LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone mobiel internet,veel data verbruik
Vodafone mobiel internet,veel data verbruik
Sinds kort heb ik een iphone 4 met een vodafone abo, en een limiet van 1GB per maand.
Er is mij opgevallen dat als je normaal gebruik maakt van internet,mail van circa 2 uur per dag toch snel over de limiet heen gaat,en moet dus bij betaald worden.
Het gaat dus om circa 60 mb per dag puur voor normaal internet gebruik,kranten sites met die apps,en de mail zonder bijlage.
Ik gebruik dus geen ,radio online,you tube ,films en/of muziek downloaden.Heb geen extra apps voor locatie bepaling of zo.
Ook merk ik als ik thuis internet via wifi gebruik toch data over vodafonenetwerk heen gaat.Dat is te makkelijk te meten met speciale app voor de iphone 4.
Volgens vodafone is dit klink klare onzin en het ligt dus aan mij.
Ik ben van mening dat ik verkeerd ben voorgelicht wat eigelijk 1GB inhoudt,ze zeggen bij normaal gebruik is het voldoende.In de praktijk blijkt echter niet zo.
Hebben meer mensen last van?
Er is mij opgevallen dat als je normaal gebruik maakt van internet,mail van circa 2 uur per dag toch snel over de limiet heen gaat,en moet dus bij betaald worden.
Het gaat dus om circa 60 mb per dag puur voor normaal internet gebruik,kranten sites met die apps,en de mail zonder bijlage.
Ik gebruik dus geen ,radio online,you tube ,films en/of muziek downloaden.Heb geen extra apps voor locatie bepaling of zo.
Ook merk ik als ik thuis internet via wifi gebruik toch data over vodafonenetwerk heen gaat.Dat is te makkelijk te meten met speciale app voor de iphone 4.
Volgens vodafone is dit klink klare onzin en het ligt dus aan mij.
Ik ben van mening dat ik verkeerd ben voorgelicht wat eigelijk 1GB inhoudt,ze zeggen bij normaal gebruik is het voldoende.In de praktijk blijkt echter niet zo.
Hebben meer mensen last van?
-
Re: Vodafone mobiel internet,veel data verbruik
dit oud in ongeveer tussen de 1.8gig en 2gig per maand.
hmmm, dan van je wel heel erg veel mail. ik heb bijna 300 mailtjes die 54mb in beslag neemt. een mailtje is tussen de 2 en 10 kb een beetje surfen kost ongeveer 13mb per uur.
dit zou betekenen dat jij in 30 dagen 33,3 mb p/d verbruikt. dit is dan gemiddeld bijna 3 uur per dag internetten.
lijkt mij wat veel.
hieronder een overzicht van mobiel internet verbruik.
Windows Live Messenger met webcam: 90 mb per uur
Youtube 131 mb per uur
Skype 50 tot 72 mb per uur
Uitzending gemist 220 mb per uur
Online poker 15 tot 20 mb per uur
E-mailen met outlook: de meeste tekst e-mails zijn tussen de 3 en 10 kb, een html e-mail zit vaak tussen de 50 en 150 kb
muziekbestand downloaden (mp3) gemiddeld 4,5 mb per bestand
internetpagina met veel plaatjes ongeveer 0,50 mb
internetpagina met weinig plaatjes ongeveer 0,20 mb
webbrowsen (surfen) gemiddeld ongeveer 13,00 mb per uur
hmmm, dan van je wel heel erg veel mail. ik heb bijna 300 mailtjes die 54mb in beslag neemt. een mailtje is tussen de 2 en 10 kb een beetje surfen kost ongeveer 13mb per uur.
dit zou betekenen dat jij in 30 dagen 33,3 mb p/d verbruikt. dit is dan gemiddeld bijna 3 uur per dag internetten.
lijkt mij wat veel.
hieronder een overzicht van mobiel internet verbruik.
Windows Live Messenger met webcam: 90 mb per uur
Youtube 131 mb per uur
Skype 50 tot 72 mb per uur
Uitzending gemist 220 mb per uur
Online poker 15 tot 20 mb per uur
E-mailen met outlook: de meeste tekst e-mails zijn tussen de 3 en 10 kb, een html e-mail zit vaak tussen de 50 en 150 kb
muziekbestand downloaden (mp3) gemiddeld 4,5 mb per bestand
internetpagina met veel plaatjes ongeveer 0,50 mb
internetpagina met weinig plaatjes ongeveer 0,20 mb
webbrowsen (surfen) gemiddeld ongeveer 13,00 mb per uur
[quote="sylwester
Hebben meer mensen last van?[/quote]
ik heb een nokia E 75 via Vodafone draaien met een internet Abbo met een gemiddels gebruik, muv bij gebruik in het buitenland heb ik nooit bijbetaald,terwijl ik buitenshuis veel mail en kranten lees via de E 75.
renegade66
jouw uitleg is duidelijk,om boven een gemiddeld verbruik te komen moet je hele dagen surfen
Hebben meer mensen last van?[/quote]
ik heb een nokia E 75 via Vodafone draaien met een internet Abbo met een gemiddels gebruik, muv bij gebruik in het buitenland heb ik nooit bijbetaald,terwijl ik buitenshuis veel mail en kranten lees via de E 75.
renegade66
jouw uitleg is duidelijk,om boven een gemiddeld verbruik te komen moet je hele dagen surfen
-
Heb zelf een iphone 4 ook icm Vodafone.
