LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Televisie reclames

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Mike Cleven

Televisie reclames

Ongelezen bericht door Mike Cleven »

Ik erger me steeds en steeds meer aan de enorm lange tv reclames tussen programma's in, of tijdens een programma.

Vroeger was dit 4 a 5 minuten, nu zit je vaak tegen de 9 minuten reclame aan.
Wettelijk hebben zenders het recht om 12 minuten reclame per uur uit te zenden, maar hier gaan ze met grote regelmaat overheen.
Ook zijn ze hier recentelijk nog voor beboet:

http://nos.nl/artikel/172211-reclameboe ... n-sbs.html

In de afgelopen weken heb ik het persoonlijk bijgehouden op meerdere zenders en op meerdere tijdstippen.
Ik heb in 5 gevallen zelf al geconstateerd dat het maximum van 12 minuten enorm werd overschreden, soms zelfs tot bijna 20 minuten reclame in 1 uur.
En dit was niet na een live show waardoor het uitgelopen was, dit was midden in een film, waarbij tot 2 keer toe meer dan 15 minuten in 1 uur werd gebruikt.

Ik vind dat het Commissariaat voor de Media niet alleen steekproeven moet houden eens in de zoveel tijd, maar gewoon Continu moet eisen dat alle data met betrekking tot reclame tijd bij hen terrecht komt, zodat ze van iedere zender, van ieder tijdstip precies weten hoelang zij reclame uitzenden.

12 minuten per uur is geen ramp, 2 keer 6 min dat vind niemand erg, maar 2 keer 9 minuten reclame in een uur?

Ik betaal geen honderden euro's per jaar om 1/3de reclame te mogen kijken!
Ik weet ook zeker dat ik niet de enige zal zijn die zich irriteerd aan de immens lange reclames.

Met Vriendelijke Groet.

Mike Cleven

agro

Re: Televisie reclames

Ongelezen bericht door agro »

Je kan de programma's welke je wil zien opnemen, dan heb je daarna de mogelijkheid om de reclames versneld door te spoelen.
Met een harddisk recorder heb je de mogelijkheid om als een programma begint dit op te nemen, en daarna begin je bv met kijken een 3/4 uur later, kan je ook de reclames versneld doorspoelen.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ach tijdens de reclameblokken ga ik wat andere zaken doen : drankje pakken, iets opruimen, wc ed meestal ga ik verder met lezen :),ik vind de blokken wel storend maar niet ergerlijk en ga niet de tv tijd verzetten met een disk :lol:

tampie74

Ongelezen bericht door tampie74 »

Die reclames tussendoor zijn nog niet zo erg. Maar wat dacht je van tijdens een film of zo of ander programma ineens een balkje met reclame met nog zoveel dagen dan begint dat en dat, dat is pas irritant.

Mike Cleven

Of bijvoorbeeld zoals bij SBS dat ze midden in een film of uitzending ineens het beeld stopzetten en dat gerard joling of een van die andere ******* in beeld komen om te vertellen dat 'sterren' op het ijs over een week begint, en dan 10 seconden later kan je pas weer verder kijken.

Dat vind ik persoonlijk de ergste vorm van reclame.

rockmerock

Ongelezen bericht door rockmerock »

nou ik ben het best eens..
dan denk je: JA dit of dat komt er op..
je gaat ervoor zitten, het programma is nog maar iets meer dan 10 minuten bezig en hup daar begint de eerste reclame.. is toch te gek voor woorden?
en als het nou leuke nuttige reclame was...

en inderdaad die balkjes zijn ook vreselijk.. nog vreselijker is als bijvoorbeeld een bnn er in beeld komt lopen om zijn nieuw beginnende programma aan tekondigen. doe de tijd van reclame met loekie ertussendoor maar weer!

Mike Cleven

agro schreef:Je kan de programma's welke je wil zien opnemen, dan heb je daarna de mogelijkheid om de reclames versneld door te spoelen.
Met een harddisk recorder heb je de mogelijkheid om als een programma begint dit op te nemen, en daarna begin je bv met kijken een 3/4 uur later, kan je ook de reclames versneld doorspoelen.

Daar heb je volkomen gelijk in, en dat doe ik dan ook vaak.
maar het zou toch niet de bedoeling zijn dat ik een duur abonnement bij mijn provider moet aanschaffen met een dure HD recorder, zodat ik idioot lange reclames kan doorspoelen terwijl de zenders zijn zakken vullen?

12 minuten is de wet, zij breken de wet, en ik moet maar een alternatieve oplossing vinden zodat zij deze praktijken kunnen volhouden.

@rockmerock, idd, tussen de film door mogen ze niet meer reclame maken dus doen ze het maar tijdens de film? afschuwelijk gedrag, de tijd dat de zenders met elkaar concurreerden met de beste films en weinig reclame om maar meer kijkers te krijgen is voorbij, nu draait alles om hoe ze het meeste kunnen verdienen, lange reclames, low budget films, en als consument heb je geen poot om op te staan want ze doen het allemaal dus je moet wel kijken

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kennelijk blijven er genoeg mensen kijken, ook als de reclameblokken langer worden, anders zouden ze wel korter blokken maken.....

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Mee eens, zolang er nog mensen naar reclames kijken is het lucratief. Bij reclame gelijk wegzappen. Probleem bij mij is dan dat ik vergeet waar ik naar keek. Zo irritant is dat.

Mike Cleven

En dat de laatste tijd bijna alle zenders tegelijk reclame hebben, zodat je alsnog naar reclames moet kijken!

