LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wvd(gvd)

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
rust

wvd(gvd)

Ongelezen bericht door rust »

Hallo,

In 1999 2 legio contracten afgesloten, nl. wvdrieliezer en k(ut)kortingkado en in 2000 als feestaanbieding de wv10dubbelaar? Winstverdriedubbelaar liep in 2002 af met een restschuld van ca.
€ 1000,00. (de kkado en de wv10dubbelaar lopen pas in 2009 en 2010 af).
In 2002 heb ik de winstverdriedubbelaar met drie jaar verlengd, omdat ik op dat moment dit niet kon en wilde betalen. Hij loopt nu in 2005 af, maar de koersen staan nog steeds laag. Als bijkomstigheid heb ik ook nog ahold in het pakket, als het fout gaat, dan ook goed fout. Op dit moment staat mijn winstverdrieliezaar op een schuld van ca. € 3000,00. Inmiddels heb ik aan dit contract fl. 5400,00 aan maandelijkse termijnen betaald en resteert een schuld van € 3000,00.
Dit is een bodemloze put.
Ik ben lid van leaseverlies en eegalease, ik heb vernietigingsbrief gestuurd(art.188), maar die is afgewezen. Maak ik aanspraak op schadevergoeding ogv. eegalease nu de winstverdrieliezaar in 1999 is afgesloten. Wie kan mij een goed advies geven.
Waarom komen contracten, die voor 2000 zijn afgesloten niet in aanmerking voor de eega lease constructie.
En mag ieder telefoongesrek zomaar opgenomen worden door die hufters?
Wat is wijsheid?

PeterS

Re: wvd(gvd)

Ongelezen bericht door PeterS »

Waarom contracten die voor 2000 (inmiddels 2001) zijn afgesloten niet in aanmerking komen voor de eega lease constructie vind je op www.eegalease.nl. Kort samengevat: Je partner moet binnen 3 jaar na het tekenen van het contract bezwaar maken. Hierna is het verjaard.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Ook al is het contract langer als 3 jaar geleden afgesloten en de partner heeft niet meegetekend dan kun je nog steeds het contract vernietigen en een vernietigingsbrief opsturen. Het moet wel binnen 3 jaar nadat je partner het te weten is gekomen.

Dit staat ook op de site van Eegalease:
Indien het langer dan drie jaar geleden is dat de effectenlease-overeenkomst getekend is, maar u aantoonbaar minder dan drie jaar geleden voor het eerst heeft gemerkt dat de effectenlease-overeenkomst bestond, kunt u wel individueel de door uw echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner ondertekende overeenkomst vernietigen. Neem daarover zo spoedig mogelijk contact op met een advocaat of Bureau voor Rechtshulp. Het heeft dus geen zin om u bij de Stichting Eegalease aan te melden!

Dus: partner niet meegetekend gewoon een vernietigingsbrief naar dexia, stoppen met betalen, een advocaat in de arm nemen en de strijd tegen dexia aangaan. Elke cent betaalt aan dexia is er een te veel. Dit is mijn mening.

Groeten,
Piet

PeterS

Ongelezen bericht door PeterS »

Piet,

Dat is erg kort door de bocht. Het is namelijk erg lastig om aan te tonen dat de partner later pas van het contract af wist. De bewijslast moet hiervoor bij de partner vandaan komen, Dexia hoeft enkel te zeggen "bewijs het maar". Desondanks, proberen kan altijd.

rust

Hoe zit het dan nu ik het contract verlengd heb in juni 2002. Ik ben bewust een nieuw contract aangegaan, zal dexia zeggen.
Kan ik eventueel nog ergens aanspraak op maken.
Wat adviseren jullie wat ik met de contracten die aflopen in 2009 en 2010 moet doen?
Ik betaal nog steeds € 120,00 per maand aan dexia.

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Dat zijn dus nog lang lopende contracten, hoe ziet de beurs er tegen die tijd uit ?

Albert.

rust

ja, korting kado, echter geen enkele korting ontvangen, de beurs he en winstver10dubbelaar. Waar ik nu mee zit is de winstverdrieliezer die op € 3000,00 verlies staat enwaar ik al bijna 5 jaar voor betaal, maar waarvoor? de koers van ahold moet 479 % stijgen , die van ing 279% abn is nagenoeg gelijk, wil ik op 0 uitkomen, verlies heb ik sowieso.

Albert

Stap eens naar een advocaat en laat je dan voorlichten of je ze kunt afkopen. Nu ben je ook onzeker en terecht.

Albert.

rust

wat kost een advocaat, € 130,00 per uur. Het is een kosten/baten verhaal.
Ik vind wel dat dexia aangepakt moet worden, de totale arrogantie van dexia is gewoon erg en dan de klanten de schuld geven als het fout loopt. Ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid. Ik hoorde een verhaal van een man van 80 jaar die ze 25 contracten door de strot hebben geduwd. En van een student met ca. € 20000,00 schuld.
Nog dagelijks worden we geconfronteerd met gelink, postkrediet en andere vervelend instellingen. Dit moet gewoon stoppen.
Kan dexia zomaar alle gesprekken opnemen, ze zijn gewoon bewijs aan het verzamelen wat ze later tegen je kunnen gebruiken.

Albert

Helemaal gelijk maar je moet nu naar je eigen situatie kijken. Jij hebt een probleem en je vraagt raad dus adviseer ik praat eens met een deskundige.

Uiteindelijk moeten we dat allemaal. Het is ieder voor zich..........in deze kille maatschappij.

Albert.

rust

ik ga advies vragen bij de vermogensmonitor, is dat een goed plan?

Albert

Daar heb ik uiteraard wel iets over gelezen maar ik ken deze organisatie verder niet maar als ze juridische kennis hebben, is het altijd goed om je licht op te steken. Want de juridische kennis van het forum is ook niet alles.

Voor een kapotte uitlaat ga je ook naar de garage. Probeer ook eens een eerste gesprek met meerdere advocaten!!

Het eerste half uur is toch meestal gratis. Dan kun je je een beter beeld vormen.

Succes,

Albert.

Gesloten