LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO keert geld niet uit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
r_manders

ABN AMRO keert geld niet uit

Ongelezen bericht door r_manders »

20 jaar geleden heb ik een aanzienlijk bedrag op de bank gezet.
Dit bedrag zou op 31/12/2010 vrij komen. Sindsdien bel ik dagelijks met de afdeling van deze bank en wordt iedere keer met een aantal dagen uitgesteld, en gezegt dat ze het érg "druk" hebben.

Wanneer iemand ook maar één enkele dag rood staat, wordt je direct opgebeld door het personeel van deze bank en mag je volop rente betalen over het roodstaande bedrag!

In feite verdiend de ABN nu geld op mijn geld, dat eigenlijk al lang uitgekeerd had moeten worden. Welke gepaste stappen zou ik kunnen nemen, en waar heb ik recht op?

Alvast bedankt.

CB

Re: ABN AMRO keert geld niet uit

Ongelezen bericht door CB »

Stuur er maar een incassobureau op af. Lijkt me wel eens grappig, die omgekeerde wereld. Moet je natuurlijk wel zeker van je zaak zijn.

r_manders

Ongelezen bericht door r_manders »

CB schreef:Stuur er maar een incassobureau op af. Lijkt me wel eens grappig, die omgekeerde wereld. Moet je natuurlijk wel zeker van je zaak zijn.
Daar ben ik totaal niet onzeker over, alle feiten liggen vast. Alleen stelt ABN de betaling steeds uit. Ik denk niet dat je dit met een roodstaande rekening moet proberen:
*ABN vraagt om betaling"
"Nee ik heb het erg druk op het moment, ik betaal volgende week woensdag wel"
*ABN amro heeft op woensdag het geld nog niet binnen*
"Nee meneer ik heb het nog steeds érg druk, over 5 dagen betaal ik......"
enz...

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Waarom schrijf je niet een aangetekende brief met de eis, het geld tot..............ter beschikking te stellen, anders wordt een advocaat/incassobureau ingeschakeld.
Het steeds bellen, heeft blijkbaar geen zin, maar is ook later niet te bewijzen, dat je dit hebt gedaan!
suc6

mmichel

Ongelezen bericht door mmichel »

Indien het (spaar)geld ( plus rente ) vrijvalt behoort dat binnen één a twee dagen automatisch op je rekening te verschijnen.
Is dat niet het geval én een aanzienlijk bedrag zoals u dat aangeeft, dan is de bank rente verschuldigd. En dan niet uitgaan van een spaarrente maar de wettelijke rente en onmiddellijk aangetekend mhr versturen waarin u aangeeft dat er meerdere malen contact is geweest maar er geen actie op volgt en dat u vanaf 31-12-2010 de wettelijke rente en schade vordert!
Zelf in het verleden zonder verdere problemen de stelpost rente en schade vergoed gekregen. Ja ook bij de zakkenwassers van de ABN AMRO!

Gesloten