LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleiding D-reizen (internet)
misleiding D-reizen (internet)
Van de week getracht bij D-reizen een vakantie te boeken. Het komt erop neer nadat je geboekt hebt op internet, ze bijna 200 euro meer willen rekenen omdat er foutieve prijzen zijn doorgegeven door de touroperator.
Lees de correspondentie... Ik had het gewoon niet verwacht van zo'n bedrijf. Ben benieuwd of ik mijn telefoonkosten terug krijg.... Want nadat ze je de hogere prijs hebben doorgegeven hoor je niets meer van hen... Alleen bellen naar een telefoonnummer van, gelukkig nog acceptabel, 15 cent per minuut, gaf duidelijkheid: Het is en blijft de hogere prijs, ook wat er nu nog op internet staat...
Wie heeft er nog meer ervaring op het internet, in het bijzonder specifiek met D-reizen, dat ze de prijzen aanpassen nadat je hebt geboekt....????
En het verhaal het is een pre boeking etc, onzin. Net zo iets als in een winkel de artikelen geprijsd zijn met indicatie prijzen en bij de kassa een hogere prijs moet afrekenen.
Aan: D-reizen
Verzonden: 22-1-2-11
Weer een ontevreden (geen) klant.
Ik zal onze correspondentie op kassa en radar zetten. En het feit dat er inderdaad tussen E-camp en D-reizen een communicatie fout is wat betreft de doorgifte van de prijzen, waardoor ik bijna 200 zou moeten bijbetalen. Dat jullie op dit moment nog steeds de foutieve prijzen gebruiken op internet, deert u niet. En dat na vier dagen…Dit is op zijn minst misleidend, misschien zelfs oplichting….
Graag wil ik dat u mijn voorschot van 20,- euro en 45x 0,15 = 6,75 (45 minuten aan de telefoon gezeten vanochtend om opheldering te krijgen) dus totaal 26,75 euro terug te storten op me rekening.
Overigens net geboekt, zelfde camping, zelfde 1x 3 kamercaravan, zelfde periode bij Troeveltroef.nl (reis van OAD) voor een totaal prijs van 1.684,12 euro. Reis dus wel te boeken voor uw eerste prijs!!!
Met vriendelijke groet, Keesn
Van: keesn
Verzonden: 19-01-2011
Beste D-reizen,
Verhaal van U klopt niet. Zoals ik gisterenavond heb geboekt staat het nu ook nog op internet. Bij deze de dumpen (voor 5 (geboekt) en 4 personen)
Boek uw vakantie
Villaggio Turistico Isamar
Italië, Adriatische Kust, Isolaverde
1 x 3-kamerstacaravan, eigen vervoerreis, logies, 15 dagen (vr 15 juli - vr 29 juli)
Reisgezelschap
5 vol
Prijsindicatie
Vakantie
Reissom
1x 1666.00
Overige kosten
Res.reisorganisatie 22.50
Cal.fonds 2.50
Boekingskosten 20.00
Totaal 1711.00
Reisgezelschap
4 vol
Prijsindicatie
Vakantie
Reissom
4x399.00=1596.00
Overige kosten
Res. reisorganisatie 17.50
Cal.fonds 2.50
Boekingskosten 20.00
Totaal 1636.00
Bij het berekenen van de actuele prijs bij het boeken gisterenavond zijn deze prijzen niet aangepast. U zit dat er reeds in uw aanbieding van gisteren een verschil zit van 4 en 5 personen. Ik mag dan ook vanuit gaan dat ik gewoon een aanbieding heb gekregen voor 5 personen en niet voor 4. Ik wil U houden aan de overeenkomst en deze stacaravan vakantie te leveren voor het totaal bedrag van 1.711 euro (excl. annuleringsverzekering (ca. 6%)).
Ik ga vanuit dat uw de reis levert volgens eerste overeenkomst en dat u zsm boekt. Risico van niet meer beschikbaar leg ik ook bij u en indien dit het geval is dat u conform uw eigen opmerking met een aantrekkelijk alternatief komt. (en niet met een prijsverhoging van 8,5% !!!!)
