LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Amalgaamvergiftiging/belasting
Re: Amalgaamvergiftiging/belasting
Een acupuncturist kan uitkomst bieden hierin....
Sinds wanneer heeft acupunctuur een directe relatie met orthodontie?
Laat staan Crohn?
Laat staan Crohn?
er schijnt een bepaalde rode wijn te zijn waar stoffen inzitten die crohn tot staan kunnen brengen, of in ieder geval vertragen. Weet alleen niet meer zo om welke stof dat gaat.
Voor de rest... tja die accupuncturisten.... ik denk zo iemand die potentiaalverschillen gemeten heeft enzo. en aan de hand van de bij iedereen gewoon altijd meetbare waardes amalgaam de schuld ging geven.. Tja ik geloof het niet zo. Dan wil ik toch wat meer bewijs zien van wat er aan ten grondslag heeft gelegen. enne over werkgevers: die mogen niet vragen naar gezondheid en bijzonderheden, dus dat is een flauw argument vind ik. Niet zeggen is iets anders dan liegen, en voor een uitkering heeft dat dus ook geen invloed. Anders is dat hij wellicht gewoon (deels) arbeidsongeschikt is, dat is iets anders.
Voor de rest... tja die accupuncturisten.... ik denk zo iemand die potentiaalverschillen gemeten heeft enzo. en aan de hand van de bij iedereen gewoon altijd meetbare waardes amalgaam de schuld ging geven.. Tja ik geloof het niet zo. Dan wil ik toch wat meer bewijs zien van wat er aan ten grondslag heeft gelegen. enne over werkgevers: die mogen niet vragen naar gezondheid en bijzonderheden, dus dat is een flauw argument vind ik. Niet zeggen is iets anders dan liegen, en voor een uitkering heeft dat dus ook geen invloed. Anders is dat hij wellicht gewoon (deels) arbeidsongeschikt is, dat is iets anders.
Sommige mensen hebben al een mening,zonder dat ze 't zelf eens hebben onderzocht of zelf hebben meegemaakt.
Ik sta hier niet uit mijn nek te .......?
Je word niet arbeidsongeschikt als je nog met handen en voeten kan slaan...
Al heb je 6 stoma's,werken zul je.....
Werkgevers durven de situatie niet aan ivm evt uitval ziekte,dat me niemand gaat vertellen dat dit lariekoek is....
En je word weldegelijk ontslagen als je iets verzwegen hebt,de meeste vragen naar je gezondheid,tenminste ikzelf heb 't al 3 keer meegemaakt.En mijn broer zelf ook al meerdere malen..'t is zelfs zo toen mijn broer naar 't uitzendbureau ging en de waarheid vertelde,dat ze meteen terug houdend werden,bij andere bureau's waar die 't niet vertelde,waren ze meteen in de weer met papieren en werd hij zeer goed geholpen. Er bestaat niet voor niets een reintergratiebureau voor stomapatiénten of ziekte van Chrohn en zelfs die hebben nog moeilijkheden om iemand te plaatsen en vooral op vandaag.
En over acupunctuur ga ik nog helemaal niet over beginnen,eerst zelf onderzoeken dan oordelen.Is me de discussie niet waard...
Ik sta hier niet uit mijn nek te .......?
Je word niet arbeidsongeschikt als je nog met handen en voeten kan slaan...
Al heb je 6 stoma's,werken zul je.....
Werkgevers durven de situatie niet aan ivm evt uitval ziekte,dat me niemand gaat vertellen dat dit lariekoek is....
En je word weldegelijk ontslagen als je iets verzwegen hebt,de meeste vragen naar je gezondheid,tenminste ikzelf heb 't al 3 keer meegemaakt.En mijn broer zelf ook al meerdere malen..'t is zelfs zo toen mijn broer naar 't uitzendbureau ging en de waarheid vertelde,dat ze meteen terug houdend werden,bij andere bureau's waar die 't niet vertelde,waren ze meteen in de weer met papieren en werd hij zeer goed geholpen. Er bestaat niet voor niets een reintergratiebureau voor stomapatiénten of ziekte van Chrohn en zelfs die hebben nog moeilijkheden om iemand te plaatsen en vooral op vandaag.
En over acupunctuur ga ik nog helemaal niet over beginnen,eerst zelf onderzoeken dan oordelen.Is me de discussie niet waard...
Laatst gewijzigd door kimba444 op 29 jan 2010 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Enige nuances mag hierbij wel worden aangebracht. Zolang de gezondheid de uitvoering van de functie-eisen niet beïnvloed mag hierover gezwegen worden.En je word weldegelijk ontslagen als je iets verzwegen hebt,de meeste vragen naar je gezondheid.
