Hallo mensen,
Ik weet niet hoe actueel deze site nog is maar loop sinds korte tijd met een vraag.
Als je een lening hebt bij de falliete DSB Bank,en houd vanwege een verschil van mening/klacht 1 maand termijn vast.
Kan en mogen ze dan voor 1 maand termijn die je achter staat,het gehele bedrag in 1 x opeisen als je deze niet binnen de gestelde termijn betaald ???
Ik heb zelf een Go Card lening destijds afgesloten,echter heb geen algemene voorwaarden meer dus kan helaas nergens terug lezen of ze bij 1 termijn alles in 1 x op mogen en kunnen eisen.
Graag zou ik dan ook een antwoord krijgen op deze vraag en misschien ook indien het mogelijk is alsnog een exemplaar van de algemene voorwaarden van de Go Card krediet ergens te kunnen krijgen,wie oh wie heeft enig idee hoe te handelen in betreffende situatie en waar kan ik alsnog de algemene voorwaarden vinden/opvragen,wie oh wie weet dit en wil me dit vertellen ?
Alvast bedankt,
Piet Hagen
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSB Bank wil alles in 1 x opeisen ?? !!
-
piet hagen
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 jan 2011 18:54
Re: DSB Bank wil alles in 1 x opeisen ?? !!
nou Piet, ik ben zeker geen expert in deze, maar bij de failliete DSB bank zijn curatoren betrokken. Het lijkt me handiger wanneer je met hen contact opneemt.
Re: DSB Bank wil alles in 1 x opeisen ?? !!
Ik ken de voorwaarden natuurlijk niet, maar in de regel staat een dergelijke voorwaarden inderdaad wel opgenomen. Contact opnemen met de curatoren is inderdaad verstandig, maar ik zou alvast de achterstand direct inhalen zodat je in ieder geval jou wil toont. Je hebt dan in ieder geval geen problemen met het plotseling ophoesten van de lening.
-
piet hagen
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 jan 2011 18:54
Re: DSB Bank wil alles in 1 x opeisen ?? !!
Ik heb jaren lang mijn goeie wil getoond,ruim 6 of 7 jaar en altijd keurig netjes betaald geen dag te laat.
Echter ik hou nu 100 euro vast dat is 1 maand termijn die ik volgens het contract maandelijks moet betalen.
Mijn persoonlijke situatie is onlangs veranderd waardoor ik dus contact heb opgenomen om daar een regeling voor te treffen,dus mijn goede wil is er nog steeds alleen het maandbedrag heb ik verzocht naar beneden bij te stellen zodat ik niet alleen richting hun mijn verplichtingen kan na komen maar bij alle andere instanties ook.
Helaas is het zo dat ik niet naar behoren word geholpen,ik heb onlangs alles aangeleverd om ze inzage te geven in mijn situatie en waarom ik dus graag een regeling wil.
koud nadat ik alles heb opgestuurd(wel te verstaan,1 dag later al een reactie) ,kreeg ik reactie terug ze kunnen mij niet helpen is hun antwoord,maar stond vrij om mijn lening over te sluiten.
Bovendien zou ik bij het ingebreke blijven van die ene maand termijn bij het BKR gemeld worden met als codering A2,betekenis van A2 zetten ze dan ook nog als omschrijving bij dat je die codering krijgt bij betalingsonmacht.
Tjah dat was nou precies waar ik ze steeds voor heb benaderd omdat er inderdaad bij dit bedrag per maand een betalingsonmacht van kracht is.
Ik moest namelijk alles aanleveren over 3 maanden,echter is het zo dat ik 3 maand geleden die ruimte nog wel had,maar nu dus niet meer!
Dus om heel veel ellende te voorkomen maar nog steeds hetgeen ik ben aangegaan uit te dienen,wil ik dus een regeling treffen.
Om die reden heb ik alles ingestuurd en ook erbij vermeld dat ik 1 termijn vasthoud tot er naar behoren is gekeken naar de situatie en er een passende oplossing komt,en dan ben ik er niet bij geholpen door alles in 1 x op te eisen.
Vandaar dat ik ook vraag kunnen ze al bij 1 maand termijn in gebreke te zijn alles in 1 x opeisen.
In hoeverre zijn ze verplicht om hun medewerking richting mij ook te verlenen?
Bij mijn weten kun je veelal overal wel een regeling treffen.
De lopende rekeningen aan hun worden nog steeds betaald,dus er blijft 1 openstaande factuur.
Echter ik hou nu 100 euro vast dat is 1 maand termijn die ik volgens het contract maandelijks moet betalen.
Mijn persoonlijke situatie is onlangs veranderd waardoor ik dus contact heb opgenomen om daar een regeling voor te treffen,dus mijn goede wil is er nog steeds alleen het maandbedrag heb ik verzocht naar beneden bij te stellen zodat ik niet alleen richting hun mijn verplichtingen kan na komen maar bij alle andere instanties ook.
