LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Incasso bureau's willen dat je schriftelijk reageert. Dus per brief.
Zorg dat je het advies van mijn voorganger opvolgt (dus direct in de pen klimt) en alles schriftelijk met hun communiceert.
Zorg dat je voor jezelf steeds een kopie bewaardt!
En oja,...maak een kopie van de aangifte en stuur die als bijlage mee. Staat wel goed :-)

Succes ermee!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MAXIEM schreef:Paris

Met dit fraaie bedrijf moet je echt alles schriftelijk regelen en niet telefonisch.
Geldt niet alleen voor dit bedrijf: alle transacties die om redelijke forse bedragen gaan moet je schriftelijk regelen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door renegade66 »

P.S. als het een fatsoenlijk incassobureau is, dat is aangesloten bij de branchevereniging, dan zijn ze verplicht om je het gevraagde bewijs van jouw (zogenaamde) getekende overeenkomst met (naam van de firma) binnen twee weken toe te sturen.
:lol: :lol: ja natuurlijk. dit zullen ze ook zeker doen? geloof dat dus maar niet. als het intrum is kun je dat wel op je buik schrijven. tevens zul je ook wel registratiekosten erbij hebben gekregen. dit moet je ook zeker betalen, dat zegt de branche vereniging NVIO. nou niet dus!!!!!!

tegenwoordig is emailverkeer ook rechtsgeldig.

Kachel
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2010 18:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kachel »

Hallo. Ik heb wat problemen met een incasso van N.E.M. Ik heb een keer op de laatste dag van betaling een rekening betaald, dat geld is toen blijkbaar een dag later (dus te laat) aangekomen. Vervolgens heeft N.E.M. toen doodleuk dat geld gereserveerd voor de volgende betaling zonder daarover iets tegen mij te zeggen. Ondertussen bleef wel die oude rekening komen maar ja, ik dacht die is al betaald. In hun brieven staat dan ook altijd "mocht u al betaald hebben dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen"

Toen ineens kreeg ik een rekening van Intrum Justitia. Tijdens een gesprek met Intrum kwam ik er achter dat N.E.M. heeft zitten goochelen met mijn betaling! Daardoor is verwarring ontstaan en moest ik nu allerlei verhogingen betalen. Nu heb ik zondag dat bedrag dan maar overgemaakt (om er van af te zijn, de verhoging was toen nog overzichtelijk) maar nu heb ik inmiddels al weer een nieuwe verhoging van N.E.M. gekregen. Ik heb vandaag gebeld met N.E.M. en blijkt dat ze nu het maandbedrag wat ik heb overgemaakt voor december hebben verrekend met de "openstaande schuld" Wat is dit voor een raar gedoe?

Ik heb gisteren ook al op de consumentenbond forum een bericht geplaatst over dit, als iemand geinteresseerd is mag je ook die versie lezen, staan iets meer details in. Klik hier voor meer info. Maar wat ik zojuist heb geschreven is al genoeg lijkt me.

Als iemand weet wat ik hier mee kan dan hoor ik het graag. Ik had inmiddels al een bedrag overgemaakt naar Intrum Justitia maar blijkbaar heeft N.E.M. mijn meest recente maandrekening ook verrekend met het openstaande bedrag? Ik kan er al bijna geen touw meer aan vastknopen maar ondertussen krijg ik wel allemaal van die gezellige brieven in de bus waarin gedreigd word met afsluiten van de electriciteit.

Het geld wat je betaald word toch altijd het eerst gebruikt voor de al openstaande rekeningen? Ook al was het openstaande bedrag toen inmiddels verhoogd dan had N.E.M. toch een brief moeten sturen waarin dat stond en het rest-bedrag moeten vragen? Maar in plaats daarvan ze hebben dat geld toen verrekend met een rekening die nog moest komen... Dat mag toch niet? Ondertussen dacht ik dat de rekening al betaald is tot ik ineens met verhogingen en incasso bureaus te maken kreeg.

