LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio en betalingsregelingen :s

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Schorpioentje29

Oxxio en betalingsregelingen :s

Ongelezen bericht door Schorpioentje29 »

Hallo,

Sinds vandaag een lid bij Radar. Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
Ik ben sinds februari 2009 klant bij Oxxio. Neem gas en elektra af.
Half 2010 kreeg ik de jaarafrekeningen voor beide diensten. Ik met mijn goede wil meteen opgebeld voor een betalingsregeling -> geregeld. Binnen een week kwam de bevestiging van Oxxio binnen. Ik heb direct de eerste termijn overgemaakt. Helaas -> een week later krijg ik een brief van Intrum Justitia. Of ik even het gehele bedrag van de jaarafrekeningen wil betalen, want anders word er beslag gelegd op mijn bankrekening (??). Ik meteen weer Oxxio gebeld en Intrum gebeld, verhaal uitgelegd, brief van Oxxio en Intrum erbij en de juffrouw verteld me dat dit automatisch gaat dus ik gewoon maar verder moet gaan met Intrum...

Ik maak een regeling met Intrum (kost me twee x zoveel dan de termijnen bij Oxxio, maar oke, niets aan te doen).

Na een jaar ellende met Oxxio en Intrum, ga ik ervanuit dat ik in december 2010 beide jaarafrekeningen afbetaald heb aan Intrum, dus ik maak de laatste termijn over: 97,76. Die week daarop krijg ik een brief dat er nog 330,- openstaat van Oxxio + 322 administratiekosten van Intrum.. Ik heb direct weer Oxxio gebeld, heb uren aan de telefoon gehangen, ze namen de zaak in behandeling om te kijken wie er gelijk heeft (?!?) en dan hoefde ik even niets te betalen aan Intrum. Tot mijn grote verbazing ontving ik vorige week een brief, dat de aanmaningskosten verdubbeld zijn en ik nu dus 330,- + 644,- moet gaan betalen binnen 5 dagen en als ik dat niet doe, word er beslag gelegd op mijn bankrekening EN inboedel. En Oxxio heeft mij intussen niet meer gebeld of bericht gegeven. Ik krij er een punthoofd van..

Wat een prutsers. Alle kosten van Intrum zijn dus gewoon voor mijn rekening, terwijl ik afspraken heb gemaakt..

Wie kan me advies geven?
Volgens mijn administratie klopt alles tot op de millimeter.

Bij voorbaat dank.

Schorpioentje29

Jos Das

Re: Oxxio en betalingsregelingen :s

Ongelezen bericht door Jos Das »

Schorpioentje, weet je zeker dat je niet hier en daar wat weggelaten hebt in je verhaal?

Je verhaal klinkt heel ongeloofwaardig. Zelfs Oxxio is niet dermate klantonvriendelijk.

Het begint al met feit dat jij een regeling plus hoge extra kosten accepteert van Intrum nadat je eerst een betalingsregeling hebt gehad met Oxxio die jij volgens jouw zeggen tijdig hebt betaald.

Nogmaals, is dit echt het hele verhaal......?

jellievrolijk

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Jos Das schreef:Schorpioentje, weet je zeker dat je niet hier en daar wat weggelaten hebt in je verhaal?

Je verhaal klinkt heel ongeloofwaardig. Zelfs Oxxio is niet dermate klantonvriendelijk.

Het begint al met feit dat jij een regeling plus hoge extra kosten accepteert van Intrum nadat je eerst een betalingsregeling hebt gehad met Oxxio die jij volgens jouw zeggen tijdig hebt betaald.

Nogmaals, is dit echt het hele verhaal......?
Ik vind het een beetje flauw van je dat je zegt het vreemd te vinden dat mensen zo snel aan de wensen van Intrum Justitia voldoen. Dat zijn er namelijk nogal wat. Zij staan erom bekend om zeer intimiderend hun "recht" op te eisen. Ook bedrijven die aan hen inningen uitbesteden kunnen maar moeilijk weer van ze af. Ook aan die kant wordt er geld verdient he? Of dacht je dat Interim Justitia het voor niks doet voor hen?

