LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte service asus laptop
-
slechte service asus laptop
hallo, ik heb 2jr geleden een peperdure laptop van asmobile (asus) gekocht
maar ja de eerste dag zette ik hem aan en viel me op dat de fan erg veel herrie maakt
toen heb ik heb naar asus gestuurd
toen ik de laptop retour had ontvangen was inderdaad de fan vervangen maar toen kreeg ik weer een probleem met het trackpad dat de knoppen het niet doen!
verdomme, weer terug sturen maar oke ik stuur dat ding terug
en weer terug was het trackpad vervangen volgens het diagnose blad wat er bij zat
dus ik zet de laptop aan en hoor een tikkend geluid en ik krijg hdd error please backup your harddrive beforce a crash press f1 to resume.
wel *********** weer een defect
hij is dus weer naar asus gezonden en ja hoor de harde shijf was stuk
en die is vervangen
eenmaal de laptop weer terug hehe hij doet het!
maar 4 weken later weer een defect hij valt uit!! (......)
weer naar asus en blijkt de fan niet genoeg thermal paste te hebben!!
maar ja hij doet het nu wel maar nog steeds met problemen
dus voor mij geen asus meer!
iemand die ook problemen met asus heeft??!!
Gideon
maar ja de eerste dag zette ik hem aan en viel me op dat de fan erg veel herrie maakt
toen heb ik heb naar asus gestuurd
toen ik de laptop retour had ontvangen was inderdaad de fan vervangen maar toen kreeg ik weer een probleem met het trackpad dat de knoppen het niet doen!
verdomme, weer terug sturen maar oke ik stuur dat ding terug
en weer terug was het trackpad vervangen volgens het diagnose blad wat er bij zat
dus ik zet de laptop aan en hoor een tikkend geluid en ik krijg hdd error please backup your harddrive beforce a crash press f1 to resume.
wel *********** weer een defect
hij is dus weer naar asus gezonden en ja hoor de harde shijf was stuk
en die is vervangen
eenmaal de laptop weer terug hehe hij doet het!
maar 4 weken later weer een defect hij valt uit!! (......)
weer naar asus en blijkt de fan niet genoeg thermal paste te hebben!!
maar ja hij doet het nu wel maar nog steeds met problemen
dus voor mij geen asus meer!
iemand die ook problemen met asus heeft??!!
Gideon
-
Re: slechte service asus laptop
Voor jou geen asus meer vanwege 1 laptop die niet goed geassembleerd is? Grappig hoe consumenten steeds weer zo denken. Als asus nou zo slecht is he, waarom draait er hier al een moederbord met 3 Asus videokaarten in SLI al ruim 2 jaar, met heel veel game-uurtjes op de klok??? En met mij vast nog vele anderen met asus produkten.
Heb je iets voor de reparaties betaald, of was iets van garantie?
Na 2 jaar kan er met een produkt altijd wat gebeuren, ookal is het misschien niet in de lijn der verwachting. Het blijft elektronica in dit geval, er kan veel voordoen zodat een produkt niet goed meer werkt. Tegenwoordig verwacht iedereen dat een produkt voor eeuwig mee gaat.
Heb je iets voor de reparaties betaald, of was iets van garantie?
Na 2 jaar kan er met een produkt altijd wat gebeuren, ookal is het misschien niet in de lijn der verwachting. Het blijft elektronica in dit geval, er kan veel voordoen zodat een produkt niet goed meer werkt. Tegenwoordig verwacht iedereen dat een produkt voor eeuwig mee gaat.
