LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting zonder schulden NIET,maar is deze wel betrouwbaar?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PetravanK

Stichting zonder schulden NIET,maar is deze wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door PetravanK »

Ik heb op radar gezien dat Stichting zonder schulden niet betrouwbaar is.

En nu ben ik op het forum de volgende advertentie tegengekomen:
http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=546649
Ik wilde met ze in zee gaan, alleen na het zien van jullie uitzending ben ik nu sterk aan het twijfelen.
Zijn zij WEL betrouwbaar, of moet ik toch een andere schulden saneringsbedrijf zoeken?

pierretap

Re: Stichting zonder schulden NIET,maar is deze wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door pierretap »

Beste Petra,

Ik heb redelijk wat ervaring in de financiële dienstverlening en ik zie direct dat dit niet betrouwbaar is. Allereerst alleen te bereiken via een postbusnummer, geen normale telefoonaansluiting en een e-mail adres bij msn. NIET DOEN!

Ik adviseer een ieder die van dit soort bedrijven gebruik wenst te maken om eerst het goede verstand te gebruiken en, hoe gek het ook klinkt, eerst op onderzoek te gaan naar de mensen achter het bedrijf. U kunt beter eerst 30 euro uitgeven voor enkele uittreksels bij de Kamer van Koophandel dan voor duizenden euros dieper in de schulden. Wees op uw hoede!

mexboom

Ongelezen bericht door mexboom »

Beste Petra ,

Ga er aub niet op in ,ik ben zelf een van de gedupeerde van "de stichting zonder schulden " Ga aub naar een erkend schuldenhulpburo of naar de kredietbank in je woonplaats . Het enige nadeel is dat ze daar vaak lange wachtlijsten hebben . Dit was ook het probleem bij ons en daarom zijn wij bij de "stichting zonder schulden"terecht gekomen .
Het is echt stomste wat ik heb kunnen doen ,mijn geld is weg en mijn schulden niet betaald ! KIJK AUB UIT met wie je in zee gaat.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Petravank,

Wat denk je zelf ?
Welke zich zelf respecterend en betrouwbaar bedrijf zet nu zo een advertentie neer.
Het amateurisme druipt eraf.

Dit is weer een van de vele oplichters die over de rug van mensen met schulden rijk willen worden
Misschien zit zelfs de buitengewoon bedriegelijke en niet voor de eerste leugen gebarsten ( ex ) eigenaar van de : Stichting Zonder Schulden er achter.
Wie zal het zeggen.
Deze man is immers tot alles in staat.

Heb je problemen ga dan liever naar een gemeentelijke instantie.
De GKB bijvoorbeeld.
Dat is wel safe.

Groeten Melvin

JJ

Ongelezen bericht door JJ »

Petravank,

Ik houd me in de hoedanigheid van bewindvoerder bezig met de wsnp. Dit traject loopt via de rechtbank en kun je vergelijken met een faillissement voor prive-personen.

Indien het water je echt tot aan de lippen komt en je kunt niet terecht bij een erkende schuldhulpverlener, overweeg dan toelating tot de wsnp. Indien je je aan de voorwaarden van de wnsp houdt, kun je binnen 2 a 3 jaar weer volledig schuldenvrij zijn. Dat is altijd beter dan je in te laten met dergelijke malafide bureaus. Meer informatie kun je vinden op www.wsnp.rvr.org.

PetravanK

Ongelezen bericht door PetravanK »

Hallo mensen,
Allemaal dank voor jullie reacties.
Nooit gedacht dat dit bedrijf zeer onbetrouwbaar zou overkomen.
Zijn er misschien mensen die er nare ervaring mee hebben?

Ik zal eens naar erkende schuldhulpverlener gaan. Misschien dat zij me verder kunnen helpen.
Door jullie hulp, ben ik misschien niet nog dieper in de schulden gaan zitten.

b.bijpost

Ongelezen bericht door b.bijpost »