Als u tips heeft hoe ik mij kan verzetten tegen dit wanbeleid dan hoor ik dat graag. Ik ben niet van plan de tweede verhogingen ook nog te betalen, sterker nog eigenlijk wil ik een restitutie van de eerste verhoging als dat even kan. Het is tenslotte niet mijn schuld dat het bedrag nog hoger werd, ik dacht al geld overgemaakt te hebben. Voor zover ik weet is het niet toegestaan geld van een klant te gebruiken voor een rekening die nog moet komen.

Ik heb van de telefoniste van N.E.M. te horen gekregen dat ik het beste een email kon sturen naar hun debiteuren beheer. Dat ga ik morgen doen maar ik wou eerst nog even proberen hier wat meer informatie te winnen. Stel nou dat N.E.M. die laatste verhoging ook nog eens wil innen wat kan ik daar dan aan doen?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ons is verzocht om ook over te stappen naar N.E.M. en wel juist om deze wanorde mee te maken. Wij hebben gisteren aangemeld. Ben zeer benieuwd of N.E.M. daar gelukking van wordt.
Wat uw probleem betreft zou ik zeggen betaal rechtstreeks aan de leverancier. Intrum zal dan moeilijk gaan doen en de in rekening gebrachte incassokosten op u verhalen. Betaald Intrum gewoon: € 37,00 en dan is de kous af.

Kachel
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2010 18:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kachel »

Ik kan proberen voor u het verhaal kort op een rijtje te zetten:

1. Ik maak geld over voor een openstaande rekening. Dat geld komt niet op tijd aan.

2. Vervolgens ipv van mij op de hoogte te stellen zegt N.E.M. niets en gebruikt het geld voor de volgende maandrekening. Wel blijven ze de oude rekening sturen.

3. Ik denk dat die oude rekening al betaald is dus ik doe er niets mee totdat ik van een incassobureau hoor. Dan krijg ik pas te horen hoe de vork in de steel zit.

N.E.M. zit gewoon fout omdat ze dat geld voor de oudste factuur hadden moeten gebruiken. Daarna hadden ze mij om het restant bedrag (de verhoging van zo'n 25 euro omdat het te laat was) moeten vragen maar dat hebben ze niet gedaan. Nu heb ik het bedrag inmiddels wel betaald plus nog meer verhogingen aan Intrum Justitia maar ik vind dit wel een rare gang van zaken.

Ik weet dat er wel meer klachten zijn over N.E.M. maar die gaan voornamelijk over hun manieren van klantenwerving. De moderators hier zijn overigens wel vrij om deze post toe te voegen aan de N.E.M. draad mochten ze hem daar beter tussen vinden passen. Ik heb even niet de moeite genomen om daar alle 93 paginas met klachten te lezen.

Als iemand tips weet hoe je je het beste kan verweren tegen bedrijven die op zo'n manier met andermans geld lopen te spelen dan hoor ik dat graag.

simba121
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2010 16:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door simba121 »

Ik ben klant bij de NEM en werd net gebeld of ik mijn variabele contract voor gas om wil zetten naar vast voor 3 jaar. Dat zou voordeliger zijn volgens hen.
Ze vertelde me dat ik er rustig over na kon denken en dat eea op papier toegezonden zou worden.
Nu denk ik graag altijd even na, dus dacht ik...tjonge...eindelijk iemand die snapt dat je niet zomaar iets toezegt over de telefoon..
Maar dan...vertelt ze dat ik na ontvangst van de stukken, binnen een aantal dagen moet melden dat ik geen vaste tarieven wil.
HUH???!! :x Ik heb haar duidelijk gemaakt, dat ze me dan ook maar niets toe moet sturen, want dat afmelden, ga ik natuurlijk vergeten(net zoals de rest van Nederland).
Dan kan ik eea op internet nalezen. Gatver...voel ik me toch onder druk gezet.
Maar ik blijf rustig en vertel haar dat ze dan echt even moet wachten, tot ik eea opgestart heb.
Het gesprek duurt uiteindelijk zo´n 20 minuten.... en eigenlijk weet ik nog niet wat ik moet doen. Volgende week bellen ze weer terug.

