LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit 4 Free

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
mulderwendelien
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2011 20:38

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door mulderwendelien »

toppie1962 schreef:Beste gedupeerden van fit4free,

Heel simpel je bank bellen en vertellen dat er onrechtmatig geld wordt afgeschreven na herhaaldelijk opzeggen.
De bank kan dan zelfs fit4free volledig blokkeren van uw rekening af te schrijven.

Vergeet niet dat u ook rechten hebt!

U kunt zelfs aangifte doen van fraude!

Veel succes
TOPPIE
Ja maar.....als ze dan steeds dreigen dat het bedrag hoger wordt????En je wordt aangeklaagd? Ik ben zwanger..Ik kan toch niet bevallen in het gevang?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door pbarendse »

En daar is nu het hele gebeuren op berust: bangmakerij. Allereerst zult u niet zomaar voor een betalingsachterstand in het gevang komen, het gaat namelijk om een civiele procedure. En door dit soort bangmakerij sturen ze er op aan dat niemand die procedure aandurft, maar gewoon braaf betaalt ondanks dat F4F of het incassobureau geen recht heeft op dit geld. Zolang niemand of maar weinigen hiertegen in het geweer komen zal het doorgaan. Pas als iedereen die hier tegenaan loopt weigert te betalen en het op een zaak laat aankomen zullen ze stoppen, want dan wegen de kosten niet meer op tegen de baten.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door tiptoo »

misschien een optie bij een fitness club te gaan die eerst een intake gesprek doet , want dat doen ze bij die fit 4 free echt niet hoor.

j.verhoog
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2009 10:13

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door j.verhoog »

Voor degene die verzocht werd te mailen naar ene Rob, ik vermoed dat het Robert Wijmans is. "Finance Director at Fit for Free and Sportcity" volgens zijn LinkedIn-profiel. Ik stel voor dat je hem dan ook mailt met het verzoek voor een ontvangstbevestiging :-).

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door wiseger »

mulderwendelien schreef:Ja maar.....als ze dan steeds dreigen dat het bedrag hoger wordt????En je wordt aangeklaagd? Ik ben zwanger..Ik kan toch niet bevallen in het gevang?
Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. Je wordt niet aangeklaagd, het is tenslotte een civiele zaak, maar voor het kantongerecht gedaagt. Hier zullen ze betaling, incasso kosten en de kosten voor de procedure proberen te verhalen.

In het ergste geval moet je dus betalen incl. verhogingen en gerechtelijke kosten maar je hoeft echt niet naar de gevangenis.

lauroto
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2011 19:53

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door lauroto »

fij dat er zoveel medeslachtoffers van fit for free hun ervaring delen. zelf ben ik sinds sept.2010 bezig van deze vreselijke a-sociale onderneming af te komen.
Ze leggen je inderdaad onverklaarbaar hoge boetes op en er is werkelijk niemand die je een verklaring af kan of wil leggen. alles word gegooid op het beleid!? na vele mailtjes, telefoontjes a 40ctpmin. en bezoekjes aan de vestiging te roosendaal ben ik nu nog steeds niet van hun verlost. Ik heb een jaar vooruit betaald en ontvang vandaag de zoveelste aanmaning thuis dat de contributie niet geincasseerd kan worden????? Ik hoop werkelijk dat radar dit bedrijf eens onder de loep neemt om vele mensen in de toekomst voor dit ongelofelijke criminele zootje te behoeden.
overigens werd mij op de vestiging in roosendaal mede gedeeld dat je dood moet gaan om onder je contract uit te komen. duidelijk toch?
advies wordt NOOIT lid van deze sportschool!! zoek een gezellige persoonlijke sportschool bij je om de hoek en betaal veel meer voor kwaliteit, het loont!
kan iemand vertellen hoe je van deze sportschool af komt zelfs als je aan je betalingsverplichting hebt voldaan en er nooit meer wil komen?

MAXIEM

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Simpel: stuur een aangetekende brief met daarin, dat je het abonnement tijdig hebt opgezegd en dat je aan alle betalingsverplichtingen hebt voldaan. Vergeet niet het pasje in te leveren en van dat inleveren een schriftelijk bewijs te eisen.

Alle post die je dan nog krijgt, stuur je ongeopend retour met de tekst: geadresseerde overleden.

Sukses, Maxiem.

Maria5
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:02

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Maria5 »

Ook ik heb net witheet van woede na minutenlang aan de telefoon te hebben gezeten met Fit For Free de automatische incasso stopgezet. Mijn beëindiging is zogenaamd 2 dagen te laat binnen gekomen waardoor ik een jaar lang nog aan een abonnement vast zit. Even op internet gezocht en jawel hoor, met mij nog vele anderen met hetzelfde verhaal. Echt triest.

