LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi, zeer teleurstellende service.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Guidoroelandt
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2008 23:01

Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door Guidoroelandt »

Waar moet ik beginnen...

Sinds een aantal jaren heb ik mijn mobiele telefonie abonnement bij Hi, eerst was ik tevreden maar het afgelopen jaar is dit zeer veranderd.

Ruim 8 maanden geleden heb ik mijn abonnement verlengd bij Hi, dit maal heb ik gekozen voor een abonnement met telefoon. Normaal neem ik een sim-only, maar omdat ik met de verkoper had berekend dat ik via hun goedkoper uit zou zijn dan wanneer ik hem los zou kopen, heb ik dit maar gedaan.
Het was dan wel de bedoeling dat ik na 8 maanden mijn abonnement weer zou verlengen naar een Sim-only abonnement.

De ellende begint, ik bel na 7.5 maanden de klantenservice van Hi omdat ik mijn abonnement wil verlengen naar een Sim-only, wordt mij verteld dat dit tegenwoordig nog maar 2 maanden voor het einde van je abonnement mogelijk is. Dat terwijl ik met de verkoper had afgesproken dat dit 4 maanden voor het einde van mijn abonnement zou kunnen. Dus twee maanden extra hoge kosten voor een duurder abonnement.
Aan de telefoon kon de klanten service mij niet helpen en als ik niet wist met wie ik gesproken had konden ze ook niets voor mij doen.... slechte service. (laatste week december gebeld)

Vandaag besluit ik terug te bellen, want ik ben het niet eens met de slechte service en de manier waarop ik behandeld wordt. Ik opnieuw het hele verhaal uitgelegt en ook dit maal wordt mij verteld dat zij niets kunnen betekenen. Er schijnt een mail gestuurd te zijn (na terugkijken in mijn mailbox klopt dit inderdaad) met het bericht dat het verleng termijn van 4 naar 2 maanden is verkort.
Nou staat er tot mijn verrassing in deze mail dat je tot 1 maand na de verstuurdatum (15-12-10) van de mail bezwaar kan maken. Vandaag 20-01-11, dus je snapt het al.... te laat. Met dit bezwaar kan je alsnog je abonnement verlangen met 4 maanden voor het einde van je abonnement.

Toch raar dat wanneer je de laatste week van december belt om je abonnement te verlengen en ze vertellen dat dit van 4 naar 2 maanden is veranderd ze zeggen dat ze NIETS voor je kunnen betekenen. Kunnen ze toch wel even vertellen dat ik bezwaar kan maken en dan alsnog mijn abonnement kan verlengen 4 maanden voor het eind.

Deze slechte service van Hi samen met eerdere klachten (verkeerd internet abonnement aangezet, niet werkende sms verdubbelaar, zeer hoge kosten 0900 nummers) is het maar de vraag of ik bij Hi mijn telefonie abonnement ga behouden.

Ga het nog één maal proberen bij de klantenservice van Hi, gaat dit niet werken dan heb ik mijn besluit al genomen...

Als er nog mensen zijn met goede tips hoor ik dat natuurlijk graag.

Groeten,

Guido

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door berndv »

je abo verlengen betekent geloof ik eerst je oude contract uitdienen en dan een nieuw contract hebben. Dus of je nou 4 maand vooraf of 2 maand vooraf verlengd, het gaat toch pas in als de oude afgelopen is.

Dat ze je niet de mogelijkheid hebben gegeven in december toen je belde, jammer, slechte service. Voor de rest, in hoeverre ben je benadeeld hierin? Ik lees dat je nog meer klachten hebt naar hen, maar in de geval heb je geen nadeel gehad. De 0900 tarieven ben je akkoord mee gegaan bij het aangaan van de overeenkomst.

En dan de overige zaken weet ik vanuit je info te weinig van af om daar dieper op in te gaan.

rockmerock
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 sep 2009 15:19

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door rockmerock »

nou die verkorte periode heeft zowieso in 2 rekeningspecificatiesgestaan:
ook bij rekening online waar het overigens alsnog te lezen staat.

