Ook ik ben zeer zeker niet te spreken over deze **** maatschappij
Vorig jaar december, gelijk toen ik wist ik heb een huis, telefonisch een contract geregeld inclusief de welbekende bandopname van ze. Dit was 28 december. Ik zou binnen 5 werkdagen het contract krijgen en had dan nog 7 dagen bedenktijd om het op te zeggen. Tijdens dit telefoongesprek had ik gelijk al de nodige woorden met de telefoniste over het voorschotmaandbedrag. Dit werd gelijk aan wat de vorige bewoner had betaald aan ze.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Hier was ik het niet mee eens en meldde dat netjes. De vorige bewoners waren een gezin met 4 grotere kinderen. Ik betrek de woning eerst alleen. Bovendien moet ik het van een WAO uitkering doen dus waarom zoveel voorschot betalen (ging dan om bijna 250 euro per maand). De mevrouw aan de telefoon meldde nog maar mijn vriend en ik werken hele dagen en betalen ook al 200 euro per maand hoor. Ik antwoordde hierop dat ik niets van doen had met wat een ander betaalde.
Maar goed keurig afgewacht, nog wat langer ivm de feestdagen.
Vorige week maandag, 10 januari had ik echter nog steeds niets ontvangen, dus maar weer gebeld. Bleek er dus niets terug te vinden te zijn van de bandopname van 28 december vorig jaar. Dit verbaasde me erg, zeker omdat ik er zelf de schuld nog van kreeg. Ik zou het volgens haar gecancelled hebben (had ik dat maar gedaan maar goed) Dus dinsdag 11 januari weer een nieuwe poging gedaan en contract afgesloten met de bandopname erbij. Weer het gezeur over het voorschotbedrag alsmede het feit dat ik eerst die 5 werkdagen af moest wachten, dan de 7 dagen bedenktijd, gevolgd door 4-6 weken wachten voor ik electra en gas via hun zou hebben. Toen wist ik nog niet dat ik de 21e de sleutel van mijn woning eindelijk zou krijgen.
Maar goed ik dus weer braaf wachten tot afgelopen maandag. Weer gebeld want had het contract weer niet gehad. Werd me verteld mevrouw die 5 werkdagen zijn nog niet voorbij, maar u zou het uiterlijk morgen in de bus moeten hebben. Ik weer netjes gewacht en zelfs de woensdagpost nog afgewacht. Wederom gebeld met ze en toen viel ik pas echt stijl achterover.
Er werd me verteld dat het contract niet opgestuurd kon worden omdat de vorige bewoners (die bij naam en toenaam werden genoemd) een enorme betalingsachterstand hadden. Het was inmiddels naar een incasso-bureau gestuurd. Ik kon dus wel brieven daarvan verwachten alsmede een deurwaarder. Ik reageerde hier op en gaf aan wat heb ik te maken met de vorige bewoners? Er werd me gezegd ach mevrouw als u zich kunt legitimeren is er toch niets aan de hand? Zucht wat moet ik met die gasten. Wilde toen telefonisch onder het contract uit, maar dat kon zomaar niet. Anderzijds kreeg ik ook niet het contractnummer te horen of werd het me opgestuurd.
Vandaag eerst met de netwerkbeheerder gebeld en die het hele verhaal voorgelegd. Ten eerste vermeldden zij al dit mag NEM helemaal niet doen, de oude bewoners bij naam en toenaam noemen en ook nog dat ze een betalingsachterstand hebben. Vervolgens werd me gezegd u wordt zeker niet afgesloten door ons. Vervolgens gebeld met de NUON, morgen heb ik electra en gas via ze zonder problemen. Niets bandopname of wat dan ook.
Daarna weer met de beruchte maatschappij gebeld. En toen werd het nog fraaier.
Er was geen contractnummer bekend maar er was wel een brief gestuurd naar mijn nieuwe adres (terwijl ik vorige week aangaf correspondentie moet naar mijn tijdelijke woonadres want ik heb sleutel van de nieuwe woning nog niet) met het verzoek om kopie van de huurovereenkomst gezien de betalingsachterstand van de oude bewoners. Pas na ontvangst van de kopietjes zouden ze me het contract sturen.
Heb ze onomwonden verteld wat ik er van vond en gevraagd wat er dan in een annuleringsbrief moet komen te staan zodat ik die vandaag weg kan sturen.
Die ga ik nu dus even uittypen en vandaag op de bus doen.
Lang leve de NUON, boe voor de NEM
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)