Worden er aan bepaalde werkzaamheden specifieke eisen aan de gezondheid gesteld (piloot) dan kan de werkgever een werknemer medisch laten keuren.
Het onderzoek naar acupunctuur en Morbus Crohn is erg beperkt (ik tel er één).
Belangrijk om te vermelden is dat de kwaliteit van leven bij zowel 'echte' als 'sham' acupunctuur verbetert. Toch lijkt 'echte' acupunctuur in het volgende onderzoek effectiever te zijn.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1511 ... t=Abstract
Voorstanders grijpen dit onderzoek snel aan of de effectiviteit van acupunctuur aan te tonen. Eén onderzoek is echter geen onderzoek. Het blijven slechts 51 personen die in twee groepen verdeeld waren.
Daarnaast zijn de resultaten van de twee groepen met elkaar vergeleken en niet vanaf base-line. Een ongelijke verdeling kan dit verschil, ondanks randomisatie, verklaren.
Over het algemeen spreekt men van een significant effect wanneer de p-waarde 0,05 is of lager. Hoe hoger dat getal is, des te groter is de kans dat het gevonden resultaat op toeval berust. De gevonden p-waarden in het betreffende onderzoek zijn 0,045 (well-being) en 0,046 (alpha(1)-acid glycoprotein concentration ). Inderdaad significant, maar niet ruim.
De oorzaak van Morbus Crohn bij amalgaam leggen mist echter iedere onderbouwing. Deze ziekte wordt over het algemeen tussen de leeftijd van 12 en 30 jaar openbaar. De oorzaak is nog onduidelijk, maar er zijn wel aanwijzingen.
't enigste wat ik hier over kan zeggen is,nadat mijn broer al zijn almagaam had verwijderd en laten vervangen,dat hij binnen twee weken weer rechtop kon lopen,weer kon door slapen..Weer eens op een zij kon liggen,dat heeft hij 12 tot 13 jaar niet kunnen doen,hij had 't in zo'n erge vorm,hij had dag en nacht pijn,ongeveer 30 tot 40 keer per dag naar 't toillet,zoveel ellende heeft hij gehad en pijn,ik heb dit 13 jaar lang moeten mee maken,dus ik weet waar ik over praat.
De acupuncturist maakte gebruik van een spiertest,kinesiologie genaamd als ik me niet vergist... Zodoende antwoorde hij,almagaam onmiddelijk eruit en hij had gewoon gelijk,voor ons was 't een waar wonder,maar die darm was helemaal uitgeblust,kapot van al die ontstekingen,vandaar stoma. 't kan zijn dat de ziekte van Chrohn al aanwezig was en dat 't almagaam de gehele situatie heeft verergerd,dat kan...Maar de situatie was niet zo erg geworden als hij dat almagaam niet in de mond had gehad,want de klachten verdwenen voor 60%...Dit zullen we dus nooit te weten komen,maar almagaam is weldegelijk giftig...
Acupunctuur geeft zoveel mogelijkheden,ik ben bij diezelfde acupuncturist,hij heeft me van mijn nikkel allergie geholpen,die ik al meer dan 15 jaar had,was tevens allergie's voor fluoride.
Ik had een tijdje last van pijn in schouders,fysio hielp niet,na 7 behandelingen had ik daar al genoeg van,probeerde daarna acupunctuur en binnen een half uur waren mijn klachten geheel verdwenen... Ik geloof heilig erin,maar dat is omdat ik 't zelf heb ervaren en nog steeds...
De acupuncturist maakte gebruik van een spiertest,kinesiologie genaamd als ik me niet vergist... Zodoende antwoorde hij,almagaam onmiddelijk eruit en hij had gewoon gelijk,voor ons was 't een waar wonder,maar die darm was helemaal uitgeblust,kapot van al die ontstekingen,vandaar stoma. 't kan zijn dat de ziekte van Chrohn al aanwezig was en dat 't almagaam de gehele situatie heeft verergerd,dat kan...Maar de situatie was niet zo erg geworden als hij dat almagaam niet in de mond had gehad,want de klachten verdwenen voor 60%...Dit zullen we dus nooit te weten komen,maar almagaam is weldegelijk giftig...
Acupunctuur geeft zoveel mogelijkheden,ik ben bij diezelfde acupuncturist,hij heeft me van mijn nikkel allergie geholpen,die ik al meer dan 15 jaar had,was tevens allergie's voor fluoride.
