LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LED TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: LED TV

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Het heeft toch LED technologie?? De lampen zijn LED. Staat nergens dat LED staat voor het beeld.. toch??
Een 'kleurentelevisie' moest toch ook niet CRT-tv genoemd worden? Dit zou misleidend kunnen zijn want de tv was zwart en niet in meerdere kleuren...

Zelfde nonsens..

Wrecker3D
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2009 18:30

Re: LED TV

Ongelezen bericht door Wrecker3D »

Gaan we straks ook zeuren dat het edgelit is en niet backlit
Samsung is bijv. EDGElit (LED zitten aan zijkanten)
Sony* en Sharp zijn bijv. BACKlit (LEDs zitten achter scherm en lichten op per sectie)

*= Sony heeft paar maanden geleden uitgelekt dat er 2 types uit komen, 1 met witte LEDs en 1 met RGB LEDs -ofwel: de 3 kleuren worden afzonderlijk gedimt voor nog breeder spectrum kleurintensiteit-

Stel dat LEDtv niet mag wat moet het dan worden? LEDEtv voor edge-, LEDBtv voor backlit... LowPowerLCDEdgelit, LowPowerLCDBacklit?

LEDtv is misschien misleidend als je niet nadenkt, een LED kan alleen 1 pixel groot zijn op een Mega scherm als je tegenkomt bij, Serious Request, Muziek feesten als TMF Awards etc. (welke meestal gesponsord zijn)
En dat noemen ze ook geen LEDtv's

tazzle
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2010 19:46

Re: LED TV

Ongelezen bericht door tazzle »

Wat is het kwaliteitsverschil tussen EDGElit en BACKlit? is er iemand die ervaring heeft en weet of ze echt beter dan gewone LCD's?
En 1500 euro is inderdaad wel erg veel...ik kom ze ook voor minder dan de helft tegen, niet eens zo heel veel duurder dan een gewone LCD

http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/ ... 00/327491/
http://www.youtellme.nl/vergelijk/flats ... ng-led-tv/

witte angora
Berichten: 31995
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: LED TV

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat een gedoe allemaal. Led, EdgeLed, BackLed, FrontLed, UpLed, Downled, ScreenLed, EyeLed, weet ik het allemaal.

Ik heb een paar maanden tweedehands zo'n grote glasbak gekocht, was een van de laatste. Uitstekend beeld, beter nog dan die platte schermen.

Die blijft nog heel lang staan, reken daar maar op.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: LED TV

Ongelezen bericht door kweenie »

tazzle schreef:Wat is het kwaliteitsverschil tussen EDGElit en BACKlit?
TV's van de ene soort zijn in zijn totaliteit niet per definitie beter of slechter dan de andere. Ook in diverse (duitse) tests is niet duidelijk een van de soorten tv beter dan de andere. Wel zit er binnen de soorten natuurlijk kwaliteitsverschil.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LED TV

Ongelezen bericht door gastje13 »

Ik vind het soms best zielig hoe er gestunt wordt met "zwarter dan zwart" "contrast 1:200000000000000"

Denk ik, een beeldbuis had 1:oneindig (analoog) en al nagenoeg perfect zwart, goede kleur, geen bewegingsproblemen, kon goed beeld geven zonder één beeldverbeteraar (die waren juist de beste) geen imput lag, goede kijkhoek enz.

Niet dat plasma/lcd geen goed beeld kan geven, zeker wel (moet je HD bron hebben) maar toch.

Ook met LED TV weer, is nog altijd een LCD met zijn nadelen, een enkel model(full-led, dus met led's over heel het scherm verspreid) met betere zwartwaardes. Samsung is gewoon misleidend. Zijn verder wel één van de beste lcd's, dat wel.

De meeste led-lcd's zijn edge led, met led's enkel aan de zeikant zonder de voordelen qua beeld.