De tip van het blokkeren van de incasso opgevolgd. Ik ben benieuwd wat ze zullen gaan doen. Als ik het zo zie is het heel hard nodig dat Fit For Free wordt aangepakt. Maar wat kan je doen?

Pipo Chris.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2011 12:09

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Pipo Chris.nl »

Hoi,

Mijn status tot nu toe.

Heb 2 betalingen terug geboekt in januari en februari en de incasso stopgezet.
Heb 3 aanmaningen gehad om te betalen. Deze waren niet aangetekend verstuurd, dus pak ik ze op hun eigen truukje terug. Deze beschouw ik dus als niet ontvangen. Net zoals ze mijn opzegging niet ontvangen zouden hebben.

Nu 1,5 maand verder niks meer gehoord van ze.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Ronnio »

Hallo beste mensen,

Ik ben niet de enigste, geloof ik, die met dit op geld beluste bedrijf, te maken heeft. Het is het bedrijf blijkbaar alleen maar te doen om de automatische incasso's. Je huurt een hal, zet er bereidwillige jonge mensen in, met fitness-apparatuur, en je zorgt dat al je klanten een automatische afschrijving krijgen van hun abonnementsgeld. En dan stroomt het automatisch binnen. Helemaal legaal, met de medewerking van de banken, en incassoburo's. Die zullen het een zorg zijn.

Ik heb destijds een contract gesloten aan de balie voor een abonnement. Bewust geen automatische incasso, maar kontant betaald.

Dat werkte prima, een aantal keren naar tevredenheid aan het sporten geslagen.

Echter, ik kreeg problemen met een been, was niet in staat om te sporten, en was, door ziekenhuis e.d. vergeten het contract te stoppen. Ik heb Fit4Free, in een brief, om compassie verzocht, om op een later tijdstip weer te kunnen gaan sporten.

Daarop kreeg ik een automatische brief dat men het jammer vond dat ik mijn abonnement had beeindigd. Maar dat ik wel moest betalen.

Dus ik heb nog een brief gestuurd dat ik de houding van Fit4Free wel teleurstellend vond. Ik heb aan mijn betalingsverplichting voldaan. Maar geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten.

Daarop kreeg ik nogmaals een automatische brief dan met het jammer vond dat ik mijn abonnement had beeindigd.

Geen behoorlijke reactie dus van Fit4Free. Ik heb mijn verlies genomen.

Nu krijg ik notabene het verzoek van Fit4Free om het abonnementsgeld te voldoen, aangezien de automatische afschrijving niet werkt.

Nee, dat dank je de koekkoek. Ik heb nooit toestemming gegeven tot automatische afschrijving, en ik heb, tot 2 maal toe, een brief gekregen waarin bevestigd wordt dat ik geen lid meer ben.

Ik heb geen zin om contact te zoeken met Fit4Free, want dat is een vernederende ervaring. Dus maar via het forum. Als Fit4Free een beetje bedrijf is, dan lezen ze mee.

Dan ziet iedereen dat het niets met Fitness te maken heeft, maar alles met Geld. Jullie geld, uiteraard. Niet meer van mij.

Ik houd het forum op de hoogte van ontwikkelingen. Maar ik ga ervanuit dat het uitdooft, als Fit4Free een beetje bedrijf is.

Met vriendelijke groet,

Ron4president.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door ciske »

Ze lezen heus wel mee., alleen doen ze er niks mee.

eten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door eten »

Ik ben idd dus niet de 1e met een klacht over Fit 4 Free. Wat bezielt zo'n bedrijf om mensen geld afhandig te blijven maken? Bij mij is het volgende gebeurd: N.a.v. een hartspierziekte van mijn dochter heb ik in augustus 2010 via mail én via de post haar abonnement opgezegd bij Fit for Free. Ik wist dat ik het lidmaatschap door moest betalen tot januari 2011, maar dat zijn helaas de regels. Tot mijn verbazing gingen ze in januari 2011 echter door met het incasseren van het abonnement. Ik ben daarom naar Fit for Free in Rotterdam gegaan en heb hen een brief van het ziekenhuis getoond waarin stond dat mijn dochter beslist niet meer mag sporten. Zij beweren echter dat ze mijn brief niet ontvangen hebben, dat het abonnement niet eerder beëindigd kan worden, ook niet wegens medische redenen (mijn dochter heeft ondertussen een ICD imgeplanteerd gekregen), en nu moet ik nóg een jaar doorbetalen tot januari 2012! Dit is pure OPLICHTING!