Ik had een tijdje last van pijn in schouders,fysio hielp niet,na 7 behandelingen had ik daar al genoeg van,probeerde daarna acupunctuur en binnen een half uur waren mijn klachten geheel verdwenen... Ik geloof heilig erin,maar dat is omdat ik 't zelf heb ervaren en nog steeds...
Wanneer er sprake is van een correlatie wil dat nog niet zeggen dat er sprake is van een causaal verband.
Een dergelijk "wonderbaarlijk" verhaal op een forum kan noch op correlatie, noch op causaliteit, noch op waarheid beoordeeld worden. In die situatie is het beste wat men kan doen de literatuur erop naslaan en kijken wat erover bekend is uit gecontroleerd onderzoek. Bij mijn weten is dat afwezig.
Kun je aantonen dat amalgaam uit tanden invloed heeft ontstekingsfactoren in het lichaam? Op die manier heb je iets in handen waar verder op gebordureerd kan worden.
Een dergelijk "wonderbaarlijk" verhaal op een forum kan noch op correlatie, noch op causaliteit, noch op waarheid beoordeeld worden. In die situatie is het beste wat men kan doen de literatuur erop naslaan en kijken wat erover bekend is uit gecontroleerd onderzoek. Bij mijn weten is dat afwezig.
Kun je aantonen dat amalgaam uit tanden invloed heeft ontstekingsfactoren in het lichaam? Op die manier heb je iets in handen waar verder op gebordureerd kan worden.
Ik vind dit toch genoeg bewijs,ik hoef niet via een wetenschappelijk onderzoek aan te tonen,dat almagaam giftig is.
De ontstekingen namen met grote lijnen af...
Onze geleerde artsen,die we ook nodig hebben,dat even buiten schot,die hebben hem 13 jaar lang vol gestopt met medicijnen en niks hielp.
En hij gaat naar acupuncturist,laat almagaam verwijderen door tandarts en de klachten namen aanzienlijk af,welk wetenschappelijk onderzoek wil je nog.
Maar ieder persoon is anders......Ik heb ook almagaam in de tanden en heb geen last van de ziekte van Chrohn.
Ieder persoon is gewoon anders en er spelen zoveel factoren mee...Maar dan moet je je verdiepen in de acupunctuur of natuurgeneeswijze...
Er is zoveel wat de gewone wetenschap niet weet over lichaam en geest.
De ontstekingen namen met grote lijnen af...
Onze geleerde artsen,die we ook nodig hebben,dat even buiten schot,die hebben hem 13 jaar lang vol gestopt met medicijnen en niks hielp.
En hij gaat naar acupuncturist,laat almagaam verwijderen door tandarts en de klachten namen aanzienlijk af,welk wetenschappelijk onderzoek wil je nog.
Maar ieder persoon is anders......Ik heb ook almagaam in de tanden en heb geen last van de ziekte van Chrohn.
Ieder persoon is gewoon anders en er spelen zoveel factoren mee...Maar dan moet je je verdiepen in de acupunctuur of natuurgeneeswijze...
Er is zoveel wat de gewone wetenschap niet weet over lichaam en geest.
Paar dingen vielen op:
Voorlopig heb je op geen enkele wijze aangetoond dat amalgaam giftig is.
Ik vind dit toch genoeg bewijs,ik hoef niet via een wetenschappelijk onderzoek aan te tonen,dat almagaam giftig is.
Bewijs vindt je niet belangrijk. Maar natuurgeneeswijze en acupunctuur waar geen enkel bewijs is loop je blind achteraan.Er is zoveel wat de gewone wetenschap niet weet over lichaam en geest.
Voorlopig heb je op geen enkele wijze aangetoond dat amalgaam giftig is.
Een ieder kan een dergelijk verhaal verzinnen en een ieder kan een dergelijk verhaal onjuist interpreteren.Ik vind dit toch genoeg bewijs
Nu wordt een situatie die 13 jaar duurde samengevat en gespitst op amalgaam. Iedere controle hierop en onderzoek dat daar aanwijzingen voor laat zien is afwezig. Voor mij is dat onvoldoende bewijs.
Natuurlijk is dat zo. Ook de alternatieve geneeswijzen weten niet alles.Er is zoveel wat de gewone wetenschap niet weet over lichaam en geest.
Maar om dan te gaan 'gokken' bij alles waarbij de huidige wetenschap geen antwoord op heeft lijkt mij niet de juiste manier.
Er zijn in het algemeen 2 mogelijkheden:
1. Onderzoek toont een effect, of een afwezigheid daarvan aan. In dat geval kunnen hier uitspraken over gedaan worden.
2. Er is geen onderzoek, onvoldoende onderzoek of kwalitatief onvoldoende onderzoek dat een effect, of een afwezigheid laat zien. In dat geval kan er geen duidelijke uitspraak gedaan worden.