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Mike Cleven schreef: zodat je alsnog naar reclames moet kijken!
:lol: je moet niet kijken hoor je ken ook ondertussen iets anders doen, drinken of wat dan ook pakken :mrgreen:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik betaal geen honderden euro's per jaar om 1/3de reclame te mogen kijken!
Aan wie betaal je dat dan. Voor zover als ik weet kun je geen lid worden van de commerciele omroepen. En als je de kosten van Ziggo, UPC of een andere TV-aanbieder bedoeld, die bepalen niet hoeveel reclame er op die zenders uitgezonden wordt.
Ik heb in 5 gevallen zelf al geconstateerd dat het maximum van 12 minuten enorm werd overschreden
Persoonlijk heb ik wel iets beters te doen tijdens deze reclame blokken. Je gaat eens naar de WC, schenkt een drankje in, check mijn email, beetje zappen, schuur op slot doen enz enz. Je komt zo al snel tijd te kort :mrgreen:
maar het zou toch niet de bedoeling zijn dat ik een duur abonnement bij mijn provider moet aanschaffen met een dure HD recorder
Wel nee, voor de programma's van de commerciele zenders volstaat een oude video recorder. De programma's zijn zo slecht, dat het niet de moeite waard is om die in HD op te nemen :wink:

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian »

Wat bij mij goed werkt is het pauzeren van de TV (met UPC). Ik was gisteren oud papier gaan weggooien, kijk veel Veronica en zet de tv dan op pauze bij Veronica. Vervolgens circa 50 minuten aan reclames kunnen wegspoelen. Heerlijk.

Maar aan de andere kant, de reclames betalen de programma's, series zijn duur.

michal

Ongelezen bericht door michal »

eigelijk is het belachelijk je betaalt een vermogen om tv te kijken niet om reklames te zien net of je die produkten die je voor bij ziet komen door die reklame echt gaat kopen gewoonweg irritant

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian »

michal schreef:eigelijk is het belachelijk je betaalt een vermogen om tv te kijken niet om reklames te zien net of je die produkten die je voor bij ziet komen door die reklame echt gaat kopen gewoonweg irritant
Je betaald voor de dienstverlening van de kabelexploitant. Die betaald de zenders weer om het signaal door te geven. Maar dat bedrag zou vele malen hoger zijn als er geen reclames waren. Noodzakelijk kwaad, de tijd van antenne met Nederland 1,2,3 is voorbij :)

In ruil daarvoor krijgen we series, zoveel we maar willen.

Zelf kijk ik ze graag, hou niet van Lingo e.d.

wakker

Ongelezen bericht door wakker »

duidelijk een verhaal met 2 kanten, zonder reclame zou tv werkelijk onbetaalbaar zijn en programma's veel goedkoper en dus van veel mindere kwaliteit.
de andere kant is dat 9 minuten wel heel lang is, zeker als je voor het slapen gaan vanuit bed nog een serie wilt afkijken, ik val vaak dán in slaap.

maargoed, beneden heb ik een playstation, overswitchen en spelen, maargoed, daar heb ik de leeftijd misschien ook voor, maar ook probeer ik zo te leven dat ik dingen waar ik niets aan kan veranderen me niet laat irriteren, dus ik laat het geen wezenlijk probleem voor mezelf worden.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wakker schreef:duidelijk een verhaal met 2 kanten, zonder reclame zou tv werkelijk onbetaalbaar zijn en programma's veel goedkoper en dus van veel mindere kwaliteit.
Nog een 3e kant / punt:

Door de idiote hoeveelheid reclames zijn veel producten duurder dan nodig - want je betaald ook voor de reclames.
Neem MediaMarkt - die zou de prijzen met 10% kunnen verlagen - als ze geen TV reclame meer zouden maken (elk blok, elke commerciele zender - kost een vermogen)...

En reclame is feitelijk overbodig. Als jouw product echt zo goed is, en echt zo nodig dat niemand zonder zou kunnen - dan verkoopt het toch wel.
Het feit dat er reclame gemaakt moet worden geeft al aan dat er toch iets niet helemaal goed moet zijn....

wakker

Ongelezen bericht door wakker »

dus met elke auto waar reclame voor word gemaakt is iets mis..

ook met de uwe? of is daar nooit reclame voor gemaakt, hetzelfde geld voor computers, actie's van de c1000 of super de boer maken dat ik bij die supermarkt de boodschappen haal, aan de andere kant, ik herrinner mij geen reclame van de lidl maar daar ben ik een vaste klant , zo heerlijk goedkoop en goed.

dus enerzijds begrijp ik uw standpunt, anderszijds vind ik de mijne beter.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wakker schreef:dus met elke auto waar reclame voor word gemaakt is iets mis..

ook met de uwe? of is daar nooit reclame voor gemaakt, hetzelfde geld voor computers, actie's van de c1000 of super de boer maken dat ik bij die supermarkt de boodschappen haal, aan de andere kant, ik herrinner mij geen reclame van de lidl maar daar ben ik een vaste klant , zo heerlijk goedkoop en goed.

dus enerzijds begrijp ik uw standpunt, anderszijds vind ik de mijne beter.
Okay - in zwart wit denken heb ik mijn meerdere gevonden :)

Waar ik op bedoel is die reclame die een verschil of onderscheid pretendeerd - die er niet is. Waarom is Cola van merk X nu beter dan merk Y? Of waarom ben je alleen dan cool/hip/trendy als je kleding van merk Z hebt?

Natuurlijk is een melding 'we hebben product A en B in de aanbieding' iets anders.

Maar, als je kijkt naar bijvoorbeeld de mediamarkt - de hoeveelheid reclame op de diverse zenders.. dan word je wel eens moe van al dat geschreeuw...

Gesloten