Verlengtermijn
Herinnering: per 1 november jl. is de termijn van het verlengen van je contract verkort. Je kunt nu vanaf 2 maanden voor het einde van je contract verlengen op hi.nl of een winkel bij jou in de buurt (voorheen 4 maanden). Wil je de mogelijkheid houden om toch eerder te verlengen, of wil je meer weten? Kijk dan op hi.nl/verlengtermijn

ik wist het al ruim op tijd heb er alleen niks mee gedaan..

Guidoroelandt
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2008 23:01

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door Guidoroelandt »

berndv schreef:je abo verlengen betekent geloof ik eerst je oude contract uitdienen en dan een nieuw contract hebben. Dus of je nou 4 maand vooraf of 2 maand vooraf verlengd, het gaat toch pas in als de oude afgelopen is.

Je nieuwe abonnement gaat direct in na je verlenging, dus dat zou in mijn geval na 8 maanden geweest zijn. (Anders had het inderdaad niets uitgemaakt)
berndv schreef: Dat ze je niet de mogelijkheid hebben gegeven in december toen je belde, jammer, slechte service. Voor de rest, in hoeverre ben je benadeeld hierin?
Minimaal 60/70 euro + een hoop moeite. (nou is het bedrag nog niet eens zoveel, maar meer de opstapeling van slechte klantenservice)
berndv schreef:Ik lees dat je nog meer klachten hebt naar hen, maar in de geval heb je geen nadeel gehad. De 0900 tarieven ben je akkoord mee gegaan bij het aangaan van de overeenkomst.
0900 ben ik inderdaad mee akkoord gegaan, maar was gewoon een ergernis en een vervelende manier om nog meer geld uit de consument te trekken. (heb namelijk al één van de duurdere abonnementen)
Verder veel aan de klantenservice moeten hangen om de sms verdubbelaar en internetbundel fout recht te zetten, vind ik vrij nadelig.

Guidoroelandt
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2008 23:01

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door Guidoroelandt »

rockmerock schreef:nou die verkorte periode heeft zowieso in 2 rekeningspecificatiesgestaan:
ook bij rekening online waar het overigens alsnog te lezen staat.
Ik heb inderdaad de melding niet gezien, dat is mijn fout.
Maar wanneer ik bijtijds bel en zij mij vertellen dat er NIETS gedaan kan worden, is dat natuurlijk niet helemaal eerlijk. Ik kan namelijk bezwaar aantekenen, dat is mij niet verteld en zit ik nog steeds met een korter verlengtermijn....

Skann
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2010 18:11

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door Skann »

Wat kan ik me ergeren aan dit soort mensen zeg. Wat verwacht je nou? De verkopers werden in september 2010 ingelicht dat het per 1 november 2010 ging veranderen. Het is allemaal uitgebreid besproken op meerdere sites. Google maar op `verlengtermijn kpn´. Bovendien heb je nog mail gehad van KPN/Hi ook. Maar die heb je over het hoofd gezien... Wie is dan hier de schuldige?

En geloof mij maar dat je bij Vodafone of T-Mobile en vooral Telfort(brrr) niet veel beter af bent qua service,.

Guidoroelandt
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2008 23:01

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door Guidoroelandt »

Skann schreef:Wat kan ik me ergeren aan dit soort mensen zeg. Wat verwacht je nou? De verkopers werden in september 2010 ingelicht dat het per 1 november 2010 ging veranderen. Het is allemaal uitgebreid besproken op meerdere sites. Google maar op `verlengtermijn kpn´. Bovendien heb je nog mail gehad van KPN/Hi ook. Maar die heb je over het hoofd gezien... Wie is dan hier de schuldige?