Inmiddels is voldoende aangetoond dat amalgaamvullingen niet de bijwerkingen geven die worden beweerd.
Verder blijven mijn bezwaren aan jouw verhaal die ik eerder gepost heb staan.
-
Bewijs mischien niet, observatie kan mischien wel helpen.Bewijs vindt je niet belangrijk
Ik heb tot nu toe aardig wat tandartsen gehad, ik heb er nog geen een meegemaakt die met een trechter op zijn kop, blaffend als een hond, als een kangoeroe door de behandelkamer huppelt omdat hij vergiftigd is door de kwikdampen.
Ook ander vreemdsoortig gedrag heb ik niet waargenomen.
Hoewel ik weet dat kwik op zich erg giftig is en ik nog een stuk of 8 amalgaamvullingen heb, zelfs heel veel klachten heb die volgens de verhalen aan amalgaamvergiftiging te wijten zouden kunnen zijn, heb ik toch ook wel een mate van vertrouwen dat het niet aan dat amalgaam ligt.
Immers, we hebben wel met meer gif te maken dan alleen met het kwik dat in amalgaam verstopt zit.
het kwijk in het amalgaam is vele malen schadelijker voor de behandelaar die de vullingen legt en eruit haalt (met name dat laatste) dan voor degeen die ze in de mond heeft.
electro-acupuncturisten, niet te verwarren met de klassieke chinese, zijn er meester in dmv gemeten potentiaalverschillen, die ook meetbaar zijn zonder amalgaam in de mond, ""aan te tonen"' dat het aan het amalgaam ligt.. gewoon bangmakerij en geldklopperij... Gevoeligheid voor stoffen uit amalgaam is gewoon aan te tonen als het er is.. en wat te denken van de materialen in kunstharsen? is in essentie vele malen giftiger en groter risico op allergische reacties, eerste slachtoffers ook al gevallen, maar daar hoor je niemand over.
electro-acupuncturisten, niet te verwarren met de klassieke chinese, zijn er meester in dmv gemeten potentiaalverschillen, die ook meetbaar zijn zonder amalgaam in de mond, ""aan te tonen"' dat het aan het amalgaam ligt.. gewoon bangmakerij en geldklopperij... Gevoeligheid voor stoffen uit amalgaam is gewoon aan te tonen als het er is.. en wat te denken van de materialen in kunstharsen? is in essentie vele malen giftiger en groter risico op allergische reacties, eerste slachtoffers ook al gevallen, maar daar hoor je niemand over.
Hoe verklaar je dan dat mijn broer na 't verwijderen van almagaam ineens herzienlijk opknapte,zeg me dat eens,na 13 jaar lang...Terwijl geen ander enkel medicijn of therapy werkte,door ziekenhuisartsen voorgeschreven,diegene met de meeste kennis en ervaring...
Voor mij word dan één ding heel duidelijk en kan niet duidelijker worden,dan dat 't almagaam in zijn tanden de ontstekingen in zijn darm volledig deden verergeren. Nu is de vraag, is de Chrohn ontstaan door 't almagaam of door een andere oorzaak,dit kan ik niet aan tonen en dat geef ik toe,maar ik blijf volledig bij mijn standpunt en zal ik altijd blijven doen...Almalgaam is weldegelijk giftig of anders gezegd,had een zeer negatieve invloed op 't lichaam van mijn broer.
En wat de rest ook zegt of beweerd,ik heb 't levende bewijs gezien....IK HEB 'T BEWIJS GEZIEN,maar alleen bij mijn broer..daar gaat 't me om.
Bij Pietje kan de oorzaak ziekte van Chrohn op hele andere wijze zijn ontstaan.
Ik zeg nu niet,dat alle mensen ziek worden door almagaam in de tanden.
Kan zoveel oorzaken zijn...
Dus ik kan geen bewijs leveren op papier met cijfers,kan alleen zeggen,wat daarboven staat en dat is mijn bewijs.
En jah dat verhaal over kwakzalvers...... Oplichters heb je op alle gebieden..
Voor mij word dan één ding heel duidelijk en kan niet duidelijker worden,dan dat 't almagaam in zijn tanden de ontstekingen in zijn darm volledig deden verergeren. Nu is de vraag, is de Chrohn ontstaan door 't almagaam of door een andere oorzaak,dit kan ik niet aan tonen en dat geef ik toe,maar ik blijf volledig bij mijn standpunt en zal ik altijd blijven doen...Almalgaam is weldegelijk giftig of anders gezegd,had een zeer negatieve invloed op 't lichaam van mijn broer.