Helaas is het zo dat ik niet naar behoren word geholpen,ik heb onlangs alles aangeleverd om ze inzage te geven in mijn situatie en waarom ik dus graag een regeling wil.
koud nadat ik alles heb opgestuurd(wel te verstaan,1 dag later al een reactie) ,kreeg ik reactie terug ze kunnen mij niet helpen is hun antwoord,maar stond vrij om mijn lening over te sluiten.
Bovendien zou ik bij het ingebreke blijven van die ene maand termijn bij het BKR gemeld worden met als codering A2,betekenis van A2 zetten ze dan ook nog als omschrijving bij dat je die codering krijgt bij betalingsonmacht.
Tjah dat was nou precies waar ik ze steeds voor heb benaderd omdat er inderdaad bij dit bedrag per maand een betalingsonmacht van kracht is.
Ik moest namelijk alles aanleveren over 3 maanden,echter is het zo dat ik 3 maand geleden die ruimte nog wel had,maar nu dus niet meer!
Dus om heel veel ellende te voorkomen maar nog steeds hetgeen ik ben aangegaan uit te dienen,wil ik dus een regeling treffen.
Om die reden heb ik alles ingestuurd en ook erbij vermeld dat ik 1 termijn vasthoud tot er naar behoren is gekeken naar de situatie en er een passende oplossing komt,en dan ben ik er niet bij geholpen door alles in 1 x op te eisen.
Vandaar dat ik ook vraag kunnen ze al bij 1 maand termijn in gebreke te zijn alles in 1 x opeisen.
In hoeverre zijn ze verplicht om hun medewerking richting mij ook te verlenen?
Bij mijn weten kun je veelal overal wel een regeling treffen.
De lopende rekeningen aan hun worden nog steeds betaald,dus er blijft 1 openstaande factuur.
Laatst gewijzigd door piet hagen op 23 jan 2011 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DSB Bank wil alles in 1 x opeisen ?? !!
Als je medewerking wilt, dan moet je zeker niet een termijn bedrag achterhouden met deze reden. Ze zullen dan minder snel geneigd zijn je tegemoet te komen.
Je voldoet niet aan hun voorwaarden van overzichten van de laatste 3 maanden. Maak dit alsnog in orde, met een begeleidend schrijven over je veranderde situatie. Ik neem aan dat je ook telefonisch contact hebt gehad met de afdeling die dit beoordeelt?
En ja, als jij een termijnbedrag niet betaald voldoe je niet aan de voorwaarden van het krediet en mogen ze het krediet in een keer in het geheel opeisbaar stellen. Een dergelijke regel staat zeker in de voorwaarden. Je bent dan dus nog verder van huis.
Je voldoet niet aan hun voorwaarden van overzichten van de laatste 3 maanden. Maak dit alsnog in orde, met een begeleidend schrijven over je veranderde situatie. Ik neem aan dat je ook telefonisch contact hebt gehad met de afdeling die dit beoordeelt?
En ja, als jij een termijnbedrag niet betaald voldoe je niet aan de voorwaarden van het krediet en mogen ze het krediet in een keer in het geheel opeisbaar stellen. Een dergelijke regel staat zeker in de voorwaarden. Je bent dan dus nog verder van huis.
Re: DSB Bank wil alles in 1 x opeisen ?? !!
Over het algemeen zetten banken in hun voorwaarden dat indien de klant zijn verplichtingen niet na komt, de schuld in één keer opeisbaar wordt.
Uiteraard zal je dit wel moeten nakijken in de algemene voorwaarden van de DSB bank ten tijde dat je het produkt afnam. Waarschijnlijk meot je deze wel ergens op hun website kunnen vinden.
Om problemen te voorkomen met incassobureaus e.d. zou ik zo snel mogelijk kontakt opnemen met de DSB Bank om alles te regelen voordat het verder escaleert.
Uiteraard zal je dit wel moeten nakijken in de algemene voorwaarden van de DSB bank ten tijde dat je het produkt afnam. Waarschijnlijk meot je deze wel ergens op hun website kunnen vinden.
Om problemen te voorkomen met incassobureaus e.d. zou ik zo snel mogelijk kontakt opnemen met de DSB Bank om alles te regelen voordat het verder escaleert.
Re: DSB Bank wil alles in 1 x opeisen ?? !!
Niet betalen is het domste wat je kunt doen. Dan zullen ze zeker niet willen meewerken. En dan kun je inderdaad een bkr notering krijgen en kunnen ze je lening opeisen.
En als ze gegevens van 3 maanden vragen, dan zullen ze natuurlijk ook niets doen als je die gegevens niet geeft. Ze kunnen trouwens zelf ook wel zien dat er wat aan je situatie veranderd is, dus da's geen reden om die gegevens niet te geven.
Op deze manier werk je jezelf dus behoorlijk in de nesten.
En als ze gegevens van 3 maanden vragen, dan zullen ze natuurlijk ook niets doen als je die gegevens niet geeft. Ze kunnen trouwens zelf ook wel zien dat er wat aan je situatie veranderd is, dus da's geen reden om die gegevens niet te geven.
Op deze manier werk je jezelf dus behoorlijk in de nesten.
