Een lang verhaal, maar ik hou het kort en simpel.
-Er liep een rechtszaak tussen mij en het Nuon over een betwiste vordering.
-Alle rekeningen die, buiten de betwiste vordering om, zijn gewoon netjes betaald. Dus buiten die betwiste vordering stond er niks open. Ik heb zelfs mijn eindejaar afrekening keurig betaald.
-Op 18 januari zou de rechter een uitspraak doen in deze zaak, inclusief de eis van het Nuon dat het contract zou worden ontbonden, echter...
-op 12 januari krijg ik een brief van het Nuon dat het contract ontbonden was, en zij de levering van stroom en gas per 8 februari gaan stopzetten. Ook van mijn netwerkbeheerder kreeg ik een brief dat zij bericht van het nuon hadden gekregen over het ontbinden van het contract, dat zij zouden overgaan tot afsluiten, en het advies om een andere energie leverancier te zoeken.
Dus, in het kort, nog voordat er bij het Nuon bekend is wat de uitspraak van de rechter is zeggen zij het contract op. Buiten dat zetten ze mij op de lijst van energie leveranciers als slechte betaler. Het gevolg is dat ik een garantie betaling van € 500,= vooraf moet voldoen om bij een ander een contract af te kunnen sluiten.
Mijn vraag is deze...mag en kan dit allemaal zo maar ? Zonder uitspraak van de rechter, dat het contract ontbonden mag worden, zijn ze toch helemaal niet gerechtigd om mij af te sluiten ?
En buiten dat, ik wil best overstappen, maar dat wordt mij nu ook door hun toedoen onmogelijk gemaakt. Heeft iemand tips, advies, raad wat ik in deze situatie kan doen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Negatief advies Nuon. Problemen met krijgen leverancier
-
Re: Negatief advies Nuon. Problemen met krijgen leverancier
Voor zover ik begrepen heb kan je bij de rechter om een voorzienings regeling verzoeken, in ieder geval tot de uitspraak is geweest.
Aangezien er nog geen uitspraak is, en dus de vordering nog steeds betwist word, zou je mijns inziens nog niet als wanbetaler aangeduid mogen worden. Dit natuurlijk mits je al je rekeningen voldaan heb..
Aangezien er nog geen uitspraak is, en dus de vordering nog steeds betwist word, zou je mijns inziens nog niet als wanbetaler aangeduid mogen worden. Dit natuurlijk mits je al je rekeningen voldaan heb..
Wat is de reden waarom de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan?
Leverancier Nuon heeft een Einde Levering ingediend, wat zoveel betekent dat zij eenzijdig het leveringscontract hebben ontbonden, oftewel hebben beeindigd.
De netbeheerder ontvangt dit bericht ook.
De netbeheerder stuurt op haar beurt een geautomatiseerde standaardbrief naar de bewoner dat de bewoner moet zorgen dat hij/zij zich bij een andere leverancier dient aan te melden. Doet de bewoner dat niet, dan zal er afsluiting volgen. Er moet namelijk een leveringscontract actief zijn op het pand waar een meter hangt.
Deze brief moet u meer zien als een attenderingsbrief van de netbeheerder om juist afsluiting te voorkomen. een aflsuiting die dan ingezet wordt door de netbeheerder omdat een leveringscontract ontbreekt.
Leverancier Nuon heeft een Einde Levering ingediend, wat zoveel betekent dat zij eenzijdig het leveringscontract hebben ontbonden, oftewel hebben beeindigd.
De netbeheerder ontvangt dit bericht ook.
De netbeheerder stuurt op haar beurt een geautomatiseerde standaardbrief naar de bewoner dat de bewoner moet zorgen dat hij/zij zich bij een andere leverancier dient aan te melden. Doet de bewoner dat niet, dan zal er afsluiting volgen. Er moet namelijk een leveringscontract actief zijn op het pand waar een meter hangt.
Deze brief moet u meer zien als een attenderingsbrief van de netbeheerder om juist afsluiting te voorkomen. een aflsuiting die dan ingezet wordt door de netbeheerder omdat een leveringscontract ontbreekt.
Hoe weet u dit? Waaruit maakt u dit op?Buiten dat zetten ze mij op de lijst van energie leveranciers als slechte betaler. Het gevolg is dat ik een garantie betaling van € 500,= vooraf moet voldoen om bij een ander een contract af te kunnen sluiten.
-
Aangezien jouw bijdrage van 21 januari is, is de uitspraak inmiddels dus bekend ?!Op 18 januari zou de rechter een uitspraak doen in deze zaak, inclusief de eis van het Nuon dat het contract zou worden ontbonden, echter...
Het lijkt me dat de inhoud hiervan belangrijk is, voor de beslissing wat nu te doen