30 december 2010 heb ik bij de Digital Warehouse vestiging in Haarlem een Nikon 35mm/1.8 objectief besteld. Deze stond op dat moment geprijsd voor € 165,=
De site van Digital Warehouse geeft de mogelijkheid om een notificatie te krijgen, zodra het artikel binnen is. Ik heb daar gebruik van gemaakt.
20 januari 2011 ontving ik een notificatie dat het objectief weer op voorraad was. In deze notificatie was een link opgenomen naar het artikel. Ik heb daar op gedrukt. Naast een afbeelding van het artikel stond ook de prijs € 165,=. Die middag werd ik gebeld door de vestiging in Haarlem dat het objectief voor mij klaar lag.
21 januari 2011 ben ik het bestelde objectief gaan ophalen, maar moest nu € 172,50 afrekenen. Ik heb hierover mijn beklag gedaan, echter zonder succes.
Vervolgens heb ik een mail geschreven naar Digital Warehouse (Amsterdam) waarin ik vroeg om opheldering over deze gang van zaken. In het antwoord wat ik vandaag ontving, staat dat het moment van afrekenen bepalend is voor de prijs.
Mijn vraag is: is dit juist?
Inmiddels (25 januari 2011) is e.a keurig opgelost door Digital warehouse. Ik krijg het verschil terug in de vorm van een tegoedbon. Sportief.
Vriendelijke groet,
H.Heemsbergen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tussentijdse prijsverhoging
Tussentijdse prijsverhoging
Laatst gewijzigd door hheemsb op 25 jan 2011 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tussentijdse prijsverhoging
Heb je hem echt besteld (met opdrachtbevestiging met daarin de prijs) of heb je de lens gereserveerd?
hheemsb
In jouw bericht schrijf je dat je het produkt besteld hebt. Ik neem dan aan, dat dat mede op basis van de prijs is gebeurd. Het moment van de bestelling is wettelijk gezien bepalend voor de prijs die je dient te betalen bij de aflevering. Dat dat het moment van afrekenen zou zijn, is een kutsmoes en juridisch onjuist.
Maxiem.
In jouw bericht schrijf je dat je het produkt besteld hebt. Ik neem dan aan, dat dat mede op basis van de prijs is gebeurd. Het moment van de bestelling is wettelijk gezien bepalend voor de prijs die je dient te betalen bij de aflevering. Dat dat het moment van afrekenen zou zijn, is een kutsmoes en juridisch onjuist.
Maxiem.
-
als je het hebt besteld en je hebt een bevestigingsmail met die prijs...dan geld die prijs....laat je niet in de maling nemen,net als wat maxiem zeg!
Hier is sprake van een nitificatie, dat is enkel een bericht dat een bepaald produkt weer op voorraad is en besteld kan worden (en iets heel anders als een bestelling met orderbevestiging).
Typisch geval van pech gehad en als ze op het moment van daadwerkelijk bestellen een nieuwe prijs hadden zul je moeten betalen (of cancellen verplicht ben je niets)
Typisch geval van pech gehad en als ze op het moment van daadwerkelijk bestellen een nieuwe prijs hadden zul je moeten betalen (of cancellen verplicht ben je niets)