LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

duidelijk een iza medewerker?????ik klaag niet en ik zeg ook dat ze dingen goed doen,lezen!

Mickje87
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2011 10:41

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door Mickje87 »

Duidelijk GEEN iza medewerker!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

misschien vind je het wat minder gezeur als je er elke week zelf mee te maken hebt?leef je dan eens in...aan de kant van de patient ipv dat je zelf in een apotheek werkt?

lees mijn topics eens en dan zal je zien dat ik juist,heel veel respect hebt voor de apotheek,maar je bent net nieuw,dus wham gelijk boven op iedereen springen zonder te weten wat er allemaal al die jaren al gezegd is overal

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door jan hagel »

Ik heb heel erge last van hartritmestoornis en stuiptrekkingen van diazepam ,ik krijg altijd generiek maar dit was geen succes,dat nieuwe merk.Er word heel neerbuigend op mijn argumenten gereageerd 170 per maand en als hond behandeld worden.Ik ben altijd beleefd en wordt nooit boos. Dan heb je bij voorbaat de strijd verloren. ik vond deze apotheker die het opneemt voor de patient, das dan ook de enige;http://www.pw.nl/achtergrond/apotheker/ ... ontrustend
Laatst gewijzigd door jan hagel op 26 jan 2013 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door jan hagel »

Laatst gewijzigd door jan hagel op 26 jan 2013 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

www.pw.nl/achtergrond/apotheker/2012/verontrustend

Wel jammer dat die apother voor een rek vol met homeopathische flauwekul staat. Doosjes van Dr. Kriebel, Dr. Vogel enz enz. Hoe geloofwaardig ben je dan nog als farmaceut?

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door jan hagel »

met Vogel moeten ze de huur verdienen.(het is geen dr. vogel by the way)
Laatst gewijzigd door jan hagel op 26 jan 2013 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee, en?

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door jan hagel »

het gaat me erom dat de speling van 8o / 115 % bekend is bij de patienten zodat de apotheker niet meer kan zeggen dat het hetzelfde medicijn is.


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gaat mij niet om de stelling generiek=identiek. Die stel ik niet ter discussie. Ik wil alleen aangeven dat wanneer je als apotheker homeopathische Dokter Kriebelproducten verkoopt zoals deze man, je je geloofwaardigheid verder hebt verloren. Je bent dan immers een opportunist door financieel gewin boven je vakkennis te stellen. Zulke figuren zijn het aanhoren niet waard.

En apothekers zouden wel verdraaid arme stakkers zijn als ze met die kwakzalfproducten de huur moeten verdienen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beroepsethiek
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 26 jan 2013 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door jan hagel »

Ik denk dat je ook moet beseffen dat een apotheker z'n nek niet snel uitsteekt, hij kon wel eens bonje met verzekeringen of fabrikanten krijgen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Gouden Jaren zijn voor apothekers inderdaad voorbij.

Maar om dan rommel in je zaak te zetten van die Zwitserse Jehova kruidencharlatan die géén dokter was?

http://nl.wikipedia.org/wiki/A_Vogel

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik gebruik zelf ook diazepam juist tegen een veel te hoge spierspanning....raar lichaam(.laat maar)
ik kreeg altijd merk rathiopharm...werkte perfect...moet het ook zelf betalen...je kan wel vergoed krijgen maar krijg je stempel geestelijk,dat laat ik even aan me voorbij gaan..

opeens kreeg ik witte tabletjes,prima probeer het wel...dagen gedaan en pijn...en ik heb nog ontzettend veel andere dingen dus..kwartje viel niet gelijk...en ineens dacht ik,joh alles staat zo gespannen..
dokter gebeld,ja zegt ze dan kan je niet tegen dat merk,ik zorg ervoor je krijgt rathiopharm op medische indicatie,en dat heb ik nu al jaren...

rathiopharm nu ander merk geworden maar medicatie is het zelfde....

ik zou een klacht indienen tegen die apotheek!!
sommige weten totaal niet wat het is om iets te hebben,....hebik het over allerlei soorten mensen..gewone in het dagelijkse leven...

gelukkig heb ik goede apotheek,nou weten ze dat ze ook niet met die ongein aan moeten komen..vogel...vogel voor je...

naar de DOKTER gaan en overleggen...oude merk terug!!weet de apotheek vast wel...werken ze niet mee ga je naar andere apotheek!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja goed plan! de oplossing hey super joh! geweldig...bedankt he voor de tip! neem hem mee hoor :P :lol:

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door jan hagel »

Uiteindelijk na veel stress TOCH de juiste medicijnen bezorgd gekregen,ik heb met de apotheker gesproken en hij heeft echt zijn best gedaan voor me. Blijf altijd rustig tegen de mensen die je spreekt, als je kwaad wordt heb je verloren. Zorg voor een kleine voorraad zodat je deze en andere mogelijke leveringsproblemen(computerstoring o.i.d.) kan opvangen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Voorraadje krijgt niet meer als dat je zou moeten gebruiken?

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door jan hagel »

je kan een noodvoorraad maken door wat minder te gaan slikken, dat is moeilijk, heel moeilijk. maar het is erg ongezond spul. ik wil er graag vanaf.ikzie dat jullie the peoplespharmacy al gevonden hebben, goed zo! lees zoveel als je kan over het generieke verhaal .de vulmiddelen (excipients) deugen vaak niet,medicijnen zijn het gereedschap van de dokter.goed gereedschap is het halve werk. met slecht gereedschap krijg je ongelukken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tja helaas moet je soms slikken voor kwaliteit van leven.....oftwel..naar de wc kunnen etc...anders houd het op..

Het is troep...maar ja....helaas...echt helaas..

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door jan hagel »

ja rozemarijntje zo is 't. maar wanneer er een (1!) senseoapparaat explodeert is het landelijk nieuws, en philips meteen ligt zwaar onder vuur, het kost ze dan ook milioenen. maarrrr... als er een medicijn defect is, of b.v. kunstheupen, borstinplantaten, pacemakers, de draadjes braken af (made in the P.R.C.) defect zijn moeten eerst veel incidenten zijn voordat er actie van komt(wat een versleten woord is dat toch) een grote apothekersketen b.v.(die met I.Q.) heeft drie maanden lang naaldjes aan diabetici verkocht terwijl het bij hen bekend was dat deze vervuild waren.(ik heb liever dat mijn senseo knalt).de media is nogal angstig over deze onderwerpen te berichtten.dat maak ik eruit op.maar dat is mijn idee, velen kijken zo tegen de medische wetenschap op alsof het het bijkantoor van O.L.H. is. ik stop nu met reageren.en ik wens je kalmte en wijsheid toe in de strijd. we dragen zo ons steentje bij.laat de anderen ook maar eens wat doen. dag geachte vriendin.groeten van jan.

Gesloten