Wat is jullie advies?? vastzetten of variabel houden van het gastarief?
Enne....laat je dus niets opsturen....want dat afmelden ga je echt vergeten! :wink:

gr. Simba

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Simba121

Ik zou je willen vragen je ervaring met de NEM door te geven aan de Consumentenautoriteit via http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Wat de NEM hier doet is jou iets opdringen tenzij je protesteert. Dit wordt "de negatieve optie" genoemd en is bij wet verboden. Zie ook:

http://www.deombudsman.nl/geld-en-bankz ... twikkeling

Dit is weer het zoveelste bewijs dat NLenergie / NEM / Nederlandse Energie Maatschappij te kwader trouw handelt en willens en wetens de wet overtreedt. Ze hebben dit jaar al een fikse boete ontvangen voor soortgelijke praktijken.

NEM heeft ook gelogen door je voor te spiegelen dat je met een 3-jaars contract goedkoper uit zou zijn. Ik zou als ik je was dit ook in je klacht via Consuwijzer kenbaar maken.

Bewijs kun je hier vinden: http://www.gaslicht.com/energie-vergeli ... n-gas.aspx

NEM staat onderaan op nummer 140 met het 3-jarig contract. Bijna de duurste aanbieding die in Nederland bestaat. En dat dan jaar op jaar, want je zit er 3 jaren aan vast!

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

simba121

Je moet niet de vraag stellen "vast of variabel", maar je afvragen of je niet beter kunt veranderen van leverancier. Mijn advies is: kies voor zolang het nog duurt voor "variabel" (en wijzig in elk geval de kontrakttermijn niet!) en maak zo spoedig mogelijk een switch, want de NEM lijkt goedkoop, maar is dat nmm niet.

Maxiem.

Kachel
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2010 18:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kachel »

Even een update van mijn verhaal:

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar de debiteuren afdeling van N.E.M. en daar vandaag antwoord op gehad. De schuld is nu afgedaan en ik hoef de laatste verhoging niet te betalen. Aangezien ik zelf ook beter had moeten opletten laat ik het hier dan bij zitten. Alleen die laatste verhoging ging me een beetje te ver want ik had dat geld inmiddels ook al overgemaakt. Maar goed die is nu kennelijk kwijtgescholden.

Dat scheelt in elk geval tenminste wat. Alle mensen in deze draad veel succes gewenst met dit bedrijf! Ik hoop dat jullie ook tot een oplossing komen.

tinus84
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2011 15:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door tinus84 »

Hallo,

hier ook geen goede ervaringen met NEM. Nou weer met een leuke reclame over een duits bedrijf dat 8 miljard terug moet verdienen. En hun hebben alles gratis en hoeven niets terug te verdienen????????? Mijn geval is heb mij aangemeld bij NEM, meterstanden doorgegeven. Komen ze met een voorschotnota van 380 euro per maand, gebeld werd eer 240 van gemaakt, Hoe moet je dit ophoesten? En erger nog,
vorig jaar januari bij netbeheerder meterstanden netjes doorgegeven, ook bevestiging gehad, alles klopt. Half jaar later jaarafrekening waarin de gasstand (dus half jaar verder) 2700 m3 hoger uitvalt dan doorgegeven. Volgens hun heb ik, iemand die alleen woont en bijna nooit thuis is in minder dan een jaar 6,6 miljoen m3 gas gebruikt. (kunnen ze me beter direct op Slochteren aansluiten) En mochten deze standen schattingen zijn dan is het rare dat ze ervan uitgaan dat je in zomermaanden meer gas gebruikt dan in de wintermaanden?????? Ook al ontelbaar veel herinneringen liggen, maak ze niet eens meer open. Waarom moet je tegemoet komen aan dit soort wanpraktijken en kunnen ze dit niet aan banden leggen. Als je zelf iets doet zijn ze er van justitie of belastingdienst als de kippen bij.

