LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
librachick
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2009 11:04

2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door librachick »

Voor de grap heb ik een IQ test gedaan blijkt via oranjino.com te zijn. Er stond online dat het €.4,50 zou kosten voor uitslag. Dus ik eerst mijn pre pay beltegoed controleren en had nog iets meer dan €.17,50 beltegoed. 'Ach een keertje voor de lol, kost'maar' €.4,50' dacht ik nog, naïef als ik was.
Ik stuurde dus ok naar het sms nummer 2334 en er onder stond €.13,50 per week zou kosten voor totaal 3 smsjes. Ik dacht nog nou ik zet toch stop neer als ik die €.4,50 had betaald en uitslag had gekregen. Ik kreeg dus totaal 8 smsjes achter elkaar en voor ik stop kon smssen controleerde ik mijn beltegoed en bleek €.1,44 tekort aan beltegoed te hebben dus moest het eerst opwaarderen voordat ik stop kon smssen.
Ik heb een klacht bij ze ingediend over de gang van zaken en dat ik akkoord was gegaan met die €.4,50 En dat ik resterende geld terug zou willen hebben.
zij hebben als antwoord gegeven dat die €.4,50 inschrijfkosten zouden zijn, en dat het totaal met €.13,50 zou zijn. want zou ingeschreven staan voor een sms dienst die €,13,50 per week zou kosten voor 3 smsjes per week.

Ik heb totaal 8 smsjes van ze gehad. 3 gerelateerd aan die IQ test en 5 smsjes die er niks mee te maken hadden (dus de 3 smsjes per week in een keer op een dag gekregen) dus heb sowieso 2 smsjes te veel gehad, en blijkt het dus niet zoals in de voorwaarden dat het 3 smsjes per week zou zijn maar dat je alles in een keer ontvangt blijkbaar, en dat is niet iets wat in de voorwaarden staat.
Ik heb dus totaal €.18,- uitgegeven aan een sms dienst voor alleen 'voor de lol'een antwoord wilde weten.
Geld krijg ik niet terug, maar de service is ook bagger. Want toegeven dat ze hier fout mee zitten kan je vergeten.

Dus bij deze mijn waarschuwing voor het sms nummer 2334 van ORANJINO.COM ookal wil je voor de lol het antwoord weten, houd er rekening mee dat je opgelicht wordt voor €.18,- voor een antwoord.

Wie heeft hier ook te maken met deze dubieuze praktijken van Oranjino?

Daantje1977
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2010 23:42

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door Daantje1977 »

Ik kreeg 16 januari 2011 ineens een sms van Oranjino alleen via 5700 en er stond in:
Antwoord nu OK naar 5700 en maak kans op de iPhone 4 bij dit game abonnenment!3 items/wk, 13.5E/wk. www.oranjino.com. Stop? sms STOP naar 5700. Sms nu OK!

Schrok me rot toen ik dat las, ik heb nog nooit gehoord van Oranjino en vul nergens en zeker niet op internet mijn 06 nummer in.
Ik moet niks van dat soort sms / abonnement diensten hebben want voor je het weet zit je ergens aan vast en je betaald een vermogen voor die smsen.
Ik heb er verder niks mee gedaan en tot nu toe niks meer gehad.
Er is niks extra afgeschreven van mijn telefoon abonnement, kan mijn bel/sms status op internet zien.

Geen idee hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen, vermoed dat iemand zo leuk is geweest om ergens mijn nummer in te vullen op internet.

Maar tot nu nog geen verdere problemen mee gehad.

abyz12345
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2011 17:42

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door abyz12345 »

Ik heb ook SMS spam van 5700 ontvangen. Heb me nooit voor ze aangemeld. De klacht is naar OPTA verstuurd (spamklacht.nl), ben nu aan het kijken of ik ze verder offline kan krijgen.

