LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partnertoeslag pensioen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
wilher63

Partnertoeslag pensioen

Ongelezen bericht door wilher63 »

Een vraag over partnertoeslag.
Ik zelf ben geboren in 1943 dus lekker AOW, mijn vrouw werkt nog alle dagen, dus heeft ze geen recht op partnertoeslag, zij is geboren in 1958.
Nu is mijn vraag:
Stel mijn vrouw stopt met werken, heeft ze dan recht op partnertoeslag?
Stel nou, zij heeft er recht op, en ik kom te overlijden en zij is nog geen 65 jaar, Stopt dan de partertoeslag? of krijgt zij anders ergens geld van? of moet ze gewoon weer gaan werken
Hoop dat mij daar iemand kan beantwoorden.

wilher63

Re: Partnertoeslag pensioen

Aha..dus als ze stopt met werken, heeft ze recht op ANW, zij heeft wel een probleem als ik kom te overlijden, en zij is nog geen 65 jaar, nu begin ik het volgens mij te snappen, hoop ik.

wilher63

nu snap ik het...dank je wel...

GloriusWorld

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

De AOW-partnertoeslag blijft toch tot 2014. Ter compensatie wordt de al aangekondigde algemene korting op de AOW-partnertoeslag verhoogd naar 8 procent. Overigens geldt deze korting op de AOW-partnertoeslag niet voor mensen met een huishoudinkomen van minder dan 20.000 euro

http://www.loonwijzer.nl/home/Salarisni ... g-17.09.09

Een volledige partnertoeslag bedraagt momenteel € 686,78 per maand; als de partner eigen inkomsten heeft, is de partnertoeslag lager.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je naast je AOW ook een ander pensioen hebt, dan kan het zijn dat je partner bij overlijden nog een extra aanvulling krijgt tot 65 jaar. Dat kun je nalezen in het pensioenreglement. In dat geval is de terugval in inkomen voor je partner wellicht minder groot.

Gesloten