Conclusie, ga niet in zee met deze ................ 94 paginas aan klachten zegt wel genoeg lijkt mij.

Groeten Martijn

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

tinus84

Ik zou met jouw verhaal een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Energie en Water in Den Haag.

Sukses, Maxiem.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Tinus84,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

eschla
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2008 15:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door eschla »

Ook ik ben zeer zeker niet te spreken over deze **** maatschappij :evil:
Vorig jaar december, gelijk toen ik wist ik heb een huis, telefonisch een contract geregeld inclusief de welbekende bandopname van ze. Dit was 28 december. Ik zou binnen 5 werkdagen het contract krijgen en had dan nog 7 dagen bedenktijd om het op te zeggen. Tijdens dit telefoongesprek had ik gelijk al de nodige woorden met de telefoniste over het voorschotmaandbedrag. Dit werd gelijk aan wat de vorige bewoner had betaald aan ze. :shock: Hier was ik het niet mee eens en meldde dat netjes. De vorige bewoners waren een gezin met 4 grotere kinderen. Ik betrek de woning eerst alleen. Bovendien moet ik het van een WAO uitkering doen dus waarom zoveel voorschot betalen (ging dan om bijna 250 euro per maand). De mevrouw aan de telefoon meldde nog maar mijn vriend en ik werken hele dagen en betalen ook al 200 euro per maand hoor. Ik antwoordde hierop dat ik niets van doen had met wat een ander betaalde.
Maar goed keurig afgewacht, nog wat langer ivm de feestdagen.
Vorige week maandag, 10 januari had ik echter nog steeds niets ontvangen, dus maar weer gebeld. Bleek er dus niets terug te vinden te zijn van de bandopname van 28 december vorig jaar. Dit verbaasde me erg, zeker omdat ik er zelf de schuld nog van kreeg. Ik zou het volgens haar gecancelled hebben (had ik dat maar gedaan maar goed) Dus dinsdag 11 januari weer een nieuwe poging gedaan en contract afgesloten met de bandopname erbij. Weer het gezeur over het voorschotbedrag alsmede het feit dat ik eerst die 5 werkdagen af moest wachten, dan de 7 dagen bedenktijd, gevolgd door 4-6 weken wachten voor ik electra en gas via hun zou hebben. Toen wist ik nog niet dat ik de 21e de sleutel van mijn woning eindelijk zou krijgen.
Maar goed ik dus weer braaf wachten tot afgelopen maandag. Weer gebeld want had het contract weer niet gehad. Werd me verteld mevrouw die 5 werkdagen zijn nog niet voorbij, maar u zou het uiterlijk morgen in de bus moeten hebben. Ik weer netjes gewacht en zelfs de woensdagpost nog afgewacht. Wederom gebeld met ze en toen viel ik pas echt stijl achterover.
Er werd me verteld dat het contract niet opgestuurd kon worden omdat de vorige bewoners (die bij naam en toenaam werden genoemd) een enorme betalingsachterstand hadden. Het was inmiddels naar een incasso-bureau gestuurd. Ik kon dus wel brieven daarvan verwachten alsmede een deurwaarder. Ik reageerde hier op en gaf aan wat heb ik te maken met de vorige bewoners? Er werd me gezegd ach mevrouw als u zich kunt legitimeren is er toch niets aan de hand? Zucht wat moet ik met die gasten. Wilde toen telefonisch onder het contract uit, maar dat kon zomaar niet. Anderzijds kreeg ik ook niet het contractnummer te horen of werd het me opgestuurd.
Vandaag eerst met de netwerkbeheerder gebeld en die het hele verhaal voorgelegd. Ten eerste vermeldden zij al dit mag NEM helemaal niet doen, de oude bewoners bij naam en toenaam noemen en ook nog dat ze een betalingsachterstand hebben. Vervolgens werd me gezegd u wordt zeker niet afgesloten door ons. Vervolgens gebeld met de NUON, morgen heb ik electra en gas via ze zonder problemen. Niets bandopname of wat dan ook.
Daarna weer met de beruchte maatschappij gebeld. En toen werd het nog fraaier.
Er was geen contractnummer bekend maar er was wel een brief gestuurd naar mijn nieuwe adres (terwijl ik vorige week aangaf correspondentie moet naar mijn tijdelijke woonadres want ik heb sleutel van de nieuwe woning nog niet) met het verzoek om kopie van de huurovereenkomst gezien de betalingsachterstand van de oude bewoners. Pas na ontvangst van de kopietjes zouden ze me het contract sturen.
Heb ze onomwonden verteld wat ik er van vond en gevraagd wat er dan in een annuleringsbrief moet komen te staan zodat ik die vandaag weg kan sturen.
Die ga ik nu dus even uittypen en vandaag op de bus doen.
Lang leve de NUON, boe voor de NEM :twisted:

