LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dvd verhuurbedrijf Keeno

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
hendrika c.
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2011 15:04

dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door hendrika c. »

Ik heb hele slechte ervaringen met dvd verhuurbedrijf Keeno.nl
Het abonnementsgeld wordt afgeschreven, maar er wordt niet geleverd.
Mails worden niet beantwoord en telefonisch zijn ze niet bereikbaar!

QStel
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2007 22:53

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door QStel »

Ik was een aantal jaren tevreden klant bij Keeno, maar sinds midden december heb ik geen DVDs meer van ze gekregen. Ik dacht dat dat kwam omdat ik aan mijn maximum aantal DVDs per maand zat, maar heb nu, ruim een maand later, nog steeds niets van ze gehad.
Op telefoontjes krijg ik een bandje dat ze aanwezig zouden moeten zijn op het tijdstip dat ik bel of de 'foutief nummer' toon. Op emails reageren ze niet. Ik ga nu bij mijn bank mijn automatische overschrijving per direct opzeggen. Denk dat de boel op de fles is.

hendrika c.
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2011 15:04

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door hendrika c. »

Ik denk ook dat ze opgehouden zijn te bestaan, zomaar opeens. Heel vreemd.
Misschien voor jou een tip:
Ik heb de betalingen aan Keeno van december en januari laten storneren, dan vordert je bank het abonnementsgeld terug. Kwestie van één telefoontje.
Succes

chantal9
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2011 07:56

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door chantal9 »

Ik kreeg ze te pakken. Er schijnt een of ander probleem met de server te zijn. Ze hebben me gevraagd te wachten op een email en zullen mijn verloren huurdagen vergoeden. Wel netjes als ze dat doen. Vanavond maar gewoon tv kijken dan :)

hendrika c.
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2011 15:04

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door hendrika c. »

Ik ben benieuwd! Mij hebben ze ook van alles beloofd maar de beloftes werden nooit nagekomen. Ik denk niet dat het aan de server ligt, die werkt wel. Het ligt meer aan het niet toezenden van je maandelijkse dvd's, dat gebeurt nl. niet meer bij een aantal leden.

QStel
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2007 22:53

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door QStel »

Ik heb vorige week een intrekking van de automatische incasso naar Keeno gestuurd (op het adres dat aangegeven staat op de verhuur-site; een postbus in Weesp), maar kreeg de brief per kerende post terug omdat het adres niet bestaat.
Samen met het niet reageren op mails, onbereikbaarheid via de telefoon en vooral omdat ik opeens geen DVDs meer van Keeno kreeg, zou ik zeggen dat je niet al te veel hoop moet hebben dat het nog goed komt met dit bedrijf.

diana491
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2011 11:57

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door diana491 »

Keeno is helaas failliet: http://www.faillissementsdossier.nl/fai ... o-b-v.aspx

Ik heb vorige week een betaling overgemaakt en ben de week ervoor lid geworden. Naar het geld kan ik dus wel fluiten. Ik vind het echt associaal dat hun website nog steeds in de lucht is en dat er dus op deze manier nog steeds mensen lid worden en betalingen doen terwijl ze dus gewoon failliet zijn :evil:

@rho
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:02

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door @rho »

Diana 491 geeft het al aan, maar even voor alle duidelijkheid: Keeno BV is houder van de namen Media Distributie Benelux, Keeno, Movie Moguls en Savvyshop. Zie http://www.curatoren.nl/fo/verslag_fail ... ?id=161760

Ben zelf nu het schip in gegaan bij de dvd verkooptak van Keeno voor circa € 10 in verband met verkeerd geleverde versies. Gelukkig dat mijn 2 bestellingen uit de sale wel net op tijd zijn geleverd, anders had dit veel en veel meer kunnen zijn.
Inderdaad schandalig dat dergelijke informatie niet direct wordt gecommuniceerd op hun website(s) of telefonisch.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door jlthkoch »

@rho schreef: Inderdaad schandalig dat dergelijke informatie niet direct wordt gecommuniceerd op hun website(s) of telefonisch.
Inderdaad schandalig, de website keeno.nl is gewoon nog "in de lucht" alsof er niets aan de hand is............. (Ik heb even iets proberen te bestellen, je kunt gewoon nog registreren, het gaat pas mis bij de betaalmethode selecteren, dan krijg je "ongeldig verzoek".... wel erg slordig (en schandalig) dat de site niet gewoon off-line wordt gehaald.)

QStel
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2007 22:53

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door QStel »

Ook wel schandalig dat ze chantal9 (zie hierboven) met een kluitje in het riet hebben gestuurd want toen moeten ze al hebben geweten dat de boel op de fles was.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door jlthkoch »

QStel schreef:Ook wel schandalig dat ze chantal9 (zie hierboven) met een kluitje in het riet hebben gestuurd want toen moeten ze al hebben geweten dat de boel op de fles was.
Dat is waar, al moet ik wel zeggen dat ik uit ervaring weet dat medewerkers soms (vrij) laat worden geinformeerd over een (naderend) faillisement. Ik weet natuurlijk niet of Kino een groot bedrijf was, maar als er een flink aantal mensen werkten kan het best zijn dat de betreffende medewerker die met Chantal heeft gesproken niet op de hoogte was van eventuele liquiditeitsproblemen van de werkgever en dus echt dacht dat er een probleem was met de server, terwijl het probleem in werkelijkheid was dat het hostingbedrijf (voor het mail-gedeelte) gestopt was met het hosten vanwege een betalingsachterstand.