Rene86
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2011 09:01

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Rene86 »

Ik zie verschillende mensen hier boven opmerkingen maken over het aangetekend versturen van je opzegging!

Als je de algemene voorwaarden leest van fir for free is dit geen vereiste!
volgens hun algemene voorwaarden is het wel aan fit for free om binnen 4 weken te reageren op een klacht maar of ze reageren niet of pas na een week of 8.

ik ben inmiddels bijna een jaar bezig om mijn abbonement op te zeggen en geld terug te halen wat ze te veel hebben afgeschreven.

in mijn contract afgesloten in okt 2009 heb ik aangegeven dat ik per kwartaal wil betalen met een toeslag van 1 euro per kwartaal. wat doet fit for free, die schrijven elke maand af met een toeslag van 1 euro per maand! Meerdere malen telefonisch contact gehad en geprobeerd dit op te lossen maar zonder succes je word behandeld als of je een of andere crimineel bent!

Begin Augustus 2010 heb ik schriftelijk mijn abbonement beeindigt, en 6 weken gewacht op de brief ter bevestiging! toen ik deze na 6 weken nog niet ontvangen had ben ik maar eens gaan bellen, en wat bleek mijn brief niet ontvangen wat een verassing maar mevrouw wist mij wel gelijk te vertellen dat ik hierdoor wel gelijk nog een jaar abbonements kosten zou moeten betalen!

het moet niet gekker worden!

ik heb alle stukken incl hun contract algemene voorwaarden en 3 verschillende brieven waarin ik heb opgezegd gemailed gepost en aangetekend verstuurd maar ze blijven bij hun standpunt dat ik gewoon nog tot okt 2011 lid blijf!

Inmiddels heb ik dus ook de eerste brief van het incasso bureau ontvangen en die krijgen gewoon dezelfde communicatie retour als fit for free al eerder heeft ontvangen!

misschien word het tijd dat dit daadwergelijk is een keer behandeld wordt in het programma of voor komt bij de kanton rechter dan kan fit for free eindelijk is worden aangepakt en kunnen mensen hun geld terug krijgen!

redsjiem
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2011 13:37

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door redsjiem »

ook ik ben een gedupeerde van fit for free.

ik ben 17 jaar, woon net 4 maanden opmezelf in emmen, terwijl ik eerst in assen woonde. ik kon daar niet blijven wegensomstandigheden en dit heb ik ook gezegt tegen fit for free.. ze zijden dat ik een opzegbrief moest sturen zo gezegt zo gedaan. kon 2 tot 3 weken wachten op reactie maar 2 maanden later hoorde ik nog niks.. ik bleef erachter aan gaan. gemaild en gebeld er naar toe gegaan voor een handtekening en alles maar ze werkte niet mee.. ik heb het op een laag pitje gezet maar maand op maand ontvang ik berichten dat ik niet betaal.... 1ste aanmaning 2de aanmaning ga zo maar door.... weer erachter aangegaan maar inmiddels loopt mijn contract bijna af terwijl ik al lang en breed heb opgezegt.

ik weet nu niet meer wat ik moet doen, dus hoop dat iemand tips heeft!! is het verstandig om gewoon niet meer te betalen? want wat gebeurd er dan?

groetjes.....

redsjiem
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2011 13:37

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door redsjiem »

Pipo Chris.nl schreef:Hoi,

Mijn status tot nu toe.

Heb 2 betalingen terug geboekt in januari en februari en de incasso stopgezet.
Heb 3 aanmaningen gehad om te betalen. Deze waren niet aangetekend verstuurd, dus pak ik ze op hun eigen truukje terug. Deze beschouw ik dus als niet ontvangen. Net zoals ze mijn opzegging niet ontvangen zouden hebben.

Nu 1,5 maand verder niks meer gehoord van ze.
Dit vind ik een hele goeie, zo ga ik het nu ook spelen, wat emails... die heb ik nooit gekregen en wat berichtjes... die heb ik ooit nooit ontvangen kijken wat ze nu zeggen..

bbinkhorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2011 21:11

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door bbinkhorst »