De echt goede flatscreen tv's waren toch de pioneer plasma, kan LED-lcd niet tegenop. Panasonic is ook goed(de plasma panelen zelf) maar de beeldverwerking erachter is niet echt van je het helaas . . . .

Zaankanter1
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2010 16:03

Re: LED TV

Ongelezen bericht door Zaankanter1 »

Ben het helemaal met u eens. Pioneer is nog steeds de beste!!!

Vooral HD, het kost wel wat maar heb je ook wat

Eduard11
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2011 20:55

Re: LED TV

Ongelezen bericht door Eduard11 »

Pioneer heeft naar mijn weten nooit Full HD gemaakt, alleen HD-Ready. Daarna zijn ze gestopt. 8)

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: LED TV

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

De led's in een LED tv hebben een levensduur van 30.000 branduren. De buisjes in een LCD 150.000 branduren. Bij Led is de kans groot dat de helderheid afneemt na een aantal jaren, bij lcd gebeurd dit niet. Denk maar aan een normale tl buis. De kleur die bij een LED het sterkste is is de kleur blauw. Dat geeft een te koele tint op het scherm, tevens is de kijkhoek erg beperkt en onstaat er een grijze waas op het scherm.
Uitzonderingen zijn de 7000,8000 serie van Philips en de Led modellen van Panasonic. Slechtste beeld geeft de Sony Led. Ga dit maar eens bekijken in een winkel.
Heb na heel veel testen en uitproberen een LCD en die is perfect. Helaas was een Plasma te groot voor onze kamer want ook die is subliem in kleuren en kijkhoek.
Het stroomverschil tussen de technieken is te verwaarlozen, 15 euro tussen LCD vs LED en 25 euro tussen Plasma vs LED op jaarbasis.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: LED TV

Ongelezen bericht door queenfan »

audiofreak1 schreef:De led's in een LED tv hebben een levensduur van 30.000 branduren. De buisjes in een LCD 150.000 branduren.
Denk dat de levensduur net andersom is, LED gaat langer mee dan de CCFL lampen.
audiofreak1 schreef:Bij Led is de kans groot dat de helderheid afneemt na een aantal jaren, bij lcd gebeurd dit niet. Denk maar aan een normale tl buis.
Onzin de (CCFL)lampen zal namate de tv ouder wordt slijten waardoor het beeld slechter wordt. LED-lampen hebben dat niet er treedt wel verouderen op maar de lichtopbrengst blijft hetzelfde totdat de LEDlamp het begeeft.
audiofreak1 schreef:De kleur die bij een LED het sterkste is is de kleur blauw. Dat geeft een te koele tint op het scherm, tevens is de kijkhoek erg beperkt en onstaat er een grijze waas op het scherm.
Ook onzin de kijkhoek is dankzij de LED groter geworden en benaderd de plasma tv qua kijkhoek omdat het contrast enorm hoog is.
Zie: http://www.aankoopkennis.nl/televisies/ ... khoek.html
audiofreak1 schreef:Uitzonderingen zijn de 7000,8000 serie van Philips en de Led modellen van Panasonic. Slechtste beeld geeft de Sony Led. Ga dit maar eens bekijken in een winkel.
De Cinema 2":9, Aurea en de 900 serie van Philips zijn beter, deze zijn full LED terwijl de 7000 en 8000 series een edge LED tv zijn.
Ook de Panasonic LED tv's zijn niet full LED maar edge LED, daarbij zijn de SOny Bravia weer Full LED net als de Sharp LED tv's.
audiofreak1 schreef:Het stroomverschil tussen de technieken is te verwaarlozen, 15 euro tussen LCD vs LED en 25 euro tussen Plasma vs LED op jaarbasis.
Het is eigenlijk niet te meten, een Plasma zal bij films, tv uitzendingen en/of games met veel licht meer verbruiken dan als het vooral donker is.

Hoe donkerder het beeld hoe miinder eenPlasma verbruikt, en de grootte is ook bepaalent.