Van: D-reizen
Geachte heer van N,
Zoals telefonisch besproken, kunnen we uw ingestuurde reserveringsaanvraag alleen boeken voor de volgende prijs:
REISGEGEVENS:
Vertrekdatum:15-07-2011
Reisduur:15 dagen,14 nachten
Vervoersoort:eigen vervoersreis
Verzorging:Logies
Accommodatie:3 kamerstacaravan
Bestemming:Italie,Camping Villaggio Turistico Isamar
REISSOMBEREKENING
Reissom op basis van 4 personen: 1666,00
Res. reisorganisatie: 20,00
Extra persoon: 168,00
Cal.fonds: 2,50
Uw totale reissom bedraagt: 1856,50
Administratiekosten D-reizen: 20,00
VERZEKERINGEN
Kortlopend Annuleringsverzekering: 126,68
Totaal factuurbedrag : 2003,14
Op dit moment (19-01-2011) was de reis nog beschikbaar. Indien u deze reis wenst te boeken, zullen we opnieuw de beschikbaarheid en actuele prijs met u doornemen. U kunt boeken door deze mail te beantwoorden, te bellen naar 0900-1811 (15 eurocent per minuut) of een D-reizen vakantiewinkel te bezoeken. Vermeldt u bij een mailrespons uw telefoonnummer waar u binnen 2 uur te bereiken bent.
U heeft een aanbetaling gedaan van 20,00 Eur. deze staat geboekt onder dossiernummer. Echter staat er nog geen reis voor u nu geboekt.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
D-reizen
Lees de correspondentie... Ik had het gewoon niet verwacht van zo'n bedrijf. Ben benieuwd of ik mijn telefoonkosten terug krijg.... Want nadat ze je de hogere prijs hebben doorgegeven hoor je niets meer van hen... Alleen bellen naar een telefoonnummer van, gelukkig nog acceptabel, 15 cent per minuut, gaf duidelijkheid: Het is en blijft de hogere prijs, ook wat er nu nog op internet staat...
Wie heeft er nog meer ervaring op het internet, in het bijzonder specifiek met D-reizen, dat ze de prijzen aanpassen nadat je hebt geboekt....????
En het verhaal het is een pre boeking etc, onzin. Net zo iets als in een winkel de artikelen geprijsd zijn met indicatie prijzen en bij de kassa een hogere prijs moet afrekenen.
Aan: D-reizen
Verzonden: 22-1-2-11
Weer een ontevreden (geen) klant.
Ik zal onze correspondentie op kassa en radar zetten. En het feit dat er inderdaad tussen E-camp en D-reizen een communicatie fout is wat betreft de doorgifte van de prijzen, waardoor ik bijna 200 zou moeten bijbetalen. Dat jullie op dit moment nog steeds de foutieve prijzen gebruiken op internet, deert u niet. En dat na vier dagen…Dit is op zijn minst misleidend, misschien zelfs oplichting….
Graag wil ik dat u mijn voorschot van 20,- euro en 45x 0,15 = 6,75 (45 minuten aan de telefoon gezeten vanochtend om opheldering te krijgen) dus totaal 26,75 euro terug te storten op me rekening.
Overigens net geboekt, zelfde camping, zelfde 1x 3 kamercaravan, zelfde periode bij Troeveltroef.nl (reis van OAD) voor een totaal prijs van 1.684,12 euro. Reis dus wel te boeken voor uw eerste prijs!!!
Met vriendelijke groet, Keesn
Van: keesn
Beste D-reizen,
Verhaal van U klopt niet. Zoals ik gisterenavond heb geboekt staat het nu ook nog op internet. Bij deze de dumpen (voor 5 (geboekt) en 4 personen)
Boek uw vakantie
Villaggio Turistico Isamar
Italië, Adriatische Kust, Isolaverde
1 x 3-kamerstacaravan, eigen vervoerreis, logies, 15 dagen (vr 15 juli - vr 29 juli)
Reisgezelschap
5 vol
Prijsindicatie
Vakantie
Reissom
1x 1666.00
Overige kosten
Res.reisorganisatie 22.50
Cal.fonds 2.50
Boekingskosten 20.00
Totaal 1711.00
Reisgezelschap
4 vol
Prijsindicatie
Vakantie
Reissom
4x399.00=1596.00
Overige kosten
Res. reisorganisatie 17.50
Cal.fonds 2.50
Boekingskosten 20.00
Totaal 1636.00
Bij het berekenen van de actuele prijs bij het boeken gisterenavond zijn deze prijzen niet aangepast. U zit dat er reeds in uw aanbieding van gisteren een verschil zit van 4 en 5 personen. Ik mag dan ook vanuit gaan dat ik gewoon een aanbieding heb gekregen voor 5 personen en niet voor 4. Ik wil U houden aan de overeenkomst en deze stacaravan vakantie te leveren voor het totaal bedrag van 1.711 euro (excl. annuleringsverzekering (ca. 6%)).