hfpk
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2009 07:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hfpk »

Wat een was lijst van klachten zeg. Weet in ieder geval zeker dat ik nooit en ten nimmer bij de Nederlandse Energie Maatschappij me stoom zal afnemen.

Voor iedereen die gebeld word om nieuw klant te worden. Je kan je registeren bij Bel me niet. Ik heb dat gedaan en word gelukkig nergens meer voor gebeld. Alleen toen ik me net nog had ingeschreven maar als ik dan gebeld werd voor reclame zei ik gelijk ; Dat ik geregistreert staat bij Bel me niet en maakt gelijk excuus en was het gesprek klaar. Mooi!

En wat me zus doet niet zo beleefd maar werkt wel. Niks zeggen gelijk de hoorn er op leggen. Heb wel eens gehoord als je maar vaak genoeg ja zegt tijdens een gesprek zit je er aan vast!

Sanneke-83
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2011 22:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Sanneke-83 »

hfpk schreef:En wat me zus doet niet zo beleefd maar werkt wel. Niks zeggen gelijk de hoorn er op leggen. Heb wel eens gehoord als je maar vaak genoeg ja zegt tijdens een gesprek zit je er aan vast!
Precies, zo beleefd zijn die verkopers toch ook niet? :wink:
Vaak hoor je het al wanneer je opneemt.. een pauze, dan een hoop praten mensen op de achtergrond en dan weet je dat het een callcenter is, ophangen maar.

Jos Das
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jos Das »

Nog een week of zo en we hebben 100 pagina's met klachten over de NEM. En dit is niet eens het enige topic over de NEM. En Tros radar is niet eens het enige forum waar klachten over de NEM worden gespuit.

Om met Geert te spreken: We hebben hier te maken met een TSUNAMI AAN KLACHTEN over met name EEN energiebedrijf.

In de tijd dat de grote energiebedrijven Essent, NUON en Eneco problemen hadden hebben de consumentenrubrieken Radar en Kassa hier zeer veel aandacht aan besteed.

Wordt het nu niet eens tijd voor de praktijken van de NEM? Kan ook in het programma Tros Opgelicht hoor. In ieder geval een beter item als een aangekocht amerikaanse documentaire over een call center in Dubai.

Met vriendelijke groet

Jos Das.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

NLEnergie / NEM / Nederlandse Energie Maatschappij is op dit moment de allerduurste leverancier van allemaal. Bron: tariefsvergelijking op gaslicht.com (afgezien van de eenmalige korting die je maar moet zien te krijgen). Zowel voor 1 jaars als 3 jaarscontract. De NEM richt zich met name op mensen die niet kunnen rekenen en niet kunnen lezen. Daar zijn er kennelijk genoeg van.