Jos Das
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:08

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door Jos Das »

Onbegrijpelijk dat mensen nog steeds in zee gaan met die 4 cijferinge sms ''diensten'' Het is reine oplichterij.

abyz12345
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2011 17:42

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door abyz12345 »

Jos Das schreef:Onbegrijpelijk dat mensen nog steeds in zee gaan met die 4 cijferinge sms ''diensten'' Het is reine oplichterij.
Ik had totaal geen keus. Ze hebben mij uit het niets zo'n bericht gestuurd en het idiote is dat T-Mobile aangeeft er niets aan te kunnen doen en dat ik notabene moet terug SMSen om me af te melden!

librachick
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2009 11:04

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door librachick »

Jos Das schreef:Onbegrijpelijk dat mensen nog steeds in zee gaan met die 4 cijferinge sms ''diensten'' Het is reine oplichterij.
Ja dat blijkt ook gezien naïef als ik was in de veronderstelling was dat het minder zou kosten, daarnaast blijf ik van die standaard antwoordmailtjes krijgen met net iets anders, dan is het in ene dat het per week is, dan is het de eerste keer krijgt u alle smsjes van de hele week.... Maar DAT stond niet in de voorwaarden.
Geld terug geven doen ze ook niet, logisch, doen oplichters nooit.
Maar ik probeer nu zo veel mogelijk mensen en instanties voor die Oranjino te waarschuwen. Want je bent niet 'maar' €.4,50 kwijt maar in een keer €.18,-

Daantje1977
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2010 23:42

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door Daantje1977 »

Jos Das schreef:Onbegrijpelijk dat mensen nog steeds in zee gaan met die 4 cijferinge sms ''diensten'' Het is reine oplichterij.
Ik ben nergens mee in zee gegaan, ik heb ongevraagd deze sms van hun gekregen zonder dat ik mij ergens voor aangemeld heb.
Ik heb verder niet gereageerd op die sms en tot nu toe niks meer van gekregen dus ik wacht het maar af.


librachick
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2009 11:04

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door librachick »

Guardian72 schreef:Lijkt me een nep naam.. maar ja:
http://www.networksolutions.com/whois-s ... anjino.com
Adres klopt ook wel want als ik een mail stuur krijg ik via dit mailadres antwoord.
Triscreen do Brasil - Customer Care

tel: 085 8880594

fax: +44 207 099 5367

[email protected]

librachick
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2009 11:04

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door librachick »

Dit zijn de voorwaarden.
Dit is een betaalde abonnementsdienst, €4.50 per game + eenmalige aanmeldkosten van €4.50, max. 3 games per week. Afmelden? Sms STOP naar 2334

Dit is een betaalde abonnementsdienst. De kosten bedragen € 4.50 per game (+ sms en download kosten)+ eenmalige aanmeldkosten van €4.50, er zijn 3 games per week. De minimale duur is 1 week. Stoppen? Stuur STOP naar 2334. Op deze dienst zijn de Algemene en Specifieke Voorwaarden van Oranjino van toepassing. Aanmelden voor de dienst betekent acceptatie van deze voorwaarden. Indien je telefoon het bestelde produkt niet ondersteunt ontvang je een alternatief produkt. Zorg dat de wap-instelling van je telefoon goed ingesteld is, voor informatie ga naar de website van je mobiele operator. Oranjino werkt volgens de Gedragscode SMS-Dienstverlening en de Reclamecode SMS-Dienstverlening. Er geldt geen herroepingsrecht of zichttermijn. Oranjino is een handelsnaam van Triscreen do Brasil B.V., Keizersgracht 313, 1016 EE Amsterdam. KvK: 34294230. BTW: NL8190.23.218.B.01. Info: 085-8880594 (€0,10/min) of [email protected]. www.oranjino.com .


Er staat nergens in dat het totaal in één keer €.18,- kost buiten dat mogen ze volgens mij niet zoveel vragen als ze minimaal 1 week vragen. Ik vind €.10,- al veel maar voor 1 week meer dan zat.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tja.. al surfend krijg je een advertentie "u heeft 2 berichten en 1 vriendenverzoek"...

Dan klik je ... kom je op www.oranjino.com op een "win een iPhone"..
en dan kan je een iPhone winnen.. als je een betaald 'content'abonnement afsluit - waar je de hoofdprijs voor betaald. (4,50 per item.. 4,50 aanmeldkosten, en telefoon/sms kosten.. KASSA... en dat 3x per week!)

Klik je nog een keer op dezelfde advertentie - kom je op 'win een iPhone 4 met de IQ test'. (Doe mee en win niet, want je bent gezakt?)

Mischien zou het handig zijn als iedereen gewoon dit soort info aan elkaar doorstuurt, en dan vooral stopt met dergelijke acties en SMS abonnementen - dan zijn dit soort piraten snel genoeg weg.