-
jha maar dat is het probleem ik heb zelf ook al 2.5jr een asus p5kc mobo met 2x een 8600gt 256 en een intel core 2 quad met 4gb intern draaien
echt een top pc dus daarom had ik toen ook een laptop gekocht omdat ik zeer tevreden over asus was
maar deze laptop doet het gewoon slecht had ik niet verwacht van asus
en het is garantie want ik heb een service pack van 1jr er bij genomen dus over een paar maanden verloopt de garantie maar het slechte is gewoon dat hij zo vaak stuk is terwijl ik op forum sites lees dat de asus x50n een goede laptop is
maar met dit probleem kom ik ook niet verder
ik heb er toen veel geld voor betaald dus verwacht ik ook dat ik een mooie laptop
heb
want kwa specificaties is de laptop top
misschien ga ik nu een toshiba kopen maar misschien asus
maar niet meer zo'n multimedia laptop want die hebben volgens mij wel vaker problemen ik vind het gewoon een beetje jammer want eerst was ik er wel heel erg tevreden over
dus ik hook nog op andere reacties van mensen
echt een top pc dus daarom had ik toen ook een laptop gekocht omdat ik zeer tevreden over asus was
en het is garantie want ik heb een service pack van 1jr er bij genomen dus over een paar maanden verloopt de garantie maar het slechte is gewoon dat hij zo vaak stuk is terwijl ik op forum sites lees dat de asus x50n een goede laptop is
ik heb er toen veel geld voor betaald dus verwacht ik ook dat ik een mooie laptop
heb
maar niet meer zo'n multimedia laptop want die hebben volgens mij wel vaker problemen ik vind het gewoon een beetje jammer want eerst was ik er wel heel erg tevreden over
Elk merk heeft wel last van productie fouten, of het nu Toshiba, Sony of 'zelfs' Apple is, laptops worden onder verschillende omstandigheden gebruikt, mensen klagen dat hun laptop warm wordt, terwijl ze hem op bed gebruiken of op de hoek van een stoffe bank.Gideon.Bouwman schreef:jha maar dat is het probleem ik heb zelf ook al 2.5jr een asus p5kc mobo met 2x een 8600gt 256 en een intel core 2 quad met 4gb intern draaien
heb
Waar ik het wel mee eens ben is dat het jammer is dat die laptop zo vaak defect raakt, normaliter gaan ze inderdaad langer mee.
Maar dat dit één keer bij een laptop gebeurd kan gebeuren je geeft zelf aan al een lange tijd producten van Asus in je bezit te hebben.
Vergeet niet dat ook fabrieken fouten kunnen maken, het niet snel genoeg bijvullen van thermal paste, of een slechte batch van hardware kan ook de oorzaak zijn van een defect, vergeet niet dat niet alles in die laptop van Asus zelf is.
-
Tja.. geen slechte ervaring eigenlijk...
Ik heb een netbook van Asus... Een redelijke oude nu.. de Eeepc 900 linux.
Toen ik het ontving merkte ik al op dat het toetsenbordje niet goed was.
De spatiebalk zat links te diep en rechts te hoog.
Gelijk gemaild en antwoord gekregen, aangetekend opgestuurd en binnen 1 week weer thuis gehad. Toetsenbord was goed en trackpad was ook vervangen. Mijn eigen schuld, was te ruw met het plankbandje verwijderen.
Ik ben erg tevreden over Asus, werkt goed en heb er nu al een tijdje zelfs Windows 7 erop staan wat werkt zonder problemen.
Ik zal over een tijdje toch afscheid moeten nemen, door zeer intensief gebruik begint het bEeesie ouderdom verschijnselen te vertonen. Maar zolang die het nog doet zal ik het koesteren Of ik dan weer een netbook of notebook zal nemen, weet ik nog niet. Maar zal dan toch voor Asus gaan.
Overigens wel erg balen dat je een notebook hebt met zoveel gebreken telkens.
Ik kan me ook helemaal vinden in de reactie van DvOff
Ik heb een netbook van Asus... Een redelijke oude nu.. de Eeepc 900 linux.
Toen ik het ontving merkte ik al op dat het toetsenbordje niet goed was.
De spatiebalk zat links te diep en rechts te hoog.
Gelijk gemaild en antwoord gekregen, aangetekend opgestuurd en binnen 1 week weer thuis gehad. Toetsenbord was goed en trackpad was ook vervangen. Mijn eigen schuld, was te ruw met het plankbandje verwijderen.
Ik ben erg tevreden over Asus, werkt goed en heb er nu al een tijdje zelfs Windows 7 erop staan wat werkt zonder problemen.
Ik zal over een tijdje toch afscheid moeten nemen, door zeer intensief gebruik begint het bEeesie ouderdom verschijnselen te vertonen. Maar zolang die het nog doet zal ik het koesteren Of ik dan weer een netbook of notebook zal nemen, weet ik nog niet. Maar zal dan toch voor Asus gaan.