Ik heb mijn abonnement opgezegd via een brief met de mededeling dat ik verhuist ben naar Belgie en daarom mijn abonnement per direct opzeg. In de brief had ik mijn nieuwe adres vermeld. Nadat ik na drie maanden nog geen reactie van Fit4Free had gehad heb ik alle betalingen stopgezet en een brief gestuurd met de vraag of ik nog antwoord kreeg op mijn opzegging. Het enige wat ik kreeg was een verzameling met aanmaningen. Nogmaals heb ik een brief gestuurd naar Fit4Free met de opmerking dat ik mijn abonnement heb stop gezet en dat ik gebruik heb gemaakt van de coulanceregeling en de vraag of ik daar een bevestiging van krijg. Na 6 maanden kreeg ik een reactie op mijn brief met de mededeling dat ze een uittreksel van de GBA wouden hebben. Deze heb ik direct gestuurd. Na 3 weken gebeld of alles was aangekomen en dat was het. Alleen mijn abonnement zou pas vanaf volgende maand worden stopgezet want ze hadden net pas het uittreksel ontvangen. Mijn argumentatie over het feit dat ik pas na 6 maanden antwoord kreeg werd als niet geldig afgedaan. Volgens de mevrouw aan de telefoon hadden ze al twee keer een brief gestuurd, naar wat bleek mijn oude adres. En volgens de mevrouw was dit mijn probleem...

Mijn volgende stap is een klacht indienen bij de consumentenbond met een CC naar Fit4Free en een brief schrijven naar de VVD fractie in de Tweede Kamer. Wie weet levert het wat op!

Snarfie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2011 11:16

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Snarfie »

Hallo allemaal,

Ik heb een iets ander probleem. Ik ben 3 dagen te laat met opzeggen omdat we gaan verhuizen en dit vrij abrupt kwam. Ineens mn partner en ik een andere baan + droomhuis gevonden dus tja. Ik ben dus te laat met opzeggen maar in mijn nieuwe woonplaats is nergens een Fit for Free binnen een straal van 30 km. Bij mijn vorige sportschool kon ik onder het contract uit als ik kon aantonen meer dan 25 km bij de vestiging vandaan te wonen. Maar hoe ik ook zoek, Fit for Free heeft zo'n clausule mijns inziens niet.
Kunnen ze mij nu dwingen om ruim een jaar voor 2 personen te betalen terwijl we niet meer in de gelegenheid zijn daar te sporten? Vind het echt belachelijk. Of zeggen jullie gewoon storneren en geen nieuw adres achterlaten bij die lui....

redsjiem
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2011 13:37

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door redsjiem »

Snarfie schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een iets ander probleem. Ik ben 3 dagen te laat met opzeggen omdat we gaan verhuizen en dit vrij abrupt kwam. Ineens mn partner en ik een andere baan + droomhuis gevonden dus tja. Ik ben dus te laat met opzeggen maar in mijn nieuwe woonplaats is nergens een Fit for Free binnen een straal van 30 km. Bij mijn vorige sportschool kon ik onder het contract uit als ik kon aantonen meer dan 25 km bij de vestiging vandaan te wonen. Maar hoe ik ook zoek, Fit for Free heeft zo'n clausule mijns inziens niet.
Kunnen ze mij nu dwingen om ruim een jaar voor 2 personen te betalen terwijl we niet meer in de gelegenheid zijn daar te sporten? Vind het echt belachelijk. Of zeggen jullie gewoon storneren en geen nieuw adres achterlaten bij die lui....

wat ik zou doen is gewoon zeggen dat je een brief hebt gestuurd, fit for free ontvangt deze toch nooit zoals je leest.. dus het maakt niet uit of je wel of niet stuurt. ze sturen je dan drie aanmalingen die jij op joun buurt niet ontvangt WANT ze sturen de aanmaningen niet aangetekend op dus ze kunnen nooit weten of jij deze ontvangen hebt of niet. na de derde aanmaning hoor je niks meer van ze..

Snarfie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2011 11:16

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Snarfie »

wij hebben nu opgezegd in de vestiging zelf en een brief met een stempel en de opzegdatum. Die dus 3 dagen te laat is. Maar goed ik had redelijkerwijs verwacht dat je bij een verhuizing altijd op kan zeggen. Zelfs HealtCity (wat ook de maffia is als ik het hier zo lees) deed daar niet moeilijk over toen ik een uittreksel van de GBA overhandigde destijds. Dus ik begrijp niet waarom dit bij FFF niet kan. Ja ik snap het wel: GELD

Het trieste is ...als er in mn nieuwe woonplaats een FFF had gezeten had ik nieteens opgezegd. Maar nu denk ik Al bouwen ze een FFF in mn achtertuin, nog ga ik nooit meer met ze in zee. Niet dat het ze ook maar een hol interesseert maar toch.

MAXIEM

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Snurfie

Dit is gewoon het (wan?)beleid van FFF en waarschijnlijk zal dit ook wel zo in hun voorwaarden staan.

Maxiem.

Gesloten