Lenama
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2011 11:29

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door Lenama »

Hallo,

ook ik ben opgelicht door deze dienst, ook via de IQ-test. Het enige verschil is dat ik in totaal 150 EUro moest betalen voor drie maanden SMSjes die ik NOOIT heb ontvangen! Vandaar dat ik het ook niet door had, want ik heb na die IQ-test nooit meer iets gehoord en kwam er via mijn rekening achter dat ik nog steeds betaalde voor deze dienst.

Advies: GEEF NOOIT JE MOBIELE NUMMER OP EEN INTERNET SITE en hou ALTIJD je rekening in de gaten!

Ben inmiddels een week en 20 telefoontjes met t-mobile verder en nog niks terug ontvangen...

bs65
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2011 19:15

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door bs65 »

Ik zag op mijn telefoon nota dat ik een sms naar 5700 zou hebben gestuurd. Ik had een sms ontvangen met het bericht dat ik een ipod kon winnen. het blijkt dat iemand anders je telefoon nummer op oranjino.com kan invullen zonder probleem en dan ontvang je zonder het te weten een sms en dat je de dienst kunt stoppen door stop naar 5700 te sms'sen. Dit kost echter achteraf dus wel E0,21.
Ik vind het echt misdadig dat dit nog mogelijk is.
Voor de zekerheid sms je dus stop naar 5700 en vervolgens ben je geld kwijt.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Nooit aan meedoen en het is wel wrang en schrijnend eigenlijk als je bedenkt dat je mee doet aan een iQ test waarom in vredesnaam

librachick
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2009 11:04

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door librachick »

@koeloejoek Het is meer de nieuwsgierigheid dat wordt geprikkeld, en dan kan je slim zijn of dom, dat maakt totaal niks uit.
Ik heb mijn les geleerd en zal dit ook nooit meer doen, en dat geld wat ze hebben verdiend aan mij kunnen ze steken waar de zon nooit schijnt.
Gelukkig ben ik niet de enige die hinder van dit soort bedrijven ondervind, Oranjino is een oplichters onderneming. En ben ook blij dat onlangs in het nieuws was dat opta actie gaat ondernemen tegen dit soort bedrijven.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ik bedoel het overigens niet verkeerd hoor de opmerking over de iQ test, mocht je wel dit gevoel hebben mijn excuses daarvoor.

Ik begrijp de nieuwsgierigheid, helaas je geld is weg, je hebt een punt dit soort idiote misleiding, want zo zie ik dit, moet een halt worden toegeroepen en aangepakt worden door hele dikke vette dwangsommen bij overtreding.

dubbelopgelicht
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:36

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door dubbelopgelicht »

Hallo,
ik kreeg vandaag ZOMAAR een smsje van oranjino.com.
Vingers weg van deze oplichterrij, AUB NOOIT uw mobieltelefoonnummer en-of rekeningnummer ONLINE invullen...
Ik heb niet eens iets ingevuld op internet hoe komen zij in Godsnaam naar mijn nummer. Ik zal bijna denken dat zij in teamwork zijn met T-mobile. want T-mobile kon ook niets aan doen?????~!!!!! Hey, volgens mij ben ik dom en leef hier op een verkeerde wereld. ik zal ook binnenkort mobile telefoon helemaal afsluiten dus derhalve GEEN telefoon meer gebruiken wat een OPLICHTERIJ zeg!!!!
IK MOEST SMSEN naar 2334 EN 5700 met STOP om afgemeld te zijn, terwijl ik me niet eens ergens had aangemeld????!!!!!
Wat een smerige oplichterij!!!!!!!!!!!! :?: :?: :?: :?: :evil: :twisted: :oops:

abyz12345
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2011 17:42

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door abyz12345 »

Zorg dat je het aan de OPTA meldt via https://www.spamklacht.nl/

dubbelopgelicht
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:36

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door dubbelopgelicht »

thanks ga ik meteen doen..................
wat aardig van jou....
thanks...@abyz

Mulder-88
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2011 17:52

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door Mulder-88 »

Ook ik ben opgelicht door 2334, toevallig keek ik op de site van T-Mobile (ik kijk hier nooit op ) en tot mijn grote schrik zag ik dat er al vanaf 24122010
10 x per maand € 4,50 van mijn beltegoed is afgeschreven door deze
@#$% 2334 dienst.
Ik weet zeker dat ik me nooit heb aangemeld voor deze dienst maar wel een paar honderd euro lichter ben.

Gesloten