LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis betaald niet volledig uit bij letselschade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
InterpolisP144195940
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2011 23:44

Interpolis betaald niet volledig uit bij letselschade

Ongelezen bericht door InterpolisP144195940 »

Op 15 december 2009, om 13.05 uur heb ik door toedoen van 3 naast elkaar rijdende fietsers (dames) een ongeval gehad. De schuldvraag is dan duidelijk de buitenste fietser is schuldig, die overtreed immers de wet. Ik lag onder de veroorzaker en met een scheur in m'n wenkbrauw en hevig bloedend, door een scherf van mijn zonnebril. Ik was gelukkig door de klap met mijn hoofd nog bij en heb ze gevraagd of ze identificatie bij zich hadden ivm de verzekering, dat hadden ze niet, ik heb ze een andere vorm van identificatie gevraagd en gelukkig hadden ze een pasje bij zich van de school waar ze op zaten, ik heb hun leerlingnummer en adresgegevens gevraagd en hun alle drie laten tekenen met datum en tijd etc. Ik heb ook melding bij de politie gedaan en daar is een mutatienummer van gemaakt: 2010030995 bij Politie Hollands Midden. Om een lang verhaal kort te maken, de veroorzaakster van 14 jaar is verzekerd bij Interpolis en heeft een Aansprakelijkheidsverzekering tot een hoogte van € 1.000.000,-- de kosten zullen ongeveer € 3,80 per maand zijn. Nu hebben alle drie de dames -1 een verklaring afgelegd die haaks staan op de eerdere verklaring ter plekke en ten tijde van het ongeval en niet kan met de bevindingen en conclusie van de Politie en de situatie ter plekke. Nu wil het volgende, Interpolis keert niet volledig uit omdat o.a. de getuigeverklaringen niet overeenstemmen van de veroorzaker en 1 getuige (vriendin 1) en de laatste (vriendin 2) weigert om een verklaring af te geven, terwijl ze wel ter plekke getekend hebben. De politie en verkeersdeskundige komen tot een andere conclusie, met name de snelheid en de situatie ter plekke waarbij ik onder de veroorzaker lag. Interpolis verklaart dat ik de veroorzaker ben, dat kan niet als je onder de veroorzaker ligt dan moet je daar overheen zijn gevlogen. Voordat ik u volledig los ga, zal ik anderen willen waarschuwen voor de afkooppraktijken van Interpolis en met name een Mr. in de Rechten die op grove wijze schoffeert en waarbij ik van plan om de volledige mail correspondentie te gaan publiceren ten einde om toekomstige klanten en slachtoffers te waarschuwen voor de praktijken van Interpolis. Dit is slechts het begin, ik zal dit bericht in de komende tijd aanpassen omdat dit een opzet is om te kijken of er nog meer ervaringen zijn in de afkoop praktijken van Interpolis.
Laatst gewijzigd door InterpolisP144195940 op 22 jan 2011 09:38, 3 keer totaal gewijzigd.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Interpolis betaald niet volledig uit bij letselschade

Ongelezen bericht door buckleup »

InterpolisP144195940 schreef:
.... Een verklaring afgelegd die haaks staan op de verklaring .....
..... De politie en verkeersdeskundige komen tot een andere conclusie, met name de snelheid en toedracht met gevolg....
Ik zou best willen meedenken, maar u schrijft zo warrig, dat ik er niets van begrijp.
Misschien kunt u ons in duidelijke, korte zinnen vertellen wat er feitelijk gebeurd is?

InterpolisP144195940
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2011 23:44

Re: Interpolis betaald niet volledig uit bij letselschade

Ongelezen bericht door InterpolisP144195940 »

Hartelijk dank voor je reactie, maar ik heb nu in korte bewoordingen een opzetje gemaakt die ik in de komende tijd ga aanpassen, ik zal je dan wel even berichten of hou dit onderwerp in de gaten. MvGr. LvR



Quote: Dit is niet mijn verzekering, vriend!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Interpolis betaald niet volledig uit bij letselschade

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Interpolis betaald niet volledig uit bij letselschade

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wat pindakaaspotje zegt dat klopt helemaal.

Als de fietsters met drieeen naast elkaar rijden dan is dat een overtreding en kunnen ze hiervoor een bekeuring krijgen.

Echter dit staat los van de oorzaak van het ongeval.

Stel dat de drie op een smal fietspad rijden en TS wil er langs, hoewel daar eigenlijk geen ruimte voor is. Als TS dit dan toch probeert en hiermee het ongeval veroozaakt is hij wel degelijk (mede)schuldig.

Op basis van wat TS in zijn posting vermeld is het dus niet te beoordelen of Interpolis juis of onjuist handelt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Interpolis betaald niet volledig uit bij letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoe is je schade ontstaan ?
Fietste jij erlangs of wat ?

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Interpolis betaald niet volledig uit bij letselschade

Ongelezen bericht door Emcede »

Inderdaad warrig verhaal. Voordat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen moet je eerst eens even twee vragen beantwoorden:
- wat is er precies gebeurd? Het enkele feit dat er drie tieners naast elkaar fietsten maakt ze nog niet aansprakelijk.
- waarom betaalt Interpolis niet of niet volledig? Welke argumenten hebben ze hiervoor?

Heb je zelf trouwens getuigen (niet de politie, want die waren er niet bij toen jij viel)?

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Interpolis betaald niet volledig uit bij letselschade

Ongelezen bericht door buckleup »

InterpolisP144195940 schreef:Hartelijk dank voor je reactie, maar ik heb nu in korte bewoordingen een opzetje gemaakt die ik in de komende tijd ga aanpassen.
O, lekker is dat. We verdoen hier dus allemaal onze tijd.

Gesloten