LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen vaste telefoon kpn
opzeggen vaste telefoon kpn
Sinds jaren 80 hebben wij vaste tlf van KPN en hebben dit via Ziggo begin december 2010 opgezegd. Vandaag kregen we de rekening :89,48 voor het voortijdig opzeggen van contract. Nu heb ik zojuist dik een half uur aan de telefoon gehangen met KPN,maar ze weten zelf niet of dit allemaal wel juist is. As vrijdag bellen ze mij terug,dan weten ze meer.
Is het dan niet zo dat je je abonnement per maand kan opzeggen ?? Vind bijna 90 euro best een hoop geld, kan bij ''mijn kpn'' niets terugvionden over termijn etc.
Kunnen jullie mij helpen, is het nu idd 1 maand opzegtermijn(dat had ik wel bij kpn dongel en ook bij kpn mobiel gedaan zonder problemen) of moeten wij idd die 89,48 betalen?
Alvast hartelijk dank voor jullie aandacht.
Groetjes Karin.
Is het dan niet zo dat je je abonnement per maand kan opzeggen ?? Vind bijna 90 euro best een hoop geld, kan bij ''mijn kpn'' niets terugvionden over termijn etc.
Kunnen jullie mij helpen, is het nu idd 1 maand opzegtermijn(dat had ik wel bij kpn dongel en ook bij kpn mobiel gedaan zonder problemen) of moeten wij idd die 89,48 betalen?
Alvast hartelijk dank voor jullie aandacht.
Groetjes Karin.
Re: opzeggen vaste telefoon kpn
Als u kontrakt ouder is dan een jaar, dan heb ik goed nieuws voor u. Volgend artikel komt uit de algemene voorwaarden KPN vaste telefonie:
18.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 26), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch, schriftelijk of elektronisch op te zeggen.
U hoeft dus maar de vaste kosten van 1 maand extra te betalen.
18.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 26), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch, schriftelijk of elektronisch op te zeggen.
U hoeft dus maar de vaste kosten van 1 maand extra te betalen.
Dankjewel voor de snelle reactie,
ik heb dit even aangekaart(heb nl ook mijn mobiel en internet bij KPN opgezegd,wat overigens prima verliep),maar nu werd mij gezegd dat ik persoonlijk had moeten opzeggen ipv via Ziggo,maar ja, als je je nummer wilde behouden was de enige mogelijkheid om het door Ziggo te laten opzeggen.
Maar met elke tip kom ik een stapje verder en kan me zo goed voorbereiden op het telefoontje van as vrijdag,
groetjes Karin.
ik heb dit even aangekaart(heb nl ook mijn mobiel en internet bij KPN opgezegd,wat overigens prima verliep),maar nu werd mij gezegd dat ik persoonlijk had moeten opzeggen ipv via Ziggo,maar ja, als je je nummer wilde behouden was de enige mogelijkheid om het door Ziggo te laten opzeggen.
Maar met elke tip kom ik een stapje verder en kan me zo goed voorbereiden op het telefoontje van as vrijdag,
groetjes Karin.
-
Dit ziet er uit als "poging tot diefstal" van KPN. Zo'n "fout" mogen ze niet maken. Ik zou dit aankaarten bij Consuwijzer. Ik vraag me af hoe vaak KPN dit kunstje flikt en hoe vaak ze daar mee wegkomen. Topicstarter geeft aan dat het niet lukt het geld terug te krijgen. KPN vindt dit kennelijk een té mooie melkkoe. De OPTA zou dit moeten onderzoeken.
http://www.consuwijzer.nl
Ik zou KPN een e-mail sturen met daarin:
- naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- betreffende dienst KPN:
- klantnummer:
Stel daarin dat je KPN 14 dagen de tijd geeft het bedrag terug te storten en dat je na die 14 dagen een geschil aanspant tegen KPN bij de Geschillencommissie Telefocommunicatie in Den Haag,
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel
Het emailadres van KPN is [email protected]
http://www.consuwijzer.nl
Ik zou KPN een e-mail sturen met daarin:
- naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- betreffende dienst KPN:
- klantnummer:
Stel daarin dat je KPN 14 dagen de tijd geeft het bedrag terug te storten en dat je na die 14 dagen een geschil aanspant tegen KPN bij de Geschillencommissie Telefocommunicatie in Den Haag,
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel
Het emailadres van KPN is [email protected]
Hai,
kijk even heel goed van wanneer dat contract is,en hoelang dat loopt. U MOET de complete contractduur betalen tenzij u daar al overheen bent.
Is het zo dat u daar overheen bent, dan kunt u kpn het best een aangetekende brief sturen. Zij kunnen dan ziggo, of wie dan ook aanhalen, dat maakt niet uit. Hebt u uw contractduur niet uitgezeten, dan staat kpn volledig in hun recht en moet u betalen.
Trudy
kijk even heel goed van wanneer dat contract is,en hoelang dat loopt. U MOET de complete contractduur betalen tenzij u daar al overheen bent.