En geloof mij maar dat je bij Vodafone of T-Mobile en vooral Telfort(brrr) niet veel beter af bent qua service,.
Dan vind ik dat ze zo'n verandering voor nieuwe abonnementen moeten laten gelden, niet voor al afgesloten abonnementen. Daarbij gaat het ook aan de service aan de telefoon.
Daarbij ben ik redelijk en ik ben niet iemand die continu alle websites in de gaten houdt, als zij mij dan via de telefoon melden dat er niets te doen is en dan kom ik later dat het wel kon... dan is dat gewoon jammer.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door berndv »

Guidoroelandt schreef:Dan vind ik dat ze zo'n verandering voor nieuwe abonnementen moeten laten gelden, niet voor al afgesloten abonnementen.
Dit is natuurlijk onzin he? Hoe wil je een nieuw abonnement al verlengen? Dan kan je de regeling blijven uitstellen. KPN(en alle andere providers) heeft de termijn verkort.
Guidoroelandt schreef:Je nieuwe abonnement gaat direct in na je verlenging, dus dat zou in mijn geval na 8 maanden geweest zijn.
Dit wist ik niet, heb geen ervaring met kpn, wel met vodafone en t-mobile. Daar is het gewoon zo dat de verlenging pas in gaat nadat je oude contract afgelopen is, en overstappen naar je nieuwe tarief kan dan wel, mits het hoger dan of gelijk is aan je huidige tarief. Als het dus zo is dat je (goedkopere) abonnement dan 4 maand voor het einde in zou gaan in plaats van aan het eind, ben je zeker wel benadeeld.

Guidoroelandt
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2008 23:01

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door Guidoroelandt »

berndv schreef:
Guidoroelandt schreef:Dan vind ik dat ze zo'n verandering voor nieuwe abonnementen moeten laten gelden, niet voor al afgesloten abonnementen.
Dit is natuurlijk onzin he? Hoe wil je een nieuw abonnement al verlengen? Dan kan je de regeling blijven uitstellen. KPN(en alle andere providers) heeft de termijn verkort.
Guidoroelandt schreef:Je nieuwe abonnement gaat direct in na je verlenging, dus dat zou in mijn geval na 8 maanden geweest zijn.
Dit wist ik niet, heb geen ervaring met kpn, wel met vodafone en t-mobile. Daar is het gewoon zo dat de verlenging pas in gaat nadat je oude contract afgelopen is, en overstappen naar je nieuwe tarief kan dan wel, mits het hoger dan of gelijk is aan je huidige tarief. Als het dus zo is dat je (goedkopere) abonnement dan 4 maand voor het einde in zou gaan in plaats van aan het eind, ben je zeker wel benadeeld.
Op het eerste: daarmee bedoel ik dat wanneer je een abonnement hebt afgesloten vind ik niet dat ze de voorwaarden halverwege het abonnement moeten gaan veranderen. Dat mag dan wel voor mij, maar laat dat dan niet ingaan in het huidige abonnement. Pas wanneer je na 12 maanden kiest voor verlengen dan ga je opnieuw akkoord met de dan huidige voorwaarden.

Op het tweede ja dan ben ik zeker benadeeld... zeker vanwege het feit dat ik gebeld had en dat ze me vertelden dat ze niets kunnen doen. Terwijl ik er later zelf achter kom dat ik bezwaar kon maken... helaas ben ik daar nu te laat voor.

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Wat een onzin dit allemaal, zoveel voordeliger is Sim Only ook weer niet, vaak krijg je dan geen korting op je internetbundel of je eindeloos SMS, onder de streep ben je nauwelijks goedkoper uit!!!

Guidoroelandt
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2008 23:01

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door Guidoroelandt »

marcelxxx schreef:Wat een onzin dit allemaal, zoveel voordeliger is Sim Only ook weer niet, vaak krijg je dan geen korting op je internetbundel of je eindeloos SMS, onder de streep ben je nauwelijks goedkoper uit!!!
Dan zou ik eerst wat is beter kijken, voordat je gaat zeggen dat het onzin is en dat het bijna geen geld scheelt. Ik betaal nu maandelijks 70 euro, sim-only zou dit naar 30-35 gaan. Daarbij snap je ook niet wat mijn punt is, ga dat aub eerst even lezen.

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Hi, zeer teleurstellende service.

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Ik heb een Iphone bij KPN en een sim only en weet precies waar ik over praat, ook heb ik tientallen meldingen gehad over de aanpassing van de verlengterijn!!!

Gesloten