En wat de rest ook zegt of beweerd,ik heb 't levende bewijs gezien....IK HEB 'T BEWIJS GEZIEN,maar alleen bij mijn broer..daar gaat 't me om.
Bij Pietje kan de oorzaak ziekte van Chrohn op hele andere wijze zijn ontstaan.
Ik zeg nu niet,dat alle mensen ziek worden door almagaam in de tanden.
Kan zoveel oorzaken zijn...
Dus ik kan geen bewijs leveren op papier met cijfers,kan alleen zeggen,wat daarboven staat en dat is mijn bewijs.
En jah dat verhaal over kwakzalvers...... Oplichters heb je op alle gebieden..
-
Niemand zegt dat amalgaam 100% veilig is hoor, het zou best kunnen dat één van de vullingen lekte, en dat er op die manier toch kwik in het lichaam kwam. Het kan ook zijn dat je broer allergisch is voor amalgaam, net zoals de een hooikoorts heeft door graspollen, en de ander niet.Hoe verklaar je dan dat mijn broer na 't verwijderen van almagaam ineens herzienlijk opknapte,zeg me dat eens,na 13 jaar lang...Terwijl geen ander enkel medicijn of therapy werkte,door ziekenhuisartsen voorgeschreven,diegene met de meeste kennis en ervaring...
Als het om een allergie voor amalgaam gaat, dan is dat iets heel anders dan de schadelijkheid van het kwik wat er in zit.
Op de link waar ik onderstaand stukje heb gequoted vind je echt leuke informatie:
Wel kan het zijn dat sommige mensen allergisch zijn voor amalgaam. Door middel van huidtesten kan men vaststellen of dit het geval is. Het gaat hier dan om een zogenaamde contact-allergie, die reacties in de mond veroorzaakt. Als u dus in uw mond iets vreemds merkt nadat u een nieuwe amalgaamvulling heeft gekregen, neemt u dan contact op met de tandarts. Indien middels huidtesten is vastgesteld dat u een amalgaam-allergie hebt, mogen er geen nieuwe amalgaamvullingen worden aangebracht en zullen er speciale voorzorgsmaatregelen worden genomen bij het uitboren van oude amalgaamvullingen.
Bron: http://www.tandartswesterveld.nl/index. ... algaam.php
Beste Robjee;
Ga eens info inwinnen bij [email protected]
Deze persoon kan U alles vertellen over wat amalgaam met je doet.
Gelukkig wordt onze amalgaamvergiftiging nu wel erkend, wel in het buitenland, want hier in NL zijn ze een beetje hardleers.
Ga eens info inwinnen bij [email protected]
Deze persoon kan U alles vertellen over wat amalgaam met je doet.
Gelukkig wordt onze amalgaamvergiftiging nu wel erkend, wel in het buitenland, want hier in NL zijn ze een beetje hardleers.
onderbouwing ?
Sneeuwen, begrijp ik hieruit dat jij niet in staat bent om objectieve informatie geven over de schadelijkheid van amalgaan?
Hai,
ik heb alleen de openingspost gelezen, maar het lijkt me toch erg logisch dat als je denkt dat je potentieel amalgaan vergiftiging zou hebben dat je je bloed laat checken op het percentage amalgaan???
Dan weet je toch of je het hebt of niet, en dat is dus geen natte vinger werk, dus hup naar de huisarts
Trudy
ik heb alleen de openingspost gelezen, maar het lijkt me toch erg logisch dat als je denkt dat je potentieel amalgaan vergiftiging zou hebben dat je je bloed laat checken op het percentage amalgaan???
Dan weet je toch of je het hebt of niet, en dat is dus geen natte vinger werk, dus hup naar de huisarts
Trudy
Hoi Trudy;trudy81 schreef:Hai,
Trudy
Heb mijn bloed/urine laten testen bij een lab. genaamd Dr. Vogelaar te Bunnik.
Het bewijs werd daar geleverd, heb teveel kwik in mijn lijf.
Nu zijn al mijn amalgaamvullingen eruit, en ik voel mij beter.
En mijn kwikgehalte is nu een heel stuk lager.
Dus bewijs geleverd lijkt mij.
Beste Robjee;Robjee schreef:Sneeuwen, begrijp ik hieruit dat jij niet in staat bent om objectieve informatie geven over de schadelijkheid van amalgaan?
We weten nu eindelijk hoe schadelijk deze stof is als het lekt in je vullingen.
Bewijs is geleverd door het Lab. van Dr. Vogelaar te Bunnik.
Kwikgehalte was 30,5 en nu 5,1 nadat alle amalgaamvullingen verwijderd waren.