Gebruik hem intensief maar kom bij lange na niet aan de databundel.
Gebruik je hem toevallig om radio te streamen of dergelijke?
Gebruik hem intensief maar kom bij lange na niet aan de databundel.
Gebruik je hem toevallig om radio te streamen of dergelijke?
Nee,ik gebruik niet om data te streamen.
Het is mij opgevallen dat iphone4 als die via WIFI verbonden is toch data verzend via data netwerk.Mijn wifi is goed,dat doet hij ook bij andere wifi access points.
Volgens Vodafone is dat niet mogelijk,toch kan ik bewijzen leveren.
Ook krijg iphone 4 twee ip adressen,een van WIFI en 1 van Vodafone.
Het is niet veel data,maar alles bij elkaar is toch kleine 200 mb per maand.
Zou het mogelijk zijn dat vodafone data verbruik naar boven afrondt,dan doen ze ook met bel minuten cq seconden.
Ben benieuwd naar meer gebruikers die hetzelfde klacht hebben.
Het is mij opgevallen dat iphone4 als die via WIFI verbonden is toch data verzend via data netwerk.Mijn wifi is goed,dat doet hij ook bij andere wifi access points.
Volgens Vodafone is dat niet mogelijk,toch kan ik bewijzen leveren.
Ook krijg iphone 4 twee ip adressen,een van WIFI en 1 van Vodafone.
Het is niet veel data,maar alles bij elkaar is toch kleine 200 mb per maand.
Zou het mogelijk zijn dat vodafone data verbruik naar boven afrondt,dan doen ze ook met bel minuten cq seconden.
Ben benieuwd naar meer gebruikers die hetzelfde klacht hebben.
-
Ik heb last van hetzelfde probleem:
Na twee weken in het bezit te zijn van een nieuwe iphone 4s met vodafone kreeg ik een smsje met het bericht dat ik 90% van mijn data had verbruikt wat neerkomt op ruim 1000 mb. Ja, ik heb wat apps gedownload en wat muziek gestreamed, maar kan nooit zoveel data verbruikt hebben in die tijd.
Na 4 weken checkte ik mijn rekening op myvodafone en zag dat ik ruim 50 euro buiten de bundel verbruikt had. ik downloade data man om mijn gebruik te controleren. Het bleek dat zelfs dat via wifi mijn telefoon via het mobiele 3G netwerk info uitwisselde. Nog vreemder werd het toen ik zag dat wanneer ik mijn telefoon in of uit de usb van mijn computer haalde er 2 mb via wifi werd verbruikt.
ik zit nu 500 mb buiten mijn 1200 (dus 1700mb), maar vodafone blijft zeggen: 'er staat hier dat je 1700 mb verbruikt hebt, dus je hebt 1700 verbruikt en wij kunnen daar niks aan doen'. Nogal een drogredenatie.
succes en groet jurrien
Na twee weken in het bezit te zijn van een nieuwe iphone 4s met vodafone kreeg ik een smsje met het bericht dat ik 90% van mijn data had verbruikt wat neerkomt op ruim 1000 mb. Ja, ik heb wat apps gedownload en wat muziek gestreamed, maar kan nooit zoveel data verbruikt hebben in die tijd.
Na 4 weken checkte ik mijn rekening op myvodafone en zag dat ik ruim 50 euro buiten de bundel verbruikt had. ik downloade data man om mijn gebruik te controleren. Het bleek dat zelfs dat via wifi mijn telefoon via het mobiele 3G netwerk info uitwisselde. Nog vreemder werd het toen ik zag dat wanneer ik mijn telefoon in of uit de usb van mijn computer haalde er 2 mb via wifi werd verbruikt.
ik zit nu 500 mb buiten mijn 1200 (dus 1700mb), maar vodafone blijft zeggen: 'er staat hier dat je 1700 mb verbruikt hebt, dus je hebt 1700 verbruikt en wij kunnen daar niks aan doen'. Nogal een drogredenatie.
succes en groet jurrien
Heb je iCloud aan staan?jurrienboogert schreef:Ik heb last van hetzelfde probleem:
succes en groet jurrien
-
aah ja, icloud zal het veroorzaken dat wifi telkens date verbruikt als ik connect met computer. bedankt!