Een LCD (wel of geen LED) heeft altijd dezelfde stroomafname door de techniek maar een LED zal minder verbruiken dan een CCFL en door de FULL LED kanje ook LED's aan of uitschakelen per sectie.

Een LED tv is eenmaal een stuk zuiniger dan een CFL LCD tv of een Plasma.

Leuk overzicht: http://www.natuurenmilieu.nl/pdf/170510 ... 7_inch.pdf

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: LED TV

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Ga a.u.b. eens goed kijken in een goede electronicavakzaak waar de beelden niet in de shopmode staan, en ga er maar eens schuin voor staan, iedere consument kan dan zien dat er enorme verschillen zijn tussen de merken.
Heb jij trouwens ooit een tl buis van helderheid zien veranderen? Ik niet! De informatie die ik hier bespreek komt van een technische training bij 1 van de tv fabrikanten.
Deze mensen werken de hele dag aan ontwikkeling en testen dagelijks div technieken. In de zaak waar ik werk kan ik de hele dag vergelijken en testen. En ik kan je verzekeren dat er enorme verschillen in zitten.

Toolboy

Re: LED TV

Ongelezen bericht door Toolboy »

Volgens mij heeft Panasonic al een test gedaan waarbij de (tv`s) 100.000 uur continue hebben aangestaan.

T

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: LED TV

Ongelezen bericht door queenfan »

audiofreak1 schreef:Ga a.u.b. eens goed kijken in een goede electronicavakzaak waar de beelden niet in de shopmode staan, en ga er maar eens schuin voor staan, iedere consument kan dan zien dat er enorme verschillen zijn tussen de merken.
Heb jij trouwens ooit een tl buis van helderheid zien veranderen? Ik niet! De informatie die ik hier bespreek komt van een technische training bij 1 van de tv fabrikanten.
Deze mensen werken de hele dag aan ontwikkeling en testen dagelijks div technieken. In de zaak waar ik werk kan ik de hele dag vergelijken en testen. En ik kan je verzekeren dat er enorme verschillen in zitten.
Dan mag jij je training wel eens over doen, een tl zal veranderen na mate deze slijt en dus veranderen van helderheid. Zodra de tl af is zie je aan de uiteinden nog iets branden.

Natuurlijk zit er veel verschillen tussen de verschillende merken, een Sony heeft de Bravia engine en Philips de pixel plus en ga maar door.

Maar een LED gaat per definitie langer mee dan een TL, het contrast van een LED is hoger kijk maar eens goed het verbetert de kijkhoek enorm.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: LED TV

Ongelezen bericht door kweenie »

Niet alle TL lampen zijn gelijk. Er zijn speciale TL-lampen die een paar keer langer meegaan dan gewone TL lampen en die ook veel minder lichtterugval hebben. Maar die zijn ook een stuk duurder dan gewone TL lampen en zul je als gewone consument dus voor een gewone lampen niet snel (kunnen) kopen. De levensduur van die lampen is vergelijkbaar met de levensduur van LED-lampen. (Waarbij ik niet weet hoe de terugval van goede LED-lampen is.) De TL-buizen van dit type kunnen een zodanige levensduur hebben dat je ze 10 jaar lang 15 uur per dag aan kunt hebben.

In de TV's zullen ze geen 'gewone' TL technologie gebruiken, maar die duurdere technologie. Daardoor zal de levensduur van beide TV's waarschijnlijk vergelijkbaar zijn. De levensduur zal waarschijnlijk korter zijn dan de levensduur van die TL-buizen, maar met de juiste technologiën is het voor beide types TV mogelijk om een TV te maken die zo 10 jaar mee gaat. Het is wel de vraag of iedere fabrikant voor elk type TV deze duurdere technologie gebruikt; voor veel goedkopere merken en waarschijnlijk ook de instapmodellen van de betere merken zal niet de beste technologie worden gebruikt en daarom zullen deze TV's m.i. korter meegan.

Gesloten