Wat een ellende om te annuleren en je geld terug te krijgen bij KLM!
We zouden in oktober naar Japan vliegen omdat onze zoon daar ging trouwen. We hadden onze tickets rechtstreeks bij KLM gekocht via internet. Een week van te voren werd mijn man opgenomen in het zieken huis met een zware longontsteking. Een paar dagen later wisten we dat hij niet naar Japan zou kunnen vliegen. ik heb dat toen onmiddellijk via e-mail gemeld bij KLM. Ik kreeg de volgende dag een e-mail terug dat het telefonisch moest. En toen begon het gedonder! De ene keer was het te vroeg om te annuleren en de andere keer wist de telefoniste niet hoe er geannuleerd moest worden. Het was altijd wel wat. Na diverse telefoontjes kreeg ik uiteindelijk een jongeman aan de lijn die zei dat het via de annulatieverzekering moest.(Wat ook niet klopte, maar het heeft toch tot een oplossing geleid!) Ik kreeg toen het telefoonnummer van de verzekering. Ik moest toen via hun site formulieren downloaden, invullen en opsturen en nog een keer KLM bellen. Een paar weken later kreeg ik te horen dat ik eerst restitutie moest aanvragen bij KLM. De verzekeringsmaatschappij legde me toen duidelijk uit hoe ik dat moest doen. (Kon KLM dat zelf niet gedaan hebben?) Het was toen inmiddels bijna eind november en toen pas ging alles lopen. KLM vergoedde alleen het ticket van mijn man en niet dat van mij, wat ik wel raar vind. Je gaat toch niet alleen naar Japan als je man zo ziek is? Gelukkig heeft de verzekering de rest vergoed. Dus wat mij betreft een koude douche voor KLM en een warme douche voor Mondial Assistance. Als die niet geholpen hadden hing ik nu nog aan de telefoon!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Annuleren bij KLM
Re: Annuleren bij KLM
Heel naar allemaal, maar het is wel de normale gang van zaken. Uw boosheid slaat als een tang op een varken. Als men verzekerd is, dan eerst bij de verzekering aankloppen, die wijst de weg verder.
-
Het gaat er niet over dat het via de verzekeringsmaatschappij moest gaan. Het gaat erover hoeveel moeite je hebt om daar achter te komen en om aan een telefoonnummer van de verzekeringsmaatschappij te komen. Dus de mensen bij KLM die de telefoon beantwoorden zouden beter geïnformeerd mogen zijn.
Er zijn zoveel worldwide verzekeringsmaatschappijen, die hoeft de klm (of andere luchtvaartmaatschappijen) toch niet allemaal te kennen. Dat is echt hun taak niet. U kunt beter boos op uzelf zijn, als u toch boos wilt zijn.
U had bij het boeken van de reis immers alle gegevens betreffende reis/ziekteverzekeringen al bij de hand moeten hebben voor het geval dat.
Leer van uw fouten, dan zijn ze niet voor niets gemaakt.
U had bij het boeken van de reis immers alle gegevens betreffende reis/ziekteverzekeringen al bij de hand moeten hebben voor het geval dat.
Leer van uw fouten, dan zijn ze niet voor niets gemaakt.
Eigenlijk maakt U het nodeloos ingewikkeld. Annuleren doe je bij de KLM. KLM besluit aan de hand van hun eigen voorwaarden om tot (gedeeltelijke) restitutie over te gaan. Met die gegevens neemt U contact op met de verzekering, de gegevens staan op de polis als het goed. En de verzekering besluit aan de hand van hun voorwaarden om tot (eventueel gedeeltelijke) restitutie van het restant bedrag over te gaan.
Ik heb deze weg helaas zelf 2 maal moet volgen vanwege het annuleren van een reis.
Ik heb deze weg helaas zelf 2 maal moet volgen vanwege het annuleren van een reis.
Daar heeft U helemaal gelijk in, maar voor de KLM geldt dat U wel kunt vliegen als U man ziek is. Gelukkig heeft u een annulerings verzekering afgesloten, die deze kosten wel vergoed.Je gaat toch niet alleen naar Japan als je man zo ziek is? Gelukkig heeft de verzekering de rest vergoed.
In eerste lijn de annuleringsverzekering contacten, indien die althans afgesloten is.Dirkie schreef:Eigenlijk maakt U het nodeloos ingewikkeld. Annuleren doe je bij de KLM. KLM besluit aan de hand van hun eigen voorwaarden om tot (gedeeltelijke) restitutie over te gaan. Met die gegevens neemt U contact op met de verzekering, de gegevens staan op de polis als het goed. En de verzekering besluit aan de hand van hun voorwaarden om tot (eventueel gedeeltelijke) restitutie van het restant bedrag over te gaan.
Ik heb deze weg helaas zelf 2 maal moet volgen vanwege het annuleren van een reis.Daar heeft U helemaal gelijk in, maar voor de KLM geldt dat U wel kunt vliegen als U man ziek is. Gelukkig heeft u een annulerings verzekering afgesloten, die deze kosten wel vergoed.Je gaat toch niet alleen naar Japan als je man zo ziek is? Gelukkig heeft de verzekering de rest vergoed.
Je sluit de verzekering voor het hele reisgezelschap gezamelijk af, bij een doorlopende annuleringsverzekering moet je voor een duurdere reis bijverzekeren,het verzekeringskaartje met tel nummers zit in mijn beurs