Jos Das

Ongelezen bericht door Jos Das »

Ik vind het een beetje flauw van je dat je zegt het vreemd te vinden dat mensen zo snel aan de wensen van Intrum Justitia voldoen.
Ik vraag me alleen af of TS het hele verhaal verteld. Dat sommige mensen snel aan de wensen van IJ voldoen is mij bekend. Wat ik VREEMD vind is dat TS zegt tijdig betaald te hebben en Oxxio besteed desondanks de vordering uit aan IJ.
Of dacht je dat Interim Justitia het voor niks doet voor hen?
Waar zeg ik dat? Geen suggesties wekken. topicstarter is niet gebaat met onderling gekissebis van forumleden.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Of ik even het gehele bedrag van de jaarafrekeningen wil betalen, want anders word er beslag gelegd op mijn bankrekening (??)
dit zal intrum niet in zijn brief zetten, vind dit al ongeloofwaardig.
322 administratiekosten van Intrum
waar halen ze deze koste vandaan? incassokosten?
dat zou neerkomen op een schuld van tussen de €1250 en €2500 euro.
maar dan zijn de incassokosten €300. waar komt die 22 euro dan vandaan? rente?
dat de aanmaningskosten verdubbeld zijn en ik nu dus 330,- + 644,- moet gaan betalen binnen 5 dagen en als ik dat niet doe, word er beslag gelegd op mijn bankrekening EN inboedel.
incassokosten verdubbeld? lijkt me heel erg stug! ze maken veel fouten maar niet zulke. en beslaglegging op bank en inboedel? dit zullen ze nooit in hun brieven zetten.
er zal in staan dat ze het gerechtelijk zullen verhalen en de kosten tot €375 kunnen oplopen.

ik vind dit een beetje een ongeloofwaardig verhaal sorry.
intrum is geen makkelijk bedrijf en kan heel raar doen, maar dit geloof ik niet echt.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Schorpioentje29,

U geeft aan dat uw dossier, ondanks dat u een betalingsregeling heeft afgesproken met Oxxio, toch is overgedragen aan het incassobureau.
Het is mogelijk dat u een betalingsregeling met Oxxio heeft afgesproken voor de betaling van uw afrekeningen (en er dus geen ouder openstaand saldo was). Op het moment dat er een termijn wordt gestorneerd dragen wij het dossier direct over aan het incassobureau.
Normaliter (indien er geen betalingsregeling is afgesproken) dragen wij een dossier pas over nadat wij zelf twee incassopogingen hebben gedaan. Hierna verzenden wij tweemaal een betalingsherinnering. Indien er na deze herinneringen geen betalingsregeling wordt afgesproken, zullen wij het dossier overdragen aan het incassobureau. Het incasseren verloopt minnelijk. Pas nadat er geen overeenkomst kan worden getroffen met de debiteur, wordt het dossier overgedragen aan de gerechtsdeurwaarder. De gerechtsdeurwaarder kan nadat er een uitspraak in een dagvaarding is geweest bepalen, dat er beslag mag worden gelegd op de inboedel. Het is mogelijk dat uw dossier, al voordat uw afrekeningen zijn opgemaakt, is overgedragen aan het incassobureau. Dit gebeurt op het moment dat er openstaande voorschotbedragen zijn, die na de twee betalingsherinneringen zijn overgedragen aan het incassobureau. Alle posten die hierna open komen te staan worden direct overgedragen aan het incassobureau. In dat geval is het niet mogelijk een betalingsregeling af te spreken met Oxxio. Uw dossier is immers al overgedragen aan het incassobureau.
Indien uw dossier niet aan de bovenstaande voorwaarden heeft voldaan mag u uw klantnummer doorgeven via [email protected]. In dat geval wil ik u vriendelijk verzoeken de kopieën van uw bankafschriften bij te voegen als bewijs voor uw betalingen. Ik zal de zaak dan voor u uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Gesloten