan. Als het bod steeds gedaan wordt als de teller op nul staat, betekent dat volgens mij dat de bieder de butler gebrukt. Interessant is wel hoe vaak deze bieder in actie is gekomen.
Wat ik ook vreemd vind, is dat er op elk nieuw artikel direct wordt geboden, alsof er ALTIJD gedurende de openingstijden mensen geinteresseerd zijn. Het komt volgens mij niet voor dat een artikel onverkocht blijft. Het lijkt er op dat het biedproces wordt gestimuleerd. Ook nu inderdaad vanwege het hoge breikte bedrag van de Ipad.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit is hetzelfde systeem, met waarschijnlijk dezelfde eigenaar als bidrivels en snelstebieder. Daar is vorig jaar heel wat over te doen geweest op het forum. Er zit inderdaad een computerprogramma achter dat automatisch meebied. De kans dat je dus iets wint is dus ongelooflijk klein. Kijk maar eens op onderstaand topic, dan weet je genoeg.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 69&t=77844

Het zou me niks verbazen als bidyes ook in Leiden kantoor houdt.

FerryG

Geraard schreef:Via de biedbutler kan het gebeuren dat je bod pas gedaan wordt als de teller op nul staat. Uit ervaring weet ik dat de biedbutler soms willekeurig in actie komt, ook als de teller op vier staat. Je kunt daar dus niet van op aan. Als het bod steeds gedaan wordt als de teller op nul staat, betekent dat volgens mij dat de bieder de butler gebrukt. Interessant is wel hoe vaak deze bieder in actie is gekomen.
Wat ik ook vreemd vind, is dat er op elk nieuw artikel direct wordt geboden, alsof er ALTIJD gedurende de openingstijden mensen geinteresseerd zijn. Het komt volgens mij niet voor dat een artikel onverkocht blijft. Het lijkt er op dat het biedproces wordt gestimuleerd. Ook nu inderdaad vanwege het hoge breikte bedrag van de Ipad.
Nee, de butler biedt hoogstens op het moment vlak voordat de teller op 0 komt te staan. Tijdens die laatste seconde kan er alleen handmatig geboden worden.

FerryG

witte angora schreef:Het zou me niks verbazen als bidyes ook in Leiden kantoor houdt.
Nee, in East-Sussex (GB) en Eindhoven.

Geraard

De biedbutler komt ook in actie als de teller op vier of een lager waarde staat, niet alleen als de teller op nul staat. Dat is gedaan om het niet meteen duidelijk te laten zijn dat iemand via de butler biedt. Ik heb het vermoeden dat als de butler bij nul biedt, er slechts twee, hooguit drie gegadigden (butlerbieders) zijn.
Het valt wel op dat vandaag, op de dag voor de lancering van de nieuwe site er wel heeeeeel erg veel bieders actief zijn. Zij zijn allemaal hun laatste kans op succes met de gratis bidyes aan het uitproberen. Morgen zal dat worden beperkt om de betalende bieders een eerlijker systeem te bieden. Slecht nieuw voor de rookies: als je rookie-af bent zul je niet meer als rookie kunnen bieden en zul je moeten betalen. Ik verwacht dat in het nieuwe systeem veel rookies succesvol zullen kunnen bieden, waardoor ze direct daarna bidyes moeten aanschaffen om nog te kunnen meedoen. Het systeem registreert of je nog 'rookie' bent en nog niets 'gewonnen' hebt. Zodra je iets gewonnen hebt ben je geen rookie meer en moet je eerst betalen om nog te kunnen bieden. Dit is een slimme zet van de makers van de site. De schoorsteen moet immers rooken.
Ik heb nog nooooooit zo lang als vandaag mogelijk is, via de biedbutler kunnen bieden met mijn beperkte aantal gratis bidyes. Mijn biedbutler komt niet eens aan de beurt, want er zijn nu heel erg veel zenuwachtige handmatige bieders, die soms letterlijk binnen een paar seconden na elkaar bieden..en blijven bieden.
Het is bijna hilarisch en uiteraard geen succes voor mij. Mensen gebruik je verstand en de biedbutler. Tenzij je het artikel via de site wilt kopen. Dan kun je het aantal gebruikte bidyes op de nota in mindering brengen en maakt het niet zoveel uit hoe vaak en hoe snel achter elkaar je biedt.
Heeft iemand ervaring met kopen, waarbij je bidyes in mindering kan brengen???

FerryG

Ik zal wel zien hoe het met mijn gratis bidyes zal gaan. Ik probeer ze niet op te maken want er is veel te veel concurrentie.

henk045

Ongelezen bericht door henk045 »

Leuk die nieuwe opzet! Heb je die rookie-
veilingen gezien? Leuk zo'n minimuis. Jammer dat
die bij de action 2,75 euro kosten. Dus voor alleen al
de verzendkosten koop je er 2.

FerryG

En heb je ook gezien dat het helemaal niet nodig was om je gratis bidyes voor december op te maken? Je kunt ze gewoon blijven gebruiken :P

henk045

Ongelezen bericht door henk045 »

heb het gezien, heb er gisteren 145 door gejast.
Niks gewonnen...jammer.

FerryG

Mijn vrouw heeft zojuist een rookieveiling gewonnen. En blijkbaar komen daar geen verzendkosten bij.

FerryG

FerryG schreef:Mijn vrouw heeft zojuist een rookieveiling gewonnen. En blijkbaar komen daar geen verzendkosten bij.
Update: we hebben nog niets ontvangen. Zou het ooit nog komen? Zo niet, dan hebben we de troost dat we voor minder dan 2€ de boot in zijn gegaan. Ik hou jullie op de hoogte.

FerryG

Het bestelde en betaalde item is er inmiddels. Zojuist heb ik zelf ook een rookie-veiling gewonnen, en in de mail staat dat ze het item binnen 14 werkdagen zullen versturen. Dat "binnen" kunnen ze beter vervangen door "na precies", want zo ging het vorige keer ook. Maar goed, ze leveren tenminste...

rockmerock

Ongelezen bericht door rockmerock »

hebben jullie ook uitgerekend wat zo'n ding nu uiteindelijk kost??
als je bidyes koopt en iets gaat voor 160 weg.. 1 bidje is toch een cent waard?

FerryG

Ik heb uitsluitend gratis bidyes gebruikt. Maar inderdaad: als je die koopt, ben je héél erg duur uit.

Gesloten