BartSBB schreef:Ten eerste zijn WIJ hier niet om maar een beetje jouw huiswerk te gaan zitten doen.
Wat leuk dat je namens alle forumbezoekers denkt te moeten spreken, aangezien je steeds over we, wij spreekt BartSBB
. Voor mij hoef je helemaal niets, het is slechts een simpele vraag.... niets meer, niet minder. De (zeer negatieve) manier waarop jij alleen reageert zegt ook meer over jezelf en een aantal voor-oordelen, overtuigingen die je hebt, dan over mijn vraag.
Als je zou uitleggen wat de situatie is kun je wellicht geholpen worden,
Afgaande op jouw persoonlijke reactie, heb ik er een hard hoofd in. Gelukkig geldt deze instelling niet voor iedereen hier
Kijk maar naar de reactie van Bob!
... maar WE zijn hier niet om maar een beetje allerlei wetten voor jou op te gaan sommen die betrekking hebben op wonen, waarvan velen wellicht niet eens van toepassing zijn op jou.
Dat vraag ik ook niet, getuige het lijstje hierboven wat ik zelf al gevonden heb BartSBB
Als je hulp wilt zul je dus meer informatie moeten geven over je situatie.
Blijkbaar denk je dat jij dat nodig hebt om hulp aan te kunnen bieden te kunnen geven. Ik heb mijn vraag bewust zo algemeen mogelijk gesteld, om het "huur-rechten-landschap" eerst in de breedte en daarna in de diepte te verkennen.
Ten tweede is rechten nou eenmaal een ingewikkeld iets, juist door alle uitzonderingen die zouden ontstaan als je het allemaal 'versimpeld'.
Tja met die mentale instelling "rechten is nu eenmaal iets ingewikkelds" kom je zeker niet verder en zal er voor jou persoonlijk ook niets veranderen. Gelukkig is dat niet mijn insteek....
Ten derde heb je volgens mij een erg zuur leven zeg.. Een rechtzaak beginnen tegen je huisbaas kan nog prima redenen hebben, maar zoveel wantrouwen tegen advocaten en zelfs zeggen dat het wetboek bewust ondoorzichtig is gemaakt zodat alleen academici het kunnen snappen..
Daar je geen enkel inzicht hebt in mijn leven, zegt je reactie immers weer meer over jezelf dan over mij en mijn vraag.
Het "wantrouwen tegen advocaten" is gebaseerd op eigen ervaring, die ik reeds heb opgedaan BartSBB. Als je meer details wilt dan kan ik ze we even in een PM naar je toesturen.
"en het ondoorzichtig maken van wetboeken" is iets wat me is zelf opgevallen, tijdens het doorlezen van een aantal exemplaren,op zoek naar informatie. Dit komt dus weer uit eigen ervaring BartSBB.
Als je het allemaal zo goed weet, waarom doe je dat dan zelf niet?
Ik heb nu alleen het
geld en
de tijd niet om "effu advocaat" / meester in de rechten" te worden om mijzelf en mijn eigen belangen te kunnen vertegenwoordigen in een rechtbank. Anders was dat zeker een optie geweest BartSBB.
Als je slim genoeg bent zou je dat dus moeten kunnen, want jij ziet het blijkbaar als iets heel makkelijks.
Ik ga ervan uit "dat alle complexe zaken uiteindelijk zeer simpel voor te stellen zijn", dat is dan ook het resultaat wat ik zal bereiken BartSBB. Ik heb - helaas voor jou - een leven aan ervaringswijsheid dat dit voor mezelf ondersteund.
Voor mij word uiteindelijk alles "simpel en logisch." na voldoende studie, inzicht, inspanning en tijd... dus ook het Nederlandse rechtensysteem.