Ik ga vanuit dat uw de reis levert volgens eerste overeenkomst en dat u zsm boekt. Risico van niet meer beschikbaar leg ik ook bij u en indien dit het geval is dat u conform uw eigen opmerking met een aantrekkelijk alternatief komt. (en niet met een prijsverhoging van 8,5% !!!!)
Van: D-reizen
Geachte heer van N,
Zoals telefonisch besproken, kunnen we uw ingestuurde reserveringsaanvraag alleen boeken voor de volgende prijs:
REISGEGEVENS:
Vertrekdatum:15-07-2011
Reisduur:15 dagen,14 nachten
Vervoersoort:eigen vervoersreis
Verzorging:Logies
Accommodatie:3 kamerstacaravan
Bestemming:Italie,Camping Villaggio Turistico Isamar
REISSOMBEREKENING
Reissom op basis van 4 personen: 1666,00
Res. reisorganisatie: 20,00
Extra persoon: 168,00
Cal.fonds: 2,50
Uw totale reissom bedraagt: 1856,50
Administratiekosten D-reizen: 20,00
VERZEKERINGEN
Kortlopend Annuleringsverzekering: 126,68
Totaal factuurbedrag : 2003,14
Op dit moment (19-01-2011) was de reis nog beschikbaar. Indien u deze reis wenst te boeken, zullen we opnieuw de beschikbaarheid en actuele prijs met u doornemen. U kunt boeken door deze mail te beantwoorden, te bellen naar 0900-1811 (15 eurocent per minuut) of een D-reizen vakantiewinkel te bezoeken. Vermeldt u bij een mailrespons uw telefoonnummer waar u binnen 2 uur te bereiken bent.
U heeft een aanbetaling gedaan van 20,00 Eur. deze staat geboekt onder dossiernummer. Echter staat er nog geen reis voor u nu geboekt.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
D-reizen
Re: misleiding D-reizen (internet)
@keesn
Het heeft niet zoveel zin om een hele lange email wisseling hier te posten, het is niet echt overzichtelijk. Als je gewoon kort en bondig je punt maakt, geloof ik je direct op je woord.
Het heeft niet zoveel zin om een hele lange email wisseling hier te posten, het is niet echt overzichtelijk. Als je gewoon kort en bondig je punt maakt, geloof ik je direct op je woord.
Als je het leest zou het je het ook kunnen geloven, ik geloof D reizen al bij bij voorbaat niet ,gezien hun samenwerking met Coredonwiseger schreef:@keesn
-
Mis ik iets?
In de eerste opsomming gaat het over 4 personen, in het tweede om 5 personen, bovendien wordt daar een bedrag voor een verzekering meegeteld, dat ik in het eerste overzicht niet terugzie.
Merkwaardig trouwens dat je voor kamperen tegenwoordig ongeveer net zoveel kwijt bent als voor een redelijk hotel.
In de eerste opsomming gaat het over 4 personen, in het tweede om 5 personen, bovendien wordt daar een bedrag voor een verzekering meegeteld, dat ik in het eerste overzicht niet terugzie.
Merkwaardig trouwens dat je voor kamperen tegenwoordig ongeveer net zoveel kwijt bent als voor een redelijk hotel.
Ik kan echt geen wijs worden uit uw verhaal maar de belangrijkste vraag: is de prijswijziging binnen 8 kantooruren doorgegeven? Ja? Dan staat D-Reizen in zijn recht. Nee? Dan staat u in uw recht. Ik neem namelijk aan dat de reservering gewoon onder de ANVR Voorwaarden valt. Om helemaal duidelijk te zijn: ANVR Voorwaarden artikel 2, lid 2 'herroeping aanbod'.