Is het zo dat u daar overheen bent, dan kunt u kpn het best een aangetekende brief sturen. Zij kunnen dan ziggo, of wie dan ook aanhalen, dat maakt niet uit. Hebt u uw contractduur niet uitgezeten, dan staat kpn volledig in hun recht en moet u betalen.
Trudy
TS begint dit topic met sinds de jaren 80 dan lijkt me wel dat die op de gewone tijd heeft opgezegd, en het is onzin dat als ziggo voor je opzegt dat je nummer dan niet behouden ken worden , die hoort kpn gewoon mee te geven , wijs ze effe op onwil en het niet nakomen van de afspraken. succes.
-
@trudy
Wat een lariekoek.
Zie ook: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60068
Het gaat hier om een standaard belbasis aansluiting van KPN die in de jaren 80 werd aangesloten. Dit is een een overeenkomst voor onbepaalde tijd en is derhalve dagelijks en kosteloos opzegbaar.
KPN = beursgenoteerde geldwolven. Ze proberen werkelijk overal geld uit te trekken.
Wat een lariekoek.
Zie ook: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60068
Het gaat hier om een standaard belbasis aansluiting van KPN die in de jaren 80 werd aangesloten. Dit is een een overeenkomst voor onbepaalde tijd en is derhalve dagelijks en kosteloos opzegbaar.
KPN = beursgenoteerde geldwolven. Ze proberen werkelijk overal geld uit te trekken.
Hoi allemaal,
had net een reactie gegeven op de tip van Bob,maar ik vind deze niet terug, dus maar even opnieuw.
Mocht KPN die 90 euro niet terug willen geven dan zal ik er zeker werk van maken. Ook wij dachten : lekker makkelijk zo voor KPN, zoveel kosten te berekenen en dan maar hopen dat veel mensen het teveel moeite vinden om er werk van te maken, nou zo zit ik niet in elkaar, als ik denk dat ik in mijn recht sta( en dat doe ik volgens mij toch echt) dan ga ik er 'bovenop zitten''
Zodra ik vrijdag gebeld ben door KPN breng ik jullie op de hoogte,
groetjes Karin.
had net een reactie gegeven op de tip van Bob,maar ik vind deze niet terug, dus maar even opnieuw.
Mocht KPN die 90 euro niet terug willen geven dan zal ik er zeker werk van maken. Ook wij dachten : lekker makkelijk zo voor KPN, zoveel kosten te berekenen en dan maar hopen dat veel mensen het teveel moeite vinden om er werk van te maken, nou zo zit ik niet in elkaar, als ik denk dat ik in mijn recht sta( en dat doe ik volgens mij toch echt) dan ga ik er 'bovenop zitten''
Zodra ik vrijdag gebeld ben door KPN breng ik jullie op de hoogte,
groetjes Karin.
hetzelfde verhaal,eind october.via ziggo,kpn opgezegd.
Paar dagen later factuur kpn betrefd dec.en januari.
Hierover gebeld met kpn,nee hoor betaald u die maar gewoon,dan krijgt u dat in januari,met de afrekening weer teruggestort!!!
Zo werkt dat bij kpn.
Ze vergat alleen te vertellen,dat ze daar ruim 50 euro voor rekenen!!!
En dat je ivm tariefs wijziging,het recht hebt om per 1januari 2011 gratis op te zeggen,hadden ze vast vergeten!!!!
Als ik 50 euro steel,dan is de wereld te klein!!
Trouwens die 4 euro,die nog overbleef,heb ik ook nog niet gezien!
ongeveer 40 jaar klant geweest,bedankt KPN.
Paar dagen later factuur kpn betrefd dec.en januari.
Hierover gebeld met kpn,nee hoor betaald u die maar gewoon,dan krijgt u dat in januari,met de afrekening weer teruggestort!!!
Zo werkt dat bij kpn.
Ze vergat alleen te vertellen,dat ze daar ruim 50 euro voor rekenen!!!
En dat je ivm tariefs wijziging,het recht hebt om per 1januari 2011 gratis op te zeggen,hadden ze vast vergeten!!!!
Als ik 50 euro steel,dan is de wereld te klein!!
Trouwens die 4 euro,die nog overbleef,heb ik ook nog niet gezien!
ongeveer 40 jaar klant geweest,bedankt KPN.
Hoi allemaal,
ben vanmorgen teruggebeld door de afdeling facturering(die had ik van de week dus ook al aan de telefoon gehad), en het blijkt idd een foutje geweest te zijn van KPN, dus het geld wordt teruggestort.
Fijn weekend,
groetjes Karin.
ben vanmorgen teruggebeld door de afdeling facturering(die had ik van de week dus ook al aan de telefoon gehad), en het blijkt idd een foutje geweest te zijn van KPN, dus het geld wordt teruggestort.
Fijn weekend,
groetjes Karin.