Essent procedeert momenteel tegen dit bedrijf :
http://www.energiewereld.nl/nieuws/esse ... ergie.aspx

Janneman1968
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2011 14:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Janneman1968 »

De NEM zijn grote boeven.

Toen ik een overstap maakte naar een andere leverancier, werd ik gebeld door de nieuwe leverencier "tenminste dat dacht ik want dat zei de telefonist dat ie van dat bedrijf was" met de opmerking omeven de gegevens te checken die ze hadden doorgekregen.
Ze hebben dus inzicht wat en met wie je dealt.

De nieuwe leverancier is gaan leveren, toevallig ben ik een paar maanden later verhuisd naar de andere kant van het land en heb deze verhuizing aan de energie leverancier doorgegeven en dat is netjes omgezet.

Op de dag dat ik verhuisd ben gaat de NEM plots leveren om mijn oude net verlaten adres. Ik heb geen contracten oid gezien. Maar krijg een paar jaar na dato wel een fijne brief van Cannock Chase dat ik in gebreke ben gebleven t.a.v. energie levering op het oude adres. Maar daar woon ik niet, sta er niet ingeschreven of wat ook. Daar hadden ze niets mee te maken, betalen is het enige wat ik moet.
Vervolgens hadden ze zogenaamd bewijs dat ik een contract had afgesloten, dus kwam het geluidsfragment boven water. Maar die is niet compleet, er worden alleen mijn gegevens in genoemd en nergens is duidelijk dat ik met de NEM van doen had op dat moment, maar dat hele voorgespreken is weggeknipt, tevens is later, als ik mijn hele verhaal heb gedaan, een stukje aangeplakt dat ik dan zogenaamd met de NEM een deal heb gesloten.

Ik wordt helemaal ziek van die telefonische verkopen en alle trucs die daar aanhangen. geluidsfragmenten aanpassen en knippen. En de gewone hardwerkende man moet maar betalen, omdat het proces zo is.

Ze kunnen mij de rug op maar daar zal het wel niet bij blijven, die gasten trekken in dit soort gevallen toch aan het langste eind.

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Janneman1968

Dat zij aan het langste eind zouden trekken, ben ik niet met je eens. Juist in dit geval, waarin vast staat dat zij met de voicelog geknoeid hebben, kun je daarover een klacht indienen bij Consuwijzer. Bovendien raad ik je aan om ook een klacht in te dienen bij de GeschillenCommissie Energie en Water.

Informatie:

Geschillencommissie Energie en Water:

Wanneer u een meningsverschil heeft met uw leverancier van gas, electriciteit of stadsverwarming en u komt er samen niet uit, dan kunt u de hulp inschakelen van de Geschillencommissie Energie en Water. De energieleverancier moet wel lid zijn van De Energiezaak (Vereniging voor Serviceverlening aan de Energiebranche in Nederland) en bij de Geschillencommissie zijn geregistreerd.

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ene

Uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water:

Bij de Geschillencommissie kunt u alles zelf doen. Hulp van een advocaat of een andere rechtshulpverlener is dus niet nodig. Via de website van de Geschillencommissie Energie en Water dient u direct digitaal uw geschil (meningsverschil) in.

Kosten behandeling van uw klacht:

Het klachtengeld bedraagt € 25,-. Naast de kosten die direct te maken hebben met de procedure, zoals portokosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting, betaalt u geen andere kosten. Wordt u (deels) in het gelijk gesteld, dan moet de energieleverancier (een deel van) van het klachtengeld vergoeden. Schakelt u rechtshulp in, dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.

Contactgegevens:

Geschillencommissie Energie en Water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Telefoon: 070 - 310 53 10
Fax: 070 - 365 88 14

Sukses, Maxiem.

Gesloten