Ik ben al een jaar bezig met de overzichten van een client uit de Noordkop.
,deze jongen zijn geld werd beheerd door een particulier bureau voor schuld hulp verlening, hij was al enkele jaren uit de schuld,maar door ,wat ik er van zie ,slecht beheer ,raakt hij in de schulden terwijl hij onder bewind staat, veel te duur afgesloten verzekeingen met gezins dekking ,hij is dan al 23maanden alleen,bij aan schaf woning word er op gegeven 20.000 spaar geld dit heeft hij niet , het is veel minder ,dit is gererveerd belasting geld, neemt €5000.00 consumtiefcrediet om zijn huis te verven en behangen,als je spaar geld bezit is dit niet nodig ,kan later ook niet meer voldoen aan de betalingen voor de belasting, Hypotheek word in casso gezet , maar een verhoogde claim van de dienst wel zijn word betaald €450.00 per maand voor een kindje.soms wel twee keer in een maand waardoor dan geen aflolssng woning kan worden betaald,er word per maand een bedrag afgehouden voor de bewindvoering en daar naast nog 6.000 naar bureau over gemaakt,en zo loop je tegen aller lei slordig heden aan en alles mag, recht bank geeft steeds goed keuring aan jaar raporten,ouders betalen ruim 12.000 schulden die gemaakt zijn door dit particuliere bureau, er mag in nederland erg veel voor al bij deze kwetsbare groepen en loop je als ouders die dit proberen te verhalen tegen vele dichte deuren want zij eten allemaal uit de zelfde ruif ,bureau krijgt van de gemeente supsidie per client omdat de schuld hulp verlening niet werkt, word alles naar dit particuliere bureau over gezet,alleen de clienten worden dom enzoet gehouden tot er iemand naar kijkt en zijn nek durft uit te steken, en dan krijg je geen deur meer open, er zijn nog te weinig mensen die eens in de boeken van deze kwetsbare groepen kijken en zich niet met moie praatjes laten in pakken ,maar voorlopig kom ik hier als ouder ook niet uit.worden zonder zelf toestemming gegeven als nieuwe bewindvoerder aan gewezen door recht bank,en mogen de rommel van bureua op knappen, mijn on geloof word per dag groter moeder van client

Hope

Ongelezen bericht door Hope »

Hoi J J, ( bewindvoerder ),

Je zegt hierboven dat deze mevr of mijnheer moet proberen in de WSNP te komen .
Maar je moet toch eerst de minnelijke weg proberen ?
Ik bedoel via de GKB.
En als dat niet lukt, DAN kan je toch naar de WSNP ?

JJ

Ongelezen bericht door JJ »

Dat klopt op zich wel. De wet voorziet echter in de mogelijkheid om eerst voorlopige toepassing van de schuldsaneringsregeling indien je, zeg maar, een spoedeisend belang hebt. In dat geval kun je niet wachten op de benodigde verklaring van het GKB (waarin staat dat het minnelijk is mislukt).

Bijvoorbeeld, als je met ontruiming van je huurhuis wordt geconfronteerd, heb je voldoende belang om voorlopig toegelaten te worden tot de wsnp.

Bas37

Ongelezen bericht door Bas37 »

Hallo,

kan iemand ons advies geven?
Dhr. Caneel die werkte voor Stichting Zonder Schulden, is alleen verder gegaan. Hij zegt zelf gedupeerde te zijn geweest en het nu op de juiste manier wil voortzetten met zijn eigen bureau. Zijn bureau heet Advies Bureau Intercede te Deventer. Heeft iemand hiervan gehoord? Wij zijn met Intercede in zee gegaan en zij zijn bezig om al onze schuldeisers te vragen om alle schulden voor drie maanden te bevriezen. In de tussentijd betalen wij maandelijks een afloscapaciteit aan het bureau.
Inmiddels heeft een aantal van deze schuldeisers al schriftelijk geweigerd om mee te werken. Anderen gaan wel akkoord met bevriezing en wachten af. Heeft iemand tips voor ons? Is Intercede wel betrouwbaar? En zo niet, wat moeten we dan doen?

Met vr. gr. B en R.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

hallo bas
ik heb jou bericht gelezen over de medewerker van de stichting zonder schulden. die in verleden be de stichting zonder schulden in dienst was
ik zal begin er niet aan met dit buro. ga liever naar gkb bij jou in de buurt. wat ik ben ook een gedupeerde van de stichting zonder schulden
ik heb hulp gekregen van gkb bij ons in de buurt want ik wil met dit
soort mensen niks meer met te maken hebben. want ze worden rijk
over onze problemen . daar ben ik nu wel achter gekomen.
ik heb aangifte gedaan tegen de stichting zonder schulden .

groetjes mz :evil: :evil:

Gesloten