Juist ja schreef:Ik kan echt geen wijs worden uit uw verhaal maar de belangrijkste vraag: is de prijswijziging binnen 8 kantooruren doorgegeven? Ja? Dan staat D-Reizen in zijn recht. Nee? Dan staat u in uw recht. Ik neem namelijk aan dat de reservering gewoon onder de ANVR Voorwaarden valt. Om helemaal duidelijk te zijn: ANVR Voorwaarden artikel 2, lid 2 'herroeping aanbod'.
Staat D-reizen boven het Ned wetboek, de bekende 8 dagen bedenktijd?
Zo'n klok maakt een mooi geluid, vind je ook niet?Henri42 schreef:Staat D-reizen boven het Ned wetboek, de bekende 8 dagen bedenktijd?
Ken de regels kerel, geldt niet voor het online boeken van vakanties.Henri42 schreef:Staat D-reizen boven het Ned wetboek, de bekende 8 dagen bedenktijd?
Juist ja schreef:Ken de regels kerel, geldt niet voor het online boeken van vakanties.Henri42 schreef:Staat D-reizen boven het Ned wetboek, de bekende 8 dagen bedenktijd?
oh nee Kerel ? Moskovitch vindt van wel
ANVR vindt van niet kerel.Henri42 schreef:Juist ja schreef:Ken de regels kerel, geldt niet voor het online boeken van vakanties.Henri42 schreef:Staat D-reizen boven het Ned wetboek, de bekende 8 dagen bedenktijd?
-
Geachte heer,
Wij betreuren het van u te vernemen dat u een vervelende ervaring heeft gehad bij het boeken van uw vakantie via onze website.
Helaas kunnen wij momenteel uw reisgegevens niet achterhalen. Graag komen wij met u in contact zouden wij uw klacht kunnen onderzoeken.
Wij verzoeken u vriendelijk uw emailadres, postcode en huisnummer aan ons door te mailen via [email protected].
Met vriendelijke groet,
D-reizen Webcare
Wij betreuren het van u te vernemen dat u een vervelende ervaring heeft gehad bij het boeken van uw vakantie via onze website.
Helaas kunnen wij momenteel uw reisgegevens niet achterhalen. Graag komen wij met u in contact zouden wij uw klacht kunnen onderzoeken.
Wij verzoeken u vriendelijk uw emailadres, postcode en huisnummer aan ons door te mailen via [email protected].
Met vriendelijke groet,
D-reizen Webcare
Dan zou ik met hem zeker geen zaken doen. Zie hier het fenomeen Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstandHenri42 schreef:Juist ja schreef:Ken de regels kerel, geldt niet voor het online boeken van vakanties.Henri42 schreef:Staat D-reizen boven het Ned wetboek, de bekende 8 dagen bedenktijd?
Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:
reizen die u op internet boekt
tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
Is dat even een schok.
Ik denk dat Henri zelfs nu nog beweert dat je bij het boeken van een reis op internet 8 dagen bedenktijd hebt.Zante schreef:Dan zou ik met hem zeker geen zaken doen. Zie hier het fenomeen Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand
Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
Is dat even een schok.
Ben blij met deze info, dan zelf de bedenktijd inlassen, is de reis daarna weg of duurder tja eigen schuldJuist ja schreef:Zante schreef:Dan zou ik met hem zeker geen zaken doen. Zie hier het fenomeen Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand
Is dat even een schok.
update:
net contact gehad met d-reizen. Ze geven toe dat het op foutief op hun site, staat en dat ze het gaan aanpassen.
Ze beloven dat ze de al over gemaakte boekingskosten gaan terugstorten incl. de belkosten. Verder krijg ik een tegoedbon. Toch netjes. Alleen jammer dat ze niet gelijk onder ogen zagen dat er ergens een fout was gemaakt.
Ik hou het in de gaten
net contact gehad met d-reizen. Ze geven toe dat het op foutief op hun site, staat en dat ze het gaan aanpassen.
Ze beloven dat ze de al over gemaakte boekingskosten gaan terugstorten incl. de belkosten. Verder krijg ik een tegoedbon. Toch netjes. Alleen jammer dat ze niet gelijk onder ogen zagen dat er ergens een fout was gemaakt.
Ik hou het in de gaten