Neemt niet weg dat Chantal op het moment dat ze belde geinformeerd had moeten worden, de problemen waren immers toen uiteraard al bekend. Dat zo'n site gewoon maar online blijft klopt ook niet, de site van Modern en It's (bijvoorbeeld) die zijn dezelfde dag nog offline gegaan en zo hoort het ook....

Ik hoop voor de mensen die nog geld tegoed hebben dat ze in staat zijn om hun geld terug te krijgen en ik ga er vanuit dat er niet meer geincasseerd zal worden vanaf nu (maar je weet het maar nooit) of dat het mogelijk is het geld te storneren, dat kan tegenwoordig nog tot een week of 5 na incassodatum als ik me niet vergis.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door lostlovey »

Keeno was vroeger DVD Valley en leverde de dvd's die je kreeg bij het prachtige filmblad FilmValley. FilmValley ging ook ineens van de een op de andere dag heel stiekem ten onder. Een paar dagen daarvoor had men nog een grote wervingsactie gedaan en ik ben er toen ook ingestonken en ben lid geworden.

Keeno gaf toen meteen aan onafhankelijk te zijn van FilmValley en hebben toen ook hun naam veranderd maar de manier waarop alles gaat, is toch wel identiek (hoewel het best standaard zal zijn). Werknemers mochten inderdaad niets zeggen maar het nieuws lekte uiteindelijk natuurlijk toch. Erg vreemde praktijken.

Waarom geheimzinnig doen? Je bent failliet, daar kun je niets meer aan veranderen.

E.H.Dercksen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2011 15:18

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door E.H.Dercksen »

Via Het Parool kocht ik wel DvD's zonder probleem. toen Het Parool deze service overhevelde naar Keeno bv is het hommeles geworden. Ik heb drie DvD's in bestelling vanaf 17/01/2011 en betaald via Ideal maar niets ontvangen. Op e-mails geen raectie en via breifpost evenmin. Telefonisch contact is niet mogelijk en het ruikt naar oplichterij.

E.H.Dercksen.

hendrika c.
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2011 15:04

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door hendrika c. »

Jammer Dercksen,
dat u niet eerder wist dat Keeno al sinds half december failliet is en zijn beloftes/verplichtingen dus al een tijdje niet na komt. Is een Ideal betaling in dit geval niet terug te vorderen? Mijn 2 laatste maanden kon ik laten storneren, maar dit was een automatische incasso. Toch het proberen waard?

JdeKroon
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2011 00:01

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door JdeKroon »

Helaas kom ik er vandaag - na zoeken op internet- achter dat Keeno failliet is, en de bestelling via Savvyshop d.d. 30 december 2010 als verloren kan worden beschouwd. Ik had al 2 keer gemaild en maar weer een klacht ingediend. Geen enkele reactie inderdaad.
Jammer dat een curator niet verplicht dat e.e.a. op de website wordt weergegeven, maar dat brengt misschien teveel kosten met zich mee?

En vooral jammer voor mijn broer, die onze meisjes 5 dvd's van het kinderprogramma Het Zandkasteel wilde geven. Ik heb ze nu maar via Bol besteld, want ik vind het te sneu om te zeggen. Bovendien zou hij- terecht- zeggen: let toch op bij wie je bestelt op internet. :(
De eerste bestelling was overigens wel goed gegaan.

QStel
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2007 22:53

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door QStel »

Vandaag in de mail: Keeno heeft me weer 2 DVDs gestuurd. Maken ze een doorstart? Ik ga ze in ieder geval meteen retour afzender sturen, want ik vertrouw dit bedrijf voor geen meter (op de site staat bijv. helemaal geen informatie over de problemen van de laatste tijd).

jrc
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2011 21:13

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door jrc »

http://www.onlinepersbericht.com/persbe ... eeno-over/

Doorstart dus. Lijkt me betrouwbaar :-)

hendrika c.
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2011 15:04

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door hendrika c. »

Goed nieuws over de overname van Keeno. Ik ga het nog even afwachten, maar bedankt dat jullie dit plaatsten!

Equinoxe
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2011 16:57

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door Equinoxe »

Zijn ze weer failliet ? Ik heb me vorige week aangemeld als lid, maar ik hoor niks van ze, niks afgeschreven, reageren niet op e-mail en het telefoonnummer op de site bestaat niet. Wel een verzoek gehad om te betalen, omdat anders mijn abonnement niet geactiveerd kan worden. Ik heb het zelf uiteindelijk maar overgemaakt, maar misschien ben ik achteraf gezien te naïef geweest en moet ik er rekening mee houden dat ik het kwijt ben.

hendrika c.
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2011 15:04

Re: dvd verhuurbedrijf Keeno

Ongelezen bericht door hendrika c. »

Jammer van dit slechte nieuws, ik hoorde tot nu toe geen negatieve berichten en wilde inderdaad weer lid worden. Weet iemand wat er echt aan de hand is?

Gesloten