Overigens wel erg balen dat je een notebook hebt met zoveel gebreken telkens.
Ik kan me ook helemaal vinden in de reactie van DvOff
-
ja het is zeker balen als je net zo'n goede ervaring met zo'n ding hebt
ik gebruik die pc bijna elke dag
maar omdat die pc zo beviel kocht ik maar eens een laptop
maar het stoort me zo dat ik telkens een probleem heb
ik weet dat alles tegenwoordig sneller stuk kan gaan dan voorheen maar zo snel vind ik echt helemaal niks
ik heb gisteren overigens een lenovo thinkpad t510 gekocht en wat een topmachine superterke behuizing en een mega groot hd scherm
maar ik heb de laptop nog wel bewaard ik snap niet hoe dat kan
iemand ook zoiets meegemaakt?
ik gebruik die pc bijna elke dag
maar omdat die pc zo beviel kocht ik maar eens een laptop
maar het stoort me zo dat ik telkens een probleem heb
ik weet dat alles tegenwoordig sneller stuk kan gaan dan voorheen maar zo snel vind ik echt helemaal niks
ik heb gisteren overigens een lenovo thinkpad t510 gekocht en wat een topmachine superterke behuizing en een mega groot hd scherm
maar ik heb de laptop nog wel bewaard ik snap niet hoe dat kan
iemand ook zoiets meegemaakt?
De service van Asus is diep triest de laatste jaren,
moederborden werken goed, en wellicht ook videokaarten,
Maar ze moeten gewoon stoppen met maken van laptops en tablets etc.
Want ze hebben geen vakmensen bij reparatie gevallen.
Ik heb een tablet gehad vivo tab smart.
Naar 2 weken kwam er een luchtbel onder die LCD,
kan dus voor rep. naar Asus.
Toen hij terug kwam was er ineens op donkere achtergrond, duidelijk waarneem baar 2 backlights.
Asus wilde toen ik hem terug stuurde hier echter niets aan doen.
Het viel binnen HUN gestelde normen.
Opsommend , ik krijg een tablet terug met probleem opgelost, ze maken er tweede probleem bij en willen daar niets aan doen.
Ik had een K93SM laptop van ze naar 2 weken bruine stippen in het scherm , terug voor RMA,
elke RMA die daarop volgde waren of schroeven dol gedraaid, of andere problemen erbij.
Ik heb 8 RMA's gehad en 2 totale swaps van refurisched laptops.
Geld terug kan wel, maar omdat er ondertussen 1 jaar om was, krijg je 60% van de groothandels prijs voor import etc etc.
Een groot drama die service van Asus.
Erg jammer.
Kan nog veel meer op noemen , zelfs dat winkels mij al vertelde dat de service zo erg achter uit was gegaan, en dat met bijna 18000 medewerkers in de wereld.
Makes you think....not ?
Toen hij terug kwam was er ineens op donkere achtergrond, duidelijk waarneem baar 2 backlights.
Opsommend , ik krijg een tablet terug met probleem opgelost, ze maken er tweede probleem bij en willen daar niets aan doen.
Ik had een K93SM laptop van ze naar 2 weken bruine stippen in het scherm , terug voor RMA,
elke RMA die daarop volgde waren of schroeven dol gedraaid, of andere problemen erbij.
Geld terug kan wel, maar omdat er ondertussen 1 jaar om was, krijg je 60% van de groothandels prijs voor import etc etc.
Erg jammer.
Kan nog veel meer op noemen , zelfs dat winkels mij al vertelde dat de service zo erg achter uit was gegaan, en dat met bijna 18000 medewerkers in de wereld.
Makes you think....not ?
-
helaas wel ja, maar zo is het nou eenmaal, laptops en andere soorten technologie zijn niet meer als vroeger, mijn Toshiba Tecra 750DVD doet het na 19 jaar nog steeds, zelfs de accu is nog in topstaat.Arnowil schreef:De service van Asus is diep triest de laatste jaren,
Erg jammer.
Makes you think....not ?
Toch heeft Microsoft er voor gekozen zijn personeel wereldwijd van een ASUS laptop te voorzien.